Alleen als je de upgrade naar Comfort bijboekt krijg je je stoelnummers meteen door.
Afdrukvoorbeeld
Alleen als je de upgrade naar Comfort bijboekt krijg je je stoelnummers meteen door.
Klopt, bij upgrade naar CC krijg je meteen je stoelnummers door, maar weet nog niet waar ik zit omdat er negens een stoelindeling van een Martinair vliegtuig is te vinden, maar aan de nummers te zien (7) is het vrij vooraan denk ik.
Ik heb vorige maand met Martinair gevlogen en zat op rij 8. Rij 7 is helemaal voorin de huidige Economy Class en je hebt op die plaats nu al extra beenruimte!!! Je kijkt wel tegen een wand aan met daarin een klein televisiescherm.
Let op! Als rij 7 inderdaad de voorste rij van de economy class is, en je zit achter het schot, dan zijn dat de bunk seats.
Je hebt daar wel (flink) meer ruimte, en niemand voor je die zijn stoel naar achteren zet, maar geen tafeltje wat uit de stoel van je voorganger klapt.
Meestal zit je tafeltje dan in je armleuning.
Het (groooote) nadeel van die stoelen kan zijn, dat ze ook worden gebruikt voor mensen met baby's, omdat er een soort wieg tegen de want kan worden bevestigd.
Ik heb op mijn laatste terurreis dus ook daar gezeten (met continental, en had dus een de hele nacht huilende baby in de rij naast me.
Dus even opletten met inchecken.
Succes, Eric
We zijn net terug van onze vakantie en we vlogen met martinair.
De service was ontzettend goed. Ook voor de kleine kinderen.
Je kan naar een nummer bellen wat hier ook ergens tussen staat en vragen of je een stoel met extra beenruimte kan reserveren.
Meestal resereveren ze niet, maar zetten ze een aantekening achter je naam/ticket.
Wij hadden dat ook gedaan voor onze kleine, omdat hij op schoot zat en we hadden zelfs een eigen stoel voor hem gekregen.
nou dus ook bij het inchecken al je gegevens van je 1e verblijfplaats opgeven, pff nu zeker 4 uur van te voren aanwezig.
Ben benieuwd naar de wachtrijen, had martinair nu ook maar e-tickets
10-10-2005 here we go!!!
:D
Voor reizen naar de VS kun je inverband met de Amerikaanse reizen geen e-ticketing meer gebruiken.
Ik heb voor volgende week een e-ticket van Delta, maar volgens mij moet ik gewoon in de rij :(
Eric
Verklaar je nader, Eric, want dit begrijp ik niet helemaal.
De US maatschappijen hebben op Schiphol toch sowieso geen e-ticket counter, dacht ik ? En moet je altijd in de rij voor de incheck. Tenminste dat was in Maart en Augustus (Delta en US) nog wel het geval.
Dus niet zo handig als in de US zelf, creditcard in de paal, welcome mr. & Mrs. ...., paar vraagjes beantwoorden en tickets printen.
Of heb ik het nou verkeerd en is dat hier ook al zo en hebben wij het gemist.
Ik heb wel gisteren een belletje gehad van Harry van Am.Vac. dat we nieuwe Deltatickets opgestuurd krijgen voor volgende week i.v.m. door chapter 11 gewijzigde vluchten. Terug niet via Cincinnati maar Atlanta wegens geschrapte vluchten. But who cares, dat is de terugweg :?
De NVLS (Schiphol) heeft in hal 3 een tijd geleden een aantal e-ticketing machines neergezet, en die waren bedoeld voor meerdere maatschappijen. Het was de bedoeling dat ook de Amerikaanse maatschappijen die in de toekomst zou gaan gebruiken, maar dat gaat nu niet door.
Volgens mij hebben ze die apparaten nu weer weggehaald, maar dat weet ik niet zeker.
Schiphol was dan ook niet blij met de nieuwe maatregel.
Ik vlieg volgens mij volgende week nog wel met Delta via Cincinnatti, maar naar aanleiding van jouw bericht, zal ik toch even contact opnemen met Delta, of die vlucht niet geschrapt is.
Eric
Eric, de vluchtwijziging geldt voor onze terugreis (24 Okt). Op de heenweg vliegen we op JFK waar we een aantal dagen stopover hebben en dan door naar Orlando/Daytona.
Ons is verzekerd dat de hurricanes vanaf nu winterslaap hebben en het schitterend weer wordt. Heb jij even geluk :wink:,
en wij dus ook :lol: .
Ik heb net gekeken, en op 5 oktober vlieg ik gewoon via Cincinnatti, gelukkig maar, want ik heb daar een stopover, dus hotel en auto geregeld, anders moet ik alles weer cancellen.
Wanneer vliegen jullie heen? En blijven jullie ook nog een paar dagen in Orlando, of ga je meteen door naar Daytona?
Ik hoop dat je gelijk hebt, wat betreft de hurricanes, maar ja, dat weet je als je in oktober gaat.
Alvast een goede reis,
Eric
Hai Jacqdick
Ik heb van Martinair een e-ticket tenminste dat staat erop maar helaas ik heb gebeld en het is wel een e-ticket maar je kunt er niet mee inchecken in die apparaten dus gewoon aan de balie snap jij het, ik niet :roll: :roll:
Groetjes Thea
tot 10 oktober :lol: :lol:
Wij gaan de 15e naar JFK en de 19e door naar MCO en rijden dan, na een paar shopstops, naar Daytona waar we (voor het eerst) ook verblijven en wel in de Hawaiian Inn.
Normaal zitten we liever in een Kissimmee villa, maar dit is de "kleine" Bike Week (Biketoberfest) en die duurt maar 4 dagen, dus wilden we wat dichter bij het vuur(water :wink: ) zitten en niet afhankelijk van de auto zijn, DieJoeAi technisch gezien.
We zullen ongetwijfeld nog wel een dagje Orlando doen, om wat bij te winkelen, maar Daytona is home base.
En ZZ Top gaan we daar ook zien 8) !!
heb net gebeld met martinair om tickets up te graden naar cc. ik kreeg dus te horen dat ik dat 2 dagen voor vertrek kan doen omdat de reisorganisatie waar geboekt is de namen van de passagiers 2 dagen voor vertrek doorgeeft aan martinair. de namen van de passagiers zijn dus nog niet bekend bij martinair.
vind ik eigenlijk vreemd. ze maken reclame om alvast je ticket up te graden en dat is dus niet mogelijk. dus de terugvluchtticket kan je pas op je vakantiebestemming upgraden en dat schiet niets op dure tickets worden dat
Update:
nou ik heb weer gebeld en het is gelukt die upgrade. wat zijn het daar een stelletje mutsen ze weten niet allemaal hoe het werkt.
gelukkig had ik nu een aardige dame die het wel wist en nu heb ik het wel die cc
rij 7 is niet de voorste rij van de economy class. nr 6 wordt de voorste rij van de comfort class heb zelf voor 7 gekozen kon ook 6 krijgen maar ik vond het prettiger om je tafeltje voor je te hebben inplaat van opzij of op schoot dus vandaar rij 7
De indeling hierboven van de 767 van Martinair is niet meer correct. I.p.v. de 2-3-2 opstelling hebben ze nu (gevlogen op 24 september heen en op 14 oktober terug) een 2-4-2 opstelling. Uiteraard is het toestel niets breder geworden, met als gevolg dat de stoelen en de gangpaden aanzienlijk smaller zijn! Je kunt een standaard formaat handbagage niet meer door het gangpad rijden en mijn schouder stak minstens 10 cm het gangpad in (en ik ben van gemiddelde breedte). Elke passagier of stewardess die langs loopt en niet heel goed uitkijkt ramt iedere keer tegen je schouder aan. De stoelen staan wel wat hoger, waardoor de beenruimte iets gunstiger is geworden dan voorheen.
Tel daarbij op Martinair hun traditionele vertraging niet meer inloopt door sneller te vliegen en de teruggang in kwaliteit van de maaltijden (bijv. vroeger nog warme broodjes bij het ontbijt, maar nu een slap voorverpakt broodje in een ontbijtbox): wij vliegen dus niet meer met Martinair, tenzij het prijsverschil met bijvoorbeeld United oploopt tot ruim boven de €200 per ticket, alles heeft zijn prijs tenslotte...
2-4-2 .... ?? Maar dat past toch helemaal niet!?!?!
Op de site van Martinair zag ik wel het volgende bericht:
Wat kun je nog meer doen om je klanten weg te jagen?Citaat:
GEWIJZIGDE BAGAGEVRIJDOM
Per 15 september 2005 wordt het totale toegestane gewicht van de bagage van passagiers, reizend naar USA, Canada, Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) en Cancún (Mexico) gewijzigd. In de Economy Class is het toegestane gewicht gewijzigd van 32 kilo naar 23 kilo per stuk (maximaal twee stuks bagage met maximale afmeting van 158 cm per stuk). Het toegestane gewicht voor de Star Class blijft ongewijzigd: 32 kilo per stuk.
Let op: deze wijziging geldt voor alle passagiers met een vertrekdatum vanaf 15 september 2005.
Alle Luchtvaartmaatschappijen hanteren nu deze hoeveelheden, dus ook de Amerikaanse. Dit onder het mom van energiebesparing door minder gewicht, maar ik denk dat het alleen is om vaker overgewicht te kunnen berekenen!!
Er wordt ook meer de hand aan gehouden dan vroeger, op mijn Delta vlucht moesten verscheidene mensen bijbetalen op Schiphol.
Eric
Upgrade naar Comfort class martin air vanaf 1 november
Echt een aanrader (volgens insiders martinair) kosten 49 euro per enkelerijs....Ja weer extra geld om in je oude stoelen te kunnen zitten maak economy kleiner dan zullen de mensen wel een upgade doen....
Wij vliegen met United!
Als het alleen om beenruimte gaat (info site Martinair) dan heb je er niets aan. De breedte van de stoelen is nu het grootste probleem.
Wij vliegen ook bij voorkeur met United.
ben net terug met martinair een 767 en was 2-3-2
8) :lol:
Misschien afhankelijk of je met de MD-11 (4-3-4) of met de Boeing 767 (2-3-2) vliegt?
Nee, de nieuwe 767-indeling van Martinair is 2-4-2. Als er nog toestellen vliegen die de oude opstelling hebben, dan zullen die nog omgebouwd of uitgefaseerd moeten worden.
oke dat kan maar het was een 767 en het was een 2-3-2 opstelling
oud type zeker
ben vandaag teruggekomen met martinair en het was een boeing 767 en het was een twee drie twee opstelling en een gedeelte was omgebouwd tot comfortclass. Dit is trouwens echt aan te bevelen. De beenruimte is een heel stuk ruimer en je krijgt per persoon een soort of computertje waar je diverse films, series, documantaires kan kijken en muziek kan luisteren.
Koptelefoontje er bij en ik vond het de 49 euro best wel waard. De kwaliteit vond ik prima
Ik heb deze link op de New York prikpagina gezet. Op dit forum zie ik ook nog steeds vragen van mensen die willen weten waar ze zitten, wat de indeling is, of er videoschermpjes in de stoelen zitten. De volgende link is echt een uitkomst voor iedereen. alle maatschappijen/ type vliegtuigen worden beschreven met tekeningen van de indeling enz. Er wordt ook beschreven wat goede en slechte zitplaatsen zijn.
www.seatguru.com/
wie zegt dat dat dat 2-4-2 is geworden ik ben net afgelopen donderdag terug gevlogen en had toch echt een 2-3-2 opstelling en die had ik op de heenweg ook en die wordt echt niet veranderd omdat het net is aangepast op de comfortclass. er zijn diverse toestellen van de 767 en daar kunnen een aantal toestellen zijn die de 2-4-2 indeling hebben en een aantal die de 2-3-2 indeling hebben
ik weet het niet hoor maar ik vind het vreemd dat ik gewoon nog met de 2-3-2 indeling heb gevlogen en er werd op de heenweg gezegd dat ie al was aangepast voor de comfortclasse en ik mocht daar al gratis gebruik van maken wat de stoelen betreft.
Is 2-3-2, ben 3 november naar Orlando gevlogen (waar ik nu nog ben 8) ) en de opstelling in de CC is 2-3-2.
Misschien is economy 2-4-2?
Groeten,
Bennie
Nee hoor, alle 2 - 3 - 2 opstellingen in de 767 worden op termijn omgebouwd in 2 - 4 - 2, maar de stoelen staan iets hoger, waardoor je iets meer plek voor je benen hebt.
eric
De beenlengte is inderdaad het probleem niet.
Ik ben in september heengevlogen en in oktober terug. In beide gevallen een 767 met 2-4-2 opstelling.
Wij hebben vandaag gebeld met Martinair en zij vertelden ons dat er helemaal geen 2-4-is die van de comfort class. Deze is net als in de economy 2-3-2 alelen meer beenruimte.
Gwenda
Als de indeling in een 767 altijd 2-3-2 was, hoe krijgen ze het dan voor elkaar om er 2-4-2 van te maken? Bij mij weten waren de stoelen al niet echt breed en de gangpaden waren naar mijn idee ook niet. Dus hoe krijgen ze er een extra stoel tussen? Het lijkt me dat het er niet echt comfortabel op wordt!
Dat kan eigenlijk ook niet. Handbagage kan niet meer rollend door het gangpad en met mijn gemiddelde breedte stak mijn schouder 10cm het gangpad in.
De Martinair info-lijn en website moet hoognodig ge-update worden, want ik heb er toch echt mee gevlogen.
Hallo florida-fans,
Is er al iemand op dit forum met de nieuwe comfortklasse van Martinair bekend? Ik ben erg benieuwd of dit echt meer comfort biedt dan de normale tickets :P
Beenruimte economy class is 71 cm, comfort class 79 cm en star class 89 cm. 71 cm is erg krap.
Je hebt inderdaad 8 cm meer beenruimte, maar dan nog is het krap. Eigenlijk schandalig dat ze dat comfort durven te noemen. Maar behalve de beenruimte heb je ook iets betere stoelen dan de gewone stoelen.
Zelf vlieg ik nooit meer met Martinair. Met een overstap kan je met United Airlines met de Boeing 777 vliegen. Daar vind ik de economy nog een stuk comfortabeler dan de comfortklasse van Martinair.
Ik had de keuze tussen Martinair en NWA. Gezien mijn goede ervaring vorig jaar met NWA heb ik ook maar voor de overstap gekozen. Volgens mij heb je 2cm minder beenruimte, maar wel de Personal Entertainment System. Voor mij maakt die beenruimte ook niet uit, ik zit toch al krap (met mn 1.95m).
Ik weet niet of je bij Martinair ondertitels kan kiezen. Ik weet wel dat bij NWA bij sommige films er uit ondertiteling gekozen kon worden. Voor een bepaald aantal films kon je ook uit een andere taal kiezen. Maar de meeste films waren in het engels zonder subs.
Op de NWA site kan je elke maand vinden welke films er getoond worden. Dit zijn er ongeveer 20 per maand.
Vorig jaar met Martinair gevlogen en vond de service zeer beperkt en de zitruimte en entertainement voor zo'n lange vlucht beneden alle peil.
Met Swiss, British Airways of Air France 10 x beter, qua prijs misschien iets duurder maar als je overweegt om bij Martinair extra te betalen voor de comfortklasse zijn de prijzen zeker vergelijkbaar (als je goed zoekt en een beetje geluk hebt). Moet je wel overstappen maar dat is het zeker waard!
Mee eens !!! Martinair gaat zwaar achteruit, Vorig jaar was het ook zeker de laatste keer geweest of ik moet een gratis reis winnen ! Eerder niet meer . Wij zaten ook economy en mijn man zijn stoel wou niet naar halve ligstand (nog krapper) , Wij hebben 10 uur vertraging gehad (Zo'n vliegveld heb je al gauw gezien). De vlucht zou namenlijk vertrekken toen kwam er een vette Thunderstorm langs, Konden de koffers ook niet ingeladen worden etc etc. Eindelijk aan boord was de Airco stuk (leuk met een kind aan boord). Toen was er tijdens de vlucht geen waterdruk dus ook geen Koffie en thee(Waar ik zwaar aan toe was!). En de bediening aan boord was zwaar sjagerijnig. Wij hebben toen een klachten brief in gevuld, En 4 maanden later kregen wij een korting op onze volgende vlucht die perse dit jaar gemaakt moest worden van jawel : 50 euro . Wat waren wij stil geworden van dat enorme grote aanbod :^o . Toen dachten wij : Dit is onze laatste x . Nu maar onze volgende maatschappij afwachten wat dat brengt voor ons ? Groetjes marisca.
Ik heb in oktober vorig jaar, kort voordat de comfort class door Martinair werd ingevoerd, een klein privé onderzoekje gedaan naar de extra beenruimte die je krijgt bij Martinair vergeleken met andere maatschappijen. Hier kun je het nog eens nalezen:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1205
Het komt er dus op neer dat je Martinair extra moet betalen voor service die bij andere maatschappijen meestal standaard is. Wij hebben uiteindelijk ook gekozen voor United, en dat is ons weer goed bevallen, hoewel ook daar de service wel achteruit gaat in vergelijking met vroeger. Konden we vroeger altijd gratis upgraden naar Economy Plus, moesten we dit keer bijbetalen (€63 op de heenreis), maar daar krijgt je dan wel ook 13cm extra beenruimte voor terug, en dan heb je de grootste pitch in economy die verkrijgbaar is. Het is ons de extra overstap in elk geval wel waard geweest.
Bij United heb je op de langste vlucht in elk geval een eigen tv schermpje, maar de films zijn inderdaad gewoon in het engels en worden niet ondertiteld. Wel kun je kiezen voor een andere taal: duits en soms frans. Voor ons is het engels geen probleem, en als ik kijk naar de leeftijd van je kinderen moet het voor hen ook geen probleem zijn.
Groetjes
Jacqueline