Pinnen moet ik zo wie zo wel, en met cash betaal ik ook liever, maar bedoelde ook meer of the ATM machines ook Giropassen pakt.... Anders moet het via de "Western Union" denk ik....
Afdrukvoorbeeld
Pinnen moet ik zo wie zo wel, en met cash betaal ik ook liever, maar bedoelde ook meer of the ATM machines ook Giropassen pakt.... Anders moet het via de "Western Union" denk ik....
Ja die pakt ook giropassen
Gelukkig... Dan ben ik in ieder geval verzekerd dat ik er vrij kan pinnen....
Dus ook in heel disney of dat niet???
Als het niet in disney kan, gaan we gewoon naar een buitenstaande ATM, maar goed...
Thanks you all...
Afgelopen april totaal geen problemen gehad met pinnen.
Nee ook met een giropas niet.
Je kunt als ik het mij goed herinner tot max € 750 per dag opnemen in het buitenland.
Zeker op de resorts kun je gewoon pinnen uit de automaat, deden wij altijd, dan hoef je ook niet meer te zoeken.
En wij hadden ook op ongeveer $ 200 dollar per dag gerekend, nou daar kwamen wij bij lange na niet aan, bij ons varieerde het van 80 tot 120 dollar per dag met 2 volw. en een kind, in Disney dan he.
In de disney studios hebben wij ook gewoon kunnen pinnen met onze giropas. We moesten geloof ik wel 2 dollar extra betalen. Er staan diverse automaten waar je dus kunt pinnen met giro. Verder is er in iedere Wall Mart een ATM waar je met giro geld kunt pinnen. Hier betaal je buiten de kosten voor de giro niets extra's. Ik geloof dat dit rond de 2 euro bedroeg. Bij de publix kon je buiten ook pinnen alleen ook daar 1 dollar extra. Die wordt dan gewoon extra afgeschreven. Gaat dus perfect.
Groetjes Monique
Dat extra bedrag (1-2 dollar) wordt altijd aangegeven. Vaak al aan de buitenkant van de automaat, en in ieder geval tijdens je transactie. Dan moet je aangeven of je de transactie door wilt laten gaan of niet.
Zoals reeds aangehaald: er staan ATM machines die dan meestal nog eens op het grondplan van het betreffende park duidelijk zijn aangeduid.
Kan je bij aankomst ergens pinnen op het vliegveld in Miami?
Ik heb al even op de site van miami airport gekeken en daar de volgende tekst gevonden:
ATMs / Bank
Passengers have access to a full service bank full service branch of Bank of America’s full service branch on concourse B level 4 , Level 4. Automated teller machines (ATMs) are located at the Service Center on Concourse G, Level 2, and throughout the terminal’s second level, Concourse E level 1 and Terminal J level 3.
Maar waar is dat nou precies?
Volgens mij kun je in de hal net voor je naar buiten loopt ook pinnen hoor...
Misschien helpt deze plattegrond? Look for the Dollar-sign......!
Gewoon even vragen aan de eerste de beste bali-medewerker waar een ATM staat. Niet druk over maken. ATM's zijn overal in de USA.
Thanks allemaal. Vraag het daar wel even.
Gewoon van de aankomst gate naar de kofferband hobbelen en onderweg kom je vanzelf wel een atm tegen.
Ik heb gemerkt vorig jaar met pinnen dat er per automaat nogal een verschil zit in opties voor te pinnen.
Ik kwam er af en toe niet uit wat er mee bedoelt werd...debet /credit weet ik veel wat er allemaal op stond.(hele verhalen)
Toch wel erg lastig stel dat je de verkeerde optie aan klikt en je krijgt je geld niet.
Dan begin je weer opnieuw. Als je iets verkeert doet stopt de machine. Als je met je pinpas geld gaat halen is het altijd debet en van de checking account.
Vorig jaar in september waren er nog genoeg banken, die geen $2 in rekening brachten.
Hey,
kan ik in Miami gewoon pinnen met mijn Rabobank Europas? Volgens mij zou het moeten kunnen.
Iemand die dit zeker weet?
Groetjes!
Dit is zeker mogelijk. Ik heb zelf ook een rabopas en dat gaat prima. Kies na het invoeren van de pin voor "withdrawal"
Als je ook een rabocard hebt dan is het zetten van een handtekening voldoende. Heb geen enkele keer mijn pincode bij een cc-betaling hoeven in te voeren.
Misschien had je even moeten Googlen:
http://www.rabobank.nl/bedrijven/pro...s_met_chipknip
Let op: In Amerika komt eerst het geld er uit en daarna pas weer je bankpas. Niet zomaar weglopen dus als je het geld eruit hebt gehaald.
Vaak betaal je ook een fee. Die ligt tussen de 2 en 4 Dollar.
Ja, let op, bij ABN AMRO betaal je voor een gewone pin transactie in een winkel wel nog 2.25 euro op je betaalrekening, het zelfde als dat je geld gaat pinnen. Dus dat kan in de papieren lopen. Je kan toch echt beter gewoon 300 of 400 dollar cash uit de automaat trekken en daar gewoon mee betalen, dan betaal je maar een keer 2.25.
Let op: In Amerika komt eerst het geld er uit en daarna pas weer je bankpas. Niet zomaar weglopen dus als je het geld eruit hebt gehaald.[/QUOTE]
Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?
Dit is niet waar. Bij een pinbetaling in een winkel betaal je € 0,15 + 1,2% valutakoersopslag. Als je geld haalt uit een pinautomaat dan betaal je € 2,25 + 1,2% valutakoersopslag. Betalen in een winkel en daar gebruik maken van de cash back is dus goedkoper. Staat allemaal op de site van ABN AMRO http://www.abnamro.nl/nl/prive/betal...en/pinnen.html.
Nope, wij krijgen eerst onze pas terug en dan het geld. (Als je genoeg saldo hebt dan. ;))Citaat:
Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?
Buiten alles wat al genoemd is: ik pinde bij een ATM op Tavernier (Florida Keys, op zich al een echte aanrader). Gaf aan $ 200 te pinnen, maar er zat nog $ 80 aan biljetten in de machine. Machine gaf de $ 80, geen receipt, en verder werd het stil. Ik dacht $ 120 kwijt te zijn, was in staat om de filiaalmanager te %$@&, maar kon mij beheersen :oops:.
Terug in NL bleek het restbedrag ($ 120 dus) keurig teruggestort.
Hoi allemaal,
Waar kunnen we geld wisselen pinnen zonder kosten? Ik kan me niet herinneren dat we fee moesten betalen de vorige keren dat we in Florida waren. Tot nu toe al de nodige dollars extra betaald. Mijn man wil nou eenmaal liever de nodige contanten hebben die is niet zo gek op een CC.
groetjes Roelina:smile:
Als je je man nou verteld dat Credit Card veel veiliger en sneller is? Als je al geld wilt wisselen dan zou ik dat gewoon in NL doen.
We zijn nu dus in Florida. Dom van me, ik bedoel geld opnemen en natuurlijk niet wisselen. Het gekke is dat ik van tevoren heb geinformeerd bij de ING en er is mij verteld dat we alleen kosten moesten betalen als we per CC geld opnamen.
groet Roelina
Bij geldopname met je CC komt er standaard 4.50 aan fee bij. Bij normaal pinnen ligt het aan de automaat. Enkel als je bij een ING automaat pint weet je zeker dat je geen fee hebt. Andere (amerikaanse) banken hebben vaak geen overeenkomst met de ING en vragen een handling fee.
Betalen met CC is wel altijd gratis.
Gewoon meer geld pinnen bij de WalMart
De gebruiksaanwijzing hiervoor staat hier ergens op het forum
Even zoeken naar "Cashback"
Of bij de Publix extra cashback nemen. Kost ook niets.
Bij de meeste supermarkten kun je gratis extra geld opnemen. Dat geldt trouwens ook voor bouwmarkten, maar daar zal de gemiddelde toerist wellicht niet zo snel komen.
Och :-\", Lowes en Home Depot krijgen altijd wel een bezoekje van mij :-$
En inderdaad daar kun je ook cashback krijgen, al weet ik de limiet zo niet..
Haha, ik zie jou dan ook niet als de gemiddelde toerist. Wat sommigen onder ons met de WalMart hebben, heb ik met Lowe's en de Homedepot. Ik daar met gemak een uur rondwandelen om alle spulltjes te bekijken die ze daar hebben. Vaak komen dan ook weer de herinneringen aan de serie Home Improvement bovendrijven.
Bedankt voor jullie tips.
gr Roelina
Het is voor dan ook zover...we gaan over een week naar Florida.. :) ik heb zo'n abnamro wereldpinpas.
Weten jullie wat je max per dag kan pinnen daarzo?
Las ook dat je bij Wallmart ook kon pinnen..hoeveel kan daarzo extra bijpinnen?
Hummmm, je hebt toch zelf bij de ABNAMRO een bedrag afgesproken? Deze bedragen zijn voor een ieder verschillend, tenzij je de standaardbedragen nooit hebt aangepast. Hoe dan ook; je limiet geldt ook daarzo....:wink:
Citaat:
In overleg met ABN AMRO kunt u de dagelijkse bestedingsruimte van uw Wereldpas aanpassen. De standaardbedragen zijn:
- € 2.500,- bij betaalautomaten
- € 500,- bij geldautomaten van ABN AMRO en Fortis en € 250,- bij andere banken in Nederland
- € 500,- bij geldautomaten in het buitenland
had vanmorgen al gebeld...maar de persoon met wie aan de lijn had vertelde mij dat het verschilde per bank. En dat het afhing van de bank waar je je geld uit de muur trekt,,, :roll:
vandaar mijn vraag..
Hallo mensen wij geen 25 juli naar florida,nu is mijn vraag als ik met mijn cc geld uit de muur wil halen,hoe moet ik dat doen ,en wat is de volgorde van het pinnen wat het scherm aan geeft.ieder geval bedankt voor de eventuele informatie:lol: