Hoi,
Wij gebruiken ook altijd Melatonine ( 'gewoon' gehaald bij Kruidvat ) op de terugvlucht en de eerste dagen als we weer thuis zijn, en geen last van jetlagverschijnselen.
Groetjes,
Pieter & Petra
Afdrukvoorbeeld
Hoi,
Wij gebruiken ook altijd Melatonine ( 'gewoon' gehaald bij Kruidvat ) op de terugvlucht en de eerste dagen als we weer thuis zijn, en geen last van jetlagverschijnselen.
Groetjes,
Pieter & Petra
Dankzij het verslag van Pieter en Petra heb ik ook een bus uit Nederland. Ik gebruik ze af en toe om een nacht door te kunnen slapen, geen bijwerkingen en ook wij gaan in elk geval iets meenemen om op de terugvlucht in het vliegtuig te kunnen slapen.
Is Melatonine om te slapen of juist wakker te blijven??
Melatonine zorgt dat je kunt slapen overdag of op uren dat je normaal niet in slaap valt. Hierdoor zou je in het vliegtuig met twee tabeltjes bijv. een paar uur kunnen spalen zodat je daarna weer in het ritme zit..... Het helpt je zo je slaap te regelen.
Ik zoek iets waarmee je eerder wakker blijft :) Meestal ben ik ook zo rond 22u - 23u (plaatselijke tijd) echt bek en bek af. Maar soms ook weer totaal niet, dan ben je aan het stappen, om 6 uur thuis (en dan is het eigenlijk dus al 12u in Nederland) en dan totaal niet moe... maar slapen kan ik altijd wel. :)
Dat zoek ik dus ook, maar had het al eerder gevraagd, maar denk dat er weinig aan te doen is.
Ik houd het echt niet vol om lang op te blijven, hier in NL ben ik ook al 'dood' om 22.30. Moet ik wel zeggen dat mijn wekker om 5.30 gaat....
Maar In FL heb ik er onwijs last van, val soms al bijna in slaap terwijl we nog in een restaurant zitten. (20.30) Daarom heb ik nog nooit het vuurwerk gezien in WD!!
Iemand een tip?
Bedankt voor de tip!
Ik ga die pillen volgende keer halen zodat ik in het vliegtuig wat kan slapen.
Ik hoop dat er ook nog een tip komt om wakker te blijven want ook ik ben om 21.00 uur in Florida altijd zo moe dat ik eigenlijk naar bed wil.
Uiteindelijk na ongeveer een week trekt dat bij mij gelukkig wel weer wat bij.
Of dat echt helpt... misschien slim om gewoon 's middags een uurtje of 2 uurtjes te slapen...
Red bull heb ik al geprobeerd.........helaas.....ook de 3dubble espresso van Star Bucks helpt niet
Ja maar dat is nu precies wat ik NIET wil, om 2100 naar bed.
Aaaaaaadrenaline is het toverwoord, dame :-)
Als ik in Florida ben, heb ik nauwelijks slaap nodig. Laat naar bed, vroeg op.
Daarentegen, als ik in een vliegtuig stap, zijn de oogjes eerder dicht dan de deur ;-)
Adrenaline........dus als Aak mij een paar keer goed laat schrikken, blijf ik wakker....:shock:
Of kun je dat ook ff bij de Wal*Mart kopen? :"please, one adrenaline botle"
Waarschijnlijk heb ik ook nog eens extra slaap, omdat ik lekker ontspannen op vakantie ben!
Ik gebruik Melatonine al jaren met succes.
Gebruik altijd de 3mg pillen, te koop bij bijv. Walgreens van het merk Natrol, maar nu hebben ze ook 5mg en ook met Time release (vertraagde afgifte).
Deze voor Nederlandse begrippen hoge dosis werkt prima zonder bijverschijndelen.
Bij etos hier heb ik van het merk sleepzz die tabeltjes gekocht voor de jetlag. Er zitten pilletjes in van 0,1 mg. Bijsluiter zegt 1 tabeltje als aanbevolen dosis. heb het uitgeprobeerd maar er gebeurde niet zo veel. Bij drie tabeltjes 0,1 kwam de slaap beter op gang, dus 0,3 mg als dosis. Ik zie hier in de dicsussie staan dat men ze ook in Amerika koopt met 3 mg. Betekend dit dat ik van het nederlandse product 30 tabeltjes van 0,1 mg kan innemen? lijkt mij wat veel...
Groetjes Nicole
heb ff gegoogled op 'melatonine 3mg' en kwam oa op de onderstaande discussie terecht. Waarschijnlijk kun je dáár meer mee......(trouwens nog veel meer werkende linken naar dit onderwerp hoor!) In ieder geval begreep ik uit bijgaande discussie dat ook de huisartsen hier in nederland wel af en toe 3 en 5mg voorschrijven, maar dat alleen de 0,1mg in de vrije verkoop is!
(en ja, dan zou je dus idd 30 pillen moeten slikken om hetzelfde effect te verkrijgen)
Dank je wel voor het antwoord! Dan zal ik maar flink wat potjes inslaan ;)
Ik neem er alijd 8 in, van 0,1 mg.
Zolang je er niet meer neemt dan 10 per keer... gaat het goed.
Maar met die 3 mg dingen loop je de kans op overdosering...
Melatonine is welliswaar een lichaamseigen stof, maar een teveel daarvan, zou je nachtmerries kunnen krijgen.
Je kunt de melatonine van bional nu gratis uitproberen via deze link.
- Aanvragen die via een "gratis" website binnenkomen, worden niet in behandeling genomen.
- Per adres/ persoon mag er maximaal één kennismakingsverpakking worden aangevraagd
- De actie loopt zolang de voorraad strekt
- Alleen verzending binnen Nederland
Ik vraag mij wel eens af waarom sommige mensen juist heel veel last hebben van een jetlag en andere juist weer helemaal niet.
Ik heb gelukkig geen klachten, bij aankomst in de us houd ik gelijk de plaatselijk tijd aan ga dus op een normale tijd naar bed en sta op een normale tijd op.
Ons gezin telt 5 personen waarvan alleen onze middelste zoon last heeft van een jetlag de rest niet terwijl we toch allemaal het zelfde ritme aanhouden.
Ik had er niet zoveel last van tot afgelopen februari, zowel heen als terug heeft het me zeker vier dagen gekost voor ik in het ritme was...
Standaard moet je voor recovery 1 dag rekenen voor ieder uur wat je naar het oosten vliegt...
Het tijdsverschil tussen Nederland en Florida is 6 uur... (reken maar uit)
Dus alles wat je korter pakt dan 6 dagen, is meegenomen... :D
Ik heb ook wel van die 3mg melatonine tabletjes in orlando gekocht,maar als ik er 1 ingenomen heb voel ik me de volgende dag erg sloom en niet lekker in m'n vel.
Hier hoor ik op het forum niemand over,voelt iedereen zich kiplekker de volgende dag?
Nu vraag ik aan de huisarts meestal een paar slaaptabletten om de jetlag te overbruggen bij thuiskomst.
Daar heb ik de volgende dag geen last van.
En soms is een half tabletje al voldoende om de slaap te vatten.
Dat heb ik al eerder geschreven over Melatonine...
3mg is écht te veel...
maar in Orlando kun je ze toch ook wel kopen van 1 mg?
Ik gebruik er 8 van 0.1mg... (gewoon in Nederland gekocht bij Kruidvat) merk Sleepzz
Werkt perfect...
Ik zal in de meivakantie als we weer naar florida gaan eens een lagere dosis proberen, en zien hoe dat bevalt.
Mijn hele schema is sowieso ontregeld, ook in Nederland (de ene dag om 04:00 uur naar bed en dan om 15:00 uur op of om 02:00 naar bed en om 07:00 op) en dat gaat ook prima. In Amerika is dat niet veel anders; 6 uurtjes meer of minder slaap maakt voor mijn ritme niets uit :P.
Ik heb de 3 mg in Orlando gekocht, minder hadden ze niet tenminste niet op de plaatsen waar ik gekeken heb, ze hadden zelfs 5 mg.
Afgelopen nacht in het vliegtuig er een genomen maar geen oog dicht gedaan, sterk of niet slapen deed ik niet, zo ook mijn kids.
Vanmiddag wel ff geslapen ik viel letterlijk om, en probeer nu de rest van de dag wakker te blijven.
Hopenlijk zijn we snel weer in ons ritme.
De meeste mensen hebben last van Jetlag als ze weer terug in NL zijn,
ik heb in NL nergens last van, maar als we in Amerika zijn lig ik om 20.00 met mijn hoofd op de steak te snurken !! (bij wijze van spreken dan he )
Help dan melatonine ook? of is het alleen een middel om in slaap te vallen?
Het is alleen om in slaap te vallen, maar misschien helpt een blikje red bull je wel. :-o
Even een vraag ivm tijdsverschil. Op mijn ticket staat dat we de terugweg vertrekken om 19.55 uur donderdag 21 oktober en dat we 10.30 uur aankomen (+1) wil dat zeggen dat we dan vrijdag 22 oktober in Nederland zijn ?
Ik raak altijd een beetje in de war van die tijdzones
Ja, die +1 is een dag later dan je vertrekdag.....
dan is het dus direct slapen in het vliegtuig om de volgende ochtend uitgerust wakker te worden en weer aan de slag te gaan. Moet werken dezelfde dag bij Walibi Halloween..... (heb ik vast genoeg afgekeken van die Amerikanen ) :)
pfffff, das wat zeg, hopelijk doe je een oog dicht :)