-
Re: St. Petersburg / St. Pete Beach
Inmiddels zowel St. Pete Beach en St. Petersburg bezocht. Mijn voorkeur gaat uit naar St. Petersburg. Mooie, gezellige stad en leuke pier (ook dolfijnen gezien). Voor ons was St. Pete Beach te saai. We zaten in het Dolphin Beach resort. Helaas geen uitzicht op het strand of zwembad. Vond het ook geen bijzonder hotel, zeker niet voor die prijs (voor minder geld in betere hotels verbleven, en met ontbijt). Ligging op het strand was natuurlijk wel ideaal. We verbleven nu 2 nachten in St. Pete Beach maar hadden toch liever in St. Petersburg verbleven. Volgende keer zou ik St. Pete Beach dan ook overslaan (heel het stuk tussen Clearwater en St. Pete Beach trekt ons trouwens niet zo). Voor een paar dagen strand verblijf ik veel liever in Sarasota. Geweldige stad en mooie stranden (Anna Maria Island en Coquina Beach waren onze favorieten), veel mooier dan het strand van St. Pete Beach naar mijn mening.
-
Wij willen een volle dag naar Fort de Soto park, hebben jullie daar ervaringen mee en hoe is het/was het...We hebben al een Hotel geboekt in St. Petersburg (hampton inn) we gaan in de avond naar een wedstrijd van de Tampa Rays en de dag erna wilden we wel naar Fort De soto gaan.
Gr. Dennis
-
Over Fort de Soto is een onderwerp op het forum. Niet al te groot, maar wel waard om wat nieuw leven in te blazen.
Fort de Soto
-
In Fort de Soto kun je makkelijk een dag doorbrengen, fietsen huur, ferry nemen, picknicken, strandwandeling, of luieren op het strand, het is er schitterend. Veel wildlife en prachtige natuur.
-
Op zaterdag 6 augustus gaan wij naar een honkbalwedstrijd van de Tampa Bay Rays, dat is in de avond.
Wat raden jullie aan om daarvoor naar toe te gaan? We komen uit Orlando met de auto.
Fort de Soto park?
St. Pete Beach?
Clearwater?
Alvast bedankt
-
Als je een lekker dagje naar het strand wilt ... dan maakt het niet zoveel uit welke je kiest; het is overal mooi! Redelijk brede witte stranden, warme zee met beperkte golfslag. Clearwater is wat verder van het stadion af (nog ruim een uur rijden), dan zou ik liever kiezen voor iets dichterbij, zoals de andere twee opties die je aangeeft. Die zijn op ca. 20-30 minuten van het stadion.
Veel plezier!!
-
Ik ben vorig jaar op Fort de Soto park geweest, maar dat is vrij groot en ik wist niet echt waar je dan moet gaan liggen (waar andere mensen ook liggen). Er staat wel wat info hier, maar niet echt veel.
Clearwater is ook een schitterend breed strand ja, alleen eromheen is er weer niet zoveel te beleven volgens mij. St. Pete beach ben ik heel even geweest, dus weet niet of daar iets te beleven valt.
-
Het advies van Michael66 is echt het beste, Clearwater ligt een uur rijden van Tampa. In St Pete kun je heel goed naar het strand, kijk eens naast het Dolphin beach resort, 4900 Gulf Blv., daar is een public parking en een schitterend strand, restaurantjes in de buurt en evt ook een supermarkt.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sonja
Clearwater ligt een uur rijden van Tampa.
Tampa Bay Rays ligt niet in Tampa, maar in St. Petersburg (althans veel dichterbij).
Verder bedankt voor je reactie, denk dat we dan toch maar naar St. Pete Beach gaan.
-
Citaat:
sonja
Het advies van Michael66 is echt het beste, Clearwater ligt een uur rijden van Tampa. In St Pete kun je heel goed naar het strand, kijk eens naast het Dolphin beach resort, 4900 Gulf Blv., daar is een public parking en een schitterend strand, restaurantjes in de buurt en evt ook een supermarkt.
hebben wij vorig jaar ook gezeten...goed hotel...niets aparts maar wel schoon en direct aan het strand...recht tegenover winkelcentrum, waar wij s'morgens lekkere verse broodjes haalde.....zit een lekker bbq restaurant op loopafstand....vond het strand daar ook geweldig....
-
Nikie, bedankt!
Keuze hebben we wel gemaakt. We gaan gewoon naar St. Pete Beach.
En dan parkeer ik met auto bij jullie hotel.
-
Oooh 3 weken geleden zaten we nog in het Dolphin Beach Resort... achteraf een van de leukste hotels van de vakanties... waren we nog maar daar :)
-
Citaat:
cloggie68
Oooh 3 weken geleden zaten we nog in het Dolphin Beach Resort... achteraf een van de leukste hotels van de vakanties... waren we nog maar daar :)
Op dit moment zitten wij ook in Dolphin Beach Resort. De locatie is geweldig maar op dit moment waait het behoorlijk hard nog een stukje van Irene.
Blijven tot overmorgen, ff afwachten hoe het ontbijt is.
-
Citaat:
samtif
Op dit moment zitten wij ook in Dolphin Beach Resort. Blijven tot overmorgen, ff afwachten hoe het ontbijt is.
Zou niet in het hotel ontbijten, aan de overkant zit Village Inn, veel beter en voordeliger.
-
wij zitten een paar dagen in de beachcomber.....is die Village Inn dan ook een aanrader?
Wij hebben denk ik geen ontbijt maar heb al gehoord dat als het er wel bij zit het niet zo denderend is dus vandaar al eens aan het kijken voor lekker ontbijt/lunch plekjes :-)
-
Citaat:
natascha666
wij zitten een paar dagen in de beachcomber.....is die Village Inn dan ook een aanrader? :-)
Het is wel wat verder weg van de Beachcomber, je moet dan met de auto, zo'n 2 a 3 minuten. Je kunt ook naar Skidders, dat is ook een heel goed en gezellig restaurant en voor jullie dichterbij.
-
thanx voor je tips...ze staan in de lijst! :-)
-
In mei zitten we in het Sitara hotel in St. Petes beach, iemand ervaringen met dit hotel en tips over wat daar te toen? Eten? Ontbijten?
We kunnen helaas niet naar een honkbalwedstrijd. Zitten nu te denken aan een bezoekje aan Tarpon Springs en misschien naar Tampa of St. Petersburg. Heeft iemand daar nog iets heel leuks meegemaakt?
-
Citaat:
Lauya
In mei zitten we in het Sitara hotel in St. Petes beach, iemand ervaringen met dit hotel en tips over wat daar te toen? Eten? Ontbijten? ... bezoekje aan Tarpon Springs en misschien naar Tampa of St. Petersburg.
Je bedoelt het Sirata beach resort? Prima hotel, kamers wat oubollig, met een klein keukentje, wifi tegen betaling. Uitstekende ligging, op het strand. Zou niet in het hotel ontbijten of dineren, goed ontbijtrestaurant is Skidders, Village inn of Ihop, aan de overkant, stukje lopen of de auto nemen. Restaurants voor diner genoeg op Gulf boulevard.
Je kunt St Pete's naar Ybor city in Tampa, Tarpon springs, Sarasota.
-
Idd! Het Sirata... Sinatra, Sitara, Tiara... pfff. Ik las ook e.a. over Harry's Bar daar op het strand. Daar ervaringen mee?
-
Een mooie foto van het strand bij het Trandewinds Island Grand resort in St. Pete Beach.
Iemand anders nog iets te vragen of vertellen over St. Pete Beach en St. Petersburg?
http://img10.imageshack.us/img10/601...2087529120.jpg
-
De Sunken Gardens staan bij ons op het programma. Wie is er geweest en wat vond je er van?
-
Hoe zit het met parkeren in St. Pete beach, vergelijkbaar met Clearwater qua prijzen?
-
En heeft iemand ervaring met Dolphin Landings in St. Pete Beach?
We hebben via groupon een dolfijnencruise bij ze geboekt.
-
@au3, ja daar hebben wij ervaring mee. Super leuk, met een zelboot dolphins spotten, wij zijn al een keer of 3 met ze uitgevaren, aanrader! Je vindt Dolphins landings op de shopping plaza aan de zijkant van de Publix. Veel plezier en een goede keuze.
-
@axzel:
ja, vergelijkbaar. Je kunt bij de hotels parkeren, voor zo'n $15 per dag. Hoe centraler je wilt zitten, hoe duurder het parkeren, uiteraard.
Ik ken overigens geen parkeergarages of zo in St. Pete Beach. Ik zat er altijd in een hotel, dus kon daar steeds gemakkelijk parkeren.
-
Citaat:
sonja
@au3, ja daar hebben wij ervaring mee. Super leuk, met een zelboot dolphins spotten, wij zijn al een keer of 3 met ze uitgevaren, aanrader! Je vindt Dolphins landings op de shopping plaza aan de zijkant van de Publix. Veel plezier en een goede keuze.
Thnx, Sonja!
-
heb je in st. pete beach ook barretjes/terrasjes waar je savonds kan gaan drinken bij het strand met live muziek/dj ofzo?
-
Sommige hotels hebben een strandbar met muziek, b.v. Dolphin beach resort, Grand Plaza, Sirata enz. Niets is mooier dan met een heerlijke drankje in de hand in een strandbar de zonsondergang te zien. Alcohol is niet toegestaan op het strand van St Pete Beach, behalve dan in de strandbars. Terrasjes zul je in Florida niet echt tegenkomen, behalve in de parken, Down Town Disney enz.
-
Wij sliepen een paar dagen in Beachcomber resort (kijk ook eens bij mijn hotel ervaringen) en daar had je https://foursquare.com/v/jimmy-bs-beach-bar/ Jimmy B's beach bar.
Echt een super relaxt tentje recht aan het water met elke dag vanaf 2/3 live muziek met allerlei soorten volk ook van jong tot oud.... was ik er nog maar .. :)
-
Clearwater of St. Pete Beach? En waarom?
-
Citaat:
van der Steen
Clearwater of St. Pete Beach? En waarom?
Is dit een quiz?
-
@vandersteen: ik ga voor St. Pete Beach, zoals ik al eerder in dit onderwerp heb uitgelegd.
Wat voor jou het leukst is ... dat kun je het best zelf bepalen. Dit onderwerp en het onderwerp over Clearwater Beach geven alvast een beetje info.
Succes en veel plezier!
-
We gaan in mei weer naar Florida, we zitten aan zee in Daytona, daarna in Kissimmee, nu hebben we nog 1 nacht over, en willen we naar John's Pass Village and boardwalk.
Overnachten willen we in Sint Petersburg doen. (dus niet gelijk aan zee, hebben we al een week gehad dan) Iemand nog een tip voor een leuk hotel?
-
wij hebben 2 nachten geslapen in het Beachcomber hotel, is wel direct aan het strand maar super chill daar, mooie tuin, groot zwembad, klein zwembad en de nr. 1 beachbar van Florida (waar we overigens geen geluidsoverlast van hadden snachts) http://www.beachcomberflorida.com/
-
Beach drive inn, in het centrum van St. Petersburg. Kleinschalig, 5 kamers, old-style ingericht, vlakbij gezellige restaurants,winkels en musea. Link:http://www.beachdriveinn.com/rooms_and_rates.html Wij hebben hier een nachtje gelogeerd en dat beviel ons goed. We kregen een gratis upgrade naar de suite.
-
Bedankt! zien er beide goed uit! Het is de Beach drive Inn geworden :):)
-
Jammer dat je al wat hebt gevonden ;) Wij hebben zo'n nachtje gehad een paar jaar geleden, in Crystal Palms Beach Resort, wat niet direct aan het strand ligt, maar wel een paar minuten van St.John's. Mooie appartementen, met zeezicht, toen (2014) via Expedia voor net iets meer dan 100 euro.
-
Ziet er heel mooi uit Gerrit! Ik onthoud het voor een volgende keer ! :)