-
Re: Reservering restaurants WDW
Jeetje, dat loopt inderdaad wel heel snel vol. We gaan in dezelfde periode naar Florida, en wij hebben 2 weken geleden Chefs Mickey (dinner), Garden Grill (dinner) En Cristal Palace (dinner) geboekt. Voor 7 personen en toen was het nog geen enkel probleem. Misschien inderdaad proberen of er afzeggingen zijn. Succes.
-
"Eigenlijk" zou je iedere dag moeten bellen.
Ook is het handig om niet heel precies te zijn in je datums, houdt bijv. een marge van 3 dagen aan, dat is gemakkelijker zoeken voor de reserveringsafdeling...
-
Heel vervelend, dat alles zo snel vol zit. Of eigenlijk "alles" is betrekkelijk. Le Cellier is populair, omdat dat eten is, dat iedereen kent. Probeer het eens in Marokko (echt ook erg lekker en leuk met een buikdanseres), Japan (de kinderen vonden het prachtig!) of Mexico (ook erg lekker en de kinderen kunnen intussen in de bootjes). Die zijn een stuk makkelijker om te krijgen. En ook de lunches zijn makkelijker, zo konden wij een week van tevoren terecht in de Coral Reef, nog steeds mijn favoriet daar.
-
Ik heb zojuist gereserveerd in Shula's Steakhouse, in het Dolphin hotel, toch in de buurt van Epcot. Blijf gewoon zo nu en dan bellen met Le Cellier Steakhouse.
Zag dat Shula's ook heel erg hoog op de favoriete lijstjes staat van restaurants in Orlando. Enige nadeel is dat ze daar niet echt op kinderen ingesteld zijn. Die zijn wel welkom, maar er zijn geen speciale kindermenu's. Ze mogen wel met een volwassene mee-eten. Ben benieuwd. Iemand ervaring met dit restaurant ?
Overigens, ik zag op tripadvisor (heel veel erg) slechte reacties op Coral Reef. Met name over de kwaliteit van het eten. Dat verbaasd me toch wel van een Disney restaurant. En ik zie dat het nog steeds jouw favoriet is Petra. Kan je er iets meer over vertellen ? Ik zie ook dat het zicht op het 'aquarium' matig is als je er niet vlakbij zit ....
-
wij hadden ook zoiets..
wij waren van half mei tot eind mei in WDW en wij wilden dineren bij Coral Reef in Epcot. Er werd ons toen verteld dat ze vol zaten tot en met 6 juli,....:shock:
je kon nog wel met wat wachten lunchen maar dat hebben we, koppig als we zijn, maar niet gedaan...
:-$
-
Inderdaad kun je in dat restaurant best ver van het aquarium zitten. Wij hadden er een tafeltje vlak naast en andere keren, dat we er gegeten hebben (toch zeker al vijf of meer keren) zaten we er ook dichtbij. Voor de kinderen is het leuk, want de ijsblokjes geven licht en niemand wordt boos, als ze naar het aquarium lopen om het beter te bekijken. Het eten hebben wij altijd erg goed gevonden en we eten toch heel regelmatig buitenshuis. Waarom dat op Tripadvisor slecht wordt beoordeeld weet ik dus niet.
-
Wij zitten in het Disneys animal kigdome hotel... Is het dan niet zo dat we s avonds daar wat kunnen eten?? dat hadden we dan al van te voren moeten boeken???
Of heb ik het nu verkeerd??
-
Ze hebben daar inderdaad restaurants. En als je daar wil eten, zou ik dat zeker wel proberen te reserveren. Zijn volgens mij vrij populair en met het Disney Dining Plan zijn er dus veel bezoekers die restaurants alvast inplannen ! Snel even bellen dus en [-o<
-
Moet je bellen??
Kan het niet gewoon via internet???
-
Helaas ....... [-(
Overigens, ik heb voor de dag waarop we Chef Mickey's wilden reserveren (8 augustus) nu Crystal Palace geboekt. Gelukkig was daar om 9:25 wel een plek. Dat is onze laatste dag in Orlando EN de verjaardag van onze kleindochter. Geen Mickey dan, maar dan toch Pooh en Friends :grin: ! En 9:25 is op zich een prima tijd, we moeten dan ook onze villa uit. En daarna nog even lekker Magic Kingdom in, voordat we richting Miami rijden eind van de dag.
-
WDW Resorts: Eten
We willen waarschijnlijk een paar dagen in een disneyhotel gaan logeren.
Nu vraag ik me af of je daar ook een mc donalds/denny's etc in de buurt hebt liggen waar je goedkoop kunt ontbijten/lunchen. Of ben je echt op de disneyrestaurants aangewezen?
Gr,
Wendy
-
Re: Eten als je in een Disney hotel zit
Heb je een auto? Ja, dan is er wel iets te vinden op rij-afstand (10 minuutjes).
Heb je geen auto? No way, niets op korte afstand.
-
Ik weet niet hoe het met andere hotels zit, maar ik heb in Pop Century gezeten. Als je echt goedkoop wilt ontbijten kan dat makkelijk bij Disney, voor minder dan 1 dollar (ik meen zo'n 80 cent) heb je 2 bruine/witte boterhammen met jam.
Als je wel een auto hebt is het natuurlijk een stuk handiger om voor een paar dollar naar een buffet restaurant o.i.d. te gaan om te ontbijten.
-
Wij hebben vorig jaar ook in een Disney Hotel gelogeerd (All Stars Movies resort)en het ontbijt in het hotel zijn goedkoop en we zijn er n elk geval niet zo ziek van geweest als van het ontbijt bij "Wendy's ".
-
we gaan eerst 2 dagen naar een hotel en daarna 1 week in een villa. We willen de auto pas gaan huren als we naar de villa gaan.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
wendy1
we gaan eerst 2 dagen naar een hotel en daarna 1 week in een villa. We willen de auto pas gaan huren als we naar de villa gaan.
Ik neem aan dat je die auto al wel vast hier bespreekt. Ter plaatse huren is veel duurder.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Ik neem aan dat je die auto al wel vast hier bespreekt. Ter plaatse huren is veel duurder.
Tuurlijk :-) De Equinox via usa-reisen.de :-)
-
Alleen als je in Disney's All Star Sport resort zit kun je eventueel naar een Mc Donalds lopen want vlakbij de ingang van de All Star resorts zit een Mc Donalds. Aangezien Sport het 1e resort is zou je dat nog kunnen lopen. Als je in Music of Movies zit wordt de afstand al wat minder om te lopen ;)
-
Wij zaten in de Beach Club en daar konden we in de Marketplace heerlijke verse magere yoghurt met vers fruit en granola krijgen. We hebben het er nog over! Heerlijk! Je kunt erin doen wat je wilt en klaar terwijl je wacht. Verser kan niet.
Ook hebben ze daar andere breakfast-items. Pastries maar ook gewoon brood. Zakken met bagels, bolletjes, fruit en je kunt gratis boter, jam en pindakaas pakken (en bestek).
-
Re: Restaurants reserveren
Ligt eraan in welk restaurant je wilt eten. Bij de meeste restaurants met bediening is reserveren aan te raden.
-
Als je bepaalde sit down restaurants wilt doen? Absoluut! Als je gedurende bepaalde drukke periodes wilt? Absoluut! (denk bijv. aan feestdagen, zomer, tijdens de free dining periode etc.)
Ben je zeer makkelijk ingesteld en maakt het je eigenlijk geen sik uit waar je eet of hoe laat? Dan kun je vaak nog wel wat op de dag zelf reserveren, maar je zult flexibel moeten zijn qua lokatie, tijd en niet in de drukste tijden te veel noten op de zang moeten hebben.
Een ander punt van invloed is uit hoeveel personen de groep bestaat waarmee je wilt eten. Grote groepen of bijv. een oneven aantal is lastiger reserveren in veel restaurants, minder beschikbaar.
'Walk ups' (bij een restaurant aanlopen en hopen dat men beschikbaarheid heeft op dat moment) heeft weinig kans van slagen bij veel restaurants.
Zelf boek ik altijd ruim van te voren dat wat ik zeker wil doen. Caractre dinings, bepaalde populaire restaurants etc. Ik begon hier altijd 180 dagen van te voren mee, nu dus de 90 dagen regel. Ik heb gewoon geen zin om het risico te lopen iets wat ik erg graag wil doen niet te kunnen. Het is makkelijker om bijv. 24 uur van te voren te annuleren als ik besluit géén zin te hebben dan andersom.
Dat gezegd hebbende; flexibiliteit kan een hoop helpen. Afgelopen december zijn we 14 dagen (de eerste 2 weken) geweest en gooide ziekte veel roet in het eten. Ik heb voor de andere 2 personen in het gezelschap eigenlijk constant de boel om moeten gooien. Soms duurde het dagen voor ik een gewenst restaurant kon scoren, maar het meeste is wel gelukt met min of meer schappelijke tijden, zelfs diverse caractre dinings. Anderzijds; het heeft zeker volhardendheid gevergd met meermaals per dag checken voor beschikbaarheid.
Voor de counter service restaurants is uiteraard geen reservering nodig, doen ze zelfs niet aan. ;)
-
hoi,
ik heb een vraagje als je voor een restaurant wilt reserveren hoelang van te voren en misschien heel dom hoe via telefoon of ook via internet. het is me eerste keer dat ik naar florida ga vandaar wil wel goed voorbereid zijn en op de hoogte hoe dingen werken.
alvast bedankt
-
Stephanie, je kunt vanaf 90 dagen voor aankomst reserveren. Als je in een disney hotel verblijft kun je op die eerste dag meteen voor 10 opvolgende dagen reserveren. Klinkt verwarrend voor veel mensen, dus een praktisch voorbeeldje.
Stel jij verblijft op dagen 99 t/m 112 in Allstars Music. Op dag 9 mag je dan voor dag 99 beginnen te reserveren. Omdat je on site verblijft, mag je dan dus voor dagen 99 t/m 109 meteen reserveren. Voor de getallen kun je elke willekeurige datum uiteraard invullen. Makkelijkste rekenen vind ik zelf; 90 dagen is 13 weken minus 1 dag.
Je kunt op het moment alleen telefonisch reserveren. Zo uit mijn hoofd; 407-WDW-DINE. Men is wel bezig om ook een optie online op te gaan zetten, maar daar schijnen ze al máánden mee bezig te zijn.
Als je via een reisagent boekt (of beter gezegd; de amerikaanse, that is), dan kun je ook hen de reserveringen laten doen. Je mailt dan gewoon jouw wensen door en zij regelen de rest.
Een goede website om te verkennen wat welk restaurant voor thema heeft en wat er op het menu staat (en niet geheel onbelangrijk; welke caractres er aanwezig zijn tijdens caractre dining) is allears.net onder het kopje Dining.
-
Is het noodzakelijk al je restaurants te reserveren ?
Moet je ook reserveren voor restaurants op international drive ?
En voor in de hotels ?
Moet je op voorhand reserveren om te eten in de swan ?
Heb je nog tips ?
-
Re: Hotelervaring: Disney Resorts
Ik zou zeker reserveren hoor zo ben je zeker van je plaats maar er is in de omgeving genoeg te doen dus als je even moet wachten krijg je een bieper mee en als je plaats vrij komt biepen ze je op. Ik vond dit hotel erg leuk om zonder kinderen te doen het is een erg romantisch hotel en heel erg mooi . Als je een kamer boekt met zicht op de parken kan je het vuurwerk van zowel epcot als mgm studios kijken vanuit je hotelkamer ze doven er zelfs alle buitenlichten voor .
-
Eten bij Victoria & Alberts of Normans
Op onze vakantie zijn mijn man en ik 6 jaar getrouwd en willen graag lekker luxe uiteten. Heeft iemand ervaring met een van deze restaurants? (victoria & Alberts of Normans) zo ver als ik kon uitzoeken zijn dit een van de 2 beste restaurants van Orlando en omgeving. Mocht er iemand nog een ander idee hebben dan hoor ik het graag. Voorkeur: romantisch.
-
Re: eten bij Victoria & Alberts of Normans
Top romantische restaurants Orlando en omgeving (gesorteerd op rating voor eten):
1) Victoria & Albert (beste kwaliteit eten EN beste service)
2) Le Coq au Vin (beste kwaliteit eten)
3) Primo
4) Chatham's Place (beste service)
5) Norman's (beste 'decor')
6) Christini's Ristorante Italiano
Ik heb nog nooit bij deze restaurants gegeten, maar Victoria & Albert is wel ERG duur, de andere lijken wat betaalbaarder ;-) !
-
dank je. wat is erg duur?
-
Vrijdag gaan we eten bij Victoria en Albert's
Daarna kan ik je precies vertellen hoe en wat.
Denk er om dat er een dress code is.
De heren zijn VERPLICHT om een jasje,overhemd met das en lange broek te dragen. Dames een rok of geklede lange broek. Geen jeans.
We werden vorige week vrijdag opgebeld door iemand van het management van V&A om te controleren of we afwisten van de kleding voorschriften.
Als de mannen geen jasje of das bij zich hebben krijgen ze er eentje van het restaurant zelf.
Van "slachtoffers" heb ik gehoord dat de jasjes van het restaurant zelf vies poep bruin zijn. :-P
Ik heb in ieder geval een pak voor mijn man de oceaan over gesleept :p
Dit is de link van het restaurant: http://disneyworld.disney.go.com/res...a-and-alberts/
Wat de prijs betreft dacht ik dat er een vaste prijs was van 125 dollar per persoon zonder drank uiteraard.
Misschien is Narcoossees ook wel een leuke gelegenheid voor jullie. Erg romantisch aan het water en een prima uitzicht op de waterparade en het vuurwerk.
We waren hier ongeveer 100 dollar per persoon kwijt ,wel met een wijntje maar zonder fooi.
-
WDW: Eten
Als wij graag wat uitgebreider willen gaan eten bij Disney waar zouden we dat het beste kunnen doen. Dus niet een eetzaal maar gewoon gezellig.
Connie
-
Re: Eten bij Disney
Hier kun je op verschillende manieren zoeken: http://disneyworld.disney.go.com/restaurants/ - jij kan denk ik het beste via Dining Experience zoeken..
En hier kun je recensies vinden: http://allears.net/din/dining.htm
-
Als je echt wat speciaals wilt is Victoria & Albert's een echte aanrader.
Dit restaurant is alleen voor boven de 10 jaar.
-
yep en boma in animal lodge ook zeker met kinderen
-
keuze genoeg, voor ieder wat wils volgens mij. Van chique tot fastfood. Kijk eens op http://www.wdisneyw.co.uk/menus.html dan kan je zelf een keuze maken wat je smaak is. Daar staan ze allemaal op
-
ik heb in een weblog van iemand gelezen (weet niet meer bij wie) dat diegene voor verschillende restaurant TGI - outback enz. open table reservering maakt??
kan iemand mij vertellen hoe dat in elkaar steek.
-
Tegenwoordig kan je 180 dagen van te voren reserveren en als je verblijft in een Disney hotel dan is het zelfs 180 + 10. Dit betekent dat als de 180 dagen grens van de dag dat je aankomt arriveert je de restaurants voor de eerste 10 verblijfsdagen kan reserveren. :-D
Het reserveringssysteem online is ook in gebruik en werkt prima. Je kan er alleen geen Fantasmic of Candlelight dining packages mee bestellen, hiervoor zal je nog moeten bellen.
Tip: Mocht de tijd dat je wilt reserveren niet beschikbaar zijn, probeer dan 5 of 10 minuten eerder of later.
-
Ben je zowat verplicht om alle restaurants van te voren vast te leggen ? Ik weet namelijk nog niet waar en hoe laat enzo we ergens willen gaan eten. Zo goed heb ik me daar nog niet in verdiept :???:
-
ligt er aan in welke periode je er bent. In een rustige tijd zal het niet zo snel nodig zijn of alleen voor de speciale restaurant die erg geliefd zijn. Denk aan cinderella's castle of bepaalde restaurants in epcot. die kunnen op de dag zelf geheel volgeboekt zijn. Daarnaast maakt het uit of je counterservice genoeg vind dus net als een mac donalds afhalen en zitten. of echt aan tafel wilt zitten voor een buffet of tafelbediening dan kan het verstandig zijn om je te verdiepen wat je wilt. Je kan in de parken eten, in de hotels of in disney village als je echt op disney terrein wilt eten. Daarbuiten is ook genieg te vinden.
-
We gaan in augustus, dus dan is reserveren wel noodzakelijk denk ik zo hahaha.
Iemand nog tips voor leuke, romantische, gezellige restaurants of zijn ze dat allemaal ?? ;)
edit:
Heb inmiddels weer heel wat gevonden op het forum, was iets te snel met reageren :oops: Als iemand nog een tip heeft voor een super romantisch restaurant dan hoor ik het graag \\:D/
-
Re: Restaurants in WDW: Reserveren
Kan je online reserveren?