-
Re: Vliegen met American Airlines
De $60 kosten gelden niet voor reizen tussen Europa en Canada en voor klanten reizende in Economy Class in Y klasse geboekt. Een volledige lijst met uitzonderingen op de toeslag voor de ruimbagage bekijken.
hoe kan ik op de E tickets zien of ik een Y klasse geboekt heb?
en ik heb ook nog ergens gelezen dat als je voor 10 februari geboekt had je maar $50 betaald voor de 2e koffer, wij hebben de E tickets 31 januari binnen gekregen...
hoe zit het allemaal....
alvast bedankt
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nikie1968
De $60 kosten gelden niet voor reizen tussen Europa en Canada en voor klanten reizende in Economy Class in Y klasse geboekt.
Y klasse... Ja, dat snap ik... Da's de duurste Economy Class...
M.a.w. 1ste koffer gratis, 2de US$ 60,-
Y-klasse wordt alleen maar gebruikt als opvulling voor C-Cabin...
-
American Airlines vraagt chapter 11-status aan
Laatste update: 29 november 2011 13:44 info en bron: www.nu.nl
AMSTERDAM - AMR Corporation, het moederbedrijf van American Airlines, heeft dinsdag faillissement aangevraagd bij de rechter. Dat maakt het Amerikaanse concern bekend.
http://media.nu.nl/m/m1gz5o4adbwn.jpg Foto: ANP
Het bedrijf, een van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, gaat gebukt onder hoge kosten en schulden. Beide lasten moeten tijdens het faillissement verminderd worden.
Reserveringen en vliegschema's blijven vooralsnog ongewijzigd, zo laat het bedrijf weten in een persverklaring. De kosten daarvan worden opgebracht uit een hoeveelheid van 4,1 miljard dollar in 'cash'.
De herstructurering heeft geen directe impact op de werknemers van het bedrijf, maar het is niet onwaarschijnlijk dat het concern, in navolging van veel andere luchtvaartmaatschappijen, op dat vlak wil inkrimpen.
AMR Corporation beheert naast American Airlines ook American Eagle, dat bestaat uit een aantal lokale luchtvaartdiensten in 159 Amerikaanse steden.
Bij elkaar verzorgt AMR in totaal dagelijks ruim 3.300 vluchten tussen 50 landen en 260 vliegvelden. AMR is een van de laatste grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen die een dergelijke sanering ondergaat.
-
Re: American Airlines vraag faillissement aan
Beetje nuance had ik wel verwacht van het ANP. Er is geen faillisement aangevraagd, maar Chapter 11, een beetje vergelijkbaar met onze surceance van betaling.
Dat is al zo'n beetje gebeurt bij alle Amerikaanse airlines de afgelopen jaren. United heeft wel een aantal jaren onder Chapter 11 gestaan, maar daar heeft de passagier weinig hinder van ondervonden, bij Delta idem dito.
Hooguit wat schemawisselingen van de vluchten, als er bijv. 1 volle i.p.v. 2 halfvolle vluchten van A naar B op dezelfde dag naar dezelfde bestemming gingen. Die werden/worden dan, uit bezuinigingsoverwegingen, gecombineerd. Uiteraard, zou ik bijna zeggen.
-
@ Ta2 Gerrit.
Noem dat maar niks.
De meeste van ons hebben een strak schema en een halve dag of misschien wel hele dag maken een hoop verschil.
Auto huur,hotel of pretpark tickets zijn allemaal betaald en dus is een dag verlies gewoon een kostenpost.
Overigens neemt dit niet weg dat wij er nog steeds van overtuigd zijn dat een vlucht minstens duizend Euro PP, ook geldend voor baby's, extra moet kosten om überhaupt te mogen verwachten dat een luchtvaartmaatschappij ook maar de minste service geeft .
Het is een kwestie van vraag en betalen. Wij vervoeren vaak granen voor de Menaba en Heineken.
Als de ontvanger/ klant bereid is om een prijs te betalen die loont zullen we alle extra maatregelen nemen die nodig zijn.
Moet het op een prikje dan is elk risico voor de ontvanger.
Ratten en een natte lading niet ons probleem.
Personeel dat het graan lost en meent deze te kunnen gebruiken als toilet en plast of poept in de lading niet ons probleem.
-
Re: American Airlines vraagt chapter 11-status aan
Als een vlucht een paar uur opschuift is dat vervelend, maar niet hinderlijk, in mijn visie.
Gaat dit om een dag, of nog langer, dan is het een ander verhaal, uiteraard. Maar ik heb het over een paar uur.
En wat mijn eigenlijke bezwaar was, is de term failliet. Dit is duidelijk niet het geval, maar kan wel voor lichte paniek zorgen bij diegene die een vlucht heeft lopen bij AA.
De kop van het topic is inmiddels aangepast, en vindt ik de lading beter dekken.
Ook wij zitten aan dagen en planningen vast, en veranderingen daarin komen ook altijd zeer slecht uit, maar wegen niet op tegen een echt faillisement, iets wat we zelf mochten ondervinden toen Air Holland in onze vakantie op de Can. Eilanden failliet ging, en we dus maar moesten afwachten hoe en wanneer we thuis zouden komen.
Dat is uiteindelijk wel gelukt, maar het maakt je vakantie wel spannend, en da's niet niks ;-)
-
Citaat:
Tinkerbell
@ Ta2 Gerrit.
Moet het op een prikje dan is elk risico voor de ontvanger.
Ratten en een natte lading niet ons probleem.
Personeel dat het graan lost en meent deze te kunnen gebruiken als toilet en plast of poept in de lading niet ons probleem.
Sorry hoor, dit heeft toch niet met geld te maken als je zo omgaat met de spullen van een ander?
Dit heeft puur met de instelling te maken van de mensen. Mensen met zo'n instelling daar wil je toch niet eens zaken mee doen. Je zou je overigens gewoon de ogen uit je kop moeten schamen als je zo'n instelling hebt.
-
Dit klinkt niet goed. Ik wist niet dat het zo ernstig gesteld was net AA. Ik heb een aantal keer met ze gevlogen in het Carribisch gebied. Jammer dat ze in deze misére beland zijn.
-
Vind ik eindelijke vliegtickets tegen leuke prijs wordt mijn ING mastercard niet geaccepteerd door American airlines.
Heeft iemand dit eens meegemaakt??
-
Wij hebben dan wel geen ING cc maar een SNS cc en rechtstreeks bij hen boeken en betalen met die SNS gaf geen problemen.
-
Ik ga het nogmaals proberen. Bij connections wilt het ook niet lukken, de site geeft problemen.
-
Probeer anders eens via de site van British Airways. Da's een partner van AA en ik heb vorige week een AA vlucht zo geboekt en betaald met CC.
-
Het is gelukt! heb via connections tickets geboekt.
29/07/12 tot 23/08/12
1.BRU-NY 2. 04/08/12 NY-FT.Lauderdale
3. 23/08 Mia -BRU. 4028 incl. 20 dossier kosten 5 personen. Bij AA was dat voor 4045.
Wij zijn erg blij.:-D
-
Da's een mooie prijs, dejo!
Ik heb vorige week ook AA geboekt voor net iets meer dan €800 pp. Via de site van British Airways. BRU-JFK-FLL lijkt op dit moment de gunstigste route / prijs te zijn voor vertrek medio-eind juli.
Heb jij bij je boeking meteen ook de stoelen vast kunnen leggen? Of heb je daar meer info over gekregen van Connections?
-
@ michael66 ik heb na de bevestiging van connections de stoelen op de site van AA kunnen vastleggen.
-
Ik las op de site van AA dat alleen hun Boeing 777 toestellen eigen schermpjes hebben. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of hebben andere toestellen (767 of airbus) ook eigen schermpjes. In deze tijd is het toch bijna onvoorstelbaar dat dat niet het geval is.
-
Niet onvoorstelbaar. Zeker in deze tijden die voor airlines gewoon moeilijk zijn worden dergelijke investeringen in bestaande vliegtuigen nog wel eens opgeschoven.
Op de vluchten tussen Brussel en New York JFK vliegen ze met 757's zonder eigen schermpjes. Idem op vlucht JFK-MIA. Da's mijn ervaring tenminste, ik heb die routes gisteren gevlogen.
Dit was het enige "schermpje" dat ik gisteren gezien heb in de stoel voor me:
http://img402.imageshack.us/img402/8...0715101127.jpg
-
Van alle Amerikaanse maatschappijen besteedt AA zowat het minst aan vernieuwing van zijn toestellen. Behalve de 777 hebben hun toestellen geen PTV, het wordt dus kijken op een al dan niet goed zichtbaar scherm dat aan het plafond hangt; alternatieven vanuit Brussel met PTV zijn United, Brussels Airlines, Jet Airways, Air Canada.
-
Vanaf 1 november stopt American Airlines met zijn vlucht Brussel-New York. De concurrentie van de andere maatschappijen, die veel meer comfort aanboden, is te groot geworden.
-
Wil dat dus zeggen dat american airlines de vluchten die je vandaag nog wel kan boeken gewoon omboekt ???? Je kan vandaag voordelig met aa naar miami vliegen in maart volgend jaar .
Hier is de tekst
Citaat:
American Airlines vanaf 1 november weg uit BrusselDoor
Sam Derdeyn - dinsdag 14 augustus 2012 16:17 UTC+00:00
Komende winter zal er op Brussels Airport een maatschappij minder te zien zijn. Het gaat niet om de eerste de beste, maar om American Airlines. Vanaf 1 november zal AA de route tussen New York JFK en Brussels Airport immers stopzetten. Daarmee komt een einde aan de jarenlange samenwerking tussen beide partijen, die teruggaat tot in de jaren tachtig. Vroeger vloog American vanuit Brussel ook naar Dallas en Chicago, maar ook die routes zijn in de loop der jaren stopgezet.Blijkbaar is de concurrentie op routes naar Star Alliance-hub Brussels Airport voor de Oneworld-maatschappij te groot geworden. Eerder dit jaar meldde ook Jet Airways al dat ze niet meer tussen JFK en Brussel zal vliegen. Die maatregel gaat trouwens vanaf 1 september al in. Van de vier luchtvaartmaatschappijen die momenteel actief zijn op de route, zal er binnen minder dan 3 maanden dus maar de helft meer overschieten: Delta Air Lines en Brussels Airlines.© Brussels Airlines
SN zal trouwens niet ontevreden zijn met de stopzetting, want de maatschappij vliegt nog maar sinds 1 juni dit jaar naar New York en is daarmee de jongste concurrent. Nu er twee rivalen minder zullen zijn, zal Brussels Airlines wellicht een graantje kunnen meepikken en zich meer profileren op de route… net op tijd voor de Christmas shopping en Thanksgiving. Hun product op de refurbished A330′s zou in principe ook beter moeten zijn dan dat op de Boeing 767-300ER van Delta Air Lines.Door de volledige terugtrekking uit Brussel, zal ook het American Airlines-kantoor in België de deuren sluiten. Gecombineerd met het banenverlies op Brussels Airport, zullen 33 mensen jammer genoeg hun baan verliezen. De medewerkers zijn geïnformeerd en er loopt momenteel een consultatieronde bij het personeel. Indien nodig zal de maatschappij alle passagiers inlichten over alternatieve routes, of hen een volledige terugbetaling aanbieden.
Interessante links:
American stopt Chicago-Brussel na 22 jaar
Jet Airways stopt wellicht route naar New York JFK
http://www.flightlevel.be/image/cach...sn-eco_600.jpg
-
Voor ons kleine belgenlandje was dit inderdaad van het goede te veel.
Nog niet zo heel lang geleden waren er dagellijks vluchten naar New York(JFK en Newark) van:
Continental-AA-Delta-Jetairways die zowel op JFK als Newark vloog,dit was enkel New York.
Kwam nog eens bij dat AA op Chicago vloog-United op Washington-Delta op Atlanta en US op Philadelphia.
Sorry als ik er nog vergeten ben of er een foutje is ingeslopen maar duidelijk van het goede te veel.
Spijtig voor ons want het aanbod is intussen serieus geslonken wat de prijzen zal doen stijgen.
-
Jammer. Ik heb deze zomer met American Airlines gevlogen op de route AMS-JFK-MIA en vond het erg goed.
Geen eigen schermpjes (zoals in de foto van Cindy hierboven) maar verder gewoon basic en goed.
-
Even samenvatten betekend dit dat Brussels Airlines en Delta naar JFK blijven vliegen en dat je met Jet Airways en United naar Newark kan vliegen. Er blijft gelukkig nog wel wat keuze over maar niet veel meer.
-
4 vluchten per dag van Brussel naar New York : je vindt dat niet veel ???
-
Nee, niet als je vergelijkt dat je tot 2 jaar terug uit minimaal 5 verschillende maatschappijen per dag kon kiezen. Het is overigens op Schiphol niet anders. Daar had je jaren terug ook Singapore airlines en Jordanian Air die vanaf schiphol doorvlogen naar New York. En ik zal er best nog een paar vergeten.
-
Vanuit België is er zeer veel verkeer over de plas en dat heeft alles te maken met de aanwezigheid van het hoofdkwartier van de NAVO.
American Airlines vliegt misschien volgende week terug op Brussel en dit als de fusie met US airways er door komt.
De fusiemaatschappij heeft dan nog de vlucht op Philadelphia.
-
Ik hoop maar dat hun vliegtuig op het tarmac staat in Zaventem nu zondag. Want dan vertrekken we om 10:00u met AA171...
-
American airlines vliegt met vliegtuigen van ibera of britisch airways dus vliegen zal je wel ;)
-
Ik kan je nu wel al vertellen dat het de eerste en ook de laatste keer zal zijn met AA! Veel te krappe zitplaatsen en niet echt vriendelijk personeel...
NU nog de rit terug naar huis volgende week...
Volgende keer terug met Delta dus.
-
Tot overmaat van ramp zijn we vandaag bij aankomst in Zaventem tot de vaststelling gekomen dat onze koffers nog in new york staan volgens de baggage services...
Ze zijn ze dus vergeten op de juiste vlucht te zetten. Hopelijk komt dit in orde. Er zitten nl in elke koffer een nieuwe iPad en iPhone in...
-
De afhandeling van de koffers is niet alleen een zaak van AA. Afhandelingsbedrijven werken voor verschillende maatschappijen. Zulke grappen komen dus bij iedere luchtvaartmaatschappij voor. En verder wordt in het algemeen geadviseerd telefoons en tablets maar liever niet in je koffer te doen. Het goede nieuws is dat vermiste koffers in het algemeen binnen 24 uur na aankomst, netjes thuis worden afgeleverd.
-
Normaal gesproken staan ze binnen 24 uur zonder problemen voor je neus, weten wij uit meerdere ervaringen.
Het enige wat je zeker mag hopen dat ze ongeschonden en met complete inhoud aankomen.
Ik zou er niet aan denken om zulke spullen als ruimbagage mee te sturen, die houdt ik het liefst kort bij me.
Al was het maar voor het gooien en smijten wat de afhandelaars er soms mee doen, buiten dat het roofgoed is.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Al was het maar voor het gooien en smijten wat de afhandelaars er soms mee doen, buiten dat het roofgoed is.
Ach... dat kun je tegenwoordig ook met de hun viegtuigstoelen... ;)
Die zitten is sommige gevallen toch al los...
-
De koffers zijn afgesloten met TSA sloten.
Intussen deze morgen al nieuws gekregen: de koffers staan in Zaventem en worden deze namiddag thuis geleverd. Nu nog afwachten in welke staat ze aankomen...en of alles er nog inzit...
-
American Airlines becomes New American
-
Re: American Airlines becomes New American
De nieuwe livery van de toestellen is in ieder geval heel erg geslaagd :-)
http://files.doobybrain.com/wp-conte...-8-600x315.jpg
-
-
Wat ik me altijd afvraag: buiten miljoenen dollars aan marketing: wat haalt zo'n nieuwe naam uit?
-
De naam blijft gewoon hetzelfde American, ze vernieuwen zich alleen, vandaar "the new american".
-
Vreemde actie, vind ik, gezien de fusie metUS Airways waar ze mee bezig zijn.