Ik wil wel wat meenemen voor hoor?
Maar hééééééle jonge kaas mag niet...
"hard curded cheeses only"
Dus roept u maar...
Afdrukvoorbeeld
Ik wil wel wat meenemen voor hoor?
Maar hééééééle jonge kaas mag niet...
"hard curded cheeses only"
Dus roept u maar...
Een paar rollen KING pepermunt 8-)
Groeten,
Thijs
Ik neem dit jaar oerdegelijke nederlandse cadeautjes mee dus delfstblauwe kerstballen en natuurlijk drop,veel drop en ook nasi kruiden,die hebben ze daar ook niet (de goede althans).En ik neem een nederlandse kalender voor ze mee!
Volgende keer als we gaan huren we een villa en dan neem ik lekker een luchtbed mee om rond te dobberen in het zwembad.
Hallo allemaal
Wij zijn echt aan het aftellen, nog "maar" 6 weken en dan gaan
we de oversteek maken om 3 weken in Florida te gaan touren.
Maar wel een vraagje, wij reizen met onze kinderen die 7 en
10 jaar oud zijn.
Heeft iemand, buiten natuurlijk de gewone bagage, handige tips
om wat in ieder geval mee te nemen naar Florida...en eigenlijk
speciaal voor de kids !
Reisplanning:
13/23 aug - Orlando - Villa
23/31 aug - Naples - Villa
Jullie respons wordt gewaardeerd
groeten
Bert
Wat ik altijd wel heb gedaan, en wat je misschien zelf ook al wel doet, is kleine kadootjes kopen, en tijdens de trip af en toe een klein kadootje geven, zodat de tijd wat sneller gaat van de vlucht.
Voor de rest ben ik ook erg benieuwd naar tips, volgend jaar wordt het de 1e keer dat we echt ver gaan vliegen met Michael. ( dan 8 jaar)
Groetjes, Sandra
Hallo,
Nou heb ik zelf geen kinderen maar eigen dingetjes zoals kroeljes of iets eigens is wel belangrijk denk ik.
Dat is herkenbaar zeker voor z'n lange vlucht.
Maar waarschijnlijk heb je daar al aan gedacht :wink:
gr. Monique
Dit hadden we inderdaad ook in gedachte....
Maar in ieder geval bedankt voor de tips
Gr Bert
Paracetamol is in Amerika niet te koop. Dus als je kinderen bij een hoofdpijn gewend zijn een paracetamol te krijgen is het wel handig om dat mee te nemen, ook voor jezelf trouwens. Ik neem zelf ook zeker wat mee.
Marianne,
Paracetamol is wel degelijk verkrijgbaar in de USA. Het staat daar echter bekend onder de naam "acetaminophen". Het bekendste merk in de USA is Tylenol, dat zowat op elke straathoek verkocht wordt.
Ja dat klopt wij hebben vorig jaar ook gekocht bij een soort drogisterij in een een of ander potje.
Nou weet ik alleen niet of bij ibu hadden gevraagt of een molletje??
Maar hebben doen ze het zeker.
gr. Monique
Wel duurder als hier in Nederland, dat wel geloof ik.
neemt iemand van jullie ook een verrekijker mee ???
bert
Ikke :grin: :grin:.
Bij Kruidvat of schlecker was er laatst eentje in de aanbieding.
Was maar een paar Euri. Gaat hij kapot of is het niks geen nood.
Paracetamol staat gewoon in de vakken van de supermarkt.
Ik heb met verbazing staan te kijken wat er allemaal vrij te koop is op gebied van medicijnen.
Ja, wij nemen een verrekijker mee om heerlijk mee naar dolfijnen te kijken in Naples. Ook nemen we een badtherometer mee om het zeewater te meten :D (zie foto)
http://img394.imageshack.us/img394/6...0003vl3.th.jpg
Wij zien de kinderen in het vliegtuig meestal met een gameboy of en dvd speler.
Een badthermometer ??
Waar is dat dan voor bedoeld, natuurlijk om de temperatuur
op te meten....maar wat is de achterliggende gedachte ??
Grtn
Bert
Wat dacht je ervan om te kijken of het water niet te heet is om je kleine kind in te doen... :roll:
:mrgreen:
Vanaf de eerste keer dat mijn dochter meeging (nu 12 jaar, toen 1 jaar), nam ik altijd een rugzakje met kleine kadootjes voor haar mee. Wat snoepjes of koekjes erbij en ze was altijd tevreden. Maar dat werkt natuurlijk maar tot een bepaalde leeftijd.
Daarna werden het kindertijdschriften van bv. nickelodeon of meidenmagazine. En een mp3 speler of dvd speler. Net waar je kinderen van houden.
Het is ook leuk om ze een eigen fototoestel te geven. Daar komen altijd verrassende foto's uit....
Jolanda
Die camera's ..Ja die hebben de kinderen toevallig van Oma gekregen...in ieder geval een goed idee
Bedankt
Het water is eerder te koud voor de kleine, maar onze kleine is inmiddels 26 jaar ;)
De werkelijke reden voor die bad thermometer is domweg om aan het thuisfront te kunnen vertellen hoe warm het bij ons in florida is. Een toeval toen wij die bad thermometer in Nederland kochten was, dat die zowel fahrenheit als celcius aangeeft. Geen gereken om te weten wat we qua temperatuur meemaken.
Vandaag zitten we weer in Naples-florida. De zee is een stuk frisser dan vorig jaar. Morgen gaat dus de badthermometer weer mee naar strand om de temperatuur van het zeewater te meten.
Ik ben bezig met het inpakken van de koffers. Maar nu stuit ik toch op wat vraagjes, die ik eigenlijk niet weet. Ik heb nl. een lijst, die ik elk jaar volg. Daar staan handdoeken op en een trui. Maar heb ik die nodig? We gaan naar Disney waterparken, Seaworld en Discovery Cove en misschien een keer naar het strand. Bij het hotel zul je geen handdoeken nodig hebben, maar op andere plekken?
En een trui, is dat handig? Heb je die in het vliegtuig nodig of met de airco in Orlando? Het scheelt een hoop in bagage als je die niet mee hoeft te nemen.
De meeste apparaten hebben trouwens ook 110 volt op 1 na (kwam ik vandaag achter, de nintendo ds heeft als enige niet tussen 110 en 230 volt op de oplader staan). Kan ik zo'n stroomomzetter (of hoe heet zoiets) nog op schiphol kopen? Anders moet ik morgen de stad nog in.
Trui heb ik nooit nodig gehad. Maar kan me voorstellen dat je het soms koud krijgt van de Airco.
Handdoeken kun je huren bij de Disneyparken. Bij Discovery Cove zitten ze er volgens mij bij. Maar een mooie strandhanddoek is nooit weg natuurlijk (ze verkopen ook hele mooie bij de diverse Outlets)
Ik zou gewoon een oplader voor de DS kopen die wel op 110V kan. Dat kun je ook nog in de USA doen. Een stroomomzetter enkel en alleen voor je DS is een beetje overdreven.
Een trui neem ik echt niet mee naar Orlando :-)
Tis daar toch altijd goed weer, nou ja meestal dan, en als het echt zo koud zo worden koop ik er daar wel een. En in het vliegtuig gewoon een extra deken vragen heb je het ook lekker warm mee.
Handdoek neem ik altijd 1 van mee uit gewoonte maar de meeste hotels hebben handdoeken dus eigenlijk ook overbodig. Dus als je naar Disney waterpark gaat kun je ook een handdoek van hotel meenemen. Maar meestal droog je vanzelf wel op met de temperatuur daar. :-)
Ik heb het meestal ijskoud in het vliegtuig, dus een trui gaat altijd mee. Dit jaar was ik vergeten om de trui uit m'n koffer te halen en ondanks het dekentje heb ik het toch echt weer behoorlijk koud gehad.
Een badhanddoek is ook wel handig, voor de zwemparken. Zoveel plek neemt zo'n ding nu ook weer niet in, desnoods prop je 'm er als laatste bij :)
LOL, leuke tegenstrijdige tips:razz: Ik denk, dat ik een trui of een jasje mee neem het vliegtuig in. Ik ben nogal een kouwkleum en als ik dan makkelijker slaap is dat erg plezierig. Mijn regenjas laat ik denk ik maar thuis. Vervelend als je een bui op je hoofd krijgt en je hebt geen jas aan. Maar om nu de hele dag met je jas te lopen is ook geen optie. Ik heb nog zo'n opvouwbaar regending en anders koop ik daar wel nieuwe.
Handdoek....als er plaats is. In de reactie's is het nu 2:1
Ik wordgek van al die oplaadapparaten. Mijn I-pod, DS, camera, mobiel, allemaal hebben ze ene oplader nodig en ze zijn allemaal verschillend. Waarom maken ze die niet gewoon standaard met dezelfde pinnetjes? Zelfs de 2 DS-en die we hebben schelen een jaar in leeftijd en hebben allebei een ander pinnetje. Gek wordt een mens van al die draadjes en touwtjes, die in elkaar komen te zitten.
Ik fl**%& ze gewoon los een een reistas en zoek me naderhand de ple%#%% naar de juiste lader...
Wij zijn net terug uit Florida:-(:-(:-(.
Handdoeken kun je huren of meenemen uit het hotel. Daar liggen ze meestal gratis bij het zwembad (ik heb hier op het forum een tip gezien om badhanddoeken aan het kamermeisje te vragen). DiscoveryCove zorgt voor de handdoeken. Bij de Disney Waterparken kun je ze huren, maar wij namen ze dus mee uit het hotel.
Truien heb je niet nodig (het was vrijwel constant 30 graden). In het vliegtuig kun je een deken vragen.
Groet,
Hans
Mijn koffer is ingepakt. Ik neem er eentje mee en het valt reuze mee, hij weegt 13,5 kilo. Erik is een puber en wil niet naar zijn moeder luisteren, komt iemand bekend voor? Hij pakt zijn koffer wel vanavond in, met zijn vrienden de stad in is op dit moment belangrijker. En hij gaat zich niet aan mijn lijstje houden, dat ik zo lief voor hem gemaakt heb. Misschien pakt hij wel 7 paar sokken in ipv de 6 die ik opgeschreven heb. Wat een rebellie;)
Het is de bedoeling, dat we daar nog een koffer kopen en dan met 3 koffers terugkomen. Dat kan dus makkelijk als ik het zo zie.
Mijn laptop gaat als handbagage mee naast mijn handtas met alle verdere benodigdheden (kauwgum, i-pod ed.) Erik draagt dan zijn eigen rugzak.
Een handdoek heb ik niet ingepakt net zo min als een trui. Ik neem altijd veel te veel mee, dat gebeurt dus dit jaar echt niet. We zien dan wel hoe de terugreis eruit ziet:p
Om half 7 morgenochtend haalt een vriendin ons op om ons naar schiphol te brengen. Tot ziens allemaal!
Veel plezier alvast. En je kan daar alles kopen wat je eventueel vergeten bent. Dus komt helemaal goed :)
heel veel plezier. Je hebt groot gelijk om niet te veel mee te nemen. Ik trap er ook iedere keer weer in om teveel mee te nemen. Je hebt inderdaad meer aan een laptop dan aan een trui. En je neemt altijd veel meer mee terug. Daarom doe ik altijd een tas (of twee of drie) op de bodem van mijn koffer. Ze gaan altijd vol mee terug.
Nicole
Ik neem meestal een vest mee voor in het vliegtuig, en ook handig als je naar de publix gaat, want de airco staat daar heel hoog of is dat laag......
regen poncho heb ik daar gekocht in een Dollar winkel, voor juist..........1 dollar.
ze zijn heel klein opgevouwen, steek je zo in je achterbroekzak.
ik heb ze nog nooit nodig gehad trouwens.
groet Sylvia
Gewoon in de USA. Of anders via ebay.
Edit: lees net op deze weblog dat ze de Convertor bij Radioshack hebben gekocht. Is wel voor een Nintendo DS maar Gameboy kennen ze daar vast ook wel.
http://floridareis.blogspot.com/2007...en-wennen.htmlCitaat:
Als we buiten komen en weg willen rijden zien we een radioshack tegenover de Walmarkt, remmen en de parkeerplaats op. Gelukkig houdt iedereen hier goed afstand. Een converter voor de Nintendo Ds gekocht en terug naar het hotel.
:grin: Hallo Njit
Ik ben na jouw reactie verder gaan zoeken. Als ze een convertor verkopen in de USA kon ik me niet voorstellen dat zo'n convertor ook niet in Nederland te koop is.
Nu blijkt er voor de Game Boy Advance dus ook een adapter of accu-oplader te zijn die je via de sigarettenaansteker in de auto op kunt laden. Deze is inmiddels aangeschaft. Wij huren toch een auto in Orlando dus dat moet dan goedkomen. Kan die jongen op de terugvlucht zich toch nog vermaken met de GBA.
Pluisje :smile: