Maak Google je vriend!!! :lol:
Hieronder vind je het antwoord.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=...resnum=1&ct=16
Afdrukvoorbeeld
Maak Google je vriend!!! :lol:
Hieronder vind je het antwoord.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=...resnum=1&ct=16
wij zaten in mei in Plant City ligt aan de 4(ongeveer een half uur rijden van het vliegveld), en van daaruit was het drie uur rijden naar Sannibel Island, wij hebben wel gestopt bij een Crackle Barrell
volgende keer beter op het logo letten :)
http://www.firstmediation.com/blog/w...rel-review.jpg
kan je sanibel en captiva in 1 dag doen? is dit op loopafstand? of moet je de auto ervoor pakken?
En soms gaat het niet om het antwoord maar om de manier om het te weten te komen.
Want de afstand tussen Kissimmee en Sanibel bepaald niet de reistijd.
I-75 S
218 mijl 3 uur 51 min.
FL-25/US-27 N
184 mijl 4 uur 6 min.
FL-91
212 mijl 4 uur 22 min.
Aan een antwoord als 218 mijl heb je niks zonder te weten wat de reistijd is. En misschien wil je juist wel wat langer rijden als de route mooier is. Dus vandaar dat de link naar Google Maps wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.
Geen idee of de vragensteller hier nu nog op het forum kijkt, maar wij zijn trouwens op een dag van Kissimmee (of eigenlijk vanuit de buurt van Kissimmee) naar Sanibel gereden en dezelfde dag weer terug. En dan even buiten google maps om, maar puur op de ervaring; het was een pittige afstand om te rijden, maar wij vonden het te doen en zeker de moeite waard. Maar ja, wij zijn nogal gemakkelijk met rijden, want we rijden ook wel eens op en neer naar Miami.:razz: Het valt dus zeker te doen, maar het hangt er ook vanaf hoe je tegenover lang autorijden staat.
Heeft iemand ervaring met beide eilanden? Ik twijfel waar we een aantal dagen zullen uitrusten naar Sanibel Island of Anna Maria Island of misschien weet iemand nog wel een ander mooi rustig eiland.
alvast bedankt
Anne-Fleur
Wij zijn ooit op Anna Maria Island geweest, het was er prachtig en erg rustig, mooie stranden, heerlijk sfeertje. Volgens mij is Sanibel Island drukker.
Dat vind ik toch wel een moeilijke vraag Anne-Fleur, wij zijn zowel op Anna Maria Island geweest als op Sanibel Island en alle twee vonden we ze erg prachtig, zeker mooie stranden en vooral heel rustig, vandaar dat we besloten hebben om in onze vakantie in Mei zowel naar Anna Maria Island te gaan en naar Sanibel Island.
grtjes Mineke
Ik lees dat er ook schildpadden vrij rondkruipen.... Zijn er bepaalde lokaties op Captiva of Sanibel waar deze te vinden zijn of zijn ze overal te vinden en moet je gewoon geluk hebben om ze te zien?
Haai Chicco! Anna Maria ligt iets meer verbonden aan het vaste land (kleine brug) en is idd een tropisch paradijsje. sanibel en zuster captiva liggen wat dieper in zee. Een lange brug moet je eerst over en dan rijd je echt een eiland op. De sfeer is toch wel anders te noemen, maar alle eilanden zijn zeer de moeite waard. Sanibel is groter dan Anna Maria en heeft zelfs een prachtig natuurpark http://www.fws.gov/dingdarling/
. daar kun je van alles tegenkomen, want op Sanibel vind je wildlife zoals alligators, wasberen en schildpadden.
Wij hebben een huis op het vaste land, precies tegenover Sanibel. Dit natuurreservaat waar ons huis aan grenst heet Barefoot Beach Preserve. De broedtijd van de schildpadden, die hier in zeer grote getalen rondwandelen, is in de zomer. Je ziet op op de stranden, waar ze graag hun eieren leggen, gele linten. Dat zijn de eierplekken en daar mag je niet aanzitten. In de zomer zie je dus heel veel schildpadden in dit gebied wandelen, meer dan in de winter. Mocht je dus niks zien op Sanibel, bezoek dan eens Barefoot Beach. Echt de moeite waard!
Barefoot Beach ? Waar kan ik dat precies vinden? Precies tegenover Sanibel, maar waar? Wij hebben de schildpadnesten meerdere keren gezien op Sanibel, echter nog nooit een schildpad.
Hey super, bedankt Francien, daar kan ik wat mee \\:D/
Barefoot Beach Preserve: Je neemt de 41 of de 75 naar Bonita Springs, afslag Bonita Beach road. je rijdt deze helemaal uit tot aan Bonita Beach. Vlak voor de strandovergang van Bonita Beach sla je linksaf, dit is de woonwijk Barefoot Beach. Deze wijk moet je in rijden, je passeert dan een huisje met een mannetje erin. Even zwaaien:). Vervolgens rijd je helemaal door totaan het volgende huisje, dit keer met slagboom. Je zal hier 8 dollars neer moeten leggen voor het Preserve, maar het is de moeite waard! Nu ben je inmiddels helemaal uit de woonwijk gereden en vervolg je je weg door het natuurgebied. Slalom rijden om de schildpadden heen. Rijd door tot de achterste strandovergang en vervolg je pad of door het natuurgebied of over het strand zuidwaards. Aan het eind liggen op het strand omgevallen bomen, een broedplaatst voor vogels. Neem je het Preservepad (als je durft!!) is het mogelijk dat veel soorten slangen, panthers en wasberen je pad kruisen. Het is er stil en adembenemend mooi!
wij verblijven komende zomer oa in Fort Myers Beach. Barefoot Beach Preserve gaan we zeker doen ! (alleen dat van die slangen had je niet moeten vermelden. Als er iets is waar ik niet van houd ..... :roll:)
Leuke tip, Barefoot Beach. :) Mijn zoontje is een grote schildpadliefhebber, dus ik denk dat we wel gaan kijken komende zomer.
Ik loop gewoon langs het strand hoor, ik vind dat pad door het Preserve echt een uitdaging! Op het zuidpuntje bij de omgevallen bomen, kun je het Preserve-pad een stukje inlopen. Spannend! Je kunt trouwens er ook met een gids doorheen lopen. Misschien dat ik dat eens ga doen. geen idee waar je dat kan regelen, maar dat lijkt me eigenlijk wel een goed en veiliger idee......ik ben er ook van de zomer trouwens:)!
Ik houd me aanbevolen als je een gids hebt gevonden!
Hoi we waren vanochtend op Barefoot Beach, bedankt voor de juiste weg. Er waren jammer genoeg nog geen schildpadden (hadden we ook niet verwacht zo vroeg in het jaar) maar het strand was zeer mooi en een wandeling waard. Overigens is de weg tussen het mannetje met het huisje (ja we hebben gezwaaid :D) en de slagboom een mooi weg om te rijden met allemaal heel interessante kleine (not) huisjes langs de weg.
Wij willen de eerst volgende keer eens gaan kijken aan de kust van Florida...en na een beetje rondkijken op internet kwamen we Sanibel Island tegen. Wie is daar al eens geweest en vooral wat vond je ervan. Of raad je iets heel anders aan. We willen er ook graag overnachten...
thnx
meisje
<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp dat hier ook over gaat. Misschien kun je hier al wat info vinden.>>
Sanibel is leuk voor een dag vind ik. Bijv een dag met een overnachtig. Mooi strand, waar heel veel schelpen liggen, en een leuk centrumpje. Ik vond het wel de moeite waard hong toch een leuke sfeer.
Groetjes
wij zijn hier naar toe gereden vanuit sarasota op een regenachtige dag. Het was zeker de moeite waard. Ook de kids 3-5 jaar vonden het leuk.
November 2010 verblijven wij weer zo'n 10 dagen in Florida.
Nu kregen wij een tip voor een verblijf op Sanibel Island.
Dit schijnt erg idyllisch te zijn+ mooie stranden.
Nu ga ik niet gelijk af op 1 mening........heeft iemand tips aangaande hotels etc. en/of wij daar uberhaupt wel heen moeten.
Ik vind het wel erg mooi zeker de stranden je kan er een fiets huren en naar het natuurpark daar rijden . Zeker doen wij slagen deze eilanden nooit over als we naar florida gaan
Net een paar dagen naar Captiva en Sanibel Island geweest, we hebben op dit resort gezeten niet goedkoop maar erg mooi www.southseas.com
Nu weer teurg in een erg nat en winderig Vero Beach dat komt vandaag door Tropical depression Sixteen, maar voor een dagje best te doen, morgen weer ZON:sun:.
Grtjes Toos
Nog veel plezier en ziet er prachtig uit
Wij zijn behoorlijk verslaafd aan Florida en de laatste jaren gaan we elk jaar naar Bradenton. We huren daar een huis en bezoeken dan met regelmaat het fantastische strand van Anna Maria Island. We gaan altijd in de periode april/mei en dat bevalt ons geweldig. Dit jaar willen we in juli/augustus naar Bradenton. Ik heb al veel gelezen en begrijp dat de omstandigheden anders zijn. Vochtiger, brandende zon en elke dag hevige, maar korte (onweers)buien. Zijn er forumleden die ervaring hebben met Bradenton/Anna Maria Island in de zomer? We vermoeden (hopen) dat het aan de kust nog redelijk toeven is, maar is dat ook zo. Of word je opgevreten door de bugs en andere insectenvriendjes.
Hoi,
Wij zijn ook in Bradenton geweest (jan /feb 2010), erg mooi en lekker weer.
in 2008 zijn wij ook in de zomer naar florida geweest (oa.St Pete). Het was heel erg warm en benauwd. Het zal vergelijkbaar zijn met Bradenton.
Je hebt weinig last van muggen, op het strand is het heet :sun:(zonkracht >10) En het kan flink regenen in de middag.
Zelf zou ik niet meer gaan in die periode, maar je soms zit je aan een bep. tijd vast.
April/mei ivind ik het mooist\\:D/
succes
Elstars
www.goto-florida.com
Dank je Elstars voor de informatie. Ik denk dat de periode april/mei ons ook beter zal bevallen, maar we zitten inderdaad aan de schoolvakantie vast. Overigens was het vorig jaar mei ook buitengewoon warm en vochtig in Bradenton (90 tot 95) en daar werd ook melding van gemaakt in de media. We merken het deze zomer wel. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik eind april ook nog 8 dagen richting Florida vertrek. Maar dan gaan we ook naar Orlando voor onder andere een bezoek aan Universal met HP.
wij zijn ons nog aan het inlezen mbt onze reis in december 2011.Maar is het interessant om een van de besproeken locaties aan te doen ergens tussen kerst en nieuwjaar? Hoe ziet de natuur er dan uit?
Ongeveer zo
http://img855.imageshack.us/img855/8112/dscf0437.jpg
Uploaded with ImageShack.us
En als je dan toch in Sanibel bent
vergeet dan hier niet langs te gaan
http://www.pinocchiosicecream.com/
daar krijg je echt geen spijt van !!
http://www.fortmyers-sanibel.com/
Dit is echt een prachtige website om een indruk te krijgen van deze omgeving. Vergeet niet de video's te kijken!!! I love that place!
In september wil ik misschien een bezoekje brengen aan Sanibel.
Nu weet ik daar niks, en zit al wat op internet te zoeken, wat er mooi is om te bezichtigen, dus de mooiste plekjes.
Wie kan mij tips geven wat ik persee gezien moet hebben op Sanibel, want als ik daar ben moet ik niet gaan zoeken wat leuk is, maar direct naar een paar leuke dingen heenrijden, want daarvoor is de tijd mij te kostbaar.
Sanibel is een prachtig eiland met dure huizen en erg mooie stranden en natuur. Misschien heb ik wat gemist maar dat is het m.i. wel.
http://www.fws.gov/dingdarling/
Dit is een prachtige route door een park waar je gewoon met de auto door heen kan rijden. Je kunt er een uur over doen of drie uur. Wij stopten bij de mooiste plekjes en uitkijk torens en doken daarna weer heerlijk de airco auto in. Maar je kunt ook fietsen huren. Prachtige foto's kun je er maken van bijzondere vogelsoorten. Tik maar eens in Ding Darling op google (afbeeldingen).
Of lees onze verslagen op :
http://rickenpetra.blogspot.com/2008...el-island.html
bowmansbeach en het strand met de vuurtoren is echt geweldig . Rijd daarna door naar captiva helemaal tot op het eind en daar heb je de bubbleroom met heerlijke desserts in een erg kitcherige omgeving . Als je op sanibel de huizen al groot vind is dit op captiva nog erger .
Hebben jullie nog snel even wat last minute tips ivm hotels / b&b's op Sanibel of Captiva? Het is voor het memorial day weekend...!
Of is het even goed (wss goedkoper) logeren in Fort Meyers en dan een dag naar het eiland te rijden?
Thanks!!
Ik denk dat je nogal veel betaald op sanibel of captiva maar de Tarpon tale inn is een b&b op sanibel . Wij stonden vorig jaar in de paasvakantie altijd ruim een uur in de file voor de brug in fort meyers over te komen en dat zal op deze dagen niet veel beter zijn vrees ik