Je kan alleen in het Florida Testforum posten. Dit wordt ook met icoontjes aangegeven:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
http://www.floridaforum.nl/testforum...m_old_lock.gif Forum is gesloten voor nieuwe berichten
Afdrukvoorbeeld
Je kan alleen in het Florida Testforum posten. Dit wordt ook met icoontjes aangegeven:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
http://www.floridaforum.nl/testforum...m_old_lock.gif Forum is gesloten voor nieuwe berichten
Ik vind ook dat het nieuwe forum er goed uitziet.
Waar ik wel aan moet wennen is de drukkere layout.
Voor de rest alleen maar meer gebruikersgemak. Prima.
Gelukkig is de layout voor een groot gedeelte aan te passen. Verder zal het ook een kwestie van wennen zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
Daniel,
Ziet er goed uit.
Komt mij van een ander forum bekend voor geloof ik, maar kan het zo gauw niet thuis brengen. Mogelijk heeft het Pocket PC forum het gebruikt, maar inmiddels op een ander overgestapt.
Voor de gewone gebruiker weet ik niet of het voordelen biedt wellicht voor beheer wel en ziet het er cosmetisch wat mooier uit.
Succes met het overzetten.
Groeten
Knaapje
De grootste voordelen zijn denk ik:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
- WYSIWYG modus (op dezelfde manier als bijvoorbeeld Word)
- Printen van berichten
De grootste reden is inderdaad het beheer. Dit wordt voor de Admins en Moderator echt stukken overzichtelijker.
Verder zit er leuke eyecandy in maar da's meer voor de opleuking :)
Poeh .... wat een werk zal dat zijn.
Hieronder wat opmerkingen, waarbij ik wil benadrukken dat het absoluut geen kritiek is (zo zou je het mogelijk op kunnen vatten), maar opmerkingen waar jullie hopelijk wat mee kunnen.
Mijn eerste indruk is dat ik de leesbaarheid erg matig vind. M.i. komt dat vooral door de opbouw van de threads, waarbij de gegevens van de poster boven elk bericht worden geplaatst (Avatar, naam, rang etc.), evenals de titel van de thread. Dit heeft tot gevolg dat de uiteindelijke inhoud van posts erg ver uit elkaar komt te staan. Zeker als posters ook nog gebruik maken van handtekeningen en zo. Indeling zoals op het huidige forum vind ik prettiger (of zoals bij de vBulletin-forums scholieren-forum en crap-forum)
Dan kom ik in de problemen met de regel dat een post minstens 10 tekens moet bevatten. Een kort antwoord als "Ja" of alleen een smiley kan dan niet meer. Maar ik neem aan dat jullie een reden hebben voor deze regel ...?
Idem bij het plaatsen van maximaal 10 plaatjes in een bericht. Bij m.n. reisverslagen leidt dit waarschijnlijk tot ongewenste beperkingen. Het gaat overigens wel het bovenmatig gebruik van smilies tegen.
Wordt de kleurstelling zoals die nu is de uiteindelijke kleurstelling? Ik vind hem erg hard en koud aandoen, wat m.i. niet zo past bij het warme Florida.
De wysiwyg-editor is erg goed. Vooral voor de wat minder ervaren forummer een uitkomst.
Worden er nog meer smilies aan de standaard-lijst toegevoegd? Dan denk ik m.n. aan florida-gerelateerde smilies (o.a. Disney en zo).
Wordt vervolgd.
Dit is met 1 druk op de knop om te zetten. Persoonlijk vind ik dit ook prettiger. Bij de oudere versies van vB was dit ook standaard zo ingesteld. Tegenwoordig is dit de nieuwe look.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Dit is een standaard instelling van vB. Daniel moet hier nog even kritisch doorheen lopen.Citaat:
Ook een standaard instelling. Wordt ook naar gekeken. We kijken naar wat praktisch is. Op het huidige forum staat het uit en dat gaat ook goed.Citaat:
Heb je het over het huidige forum of over het Testforum? Er wordt hier wel over nagedacht.Citaat:
Dat idee hadden wij ook al :)Citaat:
De wysiwyg-editor is erg goed. Vooral voor de wat minder ervaren forummer een uitkomst.
Zou je deze in een berichtje kunnen plaatsen welke je toegevoegd zou willen hebben?Citaat:
Worden er nog meer smilies aan de standaard-lijst toegevoegd? Dan denk ik m.n. aan florida-gerelateerde smilies (o.a. Disney en zo).
Is het misschien ook een idee om meer standaard Avatars toe te voegen (Disney/Florida gerelateerd)?
Over het testforum. Het "harde" blauw tegen een witte achtergrond komt erg kil over.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Het huidige forum is ook wel blauw, maar veel zachter, komt waarschijnlijk ook door de heel lichtblauwe achtergrond.
@Avatars:
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/Disney/ heeft op dit moment 52 Disney-plaatjes
http://www.avatarist.com/avatars/Car...nnie-the-Pooh/ met 15x Winnie de Poeh
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/Looney-Tunes/ voor Looney Tunes
http://www.avatarist.com/avatars/Car...b-SquarePants/ Heel veel Spongebob
http://www.avatarist.com/avatars/Comics/Spiderman/ met wat spinnekopjes
http://www.avatarist.com/avatars/Various/Space/ voor de ruimtevaarders onder ons
http://www.avatarist.com/search/florida Florida!!
Maar ik zag dat het max. formaat nogal beperkt is met 2 kB. Is dat te vergroten?
@Smilies:
http://www.talkdisney.com/forums/mis...do=showsmilies daar is wel wat te halen.
NB: als ik op "Post Reply" klik, geeft'ie af en toe een quote. Wanneer wel en niet kan ik niet precies aangeven. Ik kreeg het o.a. toen ik een reply wilde geven op jouw thread over BBcode.
En ook als ik wil reply'en op het door mij aangemaakte threadje "Probeerseltje"
Heb je perongeluk niet het Multiquote knopje ingedrukt?Citaat:
Uit:
http://www.floridaforum.nl/testforum...iquote_off.gif
Aan:
http://www.floridaforum.nl/testforum...tiquote_on.gif
Hiermee kun je meerdere berichten in 1x quoten. Als je deze een keer perongelukt aan hebt gezet dan krijg je dus een quote.
Klopt ja. Maar hier wordt dus naar gekeken. Zoals het nu is komt het uit de 'doos'.Citaat:
Bedankt voor je mooie lijstje. Het formaat is (zoals met alles) aan te passen. Dit is ook nog gewoon de standaard instelling.Citaat:
Ook hiervoor bedankt!Citaat:
O ja, dat zal 'm zijn. Kon al geen beschrijving vinden van die functie. Lijkt me wel hndig om die beschrijving wel toe te voegen, voordat je er een berg vragen over krijgt ...Citaat:
Okido, ik vermoed dat de meeste dit prettiger vinden en ik de leesbaarheid vind ik ook een goed argument. Ga ik aanpassen!Citaat:
Nou, niet meteen een reden. Het is een standaardinstelling die we zo hebben laten staan. Het aantal tekens kan ik verminderen of ik kan het in zijn totaal uitzetten. Ik denk dat we dit maar uit moeten zetten...Citaat:
Deze is idd. iets lastiger. Njit geeft terecht aan dat het nu uitstaat en dat dat goed gaat. Ik denk dat ook deze instellingen dus maar uit moet blijven... Kan altijd nog aan worden gezet, mocht dat nodig blijken...Citaat:
Het is de bedoeling om in eerste instantie met dit standaard kleurschema van vBulletin over te gaan. Bij een overstap komt al genoeg kijken, dus dit is iets waar in de maanden na de overstap aan gewerkt gaat worden. En het is dan ook de bedoeling om een meer aan Florida gerelateerd kleurschema in te stellen.Citaat:
Dat kan... Tegelijk wil ik er wel voor waken dat het overzichtelijk blijft. Bedankt voor je lijstjes voor de avatars en smileys. Hier gaan we mee aan de slag!Citaat:
Standaard kleurenschema vind ik er jammer. Niet echt "Florida-waardig". Maar ik begrijp wel dat het niet vooraan op de lijst van aanpassingen staat ...
Het huidige kleurenschema kreeg bij de overgang van Prikbord-pagina naar phpBB2 ook het commentaar dat het beter paste bij een IJsland forum. Dus ik kan wel begrijpen dat Daniel er deze keer wat meer werk van wil maken.Citaat:
Zo, ik heb ook nog even gekeken naar het "nieuwe" forum.
Ik denk dat ik me voor het grootste gedeelte bij Michael66 kan aansluiten.
Imo is een forum te gebruiken om informatie te vinden. Hoe meer ingewikkelde mogelijkheden (zoals die kleurtjes) hoe onduidelijker het te lezen wordt. Zolang alles met mate gebruikt wordt gaat dat geen probleem zijn. De nieuwe functionaliteit zoals in 1 ooglopslag kunnen zien wat de nieuwe posts van die dag zijn vind ik wel een pre.
Daarnaast zal het ook nog een deel gewenning zijn, en een kwestie van veel gebruiken (zowel posten als lezen).
Het lijstje van aanpassingen is inmiddels al best lang. We gaan deze alleen niet doorvoeren in de testversie omdat we dan dubbel bezig zijn. Het is voor ons ook het meest interessant wat er aan de standaard versie als een gemis ervaren wordt.
Wees niet bang, gebruikersvriendelijkheid staat bovenaan (met op nummer 1 het goed overzetten van alle posts - een forum zonder inhoud is een lege doos tenslotte)
Geen gemis eigenlijk.
Het belangrijkste is dat je al je informatie kwijt kan.
Op dit moment zijn het plaatsjes en tekst. Dat geeft nu geen probleem, en op het nieuwe forum ook niet. Imo is de zoekfunctie het belangrijkste, en die werkt prima. Ik weet niet of een 10 plaatjes max een probleem is, imo in ieder geval niet. dan maar wat minder smiley's.
edit: 1 ding mis ik wel, ik weet niet of dat al genoemd is. je kan niet makkelijk een plaatje uploaden naar imageshack. er zit geen blader/upload functie op. of kijk ik nu niet verder dan mn neus lang is?
Deze optie zetten we waarschijnlijk gewoon uit. Dit is een standaard instelling van vB.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan
Klopt. Deze hebben we nog niet geinstalleerd. Het komt op het nieuwe forum ook en ziet er dan zo uit:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan
http://img244.imageshack.us/img244/1...geshackfi5.png
(dit werkt dus exact hetzelfde als op het huidige forum. Het is eigenlijk hetzelfde formulier)
@Vrienden- en negeerlijst:
Keurig alles in het Nederlands, alleen boven de invoervelden voor nieuwe leden op je lijst staat nog "Add New User to list"
Willen jullie trouwens dat - als ik nog wat Engelse tekst tegekom - ik dit soort zaken doorgeef?
Volgens mij gaan we deze hele lijst niet gebruiken. Ik zie er zelf het nut niet van.Citaat:
De meeste teksten zouden goed vertaald moeten zijn maar mocht je nog iets tegenkomen dan horen we het graag.
De grafische knoppen worden ook nederlands trouwens...
@Wijzig schermafbeelding:
"Enter URL to Image:" en "Upload Image From Your Computer:"
@Wijzig profielafbeelding:
idem
@Wijzig handtekening:
idem bij 2e blok (Sinature picture) "Enter URL to Image:" en "Upload Image From Your Computer:", ook de kopteksten van 2e en 3e blok zijn nog Engels (Signature picture en Signature Permissions). De toegestane opties onder "Signature permissions" zijn overigens ook nog Engels: Alow .... etc.
@Wijzig profiel:
In het onderste blok (Overige informatie) zijn alle veldnamen nog Engels: Biography, Where do you live? etc.
@Wijzig Opties:
In het 2e blok staat nog een deel geheel in het Engels:
You may limit the members who may send you private messages to just those on your buddy list if you wish. Other members who attempt to send messages to you will be told that you have disabled private messaging.
Receive Private Messages only from Buddies
@Nieuw privébericht versturen:
Onder het invoervak voor "ontvangers" staat: You may send your message to up to 5 people at a time.
Need more?
@Geavanceerd zoeken in de ledenlijst:
Idem als bij profiel zijn de teksten bij de invoervelden nog Engels: Biography, Location, Interests ...etc
@Vriendenlijst:
Knop vermeldt "save list"
@Email ons:
Bij "Onderwerp" staan nog twee onvertaalde opties:
- Site feedback
- Registration Problem
En niet te vergeten de "Post reply"-knop.
Dank voor je uitvoerige beschouwing. We zullen dit zeker meenemen.
In het nieuwe systeem zit een vertaal-systeem ingebakken. We hebben hier een standaard nederlandse vertaling voor ingelezen. Deze is voor 99% compleet. De meest opvallende gebreken zullen het eerst aangevuld worden.
Graag gedaan. 'k Heb toch niets anders te doen ..... anders dan ziekjes op bed liggen .... (zielig hé)Citaat:
Ik zag trouwens dat je een berichtje gemeld had op het Forum. Dit is een nieuwe optie. De gemelde berichten komen in een (verborgen) subforum terecht. De moderators/beheerder kunnen dan beoordelen wat er met het bericht gebeurd.
Dit maakt het voor ons makkelijker om snel te reageren op problemen en voor de gebruiker is het makkelijker om problemen te melden.
Thread verwijderen:
Ik kwam onder de "Discussietools" te mogelijkheid tegen om een hele thread te wissen (beheerderstool). Is alleen beschikbaar als je zelf de thgread hebt geopend.
Is deze functie wel zo handig? Zo kan iemand zomaar zijn draadje verwijderen, ook al zijn er door anderen vele en waardevolle reacties geplaatst.
Post verwijderen:
En in het huidige forum kun je je post verwijderen met één druk op een knop, die knop staat in je post. Vind ik wel handig, vooral als je net iets later dan een ander hetzelfde antwoord hebt gegeven.
In het testforum is die verwijderfunctie nogal weggestopt, via "edit".
Dit is een gebruikers-optie. Zelf ben ik er ook niet zo kapot van als mensen een hele discussie weg kunnen gooien. Het handigst lijkt me om het zo in te stellen als het oude forum. Start-berichten mag je niet weggooien, de rest wel.Citaat:
De Edit functie bied nog meer mogelijkheden. Ik weet niet of het mogelijk is om de verwijder knop naar voren te verplaatsen (er is ook geen grafische knop voor aanwezig).Citaat:
Misschien interessant om te weten: verwijderde berichten zijn voor moderaters/beheerders gewoon nog zichtbaar en kunnen ook uit de prullenbak gered worden.
EDIT: Blij als vBulletin er is, kan ik tenminste m'n foute posts zelf verwijderen...
Je kan dit nu ook, mits er geen bericht onder staat..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corrus
Worden er van het huidige foum stats bijgehouden?
Ik vond in een oude post iets bij WebStats, maar die doet 't niet meer.
En komt dit (ook) op het nieuwe forum?
Edit: vorig jaar november bleek er een probleem met Nedstat te zijn (popups).
Is dat probleem er ook nog met vBulletin?
Wat voor een stats bedoel je? Van bezoekersaantallen etc?Citaat:
Het probleem met Nedstat was dat het overgenomen was door Webstats. Hierna verschenen er allerlei dubieuze popups/popunders. Daarom is besloten om de Webstats statistieken te verwijderen.
Ik weet dat Daniel wel wat statistieken bijhoud met Google Analytics maar deze zijn erg uitgebreid en ik denk niet dat deze zomaar openbaar gemaakt kunnen worden.
Het forum kan ook allerlei statistieken genereren. Ook hiervoor geld dat deze alleen voor Daniel zichtbaar zijn.
Blijft ook de vraag waarom het interessant is. Zelf kijk ik nooit naar bezoekersaantallen op een forum. Het feit dat er afgelopen maand weer 57 nieuwe gebruikers zijn zegt denk ik wel genoeg (maand ervoor 62).
(het 'andere' forum had er 23 deze maand/24 vorige maand)
Jazekers, de statistieken worden bijgehouden door Google. En die zijn, in tegenstelling tot WebStats4U, niet openbaar. Maar de cijfers zijn ook geen geheim! Dus hierbij een overzichtje van de resultaten van dit jaar, tot nu toe:Citaat:
Zoals je kan zien stijgen de cijfers nog steeds. Deze maand wordt de beste ooit, qua bezoekers dan. Even voor de duidelijkheid: Nedstat (en later WebStats4U) liet alleen pageviews zien, dat is dus de 2e kolom van het overzichtje hierboven.Code:Maand-Bezoekers-Pageviews
Jan-06-12.322-102.078
Feb-06-14.151-129.489
Mar-06-14.145-126.036
Apr-06-12.750-109.664
May-06-16.329-157.755
Jun-06-15.150-133.122
Jul-06-17.374-132.169
Aug-06-17.324-141.681
Uiteraard blijf ik de statistieken bijhouden. Indien gewenst kan ik regelmatig een overzichtje plaatsen.Citaat:
Ja, dat probleem is er ook met vBulletin. Zelfs met elke andere site waar een WebStats4U teller op staat. Behalve Startpagina want zij hebben (als groot afnemer) bedwongen dat er via het startpagina.nl domein geen popups worden gegenereerd.Citaat:
Heb je ook nog mooie grafiekjes? Die zeggen mij meestal meer :)
Heb net even zitten proberen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Binnen Google zijn het nl. Flash plaatjes... Als je een suggestie hebt: ik sta er voor open!
Zelf maak ik er meestal een screengrab van.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
En dan hier het plaatje:
http://img172.imageshack.us/img172/8...stiekenro6.jpg