-
Re: Pakket naar Nederland sturen
Ta2 Gerrit,
je zegt: We reizen meestal met z'n 2en en voordat je dan aan 92 KG (4x 23) bent, moet je wel heel wat meeslepen.
Haal daar die bijna 15KG af en je mag nog 77KG bagage inladen.
Mag je zoveel kilo meenemen met zn 2-en??
het is toch 23 kilo per persoon of vergis ik me nou?
gr. nancy
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cupra
Ta2 Gerrit,
je zegt: We reizen meestal met z'n 2en en voordat je dan aan 92 KG (4x 23) bent, moet je wel heel wat meeslepen.
gr. nancy
Hoi Nancy het is 2 koffers van 23 kilo per stuk per persoon
-
Citaat:
cupra
Ta2 Gerrit,
Twijfelen aan Gerrit .... ? Wat krijgen we nou ....? ;)
Check-in bagage is nog steeds gratis voor twee koffers per passagier, en die koffers mogen maximaal 23 kilo per stuk wegen (voor passagiers zelf geldt nog geen maximum gewicht, gelukkig ...). Voor twee personen kunnen dus vier koffers á 23 kilo mee, is totaal dus 92 kilo.
-
Citaat:
Boterletter
Tuurlijk is dat de beste mogelijkheid. Maar... wanneer het item zwaarder is dan 23kg en de lengte+breedte+hoogte van het pakket langer is dan 156cm dan moet je toch bijbetalen en kan dit niet gratis mee....(zo heb ik het in ieder geval begrepen).
John
Zwaarder dan 23KG is meestal (afhankelijk van hoeveel en welke incheckagent) bijbetalen, zeker als het erg veel zwaarder is.
Met de grootte van het pakket ben ik in ieder geval al een paar keer goed weggekomen. Twee keer een uitlaatsysteem meegenomen waarvan de doos 150x50x20 cm was (wel onder 23KG) en die bij de odd size bagage aangeboden en op Schiphol ook daar weer opgehaald.
Maar een tent die meer dan 23KG weegt en ook de grootte overschrijdt, dat is er nog al één...... Wij hadden een 6x6m Swissgear bij ons en die kwam er lang niet aan (pakketformaat grote weekendtas)
-
Wow, bedankt voor alle informatie allemaal! Voor ons is de conclusie nu snel getrokken: dit wordt geen postpakket maar we slepen 'm gewoon mee met het vliegtuig. Ik had helemaal geen idee dat je zoveel mocht meenemen en dacht dat het net als op andere bestemmingen om maximaal zo'n 20kg per persoon zou gaan, in plaats van per koffer.
De tent weegt minder dan 23kg (volgens de berekening van Michael zelfs minder dan 15kg), dus houden we meer dan genoeg over voor de andere spullen. Het wordt alleen opletten met de invoerrechten als we nog veel meer gaan kopen.
-
Wij hebben over de tenten (al gauw een stuk of 6) nog nooit invoerrechten betaald. Je komt immers terug van vakantie en je hebt net gekampeerd ;-)
Ik zou dan wel even de doos er om weg halen........
-
-
goed idee Sander om het pakket mee te nemen in het vliegtuig.
Ik heb afgelopen zomer een fiets meegenomen.
Als je iets met de post stuurt houd er dan rekening mee dat je belasting en invoerrechten zou moeten betalen.
Hier heb ook ervaring mee :evil: :evil:.
De hoogte vd invoerrechten wordt onder andere bepaald door de kostprijs vh artikel + de transportkosten erbij opgeteld........
Groet,
Pascal
-
Postpakket opsturen vanuit Florida
Hallo iedereen ...
Wij zijn aan het aftellen begonnen - nog 4 weekjes en het is zover ! :lol:
We huurden voor de eerste keer een villa bij AE, hopelijk valt alles een beetje mee ...
Nu had ik graag even geweten of iemand ervaring heeft met het versturen van postpakketten vanuit Florida naar Nederland of België?
We gaan vooral naar Orlando voor Disney en om te shoppen maar vrezen dat we alles niet in onze bagage zullen kunnen stoppen.
Wat is de goedkoopste oplossing om dozen of pakketten te verzenden?
Groetjes,
Liesbet
-
Re: postpakket opsturen vanuit florida
Per post versturen uit Amerika is aan de dure kant. Een 5 kg pakket kost ongeveer usd 60,00. Je moet op het postkantoor een verklaring invullen wat je in het pakket stopt en wat de waarde is. Hou de waarde laag dan hoef je geen of weinig invoerrechten te betalen. Als je nieuwe kleding verstuurd moet je alles uit de verpakking halen en ook alle prijskaartjes verwijderen.
Ik weet niet met welke maatschappij jullie vliegen maar normaal gesproken mag je per persoon 2 koffers van elk 23 kg meenemen.
Veel plezier.
-
Let wel op dat als je pakketjes naar Nederland gaat sturen dat je dan invoerrechten gaat betalen. Dit gebeurt op alle paketjes die Nederland binnenkomen. De goedkoopste oplossing is zelf meenemen.
harm
-
Citaat:
Harm
Let wel op dat als je pakketjes naar Nederland gaat sturen dat je dan invoerrechten gaat betalen. Dit gebeurt op alle paketjes die Nederland binnenkomen. De goedkoopste oplossing is zelf meenemen.
harm
Ow? Ik heb pas een horloge besteld in amerika (waarde jawel : $12)
Moet ik daar invoerrechten over betalen?
groet sylvia
-
Citaat:
Sylly
Ow? Ik heb pas een horloge besteld in amerika (waarde jawel : $12). Moet ik daar invoerrechten over betalen?
Simpelweg: Nee! Zolang het onder de €22 blijft heb je niets te maken met invoerrechten en zo.
-
Citaat:
Michael66
Simpelweg: Nee! Zolang het onder de €22 blijft heb je niets te maken met invoerrechten en zo.
Gelukkig maar:)
-
Re: Postpakket opsturen vanuit Florida
Het is niet zo dat je zondermeer kan claimen dat je onder de vrijstelling van BTW en invoerrechten valt.
Hiervoor moet eerst aangifte gedaan worden bij de douane.
meestal gebeurd dit bij het verzenden.
Deze bepaald of je in aanmerking komt voor deze vrijstelling. Als de douane vind dat het horloge meer waard is dan de opgegeven $ 12 krijg je gewoon een aanslag. Het is dus niet aan de verzender of ontvanger om bij voorbaat al te zeggen onder welke regel je valt.
Over het algemeen is de douane nogal soepel in dit soort dingen, maar zij zullen het wel vreemd vinden als in de verpakking een Rollex t.w.v. $12 ???? zit.
Harm
-
Citaat:
Ebelix
Per post versturen uit Amerika is aan de dure kant. Een 5 kg pakket kost ongeveer usd 60,00. Je moet op het postkantoor een verklaring invullen wat je in het pakket stopt en wat de waarde is. Hou de waarde laag dan hoef je geen of weinig invoerrechten te betalen. Als je nieuwe kleding verstuurd moet je alles uit de verpakking halen en ook alle prijskaartjes verwijderen.
Ik weet niet met welke maatschappij jullie vliegen maar normaal gesproken mag je per persoon 2 koffers van elk 23 kg meenemen.
Veel plezier.
Door de kleding te ontdoen van de prijskaartjes wil natturlijk niet zeggen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, daar kijkt de douane wel doorheen. Die weten echt wel wat die bepaalde jeans of schoenen kosten en anders zoeken ze het wel op via het internet. Dus dit is geen garantie dat je het dan zomaar kunt invoeren bij je terug komst, als ze je eruit halen en checken zul je alsnog moeten betalen meestal met boete dan.!
-
Ik ben een echte jeansfreak en heb al een 50 tal jeansbroeken naar hier laten komen weliswaar met verlaagde waarde en ik heb misschien 5 keer 10 euro moetten betalen. Het waren jeans van seven for all mankind , true religion en rock en republic dus dit zijn vrij dure merken.Maar ik denk dat ze in belgie niet zo streng zijn dan in nederland voor mijn uggs heb ik ook maar 10 euro tax moetten betalen terwijl ze in nederland ongeveer 40 euro moesten betalen
-
stuur het in elk geval onder gift uit en met verlaagde waarde onder de 50$
-
Citaat:
Harm
Het is niet zo dat je zondermeer kan claimen dat je onder de vrijstelling van BTW en invoerrechten valt.
Hiervoor moet eerst aangifte gedaan worden bij de douane.
meestal gebeurd dit bij het verzenden.
Deze bepaald of je in aanmerking komt voor deze vrijstelling. Als de douane vind dat het horloge meer waard is dan de opgegeven $ 12 krijg je gewoon een aanslag. Het is dus niet aan de verzender of ontvanger om bij voorbaat al te zeggen onder welke regel je valt.
Over het algemeen is de douane nogal soepel in dit soort dingen, maar zij zullen het wel vreemd vinden als in de verpakking een Rollex t.w.v. $12 ???? zit.
Harm
Haha, nee hoor tis gewoon een leuk klokkie, beslist geen rolex.
Ik heb hem besteld bij Amazon.com.
Ik begreep dat ze heel veel naar europa versturen dus het zal wel goed komen.
groetjes sylvia
-
In België gelden in principe dezelfde regels als in Nederland, maar zoals gezegd de douane is soms vrij soepel. Als je het paketje boven de € 45 komt moet je zeker betalen.
-
Bedenk wel bij het versturen van een pakket dat ze bij aankomst in Nederland, het pakket ook nog kunnen openen om te checken of het klopt.
Wanneer je zegt dat dat pakket een waarde van onder de €45,- heeft en het blijkt bij openen meer te zijn dan betaal je naast de invoerrechten ook nog eens een flinke boete. Dit geldt uiteraard bij spullen die je daar nieuw hebt gekocht. Houdt hier dus rekening mee.
Succes!
-
Hoelang is post onderweg ??
Vanavond vertelde onze dochter dat, als we in Florida zitten, ze een half jaar verkering heeft met haar vriendje (wow !). Omdat hij ook een jaar in Amerika heeft gestudeerd zou hij nog wel eens trek hebben in bepaalde, typisch Amerikaanse etenswaren. Nu wil ze wat naar hem toesturen en dat het dan op díe dag aankomt.
Vraag a: weet iemand hoelang de post erover doet vanuit Florida ? En vraag b: hoe moeilijk zijn ze met het opsturen van, uiteraard geen bederflijk, voedsel ?
Groetjes van Ien
-
Re: hoelang post onderweg ??
Vanuit wáár in Florida...
Een brief:
Dit verschilt een beetje, hangt een beetje van het seizoen af...
Vanuit een écht postkantoor (US Mail) tussen 4 dagen en 8 dagen, er vanuit gaande dat dit per Air Mail gaat.
Een pakje:
Dit ligt een beetje HOE je het pakje verstuurd...
Het snelste wat ik ooit heb binnengekregen was: 5 dagen (met UPS)
UPS heeft tegenwoordig speciale diensten in allerlei vormen. (normaal / snel / supersnel)
DHL of Fedex zijn vaak langzamer...
US-Mail nog iets langer... dit kan zómaar 14 dagen duren...
-
Re: Hoelang is post onderweg ??
Bedankt voor je antwoord. Als we van 5 dagen uit gaan voordat het aankomt, zijn we nog in Naples.
Als zou ze het mee willen geven met UPS, zijn daar ook speciale kantoortjes voor of zou de balie van het hotel dat (telefonisch ?) ook kunnen/willen regelen ??
-
Als je niet failliet wil gaan zou ik niet UPS Express nemen, nogal duur.
Er zijn afgiftekantoortjes van zowel UPS, Fedex als USPS, check hun websites maar.
-
UPS is erg duur.
Zij doen zelf de inklaring in Nederland en dat maakt het wel snel.
USPS zeker het goedkoopste en ook snel tot het bij de Nederlandse douane komt, en dan, dan duurt het zomaar 1 tot wel zo'n drie weken voordat het vrij gegeven wordt.
UPS heeft de zogenoemde UPS-stores
Fedex heeft Kinko
USPS is het postkantoor
-
Oh, dus zo eenvoudig (en goedkoop) is het niet eens ...... Nou dan stuurt ze maar een kaart en de rest doet ze maar in de koffer. De liefde van de man gaat dan wel door de maag, maar ff later zal het ook nog wel smaken !!
-
Je betaald je echt blauw aan UPS of Fedex :S
Stuur je een pakketje met USPS op de goedkoopste manier... dan kan het volgens hun 6 weken duren.
-
Gewoon via het Postkantoor, ook 5 dagen, en nog te betalen ook.
Geen vers fruit en ander snel bederfelijke etenswaar. Kaas en zo kan wel maar dan even vacuum verpakken (kan je bij je slager laten doen) of een los Edammertje kan wel. Het ligt er aan waar men van houdt.
Typisch NL is naturlijk: drop, ontbijtkoek, kaas, paling (vacuum) , rolmops in een potje, rookworst, speculaas, afijn noem maar op.
-
Citaat:
Pimpit
Gewoon via het Postkantoor, ook 5 dagen, en nog te betalen ook.
Geen vers fruit en ander snel bederfelijke etenswaar. Kaas en zo kan wel maar dan even vacuum verpakken (kan je bij je slager laten doen) of een los Edammertje kan wel. Het ligt er aan waar men van houdt.
Typisch NL is naturlijk: drop, ontbijtkoek, kaas, paling (vacuum) , rolmops in een potje, rookworst, speculaas, afijn noem maar op.
Ik denk dat je nu de verkeerde kant op gaat, het gaat er om om van de US naar Nederland te sturen en helaas is het de Nederlandse douane die het zo lekker lang weet te vertragen, inderdaad van Nederland naar de US is het er allemaal zo door.
Citaat:
Bambino
Je betaald je echt blauw aan UPS of Fedex :S
Stuur je een pakketje met USPS op de goedkoopste manier... dan kan het volgens hun 6 weken duren.
Met hun bedoel je toch niet USPS, zij zeggen dat het 6 tot 10 dagen duurt, maar helaas werkt het naar de meeste Europese landen behalve Nederland, het blijft veel te lang bij de douane hangen.
-
Citaat:
Marcelg
Met hun bedoel je toch niet USPS, zij zeggen dat het 6 tot 10 dagen duurt, maar helaas werkt het naar de meeste Europese landen behalve Nederland, het blijft veel te lang bij de douane hangen.
Een paar jaar geleden wel, heb toen omdat ik het niet met mijn bagage mee wilde nemen een doos van 30 pounds laten versturen, online heb ik de mogelijkheden bekeken en de goedkoopste mogelijkheid was dan ook dat het max 6 weken kon duren. normaal kostte 30 pounds rond de 90 dollar en die keuze was dan ook maar 18 dollar.
-
heb zelf een pakket met etenswaar opgestuurd. een kruiden mengsel wat hier niet te krijgen is. geen postkantoor te vinden, wel een ups. uiteindelijk kon deze ook tegen post tarief verzenden (duuuuuuuuuuur!)
vraag: hoe laten ze je dan tax betalen? ik moest een amerikaans adres opgeven als afzender.
ik lees ook verschillende bedragen.
wie kan me er meer over vertellen? dat is altijd handig om te weten wanneer ik spullen stuur of laat opsturen
bedankt
-
Als ik het goed heb dan krijg je eerst een rekening van de douane die betaal je en dan wordt het vrij gegeven met de post.
Met UPS moet je UPS betalen en dan krijg je het, zij regelen idd de hele afhandeling.
Helaas voor goedkopere produkten zijn zij te duur om mee te verzenden, ze zijn wel veel sneller en overzichtelijker dan met de post.
Met de post gaat goed voorzover je het tracken niet belangrijk vind en je je niet vast houd aan de aflever tijd die ze hier zeggen.
Voorbeeld priority tussen de 6 en 10 dagen, ja binnen een paar dagen in Nederland bij de douane en dan?
Regelmatig een extra 14 dagen.
-
UPS bezorgt het pakketje gewoon eerst, en later krijg je dan een nota toegestuurd. Zo ging het tenminste de afgelopen 5-6 keer dat we iets in de VS besteld hebben.
-
Ja UPS is echt het makkelijkst, maar helaas naar mijn mening als een produkt niet meer dan $1000.00 kost is UPS veel te duur.
USPS werkt gewoon perfect jammer van de Nederlandse ophoud douane, maar heb je geen haast dan scheelt het je veel geld.
-
Ik heb vorige week een pakket via de post vanuit Florida naar Nederland gestuurd. Het is vandaag aangekomen. Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen. Het pakket was 4,5 kg zwaar en de inhoud was zeer divers. Van magazines via golf spikes naar boeken en nog veel meer. Op de douane declaratie de inhoud vermeld met als waarde usd 45 en dat het een gift is. Zonder problemen binnen een week aangekomen.
Je kan het altijd proberen. De kosten waren usd 50. Voor ditzelfde geld kan je ook een tas van pakken tot een gewicht van 32 kg ipv 23 kg. Kan nog eens een extra 4,5 kg meenemen. Bij de meeste Amerikaanse en Europeese maatschappijen moet je usd 50 betalen als je tas tussen de 23 en 32 kg weegt.
Succes
-
Kijk even goed of je spullen in 1 van de standaard USPS priority mail dozen past, dan gaat het voor de vaste prijs van $38.95 met een max gewicht van 20 lbs (9,1 Kg)
Er is ook een extra grote standaard doos en dat kost rond de $49.00, ik weet niet zo snel de details, heb hem nog nooit gebruikt.
-
-
Brief sturen
Hallo,
Ik weer,
Vraagje, als je een brief naar het thuisfront wilt sturen hoe gaat dit?
Want ik lees dat je bij sommige gevallen zelf je stempel kan zetten ofzo?
En hoeveel kost een postzegel daar naar belgie/nederland?
-
Re: Brief sturen
United States Postal Services (USPS) wil graag dat je op een normale envelop $0.94 aan postzegels plakt bij verzending naar Nederland. Wijkt het formaat af, dan is de prijs anders. Je kunt het zelf even bekijken en berekenen op de site van USPS: http://ircalc.usps.gov/
Ook voor een postkaartje naar je vrienden en familie in NL betaal je $0.94.