Thanksgiving is inderdaad 4e donderdag in november. Zie http://www.holidays.net/thanksgiving/
Kan ook wel behoorlijk druk zijn in Disney ....
Afdrukvoorbeeld
Thanksgiving is inderdaad 4e donderdag in november. Zie http://www.holidays.net/thanksgiving/
Kan ook wel behoorlijk druk zijn in Disney ....
Wij gingen voordat wij onze zoon hadden altijd op de bonnevooi naar amerika en dat beviel uitstekend.
Maar met kinderen doe je dat niet zo snel meer.
Onze rondreis in californie was geweldig want wij waren helemaal verliefd geworden op san fransisco en daar zijn we toen ook langer gebleven.
En hebben toen ook alcatraz kunnen zien. :lol:
wat al 2 dagen volgeboekt zat. :?
vrijheid is geweldig in amerika, blijf zo lang je wilt op de plek waar jij het meest naar je zin hebt.
gr marisca
Wij gaan van 2 t/m 23 april 2007 naar Florida. Grotendeels zullen wij daar op de bonnefooi verblijven. Mocht er iemand zijn die vooraf eens een couponboekje mee naar Nederland smokkelt, dan houd ik me van harte aanbevolen. (reageren op p.postma@yahoo.com)
groetnis en oant sjen.
Pieter
De boekjes zijn meestal een maand geldig. Het nut van een 'meegesmokkeld' (je mag ze gewoon meenemen hoor) boekje is redelijk beperkt.
Of wil je vast kijken hoe zoiets eruit ziet?
ps, je email-adres kun je ook in je profiel kwijt. Iets minder Spam gevoelig :)
Nou ik ben wel benieuwd naar die couponboekjes.
Zoals bekend ben ik dol op geld besparen;)
Groetjes Patries
Coupon boekjes vind je in elk hotel of de plaatselijke VVV's
Dus zodra je het hotel in komt effe rondkijken. staat wel ergens een tafel met allerlei folders en voordeel coupons
De coupon boekjes staan ook op het internet hoor: Kijk maar eens op roomsaver.com.
Ze liggen trouwens nauwlijks in hotels, wel in de visitorscenters, maar meer heb je nog aan de Denny's en Waffle House, daar liggen ze zeker en je hebt er meestal wel een in de buurt.
Eric
Nou ik heb ze anders vaak genoeg daar zien liggen en gepakt!
misschien niet in de duurdere hotel maar zeker in de goedkopere liggen ze echt wel.
Maar goed maakt ook niet als je ze maar vind
Hallo,
Wij hebben die bonnen boekjes ook gevonden maar zeker in onze hotels, en voor hotelkamers vonden wij ze daar niet maar wel in MC Donalds.
Je kunt inderdaad coupons van het net afhalen maar in de boekjes krijg je meer kortingen dan op het net!!!!!!
Daar zijn we wel achter gekomen tijdens ons verblijf.
Ik weet niet tot hoelang ze geldig zijn, heb er een paar meegenomen naar huis om ze nog eens te bekijken en zo, ach ja de koffers handbagage en zo moesten toch vol, dus proppen maar met de hap......................:-D
Groetjes monique
Wij willen in de maand mei ongeveer 3 weken naar florida met 4 man. we gaan daar natuurlijk rondtrekken. we maken een rondje miami-west kust-orlando-oostkust-miami. We willen dit doen zonder ook maar één hotel te regelen, (behalve de eerste bij aankomst). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja wat is wijsheid.
Zou je aanraden om eerst eens wat reisverslagen door te lezen en mocht je dan vragen hebben gewoon stellen, je krijgt ten alle tijden antwoord.
Rondtrekken is goed te doen, maar je zult dan zeker wel een auto nodig hebben dus die moet je toch wel regelen, en dat is vanuit hier nog altijd goedkoper dan in de USA.
Ik hoor net dat het boeken van een vlucht in mei inmiddels al redelijk lastig is geworden. Zou dus niet te lang wachten met boeken.
Vaak hebben organistaties als D-reizen en Exit Reizen leuke aanbiedingen voor Fly-drives, maar let er op dat de aangeboden prijs meestal (altijd) op basis van de kleinste auto is en met het minimale aan verzekeringen. Dat pas je bijna altijd aan en dan betaal je uiteraard veel meer dan de prijs waarmee geadverteerd wordt.
En uiteraard komt er ook nog van alles bij als luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag, brandstoftoeslag etc.
Het is ook verstandig om in ieder geval voor de eerste nacht alvast een hotel te boeken. Als je aankomt is het laat, je bent moe van de reis en dan is het wel lekker om te weten waar je zult slapen. Ook moet je voor je de VS inkomt aangeven wat je verblijfadres is, en dan kun je het adres van het hotel opgeven.
Verder: Ja, het is goed te doen. Lees een boel hier op het forum en als je specifieke(re) vragen hebt, stel ze gewoon en wij doen er alles aan om je te helpen.
Veel Plezier!!
ticket hebben we al, via mijn vriends zus geregeeld. dat is geen probleem die staat vast, maar nu de rest.
Hallo Juud,
Ik heb net precies hetzelfde gedaan, maar dan voor februari. Wel de eerste twee en de laatste nacht geboekt bij het vliegveld. (via www.priceline.com, dat scheelt echt!).
Ik kwam erachter dat wij in het hoogseizoen zitten, wat o.a. betekent hogere prijzen. Daar zul jij geen last van hebben.
Auto heb ik gehuurd via www.usaautoreisen.de (ook veelvuldige vermeld op dit forum) en in ieder geval het goedkoopste wanneer een bijrijder onder 25 jaar is. Zelfs goedkoper dan Alamo via deze site !
Succes met alles!
Patricia
Als wij op vakantie gaan dan boeken we, behalve het hotel op de aankomstdag (en soms de vertrekdag), helemaal niets. Wij vinden het heerlijk om op de bonnefooi door Florida te reizen. Je hebt dan zo'n vrijheid. Daar waar de zon schijnt, daar rijden wij naar toe. Ik zou niet anders meer willen. Ook kom je zo in de leukste hotels terecht. In Key West gaan we altijd naar een B&B. Die staan nooit in een reisgids. Wij vinden een B&B echt veel leuker en mooier als een hotel.
Ik heb wel wat aandachtpunten voor jullie:
1) Je moet zeer zeker rekening houden met de feestdagen in mei. Op zondag 13 mei is het moederdag. De hotels (vooral in populaire plaatsen of strandhotels) zijn in dit weekend vaak volgeboekt. Dit hebben we al een keer gehad in Sarasota (Helmsley Sandcastle) en op de Keys. Geen kamer meer te krijgen. Ik weet niet hoe het in Orlando is met moederdag, misschien dat je daar wel makkelijk een kamer kunt vinden.
Op 28 mei is het Memorial Day. Dit is ook een weekend dat het overal ontzettend druk is. We zijn één keer in Miami geweest tijdens Memorial Day weekend en toen hebben we niets van Ocean Drive gezien (wij lagen toen op Key Biscayne). Het verkeer stond helemaal vast op de toegangswegen naar Miami Beach. Amerikanen trekken er dit weekend graag op uit.
De prijzen van de hotels verdubbelen tijdens dit soort weekenden. Wij gaan ook altijd in mei. Meestal rond moederdag. Wij proberen op zaterdagavond (de dag voor moederdag) in een 'doorreishotel' te slapen. Meestal als we van Sarasota naar Key West rijden. Dan komen we op zondag aan in Key West en zijn de meeste mensen al uitgecheckt.
2) Onze ervaringen zijn gebaseerd op 2 personen. Dat maakt het een stuk makkelijker. Jullie zijn met 4 personen en ik neem aan dat je elke keer twee kamers nodig hebt. Dat kan wel eens moeilijker te vinden zijn.
3) Het kan ook wel eens voorkomen dat een hotel vol zit en je weer even moet zoeken om een ander hotel te vinden. Soms ben je goedkoper uit, maar soms ook duurder dan dat je een hotel in Nederland had geboekt.
Nog één ding wat ik jullie wil meegeven, is dat je in Key West het beste op zondag kan aankomen en op zaterdag weer vertrekt (of eerder natuurlijk). De mensen vertrekken vaak op zondag. Meestal kan je dan kiezen welke kamer je wilt (in een B&B is dat wel leuk). De prijzen zijn dan ook gunstiger. Vrijdag en zaterdag zijn vaak dure dagen. Soms betaal je het dubbele.
Dit geldt ook voor Sarasota. Het Helmsley Sandcastle is in het weekend meestal volgeboekt door Amerikanen (veeal locals) die een weekendje weg willen.
ziet er goed uit wat je vertelt, bedankt voor de tips!
als je Anwb lid bent vraag / haal dan (gratis) een
AAA pas en neem die mee
vraag bij inchecken naar de goedkopste rate en vraag dan naar
je AAA korting
kom je bij je overnachtingsstad probeer dan ook eerst een locaal
krantje te scoren,daar staan vaak kortingscoupons in
veel plezier
thnx, zijn nuttige tips voor een niet bekende reiziger in USA, ik ga mijn bes doen daar.
We hebben inmiddels dus onze tickets geboekt, we gaan 26 april 2008 naar Miami, en vliegen 10 mei terug vanaf Orlando.
Nu is mijn vraag, wanneer kan ik het beste de hotels boeken? We willen toch wel alles van te voren regelen en niet ter plekke nog gaan kijken. ( met een kind vind ik dat toch minder dan dat je met zijn tweeen bent).
Ik dacht begrepen te hebben dat je als je echt een Disneyhotel wilt, dat zo snel mogelijk moet doen als de prijzen bekend zijn, maar wat voor de andere hotels? En klopt dat ook, van Disneyhotels?
Ik zie dat er voor die periode op de sites zoals Expedia, de hotelsites zelf etc., nog niet zo veel prijzen bekend zijn, of dat die toch vrij prijzig zijn.
Zoals het er nu naar uitziet willen we eerst een nacht in Miami blijven, daarna 3 nachten op Key West, dan 3 nachten Fort Myers, en dan een week Orlando.
Over Key West had ik ook nog een vraagje, Het blijkt zo te zijn dat als wij die zondag daar naartoe willen, je net de laatste dag van het feest van het uitroepen van de Conch republiek is. Iemand ervaring met dat feest, en zou het op zo'n laatste dag ook nog lastig zijn om een kamer daar te krijgen?
Groetjes, Sandra
Wij vliegen 20 september op orlando. We hebben alleen de eerste 3 nachten in Orlando geboekt en willen vandaar uit verder kijken. Voordeel als we het ergens niet leuk vinden kunnen we weg en als het leuk is kunnen we blijven.
Nadeel, misschien is er soms geen plek.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze manier van reizen?
gr
Danielle
Ik heb de laatste 2 keer niet anders gedaan.
Veel makkelijker en je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Hotels in overvloed , dus daar zou ik me ook maar niet al te druk om maken.
Ik neem aan dat je wel een auto heb geboekt in Nederland , is wel zo handig.
Het is in de VS zeker niet nodig al je nachten vooraf vast te leggen.
De enige plek waar ik het wel altijd aanraad, dat is Key West.
Succes, Eric
Je kan op diverse locaties bonnenboekjes krijgen. Dan heb je een beetje een idee waar de hotels zitten in een bepaalde locatie. Volg het volgende stappenplan:
- Vraag of ze nog een kamer hebben en wat die kost
- Vraag daarna of het bonnetje geldig is
- Vraag daarna om de kamer te zien als de prijs je aan staat
Het laatste is zeker van belang bij de wat goedkopere ketens. Bij de duurdere ketens waren de kamers in het algemeen prima.
Wij hebben de afgelopen 6 jaar niets anders gedaan dan op de bonnefooi, soms is het wel aan te raden om de eerste overnachting te boeken, dan heb je nl ook een adres van een hotel die je op kunt geven als verblijfadres (Visa Waiver Program), daar kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen, aangezien je de eerste 3 overnachtingen al geboekt hebt zal dat geen probleem zijn.
Wij zoeken ook altijd, zoals Njit al aangeeft, via een "couponbook" een leuk hotel, vragen of ze nog een kamer voor die prijs hebben en vragen vervolgens altijd of we de kamer eerst even mogen zien, als de kamer ons aanstaat dan boeken we hem, let wel weer op dat ze je dan niet een andere kamer geven als je net gezien hebt.
Ook neem ik altijd mijn ANWB pas mee :idea:, de ANWB is een "zuster organisatie" van de "AAA", de Amerikaanse wegenwacht.
Ik heb de afgelopen jaren ook al regelmatig een hotel geboekt waarbij we korting kregen op basis van de ANWB pas, dat kan soms aardig wat schelen, ook krijg je soms korting in restaurants en attracties.
Belangrijk is wel dat je er ALTIJD om moet vragen, soms wordt je daar wel eens een beetje moe van, maar het blijft altijd de moeite waard.
Terugkomen op jouw vraag: lekker op de bonnefooi gaan, kan je zelf bepalen waar je verblijft, is het leuk kan je langer blijven, valt het tegen ben je zo weer vertrokken.
Veel vakantieplezier :D:D!
Aangezien ik altijd een aantal voorzieningen bij onze overnachtingen wil hebben zoek ik altijd van te voren uit in welke hotels deze aanwezig zijn.
Als je geen belang hecht aan zoiets is op de bonnefooi wel spannender maar ja ik weet graag van te voren van de hoed en de rand.
Overigens als we een hotel zouden treffen dat wel geboekt was maar ons toch niet aan zou staan rukken we gewoon een adres verder.
Zo duur is een kamer nu ook weer niet.
Wij zijn 12 jaar geleden ook in Florida geweest en gaan nu in oktober weer. Wij zijn toendertijd terecht gekomen in Howard Johnsons hotels, dit zijn gemiddelde hotels. Zo gingen wij toen van HJ hotel naar HJ hotel. Je kunt de hotels vinden op www.hojo.com. Nu gaan nu we zeker weer naar deze HJ hotels, omdat dit toen zo goed bevallen is. Via hun website zoek je op plaats en dan komen alle HJ hotels in die plaats naar boven, keuze genoeg en ook zie je daar direct de prijzen bij staan. Er zijn in Florida zoveel hotels, dat kun je je nog niet voor stellen als je er nog nooit bent geweest, maar je vind altijd wel een overnachtingsplaats, wel is het handig om voor jezelf een soort planning te maken en alvast thuis op internet je al een beetje op de hotels en de omgeving te orienteren.... succes!!
De eerste overnachting zou ik altijd vooraf vastleggen. Buiten de reden die Bert al aanhaalt, is het erg handig als je een adres kunt opgeven voor het geval je koffers zijn vertraagd (b.v. vanwege TSA controles). Iets wat de laatste tijd steeds vaker lijkt voor te komen (althans bij mij). Daarnaast is het gewoon prettig om op de dag van aankomst direct naar je bestemming te kunnen rijden.
Ik zou altijd de eerste nacht vastleggen.
We hebben overigens al eens meegemaakt dat "bijna" alle hotels vol zaten in de buurt van Disney...
Altijd even opletten dat er geen feestdag in je vakantie valt.
Dit kan lastig zijn.
Zoeken naar een hotel als je moe bent :-k.
Maar voor de rest heeft Eric helemaal gelijk.
Vroeger deden wij ook voor Key West nooit op voorhand boeken.
En altijd zer leuke bed & breackfasts gehad.
Maar nu met een kleine meid erbij [-X, als ik problemen wil krijgen metm ijn vrouw moet ik gen boeking maken :grin:=D>
Greetz,
Pascal
toen ik op rondreis was aan de westkust verleden jaar was dit geen enkel probleem om goedkope Motels langs mijn route te vinden !
de vraag is enkel is dit ook zo in Florida?
mijn route is als volgt:
miami airport,gator park,Fort Myers(slapen)
Myakka Park,Tampa(slapen)
Orlando(slapen)
kennedy space center(slapen)
terug naar Miami.........
thx Andy & Patsy:|
Als je van de Motel 6 enzovoorts houdt is het geen enkel probleem. Heb het ook jaaaaaaaaaren gedaan.:-D
Dit zijn de goedkopere ketens:
Motel 6
Red Roof Inn
Econo lodge
Travel lodge
Super Motel 8
En deze zijn gemiddeld:
Gemiddeld
Quality Inn
Days Inn
Best Western
Comfort Inn
Clarion
Howard Johnson
Holiday Inn Express
Ramada
La Quinta
Hampton Inn
Holiday Inn
en de couponboekjes gebruiken (open deur, ik weet het....). Scheelt ook weer een paar dollar....:sun:
Of vragen naar AAA korting..
bedankt voor de snelle reacties en vooral nuttige locaties!!!!:-P
Hallo allen,
In juli gaan mijn vriend en ik voor ca. 10 dagen een tripje maken door Florida (Miami, Key West, Everglades, Clearwater). Is het aan te raden om hotels vooraf te boeken, of is ter plekke ook goed te doen?
Tuurlijk is het daar ook goed te doen. Alleen denk ik als je het van hieruit doet dat je behoorlijk wat in geld kunt besparen. Daar tegenover staat dat je minder vrijheid hebt als je nu alles al vast legt.
Gewoon op de bonnefooi gaan! Wij zitten nu in Sarasota en hebben tot nu toe prachtig weer gehad. De afgelopen twee dagen heeft de omgeving van Miami een paar stevige regenbuien gehad. Als je alles in Nederland boekt, dan ben je niet meer zo flexibel. Op het moment is het in Florida erg warm (recordtemperaturen, maar het begint nu weer normale vormen aan te nemen) en dan maakt het allemaal niet uit. Na zo'n extreme droogte kan er ook een periode aanbreken met veel regen. Dan is het toch fijn dat je kan uitwijken naar andere plaatsen. Als je op de bonnefooi gaat kan je wel eens op hele leuke plekken/hotels/B&B terecht komen, waar je anders misschien nooit terecht was gekomen. Wij gaan voor de flexibilieit en de vrijheid...daar waar de zon schijnt, daar zijn wij ook!
Alleen moet je wel opletten volgens mij voor bijv. Key West of er geen festival of iets dergelijks bezig is, en voor de weekenden. Dan kan het nog wel eens vol zijn, en kun je beter van te voren wat boeken.
Groetjes, Sandra
Voor Key West klopt dat inderdaad (beperkt aanbod), maar in Miami en Orlando is altijd nog wel een kamertje te vinden. Alleen moet je dan soms consessies doen (qua locatie, aantal sterren e.d.). Wij kwamen twee jaar geleden op 3 juli in Orlando aan na een rondreis per auto en hadden geen enkele moeite om een motelletje te vinden. Wij reizen zonder kinderen en zijn tevreden met een bed, airco, douche en tv en die hebben ze allemaal wel....en dat voor $35 per kamer per nacht...maar het blijft spannend af en toe. En wij hebben inderdaad een keer op Key West gehad dat we slechts voor één (i.p.v. de geplande twee) nacht een kamer konden krijgen (Hemingway-weekend.....).