Je vroeg naar de gemakkelijkste/snelste manier...... met z'n vieren en een hoop bagage............TAXI!!
Zal niet de goedkoopste manier zijn, maar daar vroeg je niet naar en openbaar vervoer in Engeland is ook verre van goedkoop.
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
Gewoon NIET accepteren als dit niet je oorspronkelijke vluchten en overstappen zijn. Terug naar het reisbureau of degene waar je je ticket hebt geboekt en vragen om een alternatief. Zoals je in het stuk van Teleton al kan zien is zelfs 4 uur riskant en een hoop gedoe. En als het reisbureau dit te doen vind moeten zij toch ook regelen dat je van de ene luchthaven naar de andere komt en niet JIJ.
Als dit een omboeking zou zijn waar ik mee te maken kreeg dan had ik het nooit geaccepteerd.
De trein geeft meer zekerheid qua reistijd. Taxi is erg afhankelijk van de drukte in het verkeer wat net als hier een zeer lange spitstijd kent. Openbaar vervoer (trein) is niet echt goedkoop maar wel comfortabel met voldoende ruimte voor koffers.
Wel even goed oppassen, als je boekt rechtstreeks via British Airways. Ze geven diverse opties met tijden, maar soms ook van Amsterdam naar Heatrow [als je dit zo schrijft] en dan verder naar Florida vanaf Gatwick. Dus goed kijken wat je aanklikt. Ook even goed kijken naar gunstige aansluittijden. Wat ik wel fijn vond is dat je ook naar Tampa kon vliegen, wij willen toch de eerste periode aan die kust verblijven.
Ja ik had het idd gezien, bij de heenreis 1.20 overstaptijd is dat genoeg?? terugreis 2 uur. Anders moeten we de heenvlucht van 7 uur naar Gatwick nemen en dan door naar Orlando om 11.20 , dan moeten we 4.30 uur wachten. Je hebt vakantie zou je zeggen , maar dan moeten we vroeg van huis.
80 minuten op Gatwick zou meer dan genoeg moeten zijn...
Maar ja... je weet maar nooit, BA en Gatwick zijn berucht om vertragingen...
Dat heb ik in ieder geval nog geen enkele keer mee gemaakt, altijd waren de loketten al bevrouwd. Ik ben er altijd lekker op tijd, geen stress gevoelens als het verkeer niet zo mee wil werken rondom Schiphol of al eerder. En als je dan van die mega rijen hebt zoals wij aantroffen op 30 April dan heb je in ieder geval nog alle tijd.
Ja... Heathrow... Da's een verschrikkelijk (en groot) vliegveld...
Gatwick is een heel ander verhaal... Vanaf de overigens oerlelijke centrale hal is het ongeveer 20 minuten lopen naar de US gates... Wordt daar trouwens wél goed aangegeven, met met de tijden hoelang je er over doetom naar die gate te komen...
Maar let wel op, op Gatwick kennen ze openingstijden voor de gates...
Ben je te laat, kun je het gewoon vergeten... dan vlieg je niet...
Maar het meest vervelende van vliegen "via de UK" dat je nog meer vreemde valuta bij je moet hebben...
Sommige "restaurantjes" accepteren wel euro's, maar tegen een belachelijk slechte koers...
Wij vertrekken op 27 juni van Brussel naar Londen en dan met Virgin Antlantic naar Orlando.
Alleen moeten we zelf de overstap maken van Heatrow naar Gatewick :sad:
Hebben 4.45u tussen de vluchten, is dit te doen? iemand ervaring of tips want we moeten zelf voor het vervoer zorgen.
Dit is misschien niet zo slim geweest, maar ja niets meer aan te doen.
Zo is dat. Ik neem aan dat je op Gatwick ook drie uur voor je vlucht vertrekt moet inchecken. Blijft er 1 uur en drie kwartier over voor alle plichtplegingen op Heatrow en het transport. Heathrow is groot en druk......de busmaatschappij geeft de volgende tip:
To ensure you don't miss your flight we advise leaving a minimum of 1 hour between your coach arrival time and the check-in desk opening time. Dat wordt dus stressen.....
Er zijn verschillende opties, waaronder de shuttle bus maar OV zou ik zelf in zo'n krappe tijd niet riskeren. Zelf zou ik een taxi, kiezen
Volgens Virgin Antlantic hebben we maximum drie en een half uur nodig, we hebben iets meer maar toch heb je gelijk het zal stressen worden.
Al zeker online inchecken en hopen op niet te veel problemen.
En misschien best een taxi nemen.
Bedankt voor de reactie.
Ook wij vliegen met BA van Brussel naar Orlando via londen met overstap van Heathrow naar Gatwick. We hebben 3.50u tijd om de overstap af te handelen. Hier even contact opgenomen met BA. Blijkt dat 3 uur zeker voldoende moet zijn. We nemen de eerste vlucht van de dag in Brussel (7.25u). De bus tussen beide luchthavens doet er 50min over (van Terminal 5 tot Gatwick N). Het verkeer tussen beiden kan 's morgens druk zijn, doch vooral in de richting van Gatwick naar Heathrow.
Best koop je vooraf (online) je tickets voor de bus om lange wachttijd te vermijden. Je stapt op bij T5 en af bij N. Op voorhand inchecken is natuurlijk ook de boodschap. 'Ik kan niet in een glazen bol kijken maar het zou zeker moeten lukken' stelde de man van BA mij iets geruster.
Laten we hopen dat alles goed gaat.
bedankt voor jullie reacties
Ze hebben er ons mooi mee te pakken.
Ik weet bijna zeker dat ik via Orbitz de 11:40 vanaf AMS naar LHR hebt geboekt, zodat we ruim de tijd hadden om de 4:25 naar LAS te halen. Waarschijnlijk tijdens het versturen van onze itinerary de AMS vlucht verzet naar 2:55 uur met aankomst op LHR 3:10 uur. Betekent voor ons een race tegen de klok om de 4:25 te halen.
Goed, gisteren met een echte B**** gesproken van American Airlines en die poeierde me af, net of ik niet bestond. Liet me meer dan een kwartier aan lijn wachten waarna ze met de verlossende oplossing kwam. Ik kon alles netjes terugzetten naar de 11:40 vlucht voor het luttele bedrag van $ 934,00. Ik heb haar gevraagd of haar batterij van haar rekenmachine niet kapot was en of ze me vanaf het begin uberhaupt wilde helpen. Ze zei: goodbye en hing op...... Ik heb het een dag moeten laten bezinken en heb vervolgens een complaint naar AA gestuurd. Weet niet of we hiermee verder komen. Voorlopig moeten wij aan het begin van onze honeymoon enorm haasten en de vraag is of we het zoiezo halen.. Iemand nog ideeen??
Grt
Nogmaals bellen en het probleem nog een keer uitleggen. Wellicht is het te overwegen om naar Zavetem te rijden en daar aan de balie vragen of het aangepast kan worden.
Een andere mogelijkheid is dat de vluchttijden vanuit AA veranderen waardoor jij het recht kan krijgen om te zeggen dat deze tijden niet uitkomen en dat je graag een andere vlucht wil hebben die beter aansluiten op je reisplannen.
Succes.
thnx Ebelix, ik ga is kijken wat ik nog meer kan doen....
Inderdaad probeer echt nog eens te bellen en hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die wel met je wil/kan meedenken. Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad wij hadden geboekt naar Costa Rica (tussenstop Miami) het waren tickets die niet gewijzigd mochten worden. Toen ik besloten had dat ik eigenlijk liever niet naar costa rica wilde (ivm denque mug)en ik wilde eigenlijk de reis omzetten naar/tot miami en Costa Rica skippen. Ik heb 3 medewerkers gesproken die mij vertelde dat de tickets niet mee bruikbaar waren. Kon wel de heenreis reizen tot miami maar het retour ticket zou komen te vervallen. Moest dan 6 nieuwe tickets betalen (enkel is net zo duur als retour zo een 4400 euro). De 4de persoon klonk als een iets wat oudere Engelse meneer en kon zich goed voorstellen dat het denque verhaal mij niet lekker zat zeker omdat wij ook met 4 kids reizen, na 10 min aan de telefoon gezeten te hebben kwam hij met een voorstel voor een paar honderd (dacht 300 )mocht ik de tickets omzetten naar miami ,hebben samen de tijden nog even doorgenomen wat het beste uitkwam. Ik heb toen met een Engels nummer gebeld niet met het belgische nummer daar kwam ik niet verder mee. misschien kan je dat eens proberen,..er is veel mogelijk alleen heb je de juiste persoon nodig.
Wellicht kan je ook Orbitz bellen en vragen of het ticket gewijzigd kan worden.
Dat wilde ik net ook aangeven, je moet dit niet via de airline proberen te regelen maar via Orbitz, daar heb je je tickets geboekt en daar moet je dus ook de aanpassing regelen.
Succes.
ik heb idd eerst Orbitz gesproken, derhalve daar wel vriendelijk te woord gestaan. zij kon mij vertellen dat ik me moest vervoegen bij AA, omdat zij de eigenaren van de tickets waren en Orbitz niets voor ons kon doen. Net nog een mail van BA gekregen over de transfertijden:
Thank you for writing to us about your upcoming travel with us.
The London Heathrow airport has moved to a standard 120 minutes Minimum Connecting Time (MCT) for all transfers between Terminals and 60 minutes within the same Terminal.
This means, that the minimum connecting time between flights at London Heathrow Terminal 5 is 60 minutes.
I hope this information is useful and that you have a pleasant flight with us.
Regards
Savita
British Airways Executive Club
Ze verklaren dus wel dat je het haalt.... Wij hebben 15 minuten speling :-s
Als je in dezelfde terminal blijft dan moet het haalbaar zijn. Vlieg je met AA of met BA van Heathrow naar Las Vegas? AA vliegt vanaf terminal 3 en BA vanaf terminal 5 en 3. Het is van belang om uit te vinden met je vliegt en dan weet je ook of de overstaptijd voldoende is. Op je ticket staat wel vermeld wie de vlucht uitvoert.
Succes.
edit: Ik heb verder gekeken op de website van Heathrow en zie daar dat AA niet vanuit vanaf Heathrow naar Las Vegas vliegt maar BA wel. De vlucht naar Las Vegas met BA vertrekt vanaf terminal 5 en als het goed is kom je vanuit Amsterdam ook aan in terminal 5.
Ik vlieg met BA naar LHR en AA naar LAS. Beide toestellen komen en vertrekken vanuit Terminal 5. Mocht het toestel nog een paar extra rondjes maken boven Londen, dan hebben wij een probleem denk ik..
Op dit moment ben ik ook nog in onderhandeling met BA voor een standby plek voor een eerdere vlucht. ik houd jullie op de hoogte..
We hebben na het gesprek met de onvriendelijke (understatement) dame van AA een klacht gestuurd over hoe wij zijn behandelt door hun customer service. Na 2 dagen een vrouw aan de lijn gekregen en heeft zich wel honderd keer verontschuldigd. Zij heeft mij te kennen gegeven dat de overstap op LHR heel goed te doen is, anders zouden zij deze connection niet aanbieden. We gaan maar uit van de expertise van AA en hebben er ons voorlopig maar bij neergelegd. Een eerdere vlucht is zoiezo voor ons geen optie meer.
27 juni vertrekken wij naar orlando met virgin antlantic maar moeten zelf voor transport zorgen tussen de luchthavens Heathrow en Gatwick. wij dachten dit te doen met national express.
We hebben 3u en 45minuten om dit te doen, daarom onze vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Of toevallig iemand die ook vertrekt op deze datum?
Wij hebben het zelfde voor. Vertrekken op 30 juni met British Airways naar Tampa via Londen. Landen op Heatrow en vertrekken naar Tampa vanuit Gatwick. Wij hebben 5 uur tussen de 2 vluchten. Wij dachten om de bus te nemen (ongeveer 50 min). Bushalte aan terminal 5, waar ook onze vlucht vanuit Brussel aankomt. Afstappen aan Terminal Noord te Gatwick.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat min 3 uren voorzien moet worden.
Normaal moet deze aansluiting geen probleem zijn. nders hadden ze dit ook niet zo verkocht.
Misschien dan maar best de bus nemen, heb gezien dat je de ticketten online kunt kopen zo sparen we dat toch wat tijd uit. bedankt voor de reactie en een goed verlof.
belg vraagje, ik overweeg ook virgin atlantic maar hoe geraak je in heathrow? hoe geboekt?
ik dacht om zelf te rijden naar gatwick (vanaf ieper via shuttle tot gatwick al samen 3u rijden) maar twijfel of vliegen niet beter is vanuit brussel.
wij plannen orlando april 2012 :)
Geboekt bij http://www.govolo.nl/
met BA vanuit Brussel naar Heathrow en dan met Virgin Atlantic vanuit Gatewick naar Orlando.
Mogelijk nog een optie voor de creatieven onder ons en vereist wat uitzoek werk.
Stap 1: Retour Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/Enz. naar Londen Gatwick
Stap 2: Retour Londen naar Orlando Sanford te boeken voor 370 euro per persoon (310 pond) met Thomas Cook
Bedoel je dat je dan 2 aparte vluchten boekt? Mocht je dan je aansluiting missen in London dan is het helaas pindakaas en wordt het als no show aangemerkt en kun je een nieuw ticket kopen.
Je moet daar dan inderdaad rekening meehouden. Beter is dan dag 1 aan te komen op Gatwick en op dag 2 te vertrekken. Je bent dan wel een extra dag aan het reizen. Overigens kan je vanaf Rotterdam niet naar Gatwick vliegen. Prijs is leuk maar vraag me af met de bijkomende kosten of het dan nog steeds een leuke prijs is.
Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...
Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!
Als "ervaringsdeskundige" moet ik dit ECHT afraden...
Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren
Is dit normaal ook al niet zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor de overstap?? hetgeen natuurlijk ook geldt als je van schiphol vliegt, vliegtuig weg jij pech!Citaat:
Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!
De overstap niet, de rest is prima te verzekeren.Citaat:
Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren
Oneens, dit is een creatieve oplossing en inderdaad gaat gepaard met risico's.....Citaat:
Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...
Joh!!!
Ik vind het allemachtig prachtig...
Geloof vooral niet wat mensen hier adviseren... Ze hebben er geen enkel belang bij...
Wij hebben iets dergelijks gedaan maar dan met de "overstap" in JFK.
Vliegen van Parijs met Air France, naar JFK op dag 1, vervolgens in een overnachtingshotel mét de bagage, en de dag erna met American Airlines naar Orlando. Terug enkeltje Delta en na 3 dagen Air France weer naar huis.
Al met al zijn de risico's op deze manier niet zo groot (als je een overnachting erbij doet zoals ook gesuggereerd wordt), behalve als je eerste vlucht door staking/aswolk/sneeuw niet zal gaan. Bij ons was het financiële risico minder omdat het om slechts een enkeltje ging. Maar op zich kan dit wel hoor.
Voeg ik er nog even aan toe dat wij de reis zo prettig vonden omdat ie minder lang was (wij hebben nog een extra binnenlandse vlucht, NTE-CDG, wat het extra vermoeiend maakt) en we toch niet echt tijd verloren.
Je kunt natuurlijk ook naar Gatwick rijden. Nóg minder risico.
@trails
Helemaal mee eens
@corrus
Advies is altijd welkom, heb wat vraagtekens bij je onderbouwing.
Laat een ieder voor zichzelf de afweging maken, dit forum is vooral bedoeld om de voor en tegens te lezen.
Mijn vriendin studeerd in Italië en moet dus eerst naar NL komen, om zo met ons mee te gaan naar Florida. Vorig jaar hadden we dit zo geboekt dat het naadloos aansloot. Vrijdag avond zou ze vanuit Italië komen, om zaterdag ochtend naar Orlando te vliegen (via Newark). Op de terugweg had ze een uur of 6 in NL, om door te vliegen naar Italië. We wisten dat het krap was, maar hadden één en ander nagevraagd bij KLM, waar ze bevestigden gewillig te zijn in geval van problemen (vlucht amsterdam - italië met KLM, andere vlucht Continental). Dit was wat naïef, maar bij gebrek aan ervaring en voldoende kennis toch zo geboekt.
Uiteraard begon het gedonder al redelijk snel, Continental ging klooien, en we konden de vluchten niet omzetten. Hierdoor zou ze haar terugvlucht missen. Ik heb KLM toen op hun beloften aangesproken, maar kreeg geen positieve response. Na nog een aantal telefoontjes, en mailtjes hebben we uiteindelijk met veel gezeur een nieuwe ticket mogen boeken voor haar, mits ze 2 dagen van tevoren in NL zou komen, en pas de dag na terugkomst uit Florida terug vliegen naar Italië. Gelukkig zijn we toen goed weggekomen.
Ook dit jaar houden we het ruim aan, donderdag komen, zaterdag naar Florida. We komen terug op zondag, en ze vliegt dus pas maandag avond naar Italië. Deze optie is nog steeds wat link, maar de enige oplossing om samen te vliegen. Een andere (gecombineerde ticket) optie is echt vele malen duurder, of al niet eens mogelijk.
Ik raad het in ieder geval niemand aan om kort op elkaar te boeken. Hou een marge van minimaal 1 dag aan. Maar om 50 tot 100 euro te besparen, zou ik er echt van af zien! Het kost alleen maar stress. Is dat je die besparing wel waard?
Ik denk ook niet dat die paar euri dé reden moet zijn om het zo te doen, in ons geval ging het om iets anders en was het risico beduidend lager.
Maar dat wil niet zeggen dat zo vliegen geen optie kán zijn.
Ik heb het overigens in meerdere blogs gelezen van Nederlanders die b.v. met Virgin of British Airways vliegen en dan naar Engeland rijden.