Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Hoi,
Ik ben van plan een vakantie te boeken naar Florida en heb hier een aantal vragen over...
Mijn oog is gevallen op fly2florida.nl. Dit bedrijf bied diverse vrij goedkope Fly & Drive reizen aan die onder andere Orlando, Miami en Key West aandoen.. Iemand ervaringen met dit bedrijf? De site ziet er goed uit, maar ik kan verder op internet niks hierover vinden.
Verder de vraag wat voor een extra kosten er allemaal bijkomen bij zo'n reis naar Amerika.. Luchthaven belasting? Huurauto toeslagen?
Verder of een Fly & Drive verstandig is om te doen... Is een verblijf van een krappe 2 dagen in Orlando genoeg om het een en ander van de parken aldaar te verkennen?
En als laatste: Veiligheid... Met een huurauto rond trekken door Florida.. Is dat veilig als toerist? Ik heb vooral vervelende dingen over Miami gehoord wat dit betreft...
Ik hoop hier wat nuttige informatie over te krijgen.. Alles is welkom..
gegroet,
Niels
Re: Fly & Drive in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
Hoi,
die onder andere Orlando, Miami en Key West aandoen..
Hieruit begrijp ik dat je een rondreis wilt maken? Hoelang is precies je planning? Want 2 dagen Orlando is echt enorm weinig. Er zijn zoveel pretparken (om nog maar te zwijgen over andere leuke bezienswaardigheden).
Aan welke parken zit je eigenlijk te denken in Orlando? En in welke periode?
Verder heb ik geen ervaring met fly2florida.nl, maar ik lees er wel positieve reacties over. En over de veiligheid, ook daar hoef je je geen zorgen over te maken. Mits je in Miami niet een hotel boekt in DownTown, maar gewoon in het toeristische gedeelte: Miami Beach.
(wij zaten wel in DownTown, niets gebeurd verder, maar we liepen daar niet echt op ons gemak 's avonds).
Nou, een willekeurige rondreis zou deze kunnen zijn :
Dag 1: Vlucht naar Miami
Dag 2: Miami Beach (volle dag Miami Beach)
Dag 3: Miami Beach - Key West
Dag 4: Key West (volle dag Key West)
Dag 5: Key West - Everglades - Naples
Dag 6: Naples - Busch Gardens - Tampa
Dag 7: Tampa - Orlando
Dag 8: Orlando (volle dag Orlando)
Dag 9: Orlando - Kennedy Space Center - Fort Lauderdale
Dag 10: Fort Lauderdale - Miami Airport
Dag 11: Aankomst Amsterdam/Brussel
Dit betekent dus dat je eigenlijk maar 3 volle dagen niet rijd en dus de hele dag in die stad hebt (Miami, Orlando en Key West)...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
Nou, een willekeurige rondreis zou deze kunnen zijn :
Dag 1: Vlucht naar Miami
Dag 2: Miami Beach (volle dag Miami Beach)
Dag 3: Miami Beach - Key West
Dag 4: Key West (volle dag Key West)
Dag 5: Key West - Everglades - Naples
Dag 6: Naples - Busch Gardens - Tampa <-- houdt hier rekening mee dat je waarschijnlijk een halve dag nodig hebt om van Napels naar Tampa te gaan en dat je eigenlijk geen tijd hebt om Busch Gardens te bezoeken
Dag 7: Tampa - Orlando
Dag 8: Orlando (volle dag Orlando)
Dag 9: Orlando - Kennedy Space Center - Fort Lauderdale <-- van Orlando naar Fort Lauderdale is al een halve dag rijden, als je dat via KSC wilt doen, heb je eigenlijk geen tijd om iets van de raketten te kunnen zien
Dag 10: Fort Lauderdale - Miami Airport
Dag 11: Aankomst Amsterdam/Brussel
Dit betekent dus dat je eigenlijk maar 3 volle dagen niet rijd en dus de hele dag in die stad hebt (Miami, Orlando en Key West)...
Dat betekent idd dat je maar 3 volle dagen in 3 steden hebt. En voor 1 dag Orlando, zou ik dat iig erg zonde vinden......
Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Hoeveel tijd heb ik ongeveer nodig op de vliegvelden Atlanta en Philadelphia om onze aansluitende vlucht te halen?
Wij hebben alléén handbagage op de heen reis en waarschijnlijk een hutkoffer vol zoon-spullen op de terugreis.
Ander vraagje,welke pretparken moet je absoluut vermijden in Orlando als je in de Nederlandse februari vakantie(12-20 febr.)gaat en absoluut niet het geduld hebt om uren in de rij voor een atractie te staan?
Of valt het wel mee en is het dan niet zo heel druk?
Eigen houtje of reisorganisatie
Vorig jaar hebben wij een rondreis door het Zuid Westen gemaakt. De reis was verzorgd door Jan Doets en ik kan niet anders zeggen dat deze uitstekend georganiseerd was. Voor september 2005 hebben wij de volgende reis (ook via Doets) naar 'The States' reeds geboekt. De keuze is nu gevallen op Florida. Nu mijn vraag; je hoort vaak dat je een aanzienlijk bedrag kan besparen als je zelf je vluchten, auto en accomodaties boekt. Dit geloof ik graag, want het reisbureau 'pakt' uiteraard ook de nodige provisie. Toch vond ik de prijzen van hotelkamers best hoog. Gemiddeld 140,- U.S. Dollar. Nu vraag ik mij af hoe mensen aan overnachtingen komen van zo'n 30,- USD. Om eerlijk te zijn heb ik geen zin om dagelijks het onderhandelingsritueel te starten. Ook vind ik de ligging en netheid van een accomodatie erg belangrijk.......