-
Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd
Q: Ik heb alleen een landarrangement (een reis zonder vlucht) geboekt.
A: TUI klanten die een landarrangement geboekt hebben met vertrek vanaf 12 maart 2020 tot en met 12 april 2020 kunnen niet kosteloos annuleren of kosteloos omboeken.
Q: Ik heb alleen een vliegticket bij TUI fly geboekt.
A: TUI klanten die alleen een vlucht geboekt met vertrek vanaf 12 maart tot en met 12 april 2020 mogen uit coulance kosteloos omboeken of annuleren.
Aangezien je op 16-4 vertrekt, geldt dit nog niet. In principe gaat je vlucht nog gewoon door.
-
Net de vraag gesteld bij Tui en kreeg dit als antwoord op mijn vraag over annuleren alle vluchten t/m 12 mei
Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan
Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.
Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.
-
Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..
-
Ik heb het even gechecked bij mijn vriendin maar zij hadden geboekt bij TUI België en zouden vanaf Brussel vliegen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Roshelle
Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..
Dat is al heel fijn
hier staat het bedrag van de reis al op de rekening
TUI handelt het wel heel snel af
nu nog van het Hotel in fort Lauderdale het geld terug ontvangen
ik heb daar al een bevestiging van gehad zou binnen 5 werkdagen zijn.
-
Wij zouden 30 maart vertrekken t/m 25 april. Met een pakketdeal (vlucht+hotel) via Expedia.
Expedia meld ons zelf contact op te nemen met Delta/KLM en het hotel om te kijken of ze kosteloos willen annuleren/omboeken maar dat vooral het hotel tot niets verplicht is en wij dan het geld kwijt zijn. De reisverzekering van FBTO meld ons ook niet te vergoeden want "boven macht".
Bij Delta/KLM omboeken is lastig, want A: alle prijzen zijn enorm gestegen tov onze ticketprijs en B: geen idee wanneer we weer mogen vliegen.
Gelukkig verlengd Disney onze jaarpassen, maar dan moeten we dus de dag na het verbod kunnen vliegen waar we nu geen garantie op hebben.
Wel typisch dat de eerste reactie van alle maatschappijen meteen lijkt te zijn je naar de ander te verwijzen.
Uiteraard snap ik dat er een pandemie is en mensen sterven, maar deze paniek-aanpak slaat nergens op en maakt het voor ons niet minder zuur dat we niet meer kunnen gaan.
-
Roy wat vervelend om te horen allemaal
blijkbaar hebben we met TUI dus erg veel geluk nu
terwijl ik nou juist nooit geen fan van ze was en er liever niet mee vloog
ben ik toch blij dat dat nu bij ons het geval wel was
ik hoop dat je vlug tot een oplossing kan komen
dit is zo niet leuk, de domper van de gemiste vakantie en dan nu ook nog de zorg
om het geld
-
Wij vliegen 18 april met tuifly België vanaf Brussel. Lees hier dat ze de vluchten t/m 12 mei zouden annuleren maar heb nog niks gehoord hoor. Denk dat je vriendin ook 12 april bedoeld. Wij wachten in spanning af. Nog maar geen hotels, huurauto en visums regelen. Dat wordt een weekje van te voren of wellicht helemaal niet als het verlengd wordt.
Op hun website zie ik voor nu alleen nog maar staan bij de veel gestelde vragen dat als je een platinum annuleringsverzekering hebt je niks vergoed krijgt en bij een all risk (die hebben wij) 75% van het totaalbedrag. Zo rot voor de mensen die binnen deze 30 dagen zouden gaan en ook de mensen die daar nu zijn en bijv. disney in de planning hadden en daar heel lang voor gespaard hadden.
-
Citaat:
Roshelle
We vliegen met American Airlines. Omboeken is mogelijk: zo'n 2000 dollar per persoon extra. We kunnen de tickets voor nu 'open' laten staan en op een ander moment tickets boeken en dan deze tickets als een soort van 'tegoed' gebruiken. Voorlopig boeken we iig even helemaal niets, wie weet hoe lang dit nog gaat duren.
En mbt creditcard, wij betalen altijd alles met de creditcard, wat denk je dat er mogelijk is?
Aankopen via je creditcard zijn verzekerd soms zit er automatisch een reisverzekering bij. Neem anders contact met ze op en vraag het ze. Ik weet dat mijn zus ooit bij faillissement van een hotel in New York via de creditcard het bedrag heeft teruggekregen. Is heel andere situatie maar zou toch even informeren, je weet maar nooit.
-
@roshelle : Gelukkig dat dat gelukt is ...maar......raar dat je überhaupt je auto niet zou kunnen annuleren toch? De meeste maatschappijen staan toe om tot 48 uur van te voren, of zelfs tot op dag zelf/automatisch verlopen bij no show. Wellicht tip voor de volgende keer...
-
@Kimm82: nee, ik heb zelf de mail van haar doorgestuurd gekregen, er staat echt tot en met 12 mei.
-
Hmm. Disney kun je omboeken als je aankomst voor 30 juni is.
Delta Airlines tot 31 mei tot nu toe. Even aanzien wat het beste is om te doen. Aankomsten 15 juni dus dat duurt nog even maar toch..
-
Ik log net in op mijn tui (de Belgische variant) en daar staat dat onze reis is geannuleerd. Achteraf had ik toch bericht gekregen, stond in mijn spam. Alle reizen naar Miami zijn inderdaad t/m 12 mei geannuleerd. Wij zouden dus 18 april vliegen en het inreisverbod is tot 12 april. Ben eigenlijk wel blij want in spanning zitten tot de 12e of het verlengd gaat worden is niet fijn. En als het dan niet door was gegaan hadden we onze opgenomen vakantiedagen ook nog kwijt geweest (ik kan niet 6 dagen van te voren zeggen dat ik toch weer kom werken). Nu kunnen we die nog intrekken. Wij krijgen overigens ook het hele bedrag terug gelukkig.
-
Wie zullen op 17 april vliegen vanaf Amsterdam -> Frankfurt -> Tampa.
Geboekt bij Expedia, op dit moment gaat het nog door omdat onze vlucht na de shutdown van "ome" Trump zich bevind, maar je weet nooit.
We hebben deze datum gekozen omdat we van alle parken een jaarkaart hebben, en deze verlopen in mei
Ze lopen af op:
Seaworld / Busch Gardens / Aquatica: 5 mei
Walt Disney World: 6 mei
Universal Orlando: 8 mei
Bij Walt Disney World en Universal Orlando worden de dagen dat ze dichtgaan, toegevoegd aan o.a. de jaarkaarten, van Seaworld/ Busch Gardens / Aquatica is wat betreft de jaarkaarten nog niks officieels gecommuniceerd.
In het meest positieve geval kunnen we wellicht wel oo 17 april gaan, ook al heb ik daar een hard hoofd in, en anders zou het wellicht later kunnen gaan worden, en in het meest negatieve geval helaas niet.
-
Citaat:
Ritchie
We hebben deze datum gekozen omdat we van alle parken een jaarkaart hebben, en deze verlopen in mei
In het meest positieve geval kunnen we wellicht wel ook 17 april gaan, ook al heb ik daar een hard hoofd in, en anders zou het wellicht later kunnen gaan worden, en in het meest negatieve geval helaas niet.
De jaarkaarten jaarkaarten worden tot nu toe bij iedereen automatisch verlengd met het aantal dagen dat de parken gesloten zullen zijn.
-
Dat schrijf ik ook, echter van Seaworld is deze mededeling nog niet toegevoegd.
-
Wie kan mij helpen, wij hebben vluchten op 23 april van AMS naar MCO. De KLM website zegt het volgende:
Rebook your flight
Is the departure date of your flight to, from or via United States of America until 31 May 2020? Please see below options and rules:
1. Change your travel dates
- You may change your travel dates of KLM, Air France and/or Delta Air Lines flights once.
- You will not have to pay the change fee.
- Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
- From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
Zoals ik het begrijp zijn onze tickets te wijzigen naar de zomervakantie en moeten we het verschil betalen toch? Echter, als ik de tickets online wil wijzigen, kan ik de vertrekdatum niet verder wijzigen dan 3 mei 2020. KLM contacten heeft trouwens geen enkele kans van slagen. Telefoon wordt verbroken en op facebook wacht ik al bijna 2 dagen op een reactie. We willen echter wel snel handelen ivm het omzetten van de villa en de geldigheid van onze Disneykaart (vast op 28 april) en onze Universal tickets die eind mei verlopen.
-
Exact wat er staat...
Tot aan 31 mei boek je tegen dezelfde prijs.
voor een latere vertrektijd is de prijs afhankelijk van de boekingsklasse, zou het nieuwe bedrag hoger zijn, dien je het verschil bij te betalen.
Voor de pretparken geldt dat iedere ticket wordt de geldigheid opgeschoven met het aantal dage dat deze gesloten zijn...
En dat betekent niet dat je ze pas in de zomer nog nog steeds kunt gebruiken.
-
De Disney tickets kan ik voor een gering bedrag aanpassen. Bij Universal wacht ik nog op een antwoord.
-
Geboekt bij klm een package deal.
Reis is door hun geannuleerd zonder overleg is door hun besloten dat ik een tegoed bon krijg die ik op moet maken voor 31 januari 2021.
De omboekkosten kosten a 35 euro per persoon worden in mindering gebracht plus 10 euro boeking kosten worden ook in mindering gebracht.
Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens .
In de eerste plaats boek ik niet om maar word ik door hun geannuleerd dus ik vind het dan ook belachelijk dat ik die omboekkosten moet betalen .
Als ik dus mijn tegoed opnieuw ga gebruiken moet ik wederom boekingskosten betalen .
Wat ik mij af vraag krijg ik 1 bon voor het totale bedrag of krijg ik een bon voor ieder persoon die op de factuur staat apart ?
-
Tja, en ik dacht ook bijdehand te zijn door een goedkope ticket te boeken enkele reis Miami naar Amsterdam op 26 maart bij Schipholtickets.
Gevlogen wordt er niet meer en bij Schipholtickets nemen ze te telefoon niet op behalve een bandje waar ze verwijzen naar hun website.
En daar is niets op te vinden.
Tui gebeld en die wisten ook niets behalve dat er niet wordt gevlogen.
Nou ja, er zijn slechtere plaatsten om vast te zitten.
Zullen alleen ooit weer een ticket te pakken zien te krijgen en een verlenging op onze visum.
-
@Ietie: ik weet niet de antwoorden op jouw vragen, maar neem aan dat jij dan voor 12 april zou vliegen?
-
Citaat:
Inge1981
@Ietie: ik weet niet de antwoorden op jouw vragen, maar neem aan dat jij dan voor 12 april zou vliegen?
Ja vertrek zou dinsdag 17 maart zijn .
-
Oh jee Frans, ik neem aan dat jullie toch geen problemen krijgen met het visum?
-
Dat zal niet zo snel gebeuren, echter nu kan ie de volgende keer dit jaar niet zo lang.
-
Citaat:
stephie
Oh jee Frans, ik neem aan dat jullie toch geen problemen krijgen met het visum?
Nou ik neem aan dat het op te lossen is.
Maar we blijven wel met die maximaal 180 dagen hier zitten per jaar dus waarschijnlijk kunnen we niet op 1 oktober hierheen.
Alle dagen die we langer hier blijven na 26 maart kunnen we later dan 1 oktober hierheen.
-
Hoe gaat het eigenlijk als je vlucht gewijzigd is, is dat een reden om je geld terug te krijgen? Of alleen als je vlucht geannuleerd is.
En als je niet akkoord gaat met de wijziging. Wij moeten nu ineens 2 x overstappen... wat zijn dan je rechten.
-
Citaat:
Frans1949
Nou ik neem aan dat het op te lossen is.
Maar we blijven wel met die maximaal 180 dagen hier zitten per jaar dus waarschijnlijk kunnen we niet op 1 oktober hierheen.
Alle dagen die we langer hier blijven na 26 maart kunnen we later dan 1 oktober hierheen.
ja balen zeg, want ik weet uit eerdere berichten dat jullie juist het maximale eruit willen halen
-
Citaat:
meisje
En als je niet akkoord gaat met de wijziging. Wij moeten nu ineens 2 x overstappen... wat zijn dan je rechten.
Wellicht iets meer rekening houden met deze bijzondere tijden? Er gaan opeens heel veel vluchten niet door. Daardoor worden vluchten gecombineerd etc etc.
-
Dat begrijp ik en doe ik uiteraard ook. Lees net dat tot half mei vakantievluchten niet doorgaan. Eerst maar afwachten..
-
Vertrek je vòòr 12 mei??
Ja??
Dan gaat het niet door!
-
United doet nu niets omdat het inreisverbod nog niet is verlengd. Bovendien hebben we het ticket in augustus geboekt en zullen we kunnen vliegen tot augustus 2020.. en dat gaat geld kosten want dan zijn de vluchten duurder. Gedoe allemaal
waar lees jij dan dat het zeker niet doorgaat tot half mei. Is toch nergens bevestigd?
-
Ik ga er van uit dat het reisverbod nog minimaal tot eind april van kracht is. Ook de EU is bezig met een inreisverbod van minimaal 30 dagen...ik ga onze reis van 24-4/4-5 met pijn in ons hart omboeken naar augustus. Ik had er zo'n zin in...:(
https://www.nu.nl/politiek/6037961/e...tml?redirect=1
-
Wij vliegen 14 mei, maar ik denk dat we het kunnen vergeten. Ik vraag me alleen af wat handig is. Voorlopig even zo laten of toch omboeken naar september/ oktober. Wij hebben losse tickets via klm geboekt. Wel hebben we via Exit-reizen autohuur geboekt en al betaald. Ik wil ze nu niet lastig vallen en ik ga ervan uit dat ik de autohuur kan uitstellen naar wat later dit jaar. Lastig lastig...
-
Citaat:
meisje
United doet nu niets omdat het inreisverbod nog niet is verlengd. Bovendien hebben we het ticket in augustus geboekt en zullen we kunnen vliegen tot augustus 2020.. en dat gaat geld kosten want dan zijn de vluchten duurder.
Pfft... ik bedoelde... Je vliegt dan niet op de in de meivakantie...
dat heeft inmiddels overal wel gestaan.
En natuurlijk kun je omboeken...
Vergeet ook niet dat de huurauto en de accommodatie ook een stuk duurder zullen zijn in augustus.
-
Wij hebben vluchten voor 6 augustus, maar ik ga er voor 90% van uit dat dit ook niet door zal gaan. Dit is nog lang niet voorbij.
-
-
Dit duurt wel minimaal 6 maanden. Kijk naar China.
Ik denk dat er dit jaar niemand meer op vakantie gaat.
-
De economie gaat rake klappen krijgen met deze pandemie. Hopelijk overleeft de broze economie in de US deze zoveelste opdoffer voor hen. Maar ik vrees dat het toeristisch landschap zal danig gewijzigd worden. Zowel grote als kleine bedrijven zullen hier last van ondervinden.
Net als bij de aanslagen in NY zal de wereld er anders uitzien na deze pandemie.
-
Het lijkt mij - vooral vanuit economisch oogpunt - toch haast onmogelijk dat de travel-ban zo ver verlengd wordt dat mensen tot (en met) Augustus niet naar de US kunnen. Dat zou zulke, ongekende gevolgen hebben voor de wereldwijde economie dat ik ervan overtuigd ben dat de grenzen toch weer redelijk snel na deze 30 dagen open zullen gaan. En dat er in de US zelf enorme ristricties zullen zijn voor de komende maanden lijkt mij dan zeer waarschijnlijk. Blijft natuurlijk gissen (voor ons allemaal) en misschien is het meer hopen dan iets anders...