-
Re: wanneer auto huren
Gewoon regelmatig de diverse aanbieders checken en als je een goed (gratis annuleerbaar) tarief ziet boeken. En regelmatig blijven checken of er iets goedkopers tussen zit en zo doorgaan. Ik denk niet dat er al aanbiedingen zijn voor jouw periode dus het is niet zo gek dat de prijzen nog niet super zijn.
-
Autohuren? Dan opletten met welke browser?
Grappig! Misschien is het voor velen overbodige informatie maar het is mij eerder nooit opgevallen.
Bij een zelfde broker, zelfde data, zelfde auto, komen er toch afhankelijk van welke browser je gebruikt, verschillende prijzen uit. Ervaringen? Zie screendumps op onderstaande link.
http://www.ultraimg.com/image/0Vjq
-
Re: Autohuren? Dan opletten met welke browser?
Nou ja zeg, die van budget scheelt bijna 100 euro.
Goed om te weten, ga het ook eens proberen.
-
Heb je dit ook naar Rentalca... gestuurd? Ben wel benieuwd naar hun reactie.
-
Via explorer zijn de prijzen inderdaad flink hoger dan via Chrome! Ben benieuwd waar dat aan zal liggen???
-
De laagste prijs krijg je als je eerst:
1. Een prijs opvraagt, deze naar je mail laat sturen.
2. Daarna via link in die mail ,,nieuwe zoekopdracht'' plaatsen.
Goedkoopste tarieven, met behoorlijk verschil in je standaard browser. Toch zelfde criteria even in andere browser invullen om te controleren. Wel zijn alle andere verhuurbedrijven waarvan je niets hebt opgevraagd, nu een stuk voordeliger, tenminste bij mijn aanvraag. Dolle pret!
Ga er maar vanuit dat dit niet alleen het geval is bij dit voorbeeld, maar ook bij hotel-sites, vliegtickets, etc. etc. De moeite waard om even goed op te letten.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Don Tuse
Heb je dit ook naar Rentalca... gestuurd? Ben wel benieuwd naar hun reactie.
Nee, krijg je waarschijnlijk een of ander neuzelverhaal over dagprijzen, beschikbaarheid, enz. enz. wat van minuut tot minuut kan wijzigen. Je doet er niet zoveel aan. Het beste is dan om de laagste prijs te zoeken en even te bellen! Ben benieuwd waarmee ze dan komen! Vorig jaar had ik al geboekt maar bleek later de auto nog weer goedkoper te zijn. Een telefoontje en ze maken een nieuwe factuur aan met het goedkoopste tarief. Dat is prima daar!
-
De goedkoopste prijs? Je betaalt dan voor de prijs en voor de auto?
-
Advies huurauto
Hallo,
wij gaan in Juli naar florida met 2 volwassenen en 1 kind van 15 jaar. Nu nemen wij 1 grote zachte koffer, 1 wat kleinere harde koffer en een sportas op wieltjes mee. Nu twijfelen wij over de te huren auto. Ik heb gekeken op de site van Alamo en de keuze lijkt te gaan tussen een intermediate, standaard of fullsize auto. Dan is er natuurlijk ook de optie tot een standaard SUV. Kan iemand mij advies geven. De sporttas kan op de achterbank bij vervoer van hotel naar hotel dus dan gaat het om de inhoud van de kofferbak.
daarnaast vind ik benzinekosten ook interessant om in de overweging mee te nemen. Is er een groot verschil tussen een suv en een fullsize car, en tussen een fullsize en een intermediate car?
alvast dank voor het mee denken.
zonnige groet
-
Re: Advies huurauto
Wij reizen meestal met 3 volwassenen en hadden voor onze reis afgelopen maart een SUV geboekt. Voor vertrek nog omgezet naar een minivan. Ook voor onze komende reis hebben we aan het begin en aan het einde (de rest doen we met een camper) de SUV's omgezet naar een minivan. Gewoon vanwege de ruimte. Heerlijke auto's en zo lekker ruim. In die SUV's (o.a. Toyota 4RAV) is amper plaats voor bagage. Ook de persoon die achter zit heeft in een minivan veel meer plaats.
Maar ieder zijn voorkeur. Er zijn genoeg mannen die niet in een "burgerlijke" minivan willen rijden. Bij ons rijden vrouwen en wij gaan voor effiëntie. ;)
-
SUV's zijn er in verschillende maten. De genoemde RAV4 is een midsize SUV en dat is min of meer de kleinste variant. Verder heb je oa nog de standard SUV en de fullsize SUV die groter zijn.
Voordeel van een SUV is dat je wat hoger zit en dus wat meer overzicht hebt. En hij ziet er niet zo 'efficiënt' uit als een minivan zeg maar :p, dat kan voor sommigen ook een pluspunt zijn...
Qua kofferruimte lijken de SUV's iets ruimer dan de gewone personenauto's, dat komt doordat je in de SUV's wat hoger kunt met je bagage. Hier staat een overzicht van alle Alamo categorieën en het aantal personen/koffers wat er in kan: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html
-
Hi, wij (moeder en dochter van 16) reizen met 2 handbagage koffers en 2 grote harde koffers (waarvan van beide 1 leeg is op de heenreis) en huren altijd een midsize suv. Ik heb allerlei auto's gehad.
jeep Liberty, ford Escape ( liever niet) Ford Edge, GMC en vorig jaar een Hyundai Santa Fé. Dit jaar lijken er nogal wat Tucsons op het menu te staan. In alle auto's past onze bagage, achterin. in die laatste ook, prachtige auto.. ik rijd m zelf thuis ook nl. :-)
-
Bedankt voor zover voor de antwoorden.
Monique, ik heb even op je blog gekeken. leuk! Je zegt dat je allerlei soorten auto's hebt gehuurd. Paste die koffers ook in een standaard auto? Ik ben nu aan het kijken naar een buick Verano of vergelijkbaar. Onze voorkeur gaat uit naar iets dergelijks in tegen stelling tot een suv.
bedankt!
-
Wij reizen met zijn tweeën en huren ook altijd een midsize suv. Deze hebben allemaal de achter en zijramen geblindeerd. Zijn lekker hoog. En alles past achterin. Wij nemen altijd twee harde koffers mee en wat rugtassen. Het enige dat op de achterbank staat is de coolbox en een tas met snoep/chips etc.
-
Citaat:
Sunny77
Bedankt voor zover voor de antwoorden.
Monique, ik heb even op je blog gekeken. leuk! Je zegt dat je allerlei soorten auto's hebt gehuurd. Paste die koffers ook in een standaard auto? Ik ben nu aan het kijken naar een buick Verano of vergelijkbaar. Onze voorkeur gaat uit naar iets dergelijks in tegen stelling tot een suv.
bedankt!
Dat kan ik je helaas niet vertellen, ik zit het liefst wat hoger... dus ik rijd sinds 2007 in een auto met hogere zit.. en zeker in de vs..
-
Vanaf wanneer autohuur kijken?
Hoi heb de vliegtickets al binnen nu de autohuur nog
Vanaf waneer zijn de prijzen voor april 2018 te zien
Als ik nu bij bv autoeurope kijk is er nog geen beschikbaarheid
Bij sommige andere wel maar heel duur
Dus hoeveel maanden van te voren kan je het beste kijken/boeken ?
-
Re: Vanaf waneer autohuur kijken
Ik zou zodra je iets ziet meteen boeken (annuleerbaar)
Dan heb je iets en kun je iets anders boeken als het echt gaat zakken.
-
Kijk eens hier,
prima prijzen in april /mei voor bijv een fullsize suv
-
Citaat:
KevinB
Idd bedank voor de tip
Heb nu een suv voor 20 dagen gehuurd voor 609 euro met het gold pakket erbij
En kan het zo annuleren als ik iets beters tegenkom
Maar voorlopig ben ik al tevreden met deze prijs
-
Citaat:
KevinB
Bedankt voor de link. Daarmee nu 3 weken mid-size SUV geboekt voor augustus, met Gold-pakket voor €614.
-
Ik heb ook geboekt via deze link. Ik vraag me alleen af of het wel klopt. Ik betaalde $ 10,- meer voor de hele periode voor het Alamo Gold pakket. Daar heb je niet eens een volle tank voor.
Omdat ik 'betaal ter plekke' heb gedaan vraag ik me af of ze dit nog aan kunnen passen of zitten ze er nu aan vast? Wie weet dit?
Edit: is dit ook wel een gewoon tarief wat iedereen kan boeken? Of een speciaal tarief met voorwaarden (zoals Lufthansa personeel).
-
Ook wij hebben de link gebruikt. Hebben nu een full size auto met gold pakket geboekt (20 dagen) voor €599,52. Nu alleen de boeking die we bij Budget hadden staan voor een mid-size SUV annuleren.
-
EDIT
Ik heb doorgezocht naar de code achter de link en het betreft hier toch een soort van travelagent aanbieding.
Ik heb de laatste keer geen controle gehad op id van mbt tot de korting maar boeken op eigen risico.
Deze link geeft bij mij ook een prima prijs (+€10,- tov de vorige link) voor een midsize suv en is gewoon te vinden via alamo.de https://www.alamo.de/angebote/suv/
Standard en full size suv zijn een beetje prijzig hier.
-
Zie bovenstaand bericht
Mmmm, tijd voor een bril.
Op de pagina staat deze tekst:
Dieses Angebot ist für Anmietungen in den USA bis auf Widerruf gültig. Vor Ort ist ein Touristikernachweis o. ein Presseausweis vorzulegen. Es gelten die allgemeinen Mietbedingungen.
Er zit of zat nog een pagina voor met een aanbod voor een speciale doelgroep bijv werkzaam in de reisbranche of in de journalistiek.
-
Klopt er zit een reis organisatie achter. Zie:
http://www.alamogames.de/travelindus...son_ch_eng.htm
Is dus eigenlijk niet bedoeld voor 'ons'. Zolang je niet gecontroleerd wordt is het goed.
Ze kunnen naar Lawson ID vragen.
-
Was/is dit eigenlijk ook niet zo als je via Alamo.co.uk/brits een auto huurt? Daar staat in de voorwaarden dat je een "Brit guide" moet kunnen laten zien. Ik heb nog niet van iemand gehoord dat ze daar om gevraagd zijn.
edit: net de boeking voor de zekerheid geannuleerd.
-
Herkansing
via deze link http://www.alamo-affiliate.de/airber...us_nov2013.htm
gekoppeld aan het gratis Air Berlin topbonus programma bijna dezelfde prijzen.
hier registreren voor het topbonus programma met kaart
https://www.airberlin.com/nl/site/yab/about.php
-
In mijn geval is deze link nog goedkoper en ja de topbonus is in een paar minuten aangevraagd.
Prima herkansing KevinB
-
Ik heb me er net iets verder in verdiept en deze korting is specifiek voor personen werkzaam in de reisindustrie zoals reisagenten die een ervaringsreis doen. Ik zou 'm nu niet meer gebruiken. Weinig kans dat je om de ID gevraagd wordt maar mocht het toch gebeuren dan voldoe je niet aan de voorwaarden en kun je wellicht ter plaatse het lokale (lees dure ) tarief betalen.
met de Air berlin link maak ik me geen zorgen, als je je aanmeldt voor zo'n gratis kaart kun je die gewoon laten zien
ik vindt de prijzen trouwens allemaal nog erg hoog op dit moment en verwacht tot vertrek in april 2018 nog wel iets voordeligers te vinden.
-
-
Let op! Kies wel het master of gold pakket.
bij het standard pakket zit geen Extended Protection (EP, SLI)
alleen op het gold pakket krijg je korting (en 4 bestuurders en een volle tank)
-
Het is via de genoemde link van AirBerlin voor mij echt veel duurder. Scheelt $ 100,- . Ik ga dus toch maar weer gewoon via Alamo Brits boeken, dan zit er ook gelijk 1 extra bestuurder bij.
-
Bij mij is het scheelt het nogal wat 27-4-18 tm 12-05-18
full size suv
brits £1590,- (extra bestuurders)
alamo.de air berlin €673,- (extra bestuurders en een tank benzine)
voor andere auto types zijn de verschillen minder groot en voor andere periodes is alamo.de weer duurder.
Ik moet zeggen dat ik €673,- best een hoop geld vind en eigenlijk een standard suv hoop te vinden voor rond de €400,-
maar daar heb ik nog 333 dagen de tijd voor....
-
Voor mij voor maart via de link van AirBerlin $ 535,-, was $ 435,-.
2 weken midsize SUV. Via Brits ongeveer € 450,-.
Maar ook hier nog tijd zat dus ik boek nog helemaal niets en ga die andere weer annuleren. Vind het te tricky om gebruik te maken van codes waar ik geen gebruik van mag maken.
-
Wij hebben ook via Alamo brits geboekt, we zitten nu in Florida en bij het ophalen van de auto wordt nergens om gevraagd.
Anthonie
-
Citaat:
KevinB
EDIT
Ik heb doorgezocht naar de code achter de link en het betreft hier toch een soort van travelagent aanbieding.
Ik heb de laatste keer geen controle gehad op id van mbt tot de korting maar boeken op eigen risico.
Deze link geeft bij mij ook een prima prijs (+€10,- tov de vorige link) voor een midsize suv en is gewoon te vinden via alamo.de
https://www.alamo.de/angebote/suv/
Standard en full size suv zijn een beetje prijzig hier.
Ik zie op het boekings formulier nergens terug dat het om een apparte boeking gaat
Alleen bij voucher code staat group days
Staat verder niks in iver extra legerimatie of pas die je zou moeten laten zien
-
Nogmaals boeken op eigen risico, ik heb ook geen controle gehad de laatste keer dat de code heb gebruikt.
Maar mochten ze er naar vragen heb je een mogelijk een probleem.
Deze link is iets anders dan zo maar een kortingscode dmv het al dan niet laten zien van een reisgids of een een klantenkaart.
-
Pvroovert, het ophalen zal het probleem niet zijn, daar ben ik ook niet bang voor.
Máár: je maakt ten onrechte gebruik van een code die je niet mag gebruiken. En als je bij een ongeluk betrokken raakt zal een verzekeringsmaatschappij er alles aan doen om niet te hoeven uitkeren. Reken maar dat dan alles onder de loep wordt genomen, ook je contract ID.
Ik neem de gok niet. Ik heb geen zin om voor een paar tientjes een risico te lopen van misschien wel een miljoen.
-
Citaat:
KevinB
Ik kan hier niet upgraden naar het Gold-pakket, wel naar Master. Dat is echter veel duurder.
Edit: correctie, kan Gold wel kiezen. Is echter wel duurder dan de andere link, n.l. 773 euro t.o.v. 614 euro, voor 3 weken mid-size SUV in augustus.
-
Als ik nu kijk dan is de prijs €850,- ipv de €673,- die ik 2 dagen geleden betaald heb.
Mysterieuze prijsstijgingen (en dalingen) zijn aan de orde van de dag bij autohuur.