Is op tijd aan zijn rotaties begonnen vanmorgen.
Afdrukvoorbeeld
Is op tijd aan zijn rotaties begonnen vanmorgen.
Wat bedoel je daar mee? Vertrektijd?
Het vliegtuig naar Miami (or317) is te laat vertrokken, mijn dochter zit daar op dit moment nl in.
Volgens flighttrack 1.5 uur te laat op Sandford.
Sandford. Is dat een dure naam voor Zandvoort (grapje)
Ik heb geen idee waar je kijkt maar de geplande schema aankomsttijd volgens tickets op Sanford is 1310 locaal en de machine is daar om 1258 locaal geland en nu ben ik geen wiskundige, maar dat is gewoon op tijd.
(Machine is inderdaad te laat vertrokken vanaf Amsterdam, maar ik kijk altijd naar aankomsttijden. Te laat vertrekken wil niet meteen betekenen te laat aankomen. Vandaar dat ik vermeldde dat de machine op tijd aan zijn rotaties is begonnen. Hij zou namelijk op tijd landen in SFB)
De anderhalf uur later op SFB kan ik nergens terugvinden?
Ook de verwachte aankomst en vertrektijd op Miami vandaag staat ook gewoon nog steeds op Schematijd.
Dat een machine te kaat vertrekt betekend niet automatisch te kaat aankomem. Zeker niet op een veld als Miami waar te vrieg aankomem zeer ongewenst is en je beter nog even een tijdje op Schiphol kan wachten alvorens je vertrekt.
Zaterdag:
Geplande aankomst Brussel volgens schema/tickets: 07.45 uur
Geplande aankomsttijd vandaag op Brussel: 07.51 uur. Ligt dus volgens mij nog steeds mooi "on time".
Het geplande vertrek vanaf Brussel voor de Miami- Sanford-Amsterdam vlucht staat op 10.30.
Verder vandaag:
Schema aankomsttijd MIAMI 14.20, verwachte aankomsttijd MIAMI 1415
Schema aankomsttijd Sanford 17.35, verwachte aankomsttijd Sanford 17.25
Goede terugvlucht!
Toestel is reeds geland op Sanford en zal op tijd vertrekken naar Amsterdam.
verwachte aankomsttijd te Amsterdam 09.00 uur. Iets voor schematijd dus. Wel thuis!
Expected 08.35lt Ruim op tijd dus....
Hoi b767-300,
Bedankt voor de info, hij was idd op tijd van uit Miami op Sanford, we zijn eerder vertrokken en blijkbaar rook de kist z'n hangar want we waren rap thuis! Wat een heerlijk vliegtuig en ik moet zeggen, zowel op de heen als terugreis een hele prettige crew!
Grt Barry
Heb zojuist in een opwelling tickets geboekt voor volgend jaar maart naar Miami via de ticketsale. :cool: Nu zag ik Boeing 767 staan, maar het was toch de Dreamliner, Niels?
Hoe is de stoelindeling daarvan? 2-4-2 of anders .
Zover mijn kennis strekt staat deze op de 787 (kan uiteraard op enkele dagen best een 767 zijn als er een 787 in onderhoud staat.
3-3-3 in Economy en comfort.
2-3-2 in premium Comfort.
Hmmm.. Premium comfort kost 250,- p.p.extra per enkele reis, net iets te gek om niemand naast je te hebben ;)
Hopelijk komt er nog een duo Seat vrij. Als je de buitenste stoelen boekt, zou je er dan meer kans op hebben ?
Neu. Blijft hetzelfde. DUO seat is 100 per enkele reis op de long haul
Ik zag net een filmpje van de dreamliner, waar we volgens Arke mee zullen vliegen. Maar op het promofilmpje waren de zitplaatsen per 3, klopt dit? Ik vind het nogal jammer dat de kans dan groot is dat je naast een vreemde zit :P
De configuratie is drie-drie-drie.
Maar..... de achterste rij is de configuratie twee-drie-twee.
Dus, als je op tijd erbij bent daar ligt je kans.
Bedankt Frans!
b767-300er, ik ben echt vliegtuigleek, maar bij deze besef ik dat de dreamliner en de 787 hetzelfde zijn ;)
Barbaar! ;-)
@b767-300er;
wij zaten afgelopen mei terug vanuit Curacao op die laatste rij, van de crew en wachtende mensen totaal geen last gehad,en volgens mij kon de stoel prima naar
achter. Maar goed, dat was overnacht.....
Zoals jullie kunnen zien op de website van Arke is het type toestel van de winter nu aangepast en veranderd in de door mij aangekondigde 787 Dreamliner ipv de 767.
De tijden zullen later ook nog aangepast worden.
Heb je ook een idee wat die tijden gaan worden?
Een uit mijn hoofd. Heb zelf vakantie nu namelijk.
V amsterdam 0800
A Sanford 1225
V Sanford 1355
A Miami 1510
V Miami 1625
A Amsterdam 0715
En geldt dat zowel voor de vrijdag als de maandag?
Zou wel mooi zijn, dan ga ik nog wat dingen aanpassen. Eens even kijken wat Arke aangeeft.
Yup
zoals eerder geroepen. Niets is definitief!
Nee, snap ik. Maar omdat de vrijdag bij Arke die tijd al aangeeft dacht ik dat het misschien alleen voor de vrijdag zou gelden.
Tot gisteren stond er bij de vrijdag ook een 767 ;-)
Toen ik nog een eigen website had met de vluchttijden verschilde de tijden op mijn website ook altijd met die van Arke. ook het type vliegtuig verschilde regelmatig.
Achteraf bleken mijn tijden en types altijd de juiste te zijn. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar het type op de arke website is in ieder geval wel al gecorrigeerd met de gegevens die ik heb (en je hier terug kunt lezen)
Nu de tijden nog
Inmiddels is ook mijn boeking aangepast zie ik. Volgens mij zijn de tijden wel hetzelfde gebleven. Zoals het er nu naar uit ziet, vliegen we op 06-11 om 08:00 met de 787 Dreamliner :D (aankomst, 13:05, Sanford)
Op maandag staat nu een vertrektijd van 8.50 uur met aankomst Miami om 17.20 uur. Klinkt dit bekend of worden het echt dezelfde tijden als op vrijdag waar wel vertrek 8.00 uur staat?
Kan ik momenteel niet controleren. Zoals gezegd gaf ik de tijden even uit mijn hoofd en kan dit inderdaad heel goed ook 08.50 zijn.
Denk niet dat die 50 minuten je plannen helemaal in de war gooien toch?
Btw. De aankomsttijden die ik noem liggen zowiezo altijd 40 minuten voor de aankomsttijd die Arke communiceert.
Waar ik zeg 1610 zal op de Arke website 1650 staan etc. Alleen bij de aankomsttijden overigens.
Dat verklaart dan inderdaad het verschil tussen een aankomsttijd van 16.00 uur en 17.20 uur zoals op de website staat. Ik vond het al zo'n verschil voor 50 minuten later vertrek vanuit Schiphol. Eigenlijk dus kwart voor 5 aankomst in Miami.
Je moet er 40 minuten vanaf trekken dus 1710 wordt 1630. Daarbij heeft Arke besloten om de stop op Sanford 2 uur te laten duren ipv anderhalf, ondat anderhalf veelal niet haalbaar bleek ondat iedereen door immigratie moet. Dat maakt het een verschil van 1h20m tov vrijdag bij 50m later vertrek. De stop op Sanford op vrijdag wordt ook nog aangepast.
Even een andere vraag over vliegen met arke/tui. Moet je voor alles aan boord betalen als het gaat om drinken?
Hangt van de boekingsklasse af.
In Premium Comfort is alles gratis
in comfort en exonomy krijg je een welkomstdrankje, een maaltijd met een drankje en koffie/thee na de maaltijd. De rest moet je zelf betalen. Voorheen in de 767 kon je ook de hele vlucht zelf water aftappen uit de tapsystemen. Weet eigenlijk niet of de 787 dat ook heeft.
Een tweede drankje en tweede maaltijd dien je zelf te betalen.
Zojuist de volgende tijden definitief geconfirmeerd gekregen
V Amsterdam 08.50
A OrlAndo Sanford 12.40
V Orlando Sanford 14.25
A Miami Intl 15.40
V Miami Intl 16.55
A Amsterdam 07.25
zowel maandag als vrijdags. Eff winterseizoen 2015-2016 (laatste zondag oktober tot de laatste zondag in Maart. Opby Boeing 787 dreamliner.
De tussenstop op Sanford is best lang. Nou ja, door Immigrations moet je toch. Of het nu op Sanford is of elders.
Dank voor de tijden, dan staat de maandag al goed. Alleen geeft maandag nog een aankomst Miami van 17.20 uur aan. Rekensommetje is dus 1.40 uur verschil! Dat is wel veel.
O wacht, hoe zat het ook alweer met zomertijd in de USA? Dat zal het wel zijn. Gaat daar eerder in toch?
Klopt. Geloof rond 8 maart ergens. Dat scheelt 1 uur. En die 40 minuten had ik al uitgelegd. Wanneer vlieg je?
Er stond normaal anderhalf uur gepland op Sanford maar van de 50 vlichten redden 49 dat niet. Vandaar het kwartiertje extra
Haha, ik checkte nog een keer en nu staat er wel aankomst 16.20 uur. (-40 minuten dus dan laat ik mijn reservering van de huurauto om 16.00 uur wel staan). Zal wel wat later worden maar zo erg zal dat niet zijn.
Bedankt @b767-300er! Ik ben gisteren ook nog even langs arke gelopen, ivm maaltijden voor mijn meiden. Maar eigenlijk is het allemaal wel erg uitgekleed! Ik realiseer me dat ik niet goed heb gekeken naar de services etc beetje jammer. Heeft er ook iemand economy gevlogen met arkefly in de dreamliner? Is het een beetje te doen? Adviseren jullie stoelen te reserveren?