Zojuist mijn Sunpass account gecontroleerd en saldo aangevuld. De transponder werkt weer perfect!!
De trip van Miami (downtown) naar Kissimmee via de Ronald Reagan Florida Turnpike kostte me zo'n $15. Afgeschreven in verschillende transacties, zie hieronder.
Volgens mij is hier de transponder-korting al in verrekend.
Ik heb een vraag over tolwegen in Florida. Is het mogelijk om op de routes: Orlando- Miami, Miami-West Palm Beach, West Palm beach- Orlando en Orlando- Tampa tolwegen te vermijden? Of rijd je zo enorm veel om. Is het op deze routes mogelijk cash tol te betalen of zijn er ook gedeeltes die cashless tol en dus alleen electronisch tol heffen? Buiten deze 4 routes zullen wij komende vakantie voornamelijk in en rondom Orlando verblijven en willen dus het liefst geen dure (prepaid) systemen gebruiken. Wie heeft up to date informatie hierover?
Groet Linda
14-10-14, 22:41
Ta2 Gerrit
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Om verwarring en verspreiding te voorkomen heb ik jullie vraag maar verplaatst naar een topic dat al vol staat met zulke vragen en ook antwoorden. Misschien dat je hier al vast wat kunt vinden. (Ook per PB verwittigt)
15-10-14, 09:53
satpet
Miami-West Palm beach kan zonder tol rijden langs de 95. Ik heb het telkens gedaan en dat verliep heel vlot.
Voor je andere routes zou ik toch de tolweg nemen. Het zijn lange stukken waar je rustig over de autoweg kan tuffen. Op die andere banen ga je gek worden van de rode lichten vrees ik.
16-11-14, 00:11
Marloes87
Wij zijn vanmiddag door een sunpass lane gereden maar zien dit online op ons account nog niet verwerkt. Klopt dat? Wanneer is het zichtbaar? Wij hebben een mini transponder van de publix.
16-11-14, 00:47
Fleurida
Hallo Marloes, onze ervaring is dat het minimaal 24 uur duurt voor je het ziet op je account.
16-11-14, 03:40
Marloes87
Bedankt voor je antwoord Fleurida! We gaan morgen naar the Keys, dus het zou vervelend geweest zijn wanneer hij het niet zou doen!
16-11-14, 11:16
Anthon14
Bij velen is het niet bekend maar je kan je tol vignet gewoon testen bij de tolpoortjes, als je nml. wel de lane neemt waar je normaal moet betalen gaat het verkeerslicht wat er staat op groen als je rustig door het poortje rijdt en dan weet je dat deze werkt. Als hij niet op groen gaat heb je een probleem.
Ik test mijn tol kastje altijd zodra ik weer in Florida ben op deze manier en dan rij ik met een gerust hart de hele vakantie gewoon weer over de sunpass lanes.
10-12-14, 22:57
Sniper
Ik heb geen idee of iemand dit hier al eens heeft vermeld maar rondom Miami kun je niet meer betalen op de tolwegen maar moet je onder zo`n Sunpass stellage door rijden. Ik schrok me de eerste keer een hoedje, want mij was verteld dat ik dan dus een boete kreeg van 100 dollar?! Bleek later dat het tolbedrag gewoon later via mijn creditcard was afgeschreven (enkele dollars). Kun je in een huurauto van Alamo gewoon onder al deze Sunpass borden doorrijden dan?? Of alleen maar als het niet anders kan?
11-12-14, 07:14
calypso
Ja dat kan, Alamo heeft het Toll by Plate systeem wat inhoud is dat je kenteken gefotografeerd word en je later de rekenign via de credit card krijgt.
15-12-14, 06:21
Sniper
Dan ga ik dat doen, had inmiddels toch hierover nog wat gelezen intussen in dit topic, was weer te snel...... thanx!:o
15-12-14, 08:39
Pris32
Ik als Florida leek heb nog wel een vraagje over tolwegen.
Zo'n kastje, moet je dat zelf kopen? of zit dat al in je huurauto? is het ook mogelijk om 1 bedrag te betalen, dat je daarna vrij bent van het betalen van tol?
15-12-14, 09:15
Ta2 Gerrit
Er zijn kastjes te koop (transponders) maar die worden pas interessant als je vaker in Florida verblijft. Toll by Plate, zoals hierboven vermeld, hoef je niets voor te doen, dat zit al in de auto, of eigenlijk op de auto, want het gaat via je kentekenplaat (plate), en word afgerekend via je creditcard, die bij de verhuurder bekend is, want daar word ook de borg voor de huur mee vastgehouden. De meeste grote verhuurders werken met dit systeem.
Er zijn verhuurders die een all in one prijs rekenen voor de toll (ik dacht Budget), maar dan moet je al veel gebruik maken van tolwegen om dat er uit te halen. Op de site van Sunpass, en ook in dit topic, staat wie wat voor systeem hanteert, plus nog veel meer informatie.
En je kunt natuurlijk vrijwel altijd tolvrij rijden door tolwegen te mijden, dat is de goedkoopste optie.
08-02-15, 13:55
Digitalman
Toch maar even een vraagje stellen... Ik heb gezocht op een paar forums (forea?), maar zie door de bomen het bos niet meer. Wij gaan volgende week een weekje naar Orlando en hebben een auto gehuurd bij Dollar. Wij zijn van plan om in en om Orlando te blijven, alleen misschien een keertje naar de Gulf Coast (Tarpon Springs / Honeymoon Island). We hebben een villa in Kissimmee en heb geen idee of we dan veel tolwegen tegen komen.
Ik zie dat de standaard optie bij Dollar een Platepass is die me ruim $45 kost voor een week. Best veel, zeker gezien het feit dat ik niet eens weet of we wel veel tolwegen tegen komen (bijv. van MCO naar Kissimmee?). Kan iemand me adviseren wat ik het best kan doen?
08-02-15, 14:37
knaapje
Gewoon je navigatie instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt geen probleem.
Je kunt rond Orlando zonder tolwegen overal komen, zelfs van/naar MCO.
09-02-15, 08:10
marjolijne
Je kan ook door het tolpoortje, en met cash betalen.
Alleen in Miami kan dat geloof ik niet overal meer.
09-02-15, 18:01
Anthon14
Niet op alle afritten van de tolwegen in/rondom Orlando kun je cash betalen, hou daar wel rekening mee. De meeste wel maar er zijn uitzonderingen daar zul je dan voorzichtig achteruit moeten en de volgende afrit moeten nemen. :D
09-02-15, 18:42
marjolijne
He in en om orlando kan je toch overal cash betalen??
Soms moet je het wel contant hebben in kwartjes.
Of zit ik nu fout?
09-02-15, 19:32
arno
en anders even langs een publix voor een sunpas sticker.
09-02-15, 20:26
Digitalman
Hmm, dat achteruit rijden zie ik niet zo zitten, zeker niet in het donker na een lange vliegreis. Twijfel toch over die $45 nou...
09-02-15, 23:32
Anthon14
Ik weet zo in ieder geval een afslag Celebration waar GEEN cash betaal loket is en er zijn er nog een paar.
@Digitalman, als je vanaf de luchthaven de 528 neemt en daarna de I-4 dan kun je overal betalen. Dan ga je de volgende dag naar een Publix om een sunpass sticker te halen en activeert die via een PC, stort er geld op en dan ben je goedkoper uit.
En wellicht kun je iemand op het forum vinden die er eentje vooraf wil meenemen voor je. Dat is het goedkoopste en dan kun je gewoon relax rondrijden, ook op de tolwegen.
10-02-15, 00:02
corrus
Afrit Celebration Ave. kun je wél cash betalen, echter uitsluitend gepast betalen.
10-02-15, 07:16
Digitalman
Oke, dank je Anton14, dat stelt me wel gerust. Ik zorg wel dat ik genoeg quarters heb en betaal alleen cash de rit naar Kissimmee. Een mini sticker incl. $10 tegoed kost $15 bij de Publix, dus scheelt best veel met de kosten bij Dollar.
10-02-15, 07:58
judiths
Toen we in oktober in Orlando waren hebben we overal cash kunnen betalen. Af en toe vond ik het wel lastig, je moest toch steeds rekening houden dat je wat kleingeld in je portemonnee had.
Nu gaan we in april een rondreis door Florida maken en zit erover te denken om zo'n ministicker aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen hoe dat precies werkt? Je koopt em inclusief tegoed en dan kun je gewoon doorrijden bij de tolpoortjes? Hoe weet je of je door je tegoed heen bent? En hoe kun je er dan weer een bedrag opzetten?
10-02-15, 08:04
Anthon14
Je kunt online zien hoe het met je tegoed gaat en je kunt desnoods even op een papiertje in de auto zelf bijhouden hoeveel toll je reeds kwijt bent. Overigens betaal je iets minder toll via de sunpass dan als je contant betaald.
Verder staan er bij veel tollpoortjes lampen met "low balance" als die aangaan dan staat er dus niet erg veel meer op je sunpass account.
10-02-15, 08:27
judiths
bedankt voor je snelle reactie. Ik ga maar gauw even kijken waar we deze aan kunnen schaffen na aankomst in Miami
10-02-15, 09:38
Ta2 Gerrit
Waarom niet gewoon toll-by-plate ?? Hoef je je nergens zorgen over te maken, geen sticker te zoeken, niet in te loggen, op te waarderen, en je betaald via je CC. En (bij de meeste verhuurders) helemaal automatisch. Kom je geen tolwegen tegen, betaal je ook niks.
Is misschien iets duurder (max. fee 17>25$ ex.toll), maar je hoeft er dan ook he-le-maal niets voor te doen.
10-02-15, 13:26
Digitalman
volgens mij is toll by plate geen optie bij Dollar.
10-02-15, 16:50
Ritchie
Wij gebruiken ook al een tijdje toll-by-plate, perfecte oplossing, hoef je niet opzoek naar sticker, registreren en ander "ongemak".
Waarom niet gewoon toll-by-plate ?? Hoef je je nergens zorgen over te maken, geen sticker te zoeken, niet in te loggen, op te waarderen, en je betaald via je CC. En (bij de meeste verhuurders) helemaal automatisch. Kom je geen tolwegen tegen, betaal je ook niks.
Is misschien iets duurder (max. fee 17>25$ ex.toll), maar je hoeft er dan ook he-le-maal niets voor te doen.
Zit hier nu even naar te kijken. Wij hebben bij alamo gehuurd. Dus als ik het dan goed begrijp geef ik dit aan wanneer we de auto ophalen. We betalen dan max. 20usd om hier gebruik van te maken en dan dus de tol? Dat zou inderdaad wel een handige oplossing zijn.
10-02-15, 22:24
corrus
Nee... je hoeft helemaal niets aan te geven.
Het zit er automatisch al bij.
'T start op het moment dat je onder de eerste tolpoort doorrijdt.
10-02-15, 23:35
Anthon14
@Corrus, bij alle verhuurders met uitzondering van DOLLAR en THRIFTY, daar MOET je het wel aangeven bij het ophalen van de huurauto anders heb je een boete van dollar te pakken.
Lees hier:
Citaat:
Customer must either OPT-IN or DECLINE at time of reservation or at the rental counter. All daily charges are included on their receipt when they return the car. No billing is done after the fact unless they fail to select the tolling option and still uses SunPass. EPASS or LeeWay ONLY Lanes.
If not enrolled at time of reservation or at the rental counter, and user incurred toll charges by utilizing a dedicated or express lane, a $15.00 administrative fee + toll is assessed for each infraction to a maximum fee of $105.00. These fees and tolls are charged separately after the completion of the rental.
LET OP, dit is alleen bij DOLLAR en THRIFTY !!!!
Bij de andere kun je het zelf activeren door zonder vignet onder de tolpoortjes door te rijden en betaal je alleen de daarvoor geldende kosten en geen boete.
11-02-15, 07:00
Digitalman
Ik dacht dat je bij Dollar alleen Platepass kon kiezen, maar toll by plate kan dus ook?
11-02-15, 07:42
Anthon14
@ digitalman, what's in the name ??? Het is toch uiteindelijk voor de consument hetzelfde, je betaald een bedrag aan de verhuurder en hoeft niet te stoppen en cash te betalen voor de tol.
En overigens verwijs ik ook naar de sunpass pagina waar in staat dat het bij Dollar/Thrifty Platepass genoemd wordt.
11-02-15, 18:57
Digitalman
Oh, oke. Ik dacht dat het Platepass en Toll by plate verschillende systemen waren, maar dat is dus hetzelfde...
11-02-15, 19:12
knaapje
Toll-by-plate is de naam van het systeem.
De toll wordt geind door diverse bedrijven en die zijn per verhuurder verschillend.
Pass-24, Platepass, eToll, en Tollpass zijn namen die voorkomen op deze link:
Wie weet of een auto gehuurd in New York ook gebruik kan worden in Florida op de tolwegen. Uiteraard door de "Fast Pass Lane";)
12-02-15, 09:40
Fleurida
Hallo Treesanne, dat kan wel, als je in Florida aankomt haal je bij Publix of CVS of 1 van de andere winkels een Sunpass sticker, activeert hem en je kunt op weg. https://www.sunpass.com/sunPassRetailers
12-02-15, 11:46
knaapje
Vraag het voor de zekerheid even na, maar ik heb diverse keren van bijv. Alamo of Dollar een auto meegekregen met de registratie (nummerbord) in een andere staat.
Auto's uit de hele US kunnen in Florida achtergelaten worden en worden dan gewoon daar verhuurd.
Men probeert wel, als je een one way rental hebt je een auto mee te geven, die een stuk of helemaal naar je bestemming terug moet.