Als dit waar is will ik graag weten waar dit is aangezien ik over 2 weken ga dan ga ik dit ook doen, want zover ik weet is het parkeren alleen gratis als je dus in een Disney hotel logeert.
Afdrukvoorbeeld
Als dit waar is will ik graag weten waar dit is aangezien ik over 2 weken ga dan ga ik dit ook doen, want zover ik weet is het parkeren alleen gratis als je dus in een Disney hotel logeert.
Daar ben ik ook wel héél erg benieuwd naar, zover ik weet kun je niet zomaar op de parkeerplaats van 1 van de 4 pretparken van Disney komen. Uiteraard wel op de parkeerplaats van de waterparken en Downtown Disney maar daar rijden treintjes naar de hoofdingang...
Ik hoop dat Zonnestraaltje ons snel van de nieuwsgierigheid af helpt.
Sorry voor mijn late reactie, ik heb de discussie verder niet meer gevolgd.
We konden gratis parkeren bij Magic Kingdom. Hoe we precies gereden zijn weten we niet, want we reden verkeerd. Als ik nu op het kaartje kijk kan ik me nog het volgende herinneren: We zijn langs Ford Wilderness gereden, vervolgens om Magic Kingdom heen (tegen de klok in) daarna eerste de beste parkeerplaats. Met een treintje ging je naar het 'station' van de monorail en die trein bracht je bij de ingang van Magic Kingdom. Dit ging heel vlot. Ook 's avonds na de vuurwerkshow werden we weer heel vlot naar de auto gebracht (10-15 minuten). We hebben nergens voor hoeven betalen. Niet voor de parkeerplaats, niet voor de trein.
Het is ons wel gebeurd dat als je wat later op de dag arriveert, de hokjes van de parkeerwachters niet meer bemand zijn en dat je dus "gratis" door kunt rijden.
Sinds afgelopen zaterdag (1 september dus) zijn de parkeertarieven verhoogd:
Auto, taxi, limo, shuttle & motorcycle $11.00
Camper/Trailer $12.00
Bus/Tractor Trailer $14.00
(Elke categorie is 1 dollar duurder geworden)
Hiermee wordt het verblijf in een Disney-resort dus weer een (klein) beetje aantrekkelijker...
De prijzen voor parkeren zijn ook weer omhoog gegaan.
Nu kost parkeren $12 per dag.
Wij zijn van 16-30 juli geweest maar toen was de prijs nog $ 11,- voor ht parkeren!
Dat klopt dat je prijs toen $11 was.
De prijsverhoging is net zoals de ticketprijzen en de rest ook pas vanaf 3 augustus ingegaan.
Heey 4 x $1 is toch mooi een Pineapple Float.
Zo dat is besparen.
Wat een rare tijd om prijzen aan te passen. Hier is dat toch meestal begin van het seizoen. Maar goed, zal wel weer iets Amerikaans zijn.
Als je wilt zien hoe de kaartjes tot nu to omhoog zijn gegaan kijk maar een hier op AllEars.net
Kun je mooi zien hoe vanaf het begin dat het park opende de prijs omhoog gegaan is :-)
Ik heb nog een tip voor degene die van plan zijn om met de (huur)auto naar 1 van de 6 Disney parken (inclusief waterparken) te gaan. De goedkoopste manier is namelijk om de auto gratis te parkeren bij Downtown Disney, vanuit hier kun je gratis met de bus (Disney Transportation system) naar alle Disney parken gaan.
Zo kun je bijvoorbeeld met de bus naar het Disney Transportation Centre gaan vanuit daar kun je overstappen op de monorail naar bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot.
Naar Animal Kingdom, Disney's Hollywood Studios en de waterparken rijd de bus rechtstreeks.
Wat jij schrijft is al vaker ter sprake geweest op dit forum maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht.
Tenzij je er ruim 90 minuten voor over hebt om een park te bereiken, zou ik het doen.
Wist jij.... dat er niet één bus rechtstreeks naar een park. ze doen allemaal eerst één of meerdere hotels aan, en in de meeste gevallen moet je dan nog overstappen ook...
Dit gaat écht niet werken...
Voor mij in ieder geval niet...
Dit is hier al ter sprake geweest: Parkeren in WDW (2005). Daar staan alle nadelen ook al uitgebreid besproken...
Jee dan spaar je veel uit zeg 13 dollar uitgespaard maar een hoop ellende met extra reistijd erbij gekregen :-)
Dan eet ik maar een ijsje minder, en koop een parkeerticket....
En dan krijg je ook nog eens wat, heb al 3 keer een gratis pin gekregen door zo'n parkeerticket, dat mis je dan ook weer die kans :-)
De waterparken zijn zoiezo (nog) gratis. Het kan wel geld schelen dat wel. Als je in 2 a 3 weken 10 keer gaat is dat wel 130 dollar=90 euro.
Maar ja het is natuurlijk wel een hoop gedoe dus wij zouden dit nooit doen helemaal niet met een kinderwagen. Wij zijn trouwens met 3 volwassen dus we delen het gewoon dan is het 4 dollar= 3 euro per keer. Valt allemaal wel mee.
Of je treft iemand die in de verkeerd bus stapt en dan twee uur later nog niet bij zijn auto kan komen omdat hij in de verkeerde monorail zit.
En kwaad dat deze man was. Maar ja het was rond de klok van zes,iedereen wilde naar "huis" en de bussen en monorails zaten ook nog eens afgeladen vol en was wachten ook nog een lekkere lange rekker .
Bron: CFNews13.com
"LAKE BUENA VISTA -- If your plans this week include a trip to Walt Disney World, get ready to shell out more money to park.
Starting Sunday, it will cost drivers $14 to park at any of the resort’s four theme parks, a two-dollar increase from the previous $12 parking price.
According to the Orlando Sentinel, Disney said it needed the rate hike to help make up for increased transportation costs.
The park has put more workers on duty following July’s deadly monorail crash.
However, a Disney representative told News 13 Sunday that the increase was just based on normal adjustments to parking rates.
The raised rate follows a $4 jump in the price of a one-day ticket that went into effect in August.
Annual passholders, of course, can still park for free."
Benieuwd wanneer het echt tè duur wordt om voor een gemiddeld (Amerikaans) gezin nog naar een Disney park te gaan, vind de prijzen nu al erg hoog... maar dat geldt trouwens niet alleen voor Disney parken.
Leuker is tips om goedkoop te parkeren bij de parken. Ik had mazzel dat ik afgezet kon worden en dus geen 12 dollar kwijt was bij Universal. Maar bij SeaWorld ging wel iedereen en moest dus 12 dollar afgetikt worden.
Omgerekend 9 euro , als je het vergelijkt met DLRP ( 16 euro ) waar praten we dan over....
Parkeren hoort erbij net zoals eten....
Je berekent dit dus van te voren in je budget mee.
Bleh, dat is wel een behoorlijke verhoging. Ik mag niet klagen want we zitten in een disney hotel dus parkeren is gratis. Ik vraag me af of de andere pretparken hier ook aan mee doen, want volgens mij is het parkeren altijd een beetje net zo duur geweest. :S
Als je er veel naar toe wil kan je altijd 1 annualpas nemen zodat parkeren wel gratis is op vertoon van die pas, kwestie van even uitrekenen wat het voordeligst is.
Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met parkeren bij WDW? Wij hebben een onbeperkte toegangspas genomen voor 14dagen, als wij nu in de ochtend een park doen, bijv de studios, in de middag iets anders gaan doen (shoppen) en savonds weer terug gaan naar bijv epcot, moeten wij dan 2 x parkeer kosten betalen of gaat het parkeergeld op dagbasis (ticket bewaren?)? of is er een parkeerkaart te koop die ook voor meerdere dagen geldt? Ik stel de vraag voor disney complex maar als iemand de antwoorden ook voor universal weet hoor ik die ook graag,
Bvd,
Mariska
Bij Disney is het zo dat je betaald voor een parkeerkaart voor de hele dag, je kan van Disney park naar Disney park rijden en dan gewoon dezelfde kaart gebruiken.
Bedankt voor je snelle reactie, helemaal goed, enig idee wat huidige tarief is voor een dag parkeren WDW?
12 dollar was de prijs 2 jaar terug, het is al weer 14 dollar.
Wij zijn in maart in WDW geweest en kwamen achter een handige paarkeeroptie. Voordat we kaartjes voor de parken hadden waren we een keer naar de boardwalk geweest. Wij hoefden daar alleen legitimatie te laten zien en dan mocht je het terrein op en kon je gratis parken. Naast de ingang van het hotel kun je dan de boardwalk op. We kamen erachter dat het vanaf daar ongeveer 10 minuten lopen is naar de achteringang van Epcot. Dat scheelt niet alleen parkeerkosten, maar ook tijd. Deze ingang is namelijk een stuk rustiger en na het vuurwerk 's avonds ben je zo buiten en daarna door de kleine parkeerplaatsen ook zo bij je auto. Wij waren lang niet de enige die dit deden! Vanaf de Boardwalk kun je ook een bootje nemen naar de Studio's, dus ook voor dit park hebben we hiervan gebruik gemaakt. Wij vonden het een ideale oplossing!
Ja, Vast!!!
ALS dit al gebeurd is, gebeurt het in ieder geval nu niet meer...
Je kunt wel op Boardwalk parkeren om te lunchen of dineren, dan krijg je toestemming om 2 uur te parkeren, maar meer niet.
Blijf je TOCH langer staan dan riskeer je wegslepen en en boete van US$250,-
Dit soort dingen zijn hier al zovaak de revue gepasseerd...
Sorry dat ik niet het hele forum hebt doorgelezen om te kijken of dit hier al ergens stond. Ik dacht gewoon een handige tip te geven voor mensen. Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van het forum voor onze vakantie en wilde nu wat van onze tips erop zetten, omdat ik dacht dat sommige mensen dat handig vinden. Maar zo'n reactie spoort niet echt aan om nog meer te posten.
Wij hebben afgelopen maart nog gebruik gemaakt van deze optie, dus dan zal het net veranderd moeten zijn of wij hebben mazzel gehad. Wij hebben in een periode van drie weken verschillende dagen hier gestaan, dus het was deze periode gewoon toegestaan.
Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad. Er bestaat in Disney niet zoiets als 'gratis' parkeren (enkel in Downtown Disney en de waterparken).
Het staat je vrij om te posten maar een dergelijke reactie valt te verwachten indien er bepaalde risico's aan een bepaalde actie verbonden zijn.
@corrus;
Mij is dit niet verteld toen ik daar een avond de auto parkeerde, nadat ik aangaf dat ik naar Disney's Boardwalk wilde was er geen probleem en kreeg ik een parkeer terrein toegewezen waar ik mocht parkeren. Niets geen tijd of wat dan ook mee gekregen.
Er lopen parkeerwachters rond die met krijt de tijd op de banden schrijven van de auto's als ze er langs lopen. Sta je er drie uur later nog loop je een gerede kans om je auto ergens mijlen verder tegen een hoge boete op te halen.
De parkeerplaatsen zijn bedoeld voor diegene die in dat hotel verblijven. Als dit een algemeen toegestaan gebruik was zou iedereen bij een van de monorail resorts gratis parkeren en dan naar de parken gaan. Kun je je de frustratie voorstellen dat je als gast van dat betreffende hotel je auto niet kwijt kunt?
Het is wel legaal om valet te parkeren. De auto wordt dan tegen betaling voor je geparkeerd en na afloop weer netjes voor gereden ( vergeet niet om de valetparking boys een leuke fooi te geven :grin:)
Dat zal dan inderdaad, maar gelukkig ben ik nu gewaarschuwd en zal het mocht ik er weer parkeren eens vragen.
Ik stond wel op een kleine aparte parkeerplaats meteen links na de toegang, misschien dat dat nog verschil maakt en het was al laat in de avond.
Dan is het bij ons waarschijnlijk goed gegaan omdat we elke keer maar een paar uur in het park waren en niet een hele dag. En misschien hadden we ook de periode mee, want het stond er ook helemaal niet vol.
Tijdje geleden dat hier wat geplaatst is, maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat parkeren nu kost bij de Disney parken?
De laatste keer dat wij er waren (voorjaar) was het $14,- p/d.
Het is nu $15 De eerste keer dat ik naar Disney ging was het $1. Ik heb het parkeerkaartje nog in m'n fotoalbum zitten. Dit was trouwens in 1978.
Ok super dank je..ben een beetje aan het uitvogelen of het nou goedkoper is om een jaarkaart te nemen. Die parkeerkosten tikken natuurlijk ook wel snel aan. @Hannie, dat waren nog eens prijzen haha!
Ik heb het volgende gevonden ivm het vermijden van parkeerkosten in WDW: How to Avoid Parking Fees
Heeft iemand deze tips al eens toegepast en is het niet te veel tijdverlies?
mvg
Nog nooit geprobeerd maar als je dit doet ben je minstens een uur onderweg om naar de parken te geraken . Wij logeren bijna altijd in animal kingdom resort en als je dan naar downtown disney met de bus gaat is dit minstens 20 min als je dan nog eens moet wachten op de bus en deze rijd ook nog naar kidani dan ben je veel tijd kwijt hoor . Wij nemen zelfs de bussen bijna nooit omdat het zo tijdrovend is .