-
Re: Betalingen rechtstreeks aan eigenaar
Zover ik weet dekt Paypal alleen "kopersbescherming" voor aankopen via ebay en marktplaats. Dit is gewoon een normale transactie zonder bescherming. Wil je het zeker weten wacht dan inderdaad even op antwoord van paypal, en zoek even in de help:
- Kopersbescherming
-
Ik haak even in op dit topic.
Ik wil een villa huren en nu zegt de eigenaar dat ik op deze manier moet betalen:
Citaat:
I will need a bankers draft drawn on an American bank for the balance which can then be deposited with my bank.
Iemand een idee wat hij bedoeld?
-
Het is een gegarandeerde cheque. Zie hieronder de uitleg. Geen idee hoe je zoiets moet regelen...
Citaat:
A
banker's draft (also called a
bank cheque or, in the
US, a
cashier's check) is a
cheque (or
check) where the funds are taken directly from the financial institution rather than the individual drawer's
account.
A normal cheque represents an instruction to transfer a sum of money from the drawer's account to the payee's account. When the payee deposits the cheque into their account, the cheque is verified as genuine (or 'cleared', a process typically taking several days) and the transfer is performed (usually via a
clearing house or similar system). Any individual or company operating a
current account (or checking account) has authority to draw cheques against the funds stored in that account.
However, it is impossible to predict when the cheque will be deposited after it is drawn. Because the funds represented by a cheque are not transferred until the cheque is deposited and cleared, it is possible the drawer's account may not have sufficient funds to honour the cheque when the transfer finally occurs. This dishonoured or 'bounced' cheque is now worthless and the payee receives no money, which is why cheques are less secure than cash.
By contrast, when an individual requests a banker's draft they must immediately transfer the amount of the draft (plus any applicable fees and charges) from their own account to the bank's account. (An individual without an account at the issuing bank may request a banker's draft and pay for it in cash, subject to applicable anti-
money laundering law and the bank's issuing policies.) Because the funds of a banker's draft have already been transferred they are proven to be available; unless the draft is a forgery or stolen, or the bank issuing the draft goes out of business before the draft is deposited and cleared, the draft will be honoured. Like other types of cheques, a draft must still be cleared and so it will take several days for the funds to become available in the payee's account.
-
Waarom moet het nou weer zo moeilijk:sad:
-
Dat het nog bestaat!! Is echt uit de oudheid ( ongev. 1990 voor de laatste keer meegemaakt)
Een personal cheque, zeker een buitenlandse, heeft maar een beperkte zekerheid.
Normaal wordt het bedrag van zo'n cheque onder voorbehoud op je rekening bijgeboekt. Daarna wordt hij bij de trekker geind, heeft die onvoldoende saldo, wordt de zaak teruggedraaid en ben je je centen weer kwijt. Kan wel zo'n 6 weken duren.
Meer zekerheid heb je met een bankerscheck. Je gaat naar een bank en koopt een cheques van hun, niet met jouw naam maar met de banknaam. De bank zal wel genoeg geld hebben om de cheques te honereren, dus heeft de ontvanger veel meer zekerheid.
Maar om nou hier in Ned. een cheques van een US bank te gaan kopen ( kan wellicht via een NL bank). Bewaar je voor de kosten en ellende.
De eigenaar kan je gewoon zijn gegevens van zijn US bank geven en dan kan je het overboeken, anders een ander huis zoeken.
Knaapje
-
Re: Villa huren: Borg betalen & terug ontvangen
Wij willen graag een appartement reserveren en nu vragen ze 500 dollar borg. We gaan pas in mei naar Florida.
Wat vinden jullie van 500 dollar borg? Ik vind het een hoop geld. De totale huur is 1008 dollar voor 2 weken, dus dat valt reuze mee.
Maar ik moet dus nu 500 dollar betalen en dan 60 dagen voor vertrek de overige 1008 dollar. Als we weer terug zijn in NL na de vakantie (na 10 dgn) krijgen we die 500 dollar weer terug.
Ik heb de eigenaar net gemaild dat ik 500 dollar te veel vind.
Ben benieuwd!
Hoe kunnen we het beste het bedrag overmaken? Mijn vriend heeft paypal. Is dat handig?
-
Hi Stephie,
Ik vind $500,- wel wat veel, gebruikelijk is wel minder hoor...
Wij vragen bijv. €200,- borg en storten dat op de dag van vertrek weer op de rekening terug. Ik denk trouwens niet dat die $500,- alleen borg is, ik denk ook een aanbetaling zoals ik je berichtje lees....
Omdat je het restant ($1008,-) 60 dagen van te voren moet overmaken, denk ik dat een gedeelte van die $500,- een aanbetaling is die je sowieso kwijt bent als je niet komt of wilt annuleren.
-
Dit staat in de mail:
Citaat:
The rent is $ 1008
The security deposit as shown on the website is $ 500
Total of money that must be sent $ 1508
Ten days or less after exit if no damage $ -500 (returned to you)
Total paid for rental $ 1008
The reservation amount is $ 500 and we use that same amount as your security deposit $ 500 must be sent now and is your deposit to hold the unit and will be kept after you leave for ten days or less and then returned to you.
The $ 1008 must be sent (60) days prior which will be your total rent. Then you will get the deposit you are sending now returned to you. So you will only pay total of $ 1008.
-
Dus het komt hier op neer: Je maakt nu $500,- over die als aanbetaling wordt aangemerkt, als je er bent wordt die omgezet in de borg, en die krijg je na het verblijf weer terug binnen een dag of tien. De huursom à $1008,- moet je 60 dagen van te voren overmaken. Annuleer je de hele zaak ben je dus de $500,- kwijt.... maar dat staat waarschijnlijk in een ander stukje van de bevestiging!
-
Dit staat er in het andere mailtje:
Citaat:
Well great, Happy to have you.
We need a deposit of $ 500 and the balance paid within 60 days of arrival.
The deposit of $ 500 will hold the unit for you and also is your security deposit, It will be returned to you within ten days of your exit providing the unit has not been damaged.
I will forward an application to you which you may scan and return to me via email.
After receipt of your deposit, I will be forwarding many different items of interest about the area to you.
Dit was haar niet zo aardige reactie terug:
Citaat:
Hi. well we do not know anything about you. What if you like to party a lot and you drop something on our brand new countertops and crack them. To us, $500 is nothing since they cost several thousand. Maybe our place is nicer than the beach place in Bradenton and they just did not care.
The rent is greatly reduced and you are spanning the end of May which keeps us from booking for the whole month. So, from our point, we are being more fair than we usually are.
Can you think of a solution? I can give you references,,,,,in fact maybe the last person who stayed with us, who got their deposit back within days.
tja wat moet ik hier van vinden?
Ik heb dit terug gemaild...ben er eigenlijk klaar mee...maar ja het appartement is wel leuk....
Citaat:
I understand your point of view. But again, 500 dollar deposit is a lot of money (and risk) for us. I have offers from other owners of condo's/ cottages. And they ask between 100 dollar en 250 dollar security deposit. It has nothing to do with references, because I believe your story. But if you can't lower the deposit (which I understand), unfortunately we can not make the reservation.
Thank you for the effort you have made.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
stephie
"..Hi. well we do not know anything about you. What if you like to party a lot and you drop something on our brand new countertops and crack them..."..Dit staat er in het andere mailtje:Dit was haar niet zo aardige reactie terug:tja wat moet ik hier van vinden?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, het zal niet de 1e keer zijn dat er een villa/condo wordt gehuurd zogenaamd door een gezin, maar uiteindelijk blijkt er een complete familiereunie te worden gehouden. Vooral amerikanen schijnen dat regelmatig te doen en komen dan met een man of 16-20. Hebben dit onlangs zelf meegemaakt op Watersong en daar werd in een villa verderop in de straat een reunie van een stuk of 16 golfers gehouden. Na het weekend stonder er 2 vuilniscontainers met lege bierblikjes en andere zooi langs de weg en ik wil niet weten hoe die villa er toen van binnen uit zag. Allemaal met hun eigen auto natuurlijk dus zelfs het grasveld voor die villa stond vol met auto's...
Dus als ik eigenaar zou zijn van een accomodatie zou ik me dus ook goed indekken...
-
Wij zijn ook bezig geweest met een Bungalow in Miami, voor een weekje. Daar moesten we ook 500 dollar borg betalen. Die zouden we de dag dat we vertrokken weer terug krijgen. Ik snap ook wel dat ze zich in willen dekken. Wat PENPE al zegt, het zou niet de eerste keer zijn dat er een huisje helemaal getrashed wordt.
Edit: En ja, het is best veel geld. Maar als je van jezelf weet dat je niets kapot maakt, dan heb je ook geen zorgen. Geld krijg je toch wel terug. Ik weet dat er bij ons ook een mogelijkheid was om die 500 dollar op een CC te doen. Er wordt dan een deel van je CC geblokkeerd. Als er schade is, kunnen ze dat van je CC afhalen. Misschien is dat een optie?
-
$500 is inderdaad meer dan wat de gemiddelde verhuurder vraagt.
Vorig jaar zaten een stel Britten in de villa naast ons en die lieten gerust een paar leren eetkamerstoelen de hele nacht buiten in de regen staan. Zouden ze dat thuis ook doen?
Daar zit een verhuurder natuurlijk ook niet op te wachten.
Wij verhuren zelf ook een vakantiewoning en vragen ook een borg. Maar wij wonen ernaast en dat scheelt toch een hoop.
Er wonen in onze regio veel Britten die ook iets verhuren en we horen van deze groep verhuurders regelmatig dat ze niet graag hun landgenoten als huurder hebben want die zouden de boel afbreken.
Zo zaten wij in 2009 in een villa op Lanzarote. Deze villa was in Brits eigendom (zoals het meeste daar) en ze verhuurden ook voornamelijk aan Britten. Hoewel de villa pas 4 jaar oud was zag het eruit alsof er al 30 jaar verhuurd was. Totaal uitgeleefd.
Dus ik kan me ook wel iets voorstellen met het vragen van een hoge borg.
Aan de kant van de huurder staande, als je het gewoon te hoog vindt, dan moet je iets anders zoeken waar je je wel prettig bij voelt.
-
Dit is het antwoord:
Citaat:
If we offer to accept $ 250 and you think that is a lot of money, then we believe it will make you be extra careful. If that is acceptable, we will agree otherwise, as you said, we can not help you. We would like to have you but we believe human nature makes all of us be more careful. (including us, as we have had to pay a deposit when traveling. abroad,,,,,,,and we both were very cautious,,,,,,,_).
We do not want your money, we just want you to think twice about how you treat our condo. I am feeling there would be not problem, but it is our policy for all. So, if we can agree on the $250, then we can all be o.k.
Hier kan ik me in vinden. Ik snap idd de angst van de verhuurder. Ik weet van mezelf dat ik netjes ben. Maar zij kent mij idd niet.
Ik ga boeken :)
-
Citaat:
stephie
Dit is het antwoord:Hier kan ik me in vinden. Ik snap idd de angst van de verhuurder. Ik weet van mezelf dat ik netjes ben. Maar zij kent mij idd niet.
Ik ga boeken :)
Dat is wel een net aanbod :)
En ook een eerlijk antwoord van ze.
-
ja inderdaad, dus ik ga vandaag het formulier invullen en retour sturen!
Ik snap het formulier alleen niet echt....employer is toch werkgever? Of bedoelen ze daar ons mee? Dus onze namen?
-
Employer is inderdaad werkgever. Dus waarschijnlijk de gegevens van je werkgever. Maar ken het formulier verder niet.
-
Ja klopt ik zat weer eens verkeerd te lezen. Maar ik heb er N.A. neergezet. Ik vind het niet nodig om de gegevens van mijn werkgever neer te zetten......
Heeft iemand dat al wel eens meegemaakt?
-
Ze hebben denk ik maar één formulier, voor zowel zakelijke als particuliere huur. Dit veld kun je dus prima skippen. Daarnaast kent een amerikaan vast geen enkel Nederlands bedrijf buiten Philips en Shell ;-)
-
Haha idd!
Nu wordt het nog even spannend hoe we de aanbetaling daar gaan krijgen.
Iemand nog tips?
-
Dat kun je afspreken met de eigenaar, meestal hebben de eigenaren een voorkeur. Als ze die niet hebben is Paypal een handig middel.
-
Ja ze heeft idd paypal
gaan we maar eens uitvogelen hoe dat werkt
-
De meeste online bank programma's hebben een mogelijkheid om een betaling per cheque te doen. Zeker is het mogelijk via de AbnAmro en volgens mij ook de rabobank.
Vraag anders naar zijn bankrekening nummer voor een wired transfer omdat je Nederland niet meer via cheques kan betalen of met erg hoge koten.
-
Citaat:
Ebelix
Vraag anders naar zijn bankrekening nummer voor een wired transfer omdat je Nederland niet meer via cheques kan betalen of met erg hoge koten.
Dit heb ik ook voorgesteld, maar hij heeft mijn mail nog steeds niet beantwoord.
In zijn laatste mail zei hij dat hij op het moment in Florida is, maar tja, volgens mij is dat geen reden om je mail niet te beantwoorden.
Hoop dat ik snel duidelijkheid heb.
-
Net een mail terug ontvangen.
Omdat hij slachtoffer van fraude is geweest wil hij zijn rekeningnummer niet geven.
We mogen hem nu ook een cheque sturen.
Nu zie ik bij mijn internetbankieren bij buitenlandse overschrijving ook bankcheque staan.
Zou dat dan zijn wat hij bedoeld???
-
Ik zou hem terugmailen dat jij ook slachtoffer bent geweest van fraude en dat je alleen naar een rekeningnummer overboekt.
-
Allemaal leuke reacties over de betalingen per cheques, maar ze gaan allemaal voorbij aan het feit dat hij een cheque van een Amerikaanse bank wil.
Fraude omdat iemand zijn rekeningnummer wist???
Gewoon een ander huis zoeken, er staan er duizenden te huur.
Knaapje
-
het blijft een lastige iets Amerikanen geven nu eenmaal niet graag hun bankrekening. Wij hadden het ook vorige maand met een huis op de keys voor ons is het uitwisselen van bankgevens vanzelfsprekend maar voor hun echt niet. Ik heb het opgelost door de betaling te doen via western union (erg onbetrouwbaar natuurlijk) maar het was voor ons de beste oplossing. Mocht je echt graag het huis willen zou dit misschien ook een optie kunnen zijn. Zou dan wel even kijken hoe lang staat het huis al in de verhuur staat en kan je genoeg info over de verhuurder kan vinden (betrouwbaar). In ons geval kreeg ik na een week netjes een betalingsbewijs over de post en het contract. (deze mensen verhuren al lang ). Mocht je geen zin hebben in al dit "gedoe" dan zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een ander huis.
Je kan inderdaad via online bankieren een cheque aanmaken en de optie kiezen dat de bank deze doorstuurd naar Amerika je kan het ook zelf doen. Er gaat een aantal dagen overheen om aantemaken, de kosten weet ik niet meer precies maar het viel wel mee.
-
Pff, het is gelukt! Wel heeel omslachtig op deze manier.
Ik heb via internetbankieren bij buitenlandse overschrijvingen de optie bankcheque genomen.
Dit vond de villa eigenaar prima.
Het is trouwens geen Amerikaan hoor, het is een engelsman.
Ben blij dat het nu klaar is.
We zitten nu dus in de kerstvakantie in een villa op Lake Berkley voor een leuke prijs.
-
Fijn dat het is gelukt, nu aan de voorpret en aftellen voor de vakantie, alhoewel Kerst is al over een paar weken:D
-
Citaat:
angelique100
het blijft een lastige iets Amerikanen geven nu eenmaal niet graag hun bankrekening.
Geld overmaken per check kost de verzender en ontvanger niets terwijl aan het overboeken van geld kosten zijn verbonden. Op zich is het dan niet vreemd dat de meeste Amerikanen voor de eerste optie gaan.
-
Ahum, de check die ik gestuurd heb kost iets van 14 euro hoor!
Volgens mij kan je in NL niet gratis een cheque sturen.
-
Citaat:
hannie
de check die ik gestuurd heb kost iets van 14 euro hoor!
Volgens mij kan je in NL niet gratis een cheque sturen.
Mijn opmerking was meer een toelichting waarom binnen Amerika over het algemeen geen bankrekeningnummers worden uitwisselen. Van de 22 bedrijven/personen die ik maandelijks iets verschuldigd ben heb ik alleen van de huisbaas zijn rekeningnummer. Van alle andere heb ik alleen de naam en adres. Dat je voor overboekingen van en naar het buitenland fors moet betalen is duidelijk en nagenoeg niet aan te ontkomen.
-
Ik was blij dat ik dit topic tegen kwam , maar kom er nog niet helemaal uit.
De Engelse eigenaar waar het huis van huren in Florida die vraag een Bankcheque van 250 euro als een soort onderpand , zodat hij dat kan innen als wij iets stuk maken in het huis. Als dat niet het geval is dan gaat hij de cheque niet verzilveren.
Maar op internetbankieren kan ik bij buitenlandse betaling ook bankcheque aanvinken, ik heb al een aanbetaling gedaan zonder dat aan te vinken en dat bedrag is netjes overgemaakt, maar wat gebeurt er als ik dat wel aanvink?? Ontvangt hij dan een cheque die hij zo nodig kan innen of word dat bedrag dan toch afgeschreven?
Hopelijk kan iemand ons helpen,
Groetjes Miran
-
Als ik me goed kan herinneren van toen ik nog in NL bij een bank werkte wordt het bedrag wel gelijk al van jouw rekening geïncasseerd.
Vraag anders even na bij je eigen bank. Dan weet je het zeker.
Is het niet mogelijk om het op een andere manier te doen? Wij konden de borg eens betalen door bij het management bureau ons cc nummer te geven.
Voor onze vakantie van afgelopen februari hebben we de borg ook met een cheque betaald, maar wij wonen in Frankrijk en hier is de cheque nog een gewoon betaalmiddel. Was er iets stuk gegaan dan had de eigenaar de cheque kunnen inwisselen bij zijn bank, maar omdat alles netjes was achtergelaten hebben we de cheque ook netjes retour ontvangen.
-
Dankjewel Trails,
Ik ben al bij de ING geweest maar die dame daar aan de balie
vertelde heel verwarrende dingen daar konden we helemaal geen wijs uit.
Ik ga gewoon de INGbank bellen en hopen dat het dan lukt.
Bedankt zover.
-
Hoe betalen?
Help! We hebben vandaag een condo in Sanibel gehuurd via booking.com. We kregen van het hotel zelf een mail met een bevestiging en de vraag om een aanbetaling te doen. Nu staan er geen bankgegevens in de bevestiging/factuur. Dit hebben we nog even nagevraagd, maar hoe kunnen wij het beste de aanbetaling doen? Kun je dit gewoon overmaken via internetbankieren?
-
Re: Hoe betalen?
Het ligt er natuurlijk aan hoe ze het aanbieden (bank, CC, PayPal, money order), maar wij maken het gewoon altijd over met internetbankieren.
-
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd als je via booking.com boekt, het hotel rechtstreeks vraagt om een aanbetaling??
Heb je dan niet met je CC het hotel via booking.com gereserveerd? Dan is het toch al betaald?
Betalingen naar US zonder CC doen wij altijd via Paypal.
-
Ik krijg net een mail terug van het hotel dat ze de verkeerde factuur verstuurd hadden. Omdat we via Booking.com hebben geboekt hoeft er geen aanbetaling te worden gedaan. Ik vond het ook al vreemd omdat bij Booking.com de cc gegevens bekend zijn. Opgelost dus! Bedankt voor jullie reacties.