http://www.aa.com/content/travelInfo...llowance.jhtml
Dit mag je allemaal meenemen. Ook een laptop dus..
Afdrukvoorbeeld
http://www.aa.com/content/travelInfo...llowance.jhtml
Dit mag je allemaal meenemen. Ook een laptop dus..
En je mag em niet alleen meenemen, maar ook gebruiken! :p
http://www.aa.com/content/travelInfo...chnology.jhtml
Hoi allemaal,
Begin september ga ik naar Orlando :lol:
Ik ben eventueel van plan mij laptop mee te nemen. Iemand ervaring met internetten in Orlando. Ik verblijf in een Villa. Graag jullie reactie hoe ik kan internetten: WiFi of telefoon etc.
Bedankt,
Paul
WiFi zal in een villa een probleem worden, maar via de telefoon kun je uiteraard internetten. Wel zou ik een tijdelijk abonnement nemen op bv. compuserve, zodat je lokaal kunt inbellen. Wel niet vergeten de laatste dag je abo op te zeggen.
Eric
hier is al meer over geschreven. Als je via Zoeken (de link bovenaan het
scherm) invult "instelling AND computer AND internet" kom je meteen bij
het juiste onderwerp.
Wel zou ik je nog op het hart willen drukken vooral na te gaan of het
inbelnummer dat je krijgt echt een lokaal, dus GRATIS, nummer is.
Anders kunnen de kosten aardig oplopen. Ik spreek uit ervaring :cry:
Er zijn ook pre-paid inbelkaarten te koop, bijvoorbeeld bij Budget dialup
op internet.
Succes, en ik ben benieuwd naar jouw bel ervaringen tijdens je vakantie.
Ik heb dit jaar in een villa via AV geinternet met m'n laptop via een gratis proefabonnement van AOL, verkrijgbaar bij WalMart en Target. Was wel een dial-up abonnement, dus langzaaam, maar het was altijd beschikbaar. Bij de computerspullen in de winkel hangen daarvoor gratis mee te nemen CD'tjes. Installatie was heel makkelijk, als adres even het adres van de villa ingeven. Op de dag van vertrek via telefoon gewoon opzeggen, via een 800-nummer, gratis dus. Ze vragen je wel het hemd van het lijf maar als je gewoon zegt dat je (weer) naar het buitenland vertrekt en ook daar geen gebruik van AOL wilt maken is het allemaal geen probleem.
Wel een creditcard nodig om het abonnement af te sluiten.
Ook van belang om te checken of er vanuit je villa gratis naar lokale nummers kan worden gebeld. In "mijn" villa hing boven de telefoon een instructiekaartje dat alleen lokale calls en 1-800-calls mogelijk waren, en dat die gratis zijn. Dus geen grote rekeningen achteraf, zoals in veel hotels.
Wifi vind je in steeds meer hotels, vaak tegen betaling. Sommige luxere villa's bieden dit ook, maar dan zie je dat automatisch i de huurprijs terug. Als het niet bij je boeking staat, ga er dan maar vanuit dat het er niet is.
type in Google het woord Hotspot in en je vindt al snel een pagina waar gratis wifi-hotspots te vinden zijn. Let wel op: neem je in Florida je laptop in de auto mee dan kan deze door oververhitting wel eens het loodje leggen.
Ik ben 3 maanden bezig geweest om dit "gratis" abonnement op te zeggen. Er werd dus 3x een maandbedrag geïncasseerd van mijn credit-card. Werd van het kastje naar de muur gestuurd, maar niemand kon me helpen. Pas toen ik (om andere redenen) een nieuwe credit-card heb genomen en de poude laten blokkeren, is men opgehouden met incasso's.
Mijn advies is om GEEN Wal*Connect proefabonnement te nemen, maar te zoeken naar echt gratis providers met local access-numbers, zoals htttp://www.netzero.com/ of http://www.address.com/
Het gratis-proefabonnement van de WalMart heb ik ook in handen gehad, maar daar stond helemaal niets op v.w.b. het opzeggen en gratis infolijn. Daarom even gewacht en verder gekeken en bij de Target AOL gevonden. Dat zag er veel beter uit en is dus - gezien het verhaal van Frank - een verstandige keuze geweest. Later zag ik dat ze de AOL-cdtjes ook bij WalMart hebben, maar daar moet je wel naar zoeken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
AOL heeft ook voldoende local-telefoonnummer in de Kissimmee- en Orlando-omgeving.
Zoals ik al eerder aangaf werd me bij het telefonisch opzeggen het hemd van het lijf gevraagd en allerlei mogelijkheden aangegeven over het mogelijk toch voortzetten van het abonnement. Als je daar overal gewoon op antwoordt en op alle vriendelijke verzoeken "no Thank you" zegt krijg je vanzelf een cacelation-number en wordt het abo per direct beëindigd. Dan krijg je nog even een bandje met de "disclaimer" te horen en klaar is klara.
Ik heb hier ook even naar moeten zoeken omdat de isp die ik vroeger gebruikte tijdens het reizen in de VS intussen werd overgenomen door Earthlink. Het gedoe met het annuleren van zo'n abonnement vond ik maar lullig en nu gebruik ik http://www.budgetdialup.com/ waarbij je 10$ betaalt voor een prepaid plan waarmee je binnen een periode van 30 dagen tijd 120 uur online kunt. Er hoeft niks geannuleerd te worden ofzo na afloop en als je terugkomt koop je gewoon weer voor 10$ extra tijd op dezelfde account. Kijk wel eerst even of ze een locaal inbelnummer hebben voor je verblijfplaats. Je krijgt trouwens bij het eerste inloggen sowieso 5 uur gratis, daarmee kan je het eerst uittesten voordat je iets moet betalen.
Lijkt me een prima oplossing zo.
Ik ben net terug van 3 weken DisneyWorld en heb daar een AOL-account aangemaakt (via een CD van Computer City), gebruikt en na 3 weken weer opgezegd en verwijderd. Ik kreeg inderdaad een cancellation number en wacht nu maar af of er inderdaad niets ten laste van mijn credit card wordt gebracht...
Ik zal volgende keer (wellicht in januari al) ook budgetdialup.com gaan uitproberen.
Wij hadden onze laptop ook bij ons en vonden het ideaal, in de villa geen internet maar dat vond ik niet zo erg (heb toch ook vakantie)
Maar een klein stukje rijden en onze WiFi kaart pikten overal signalen op en konden (vaak ook erg rap) gratis even mail oppikken etc.
Bij Ponderosa hadden we m ook gewoon mee ook super snel internet.
Veel plezier
WWW.NETZERO.COM
10 uur per maand GRATIS... niet supersnel, maar met een local dial up toch wel de moeite waard...
hallo, ik wil mijn laptop meenemen naar orlando, kan ik daar gewoon mijn wireless pcmcia card gebruiken of heb ik een aangepaste nodig?? voor internet verbinding??
wie weet raad??
:?: :?: :?:
Ook hallo,
Ik denk dat je met de zoekfunctie al behoorlijk wat informatie had kunnen vinden.
Maar goed, ik zal je vraag wel (hopelijk) kunnen beantwoorden.
Laptop meenemen is geen probleem.
Houd wel rekening met het uit de tas halen van de laptop. Deze moet op vliegvelden uit de taqs gehaald worden en dus los in zo'n bakje gedaan worden. (Pak hem dus niet al te stevig in :wink: ).
Internet is over het algemeen steeds vaker voorkomend bij de hotels.
Deze bieden tegenwoordig vaak 'gratis' internet aan.
Dit is vaak wel door middel van een 'netwerk', en dus een netwerk kabeltje meenemen kan vaak voordeel hebben.
pcmcia kaarten oftwel te Wireless lan kaarten kunnen ook gebruikt worden. Echter, er zijn nog niet veel hotels die dit volledig ondersteunen.
Zo komt het wel voor dat hotels op de kamers netwerkaansluitingen hebben, maar alleen in de lobby wireless.
Hotspot zijn er ook wel te vinden. Ik dacht zelfs dat elke Mac Donald's in Amerika hotspots heeft. (ik weet alleen niet of dit gratis was).
Ook als je bijv. in een gehuurde 'villa' zit is het mogelijk om internet te kunnen krijgen via de 'inbelverbinding' (maar voor meer info daarover moet je toch echt even zoeken op het forum :wink: ),
Kortom, je kan je pcmcia kaart gewoon meenemen, en een netwerkkabel wil ook nog wel eens handig uitkomen.
Hoi Ik neem mijn latop mee maar de accu is slecht in NL kost een nieuwe ongeveer € 120.- euro weet iemand of dit in florida goedkoper is en of het uberhaupt gaat.
Zo ja waar kan ik daar het beste zijn...
Sky powernote a4231 amd athlon 2500+
Gezien de verscheidenheid aan typen en merken van accu's en laptops denk ik dat je wel veel geluk moet hebben om zo maar ergens de juiste uit voorraad te kunnen kopen.
Als je merk en type van je laptop vermeldt heb je wellicht meer kans op een goede reactie hier op dit forum.
Knaapje
Ik wil niets afdoen aan de kwaliteit van het notebook, maar als ik dit lees op de site van de fabrikant:
.......Sky is een nederlands bedrijf dat haar producten assembleert in Nederland. De computers worden gebouwd op basis van producten van uitstekende producten geproduceerd door wereldspelers. Zoals……
dan is de kans klein/nihil, dat je het in Florida aantreft. Het is een Nederlands merk.
Misschien is echter de accu van een universeel type, wat in een ander merk ook voorkomt. Je komt daar alleen achter door met de accu bij je bij een leverancier te gaan shoppen. Ik zou daar mijn kostbare vakantie tijd in Florida niet aan besteden, misschien spaar je nauwelijks iets uit.
Of het risico nemen, dat je via 110V moet werken of hier een reserve-accu kopen.
Knaapje
Hallo allemaal
een collega van mijn vriend is onlangs in newyork geweest, en op de luchthaven deden ze nogal moeilijk omdat hij zijn laptop bij zich had?
ze wilde ook een aankoopbon zien, en vroegen hoelang het was geleden dat hij in amerika was geweest, en nog meer van dat soort dingen.
en naar zeggen mocht hij bijna het land niet in, en dat vanwege die laptop??
heeft iemand hier ook ervaring mee?? doen ze op orlando airport ook zo moeilijk???
groetjes
Was dat in Nederland of in Amerika?
Ik vind het een vreemd verhaal, het halve vliegtuig reist tegenwoordig met een laptop, wel moet je hem uit de tas halen en los in de bak door de scanner laten gaan, maar verder heb ik nog nooit problemen gehad.
Misschien was die vriend van je voor de eerste keer, en was hij een beetje beduusd van de strenge veiligheidsmaatregelen.
Ik neem altijd mijn laptop mee, en heb nog nooit een aankoop factuur hoeven laten zien.
Eric
Het was op de luchthaven van newyork,
ik vond het zelf ook een vreemd verhaal, omdat inderdaad bijna iedereen tegenwoordig met laptop reist.
Was het fenomeen ook nog niet eerder op het forum tegen gekomen
Mischien 'BAD LUCK'
hoi. ik ben nu iets langer dan een week in orlando. Zelf had ik ook mijn laptop bij me. Ik had hem wel in de koffer gedaan en niet als handbagage meegenomen.
Mijn hele koffer zat vol met elektrische dingetjes, en heb nergens problemen mee gehad.
Is ongetwijfeld een geval van "sh*t happens" want wij zijn al diverse malen HET vliegveld van New York, JFK, gepasseerd met de LT onder de arm, en altijd zonder problemen.
Zelfs een keer geholpen (maar dat was in Atlanta) door de security omdat 1 van de cijfersloten van de LT koffer kapot was (en per ongeluk "verdraait" :oops: ) en de heren op hun gemak het verhaal probeerden los te peuteren, met succes. Waarvoor nog dank :D
Heb de sloten nu op 000 vastgelijmd :wink:
Als de veiligheidsdiensten een reden zien om je te ondervragen zullen ze dat altijd doen. En het ligt er meestal maar net aan hoe de stemming van de ambtenaar is, erlke antwoorden je geeft etc.
Go with the flow, laat gebeuren wat er gebeurt en denk er later niet meer aan. Dan heb je er ook geen last van.
Ik had ook mijn lattop bij me.
Tijdens de controles moest ik wel de lattop en de camera uit de tassen halen en zichtbaar in een box leggen waarna ze door de rontgencontrole gingen.
Dit stond ook duidelijk op bordjes vermeld.
Dus gewoon doen wat ze vragen :wink:
Verder heb ik geen enkel probleem gehad.
Dit gold overigens voor het land in als voor het land uit gaan.
Pascal
Ik neem mijn laptop mee naar Florida ik wil alleen nog graag weten welke aansluiting ze gebruiken om via de modem te kunnen internetten (zijn het de zelfde moduliare stekkers als NL)
Ik heb natuurlijk ook draadloos maar op iedere kamer waar ik zit is aanluiting voor laptop hoef ik niet in de lounge te gaan zitten.
Dennis
Bedoel je modem of netwerk? De aansluitingen zijn in nederland en de USA voor beide in ieder geval hetzelfde.
Ik heb de afgelopen 3 weken voornamelijk via modem ge-internet. Dat ging gewoon met de telefoonkabel die ik uit NL heb meegenomen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deh78
Maar als je een onbeveiligd draadloos netwerk ergens op kunt pikken .....
De meeste hotels waar je gratis internet hebt gaat via een netwerk op je kamer, de hotels hebben meestal de kabel, zolang jij dus maar een netwerk kaart in je laptop hebt.
En inderdaad het wireless is meestal in de loby, waar ze vaak ook gewoon een pc hebben staan voor de klanten.
Hoi allemaal,
Wij zijn Martijn en Mirjam. We gaan zondag aanstaande voor de eerste maal naar Florida. We hebben enkel de vliegreis en de auto geboekt, de motels/hotels boeken we als we er zijn.
Nu hebben we een vraag m.b.t. het meenemen van onze laptop. Veel van de motels/hotels hebben high speed internet op de kamer. Kunnen we met onze laptop zonder problemen inloggen op het internet via deze mogelijkheid? Graag jullie ervaringen en/of suggesties.
BVD
Martijn en Mirjam
Op je kamer is vaak de normale netwerk aansluiting, als je dus maar een netwerkkaart in je lt hebt, zij hebben de kabels, waar je soms borg voor moet betalen, maar dat krijg je later terug.
In de lounch is meestal wireless.
En het is ook niet zo moeilijk om vanuit de auto een wireless netwerk te vinden.
Lees deze eerst eens door:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1143
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=848
Mocht je daarna nog vragen hebben dan horen we het wel :)
Wie weet of je nu (met de strengere controlens) een laptop of I-pod mee mag nemen in het vliegtuig? Ik las hier wel wat over op de site, maar dat dateerd van april dit jaar... Wie is er onlangs naar Florida geweest en weet hier wat meer vanaf? Ik vlieg met delta...
Bedankt alvast! Rianne
Ik heb ze beide mee genomen in het vliegtuig nergens problemen mee gehad en dit is 3 weken geleden.
Je moet de laptpop wel overal apart door de scanner doen maar dat is normaal.
Dennis
Inderdaad, ik ben vorige week naar New York gevlogen, ook geen enkel probleem. Alleen geen vloeistoffen meenemen. Verder is alles 'normaal' net als periode daarvoor.
Mag je wel tandpasta meenemen in je handbagege? Vind het altijd wel prettig om af en toe evenje tanden te poetsen tijdens zo'n lange vlucht:mrgreen:
meisje
Volgens mij mag dat niet, maar je hebt ook iets van toothbrush van oral B, misschien is dat dan iets voo op een lange vlucht?? ;)
Tandpasta mag niet mee, maar wat let je om zo'n klein tubetje onderin je handtas te stoppen, het ergste wat je kan gebeuren dat ze het bij de veiligheidscontrole weggooien.
Grote kans dat ze er overheen kijken, zeker als het een plastic tube is.
Eric
Okee, ik doe gewoon gek en stop een tube in mn handtas....
Ik weet dat het voor de veiligheid is hoor alle strenge regels, maar wat is het toch eigenlijk een gekke wereld he! :(
meisje
Vloeistoffen en vloeibare middelen mogen nog steeds niet. (Dus pasta's en crème's ook niet) Zelf had ik een neusspray mee op de terugweg naar LGW, lag vrij bovenin, en ze hebben 'm niet gevonden. Je kunt het proberen en het altijd nog weggooien. Bij BA krijg je trouwens een tandenborsteltje, tandpasta, sokken en zo'n "slaapmasker".