-
Re: Verhuizing en upgrade geslaagd!
Wat betreft
Citaat:
Bedankt om in te loggen, $bbuserinfo[username].
Dit komt ongetwijfeld door het taalpakket wat niet up to date is. Ga ik morgen naar kijken. Idem voor het taalprobleem van Martijn.
Het probleem met het inloggen is mij nog niet helemaal duidelijk. Het heeft idd iets met de cookies te maken. Zouden jullie cookies (of alleen die van het FloridaForum) eens willen verwijderen en kijken of het dan goed gaat? Met CTRL-F5 kun je evt. een harde refresh doen, voor als pagina's nog in de cache van je browser staan.
-
Ik had eerst de cookies verwijderd via Google Chrome en dat werkte niet. Daarna via het configuartiescherm nogmaals cookies verwijderd en nu werkt het wel en ben ik ook op de eerste pagina ingelogd EN zie ik ook de lounge staan, YES!!:D
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
b767-300er
Verder ben ik wss de enige die de nieuwe lay-out niet fijn vind. Smaken verschillen ;)
De vorige layout was erg simplistisch en ouderwets. Maar wel erg functioneel. Deze layout zal even wennen zijn. De overgang is echter niet heel groot, er zijn pakketten waar ineens de hele boel op de kop staat.
Trouwens, het woord "klevend" vind ik wel erg :eek:. Is vast een correcte vertaling, maar klinkt nergens naar. Maarja dat krijg je met standaard vertalingen ;-)
-
We zijn van phpBB2 naar Vbulletin gegaan. Dat was een veel grotere overgang :)
-
Citaat:
trails
Ik had eerst de cookies verwijderd via Google Chrome en dat werkte niet. Daarna via het configuartiescherm nogmaals cookies verwijderd en nu werkt het wel en ben ik ook op de eerste pagina ingelogd EN zie ik ook de lounge staan, YES!!:D
Nu kom ik alleen nog maar op de hoofdpagina (ingelogd) en kan nergens een reactie achterlaten zonder de "quote" te gebruiken.
Ook als ik een topic in een nieuw tabblad open ben ik weer weg.
-
Wat ik nog meer zie is dat er bv in deze post http://www.floridaforum.nl/showthrea...-Kissimmee-e-o blijf hangen. De laatste post zie ik niet en steeds als ik op de pagina kom wordt deze pagina niet herkend als dat ik deze bezocht heb.
Misschien ligt dit aan mij of hebben er meerdere mensen last van.
-
De term "klevend" (sticky) vind ik wat apart gekozen.
Voorheen was dat "belangrijk".
Misschien iets om nog eens naar te kijken?
-
Er is volgens mij geen 'echte' vertaling beschikbaar voor VB4. Vroegâh was er eentje van Applinet die door officiele vertalers was gemaakt.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van kromme vertalingen noteren en zelf aanpassen.
-
Wat ik ook mis ( maar ik zit ff snel via de telefoon te kijken) is "naar boven" bij ieder bericht.
Staat wel onder aan de pagina, maar is handiger per bericht.
Prima werk verder, Daniel, beetje bijschaven hier en daar, en over een week is iedereen weer gewend.
-
Eerste bezoekje na de verandering van het forum.
Ziet er mooi uit zo op het eerste gezicht.:up::up:
-
wauw, sjiek-de-friemel! :up:
-
Ziet er prima uit. Gisteren klein probleempje met inloggen (kon passw niet resetten) maar dat is supersnel door Daniel opgelost. Dat het op de hoofdpagina lijkt dat je niet ingelogd lijkt me een browserprobleem. Met chrome, firefox en ios geen probleem, alleen in in IE9, ook na opschonen cookies en historie. Voor de rest went het snel. Er zijn wel eens migraties met grotere problemen, deze verloopt bijna geruisloos. :up:
EDIT: 12.00 uur. IE9 geeft de inlog op de mainpage die ook goed weer.
-
Inloggen blijft problematisch, nu weer terug naar 1e pagina is niet ingelogd met die vreemde melding en username, en op topic weer wel ingelogd. En dus zie ik de lounge niet meer. Voor mij werkt het dus nog niet zoals het zou horen te werken.
Wordt hier nog aan gewerkt misschien?
Ik moet toegeven dat ik de oude lay-out ook prettiger vind, maar dat went wel.
-
Ik heb ook problemen bij het inloggen, en geen new posts.
-
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de verhuizing 2 dagen zou duren. Dit is de 2e dag en ik vermoedt dat Daniel nog druk in de weer is om de boel te optimaliseren.
-
Klopt helemaal, Gerrit. Dag 1 (gisteren) was bedoeld voor het verhuizen en upgraden van het forum en dag 2 (vandaag) is bedoeld om eventuele problemen op te lossen en wat zaken aan te passen. Ik ben nu dus aan het kijken of ik het probleem met het inloggen kan oplossen.
-
Mooi werk Daniel, erg mooie site geworden! Schouderklopje voor de 'webmaster' :D
-
Bij mij lijkt het inlogprobleem opgelost. Graag hoor ik of dat bij jullie ook zo is. Voordat je dat gaat testen: graag even de browsergeschiedenis (cookies en tijdelijke internetbestanden) verwijderen van Internet Explorer via het menu Extra -> Internetopties -> Algemeen. Dan Internet Explorer even opnieuw opstarten en kijken of het in- en uitloggen nu wel goed werkt. Het probleem "Bedankt om in te loggen, $bbuserinfo[username]." is ook opgelost.
-
Citaat:
Bij mij lijkt het inlogprobleem opgelost. Graag hoor ik of dat bij jullie ook zo is
Klopt helemaal. Getest in IE9, Chrome en Firefox.
-
als ik via "New Posts" kijk dan zie je bij welke topic de laatste reactie is , bijv nu bij "zwembadverwarming" staat gebruiker "jastsali vandaag om 09.00 uur"
maar als ik dan het betreffende topic bekijk dan staat die reactie er helemaal niet.
-
Citaat:
Schil
als ik via "New Posts" kijk dan zie je bij welke topic de laatste reactie is , bijv nu bij "zwembadverwarming" staat gebruiker "jastsali vandaag om 09.00 uur"
maar als ik dan het betreffende topic bekijk dan staat die reactie er helemaal niet.
Bij mij staat het er wel degelijk... Heb je dit ook uitgevoerd:
Citaat:
Voordat je dat gaat testen: graag even de browsergeschiedenis (cookies en tijdelijk internetbestanden) verwijderen van Internet Explorer via het menu Extra -> Internetopties -> Algemeen. Dan Internet Explorer even opnieuw opstarten
-
Re: Verhuizing Florida Forum 3 en 4 juli 2012
Het ziet er idd heel mooi uit, bravo :D
-
Daniel, je bent geweldig!!!! Het werkt nu geloof ik helemaal zoals het hoort. in elk geval, de inlogproblemen die we hadden, zijn verdwenen. Bedankt!
-
Wel weer even wennen maar het ziet er mooi uit. Op mijn laptop hapert nog het een en ander, maar op de I-pad werkt alles prima.
-
Het is wel weer even wennen, maar het ziet er supergaaf uit. Dankjewel Daniel
grtjes Mineke:D
-
-
Even wennen, maar een nieuwe frisse look
-
Bedankt, ziet er geweldig uit, alleen ik heb wat problemen met het kleine kleurverschil tussen blauw en zwart, is daar iets aan te doen ?
Groetjes Henke.
-
Bedoel jij de kleuren in onderstaand voorbeeld?
http://i.imgur.com/tZpPp.png
Vet gedrukt (2) vind ik het verschil wel duidelijk. (1) is wat lastiger..
-
Ik moet wel elke keer opnieuw inloggen.
-
Ik kan nog steeds helemaal niets na het inloggen op de laptop. Dacht even dat ik de magic touch kwijt was. Heb toch echt alle instructies opgevolgd. Krijg geen nieuwe berichten, kan geen berichten plaatsen, tijdsaanduiding klopt niet. Niet leuk hoor......
Op de PC lukt het wel en loop ik een foutloos parcours.:confused: Ziet er allemaal heel leuk uit, sommige dingetjes vragen wat gewenning, kortom dat zit allemaal wel snor. Maar ja, 'even' snel op het Forum is er voorlopig niet bij........
-
Probeer het eens met een andere browser, bijv. Google Chrome. Want het lijkt dus echt aan je laptop te liggen..
-
Ik had dat ook in de studio. Heb ondertussen 12x de cookies en browsergeschiedenis verwijdert, en na de laatste keer, inclusief vinkje bij de rode pijl, ging het ineens goed. Misschien proberen ?
http://img543.imageshack.us/img543/8355/browserp.jpg
-
De suggestie van de verschillende browsers leg ik nog even opzij. Ik ben niet zo kapot van allerlei verschillende browsers op m'n systeem en kan me niet voorstellen dat deze versie niet met de IE uit de voeten zou kunnen. Ik probeer de methode Gerrit nog even, per slot van rekening zit ik pas op een stuk of zes keer de browsergeschiedenis en de cookies verwijderen. Goed om te weten dat de aandeelhouder wint........:up:.
-
Inloggen op de Ipad is geen probleem, wel is regelmatig de lay out een beetje een rommeltje. Lopen anderen hier ook tegenaan en daarvoor een oplossing gevonden?
-
Citaat:
Njit
Bedoel jij de kleuren in onderstaand voorbeeld?
http://i.imgur.com/tZpPp.png
Vet gedrukt (2) vind ik het verschil wel duidelijk. (1) is wat lastiger..
Het onderscheid is in principe te laag, zeker voor mensen die kleurenblind zijn. Ook zal een (interactie) designer dit niet snel goedkeuren. Echter het is en blijft een standaard thema, misschien ergens kleine beetje tweaken?
-
Voor de Firefox gebruikers met problemen:
- Ctrl+H toetscombinatie om de geschiedenis te openen
- In het zoekveld floridaforum typen
- Dan rechtermuis op het 1e resultaat
- Kies voor "Deze website vergeten"
- Open FloridaForum.nl weer en log in.
Sinds ik dat heb gedaan werkt de site weer prima, en hoef ik niet elke keer harde refreshes te doen (Ctrl+R of Ctrl+F5)
-
Ik zou het wel prettiger vinden als ik me niet telkens opnieuw zou moeten aanmelden als ik de site open.
-
Dit heeft denk ik te maken met je cookies. Heb je deze al weggegooid? Ook je tijdelijke bestanden etc weggooien.
-
Trails, heb jij een bookmark naar het forum? Zo ja, wijst deze naar http://floridaforum.nl of http://www.floridaforum.nl? De 1e kan problemen opleveren i.v.m. een redirect naar de 2e. Mocht je de 1e als bookmark hebben, kun je dit het beste aanpassen naar de versie met www.
Tevens kun je even kijken naar hoe jij de cache van je browser leegt. In het geval van IE: http://browsers.about.com/od/interne...vatedata_5.htm Zorg dat het laatste vinkje uit staat, anders verwijderd die nog niks. In het geval van Firefox, zie mijn vorige bericht.