-
hahahahah nee dat niet, maar je hoort zo van die wilde verhalen dat mag je wel meenemen en dat niet is gewoon moeilijk.
BV een aansteker in je koffer mag ook niet, nou eerlijk waar nooit aan gedacht.
Dus bij aankomst een lekker bakkie is echt het enigste :o :)
-
Nou, het eerste wat ik bij aankomst zou doen, is even langs de publix, daar hebben ze alles, en dat scheelt je een hoop gesleep.
Stel dat ze je koffer inspecteren bij de douane, en ze zien de suiker?
Hoe dank je dat ze reageren?
Voordat je hebt kunnen uitleggen, dat je zo'n maffe Hollander bent, die niet zonder zijn bakkie leut kan, zit je achter de tralies, en dan mag je daar uitleggen, dat het echt geen cocaïne is, dat witte poeder in je koffer.
Nee dank je, en als ik echt trek heb, stop ik bij de eerste de beste Dunking Donuts voor een bakkie troost.
Eric
PS je mag ook geen aansteker meenemen in je handbagage of kleding !!
-
Op praktisch alle hotelkamers in Florida (en de gehele USA trouwens) staat een klein koffiezet apparaatje met alle toebehoren (ook suiker en melk) dus maak je geen zorgen koffie kun je altijd zetten.
Ook zijn er legio hotels die 24 uur per dag koffie klaar hebben staan de lobby, soms zelfs met zo'n echt amerikaans cookie erbij...lekker!!
Trouwens...wat wil je doen met koffiepads?? Senseo meenemen??...hihi...kon het niet laten....waarschijnlijk bedoel je van die éénpersoons koffiesachets....
groet, Karin
PS Eric......yeessss......Dunkin Donuts........heerlijke koffie met yammie donuts....krijg gelijk trek en heimwee als ik dit zo lees.....
-
Kom je aan in Orlando? Daar is in de aankomstterminal een hele goede Starbucks!! Neem daar lekker een bakkie, Americano met 3 extra espresso-shots, en je kunt er weer tegenaan!
-
Hou er wel rekening mee dat je niet te veel koffie meeneemt, als ik het goed had was er een max. van 500 gr. p.p. (maar dat weet ik niet 100% zeker). En die suiker, als het gewoon kristalsuiker is zullen ze niet moeilijk bij de douane doen (poedersuiker kan wat argwaan opwekken), maar kristalsuiker herkent iedereen gelijk.
-
Laat al je spullen thuis en laat je verrassen in USA! In USA kan je ook alles krijgen in de supermarkten en je hebt er Starbucks waar je prima koffie kan krijgen! :idea:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Kom je aan in Orlando? Daar is in de aankomstterminal een hele goede Starbucks!! Neem daar lekker een bakkie, Americano met 3 extra espresso-shots, en je kunt er weer tegenaan!
Mijn idee ! Ik heb precies hetzelfde gedaan....ff bij Starbuck een sterke bak gescoord en je kan er weer tegen na zo'n vlucht 8)
Greetz,
Thijs
-
Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Hoi,ik weet dat deze discussie al oud is maar hoop dat er iemand antwoord heeft op mijn vraag.
Wij willen voor familie die wij gaan bezoeken zoute drop en hagelslag meenemen in de koffer.Mag dit en zoja hoeveel?
Groetjes Deetje.
-
Ja dat mag en ik gok maximaaal 23 kg per koffer :)
-
Dit is geen probleem, doe dit elk jaar voor mijn vrienden, maar schrijf het wel op. Want als je word gecontroleerd door de douane en het staat niet op je formulier kun je wel eens een lange tijd op het airport verblijven. omdat je dan illegaal spullen importeert.
Dus gewoon aangeven op het formulier dat je de spullen hebt. Indien je kaas meeneemt dan moet deze wel vacuum verpakt zijn anders kan je die niet invoeren. snoep en hagelslag is normaal geen probleem, alhoewel de douane daar niet goed weet wat drop is :-)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
calypso
alhoewel de douane daar net goed weet wat drop is :-)
De vertaling is 'liquorice' (hoewel dat niet hetzelfde smaakt).
Wiki
-
Wij hadden 2 flessen cola in onze koffer de koffer is toen opengemaakt en er zijn proef monsters van genomen. Toen we in maimi aan kwamen vonden zo'n mooi briefje van de TSA en de koffer was overhoop gehaald.
Er lopen van die leuke beagle hondjes rond op het vliegveld alleen nooit hopen dat ze bij jouw koffer gaan zitten of blaffen want dan heb je een probleem.
Dennis
-
Vraag is waarom je flesjes meeneemt naar de USA?
Aangezien je het daar overal kunt krijgen dus niet de noodzaak ervan inzien.
Of het moeten collector items zijn voor vrienden?
-
nee het was geen speciale cola het waren 2 0.5 liter pet flesjes,
we moesten nadat we de auto opgehaald hadden vanaf het vliegveld nog 45 min. rijden en dan hadden we in iedergeval wat te drinken bij ons.
We kwamen snachts aan in miami en het was onze eerste keer we waren niet zo happy om gellijk langs een tankstation te rijden.
maar voor de volgende keer gewoon niks mee nemen....
Dennis
-
Hoi,
Het opslot doen van je (ruim)bagage is dat verplicht?
Mogen ze je koffer zomaar open maken zonder jouw toestemming of zonder dat jij erbij bent?
Die ty-raps zijn toch die plastic dingen? Als ze je koffer willen openmaken moet je toch een schaar in je handbagage je hebben? En dat mag toch niet? Hoe moet je dan je koffer openmaken als ze niet hebben gekeken en je komt in je hotel aan?
Groetjes,
Bowie13:-k
-
hallo
ik weet dat je geen fruit mee mag nemen naar de usa maar het komt toch voor dat het toch lukt om het mee te nemen.
ik moest dan ook erg lachen dat een reisgenoot vanuit nederland een heerlijke sinaasappel in haar handbagage
had en die lekker zat op te eten op het vliegveld in washington waar we zaten te wachten op het vliegveld naar los angeles.
Dus heel goed opletten doen ze dus niet altijd bij de douane.
-
Uiteraard kan je altijd geluk hebben :-)
Ik ben zelf ook een keer ontsnap aan de controle, reed vanuit Las Vegas terug naar California, en wat blijkt daar is een controle aan de state line/grens op zuivel en fruit producten, die mag je dus niet invoeren van de ene staat naar de andere. Dus wij netjes zeggen NEE we hebben geen fruit. en konden doorrijden, maar later bleek dat we vergeten waren dat we net voordat we de grens overgingen ervoor gestopt waren bij een tankstation en wat appels hedden gekocht, helemaal niet meer aan gedacht!!!
Dus ook geluk gehad.
Was toen ook mijn eerst keer aan die zijde van de USA en wist dus niet dat er zelfs tussen 2 staten controles waren!!!
Maar nu vergeet ik dat dus nooit meer.
-
Citaat:
calypso
Uiteraard kan je altijd geluk hebben :-)
Ik weet niet of je dit nu geluk moet noemen :???:
Ik denk dat je zelf verantwoordelijk bent dat je niets meeneemt wat niet mag en dat je dus erg goed op moet letten zodat je er zeker van bent dat je niets vergeet weg te gooien. Ik denk namelijk dat je een probleem hebt als ze ontdekken dat je verboden waar bij je hebt. Het laatste wat je wilt na een zeer lange reis is problemen bij de douane en zo nog langer "onderweg" te zijn.
Ik ben trouwens benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
-
Citaat:
Mickey99
Ik weet niet of je dit nu geluk moet noemen :???:
Zeker niet. Onverantwoordelijk, dat wel.
De verboden om voedsel mee te nemen zijn in onze ogen soms wat overdreven, maar het gaat er toch echt om om allerlei ziektes te voorkomen. In het verleden hebben allerlei plantenziektes bijna de gehele citrusindustrie in Florida platgelegd. Da's toch wel even iets om over na de denken ....
-
In mijn geval waren we het gewoon echt vergeten en was het dus inderdaad geluk hebben.
Maar als je als broekie voor het eerst naar de US (en dat was het voor mij toen in 2000) gaat ken je nog niet alle regels en wil er wel eens eentje ertussen glippen, dit is niet met opzet maar gewoon toeval. Ben uiteraard niet uit op problemen.
En Uiteraard is het onverantwoord als je dit met opzet doet.
Weet wel beter ik werk dagelijks voor de Amerikanen hier dus weet echt wel hoe zij omgaan met hun regelgeving en wat de gevolgen kunnen zijn.
Groeten
harry
-
Ben daar zelf ook eens gecontroleerd. Wij hadden fruit in de auto bij ons, maar er werd toen gevraagd of we het in de store gekocht hadden en mochten zo doorrijden. Er werd ons uitgelegd, dat het over besmettingsgevaar van een fruitvliegje uit Mexico ging.
Knaapje
-
:p Mag ik wel blikjes met b.v. knakworstjes meenemen.
En verpakte voorgebakken broodjes :?:
Pluisje
-
Mag ik je wat vragen?
Denk je dat ze in Amerika geen worstjes en broodjes kennen?
Hot Dogs zijn echt puur Amerikaans. de voorverpalkte broodjes vind je in alle soorten en maten in de supermarkt, en ook voor worstjes hoef je niet lang te zoeken.
Maar om even direct antwoord te geven op je vraag: Blikjes zouden geen probleem mogen opleveren, maar de broodjes , ja ik denk dat ze heel vreemd staan te kijken, en dat het eenkwestie is van de juiste douane beambte.
Maar als je het graag wil, neem je het toch gewoon mee? het ergste wat je kan gebeuren dat het ter plekke wordt in beslag genomen, je krijgt geen boete of zo iets.
Eric
-
Dat hangt er vanaf...
Als je op het douane formulier hebt ingevuld dat je géén eten invoert en dit wél doet kun je een boete krijgen van maximaal $2500,--
Want je hebt dit schriftelijk verklaard met ondertekening...
:mrgreen:
-
Corrus, even een vraagje, ik moet (veel) DE koffiepads meenemen voor een kennis (die overigens in Mexico woont, maar naar Texas toekomt).
Is het verstandig dit op het CDF in te vullen bij etenswaren? Zit helemaal dicht in de doos.
Eric
-
Ik voer bijna altijd koffie én kaas in... ook koffiepads... 2 zakken DE pads...
Food op YES zetten...
Héél soms vragen ze watvoor food... antwoord ik altijd: real dutch coffee and wonderful hard curded cheese (da's niet gelogen) bovendien het laatste wat je zegt blijft altijd bij mensen hangen. (dit is eigenlijk een verkooptechniek maar werkt écht) Maar meestal mag ik doorlopen... soms kijken ze heel even op het formulier. Slechts 1 keer moest de koffer open... vroeg ie of er chocolade in zat... Vroeg ik... why do you ask... Zegt ie lachend... I love Dutch chocolate... :D Zonder dat hij er in gekeken had, kon ik de koffer weer dichtmaken en doorlopen... Persoonlijk vind ik koffie geen "eten" maar food betekend óók "levensmiddelen", dan lieg ik in ieder geval niet op het formulier...
-
Koffiepads he....
Ik zou ze wel aangeven, waarom?
Omdat je wel een risico neemt, ten eerste omdat je iets meeneemt dat bij mijn weten wel aangegeven moet worden.
En denk eens na je gaat naar de USA, waar veel drugs en dergelijke onderschept worden die regelmatig tussen koffie gestopt worden!
Je zegt zelf dat je VEEL moet meenemen dat is dan altijd al verdacht.
Dus tel die 2 op en dan zou ik me nog wel eens bedenken om het niet erop te zetten.
En waarom zou je ze er niet op zetten??
Veiliger om het gewoon aan te geven dan achteraf problemen te hebben is mijn motto.
-
Hoi Eric,
Ik vond onderstaande op de http://www.cbp.gov/ site
Dit betreft dan wel goederen verzonden per post, zag zo snel niet iets specifieks over zelf invoeren.
As a general rule, candies, condiments, spices, coffee and teas that are commercially packaged are ok, however bulk teas or spices, etc. are subject to inspection and if they are found to have insects, they may be seized and destroyed.
Ook las ik ergens op die site dat er een boete van $10.000 gegeven kan worden als je wel invoert en dit niet aangeeft...........
Stuur hen anders een mailtje, dan weet je precies hoe en wat.
-
Maar hoe zit het met etenswaar die je nog in je handbabage hebt zitten, uiteraard dan nog met dichte verpakking. Neem aan dat je daarvoor niets hoeft in te vullen op het formulier?
-
Jawel hoor, het maakt niets uit of het nu in de ruimbagage of in je handbagage zit: je moet het aangeven. het gaat erom wat je invoert, al heb je het in je hand.
Houd je rekening met de nieuwste regels betreffende de handbagage?
Eric
-
Ja vloeistoffen, gels en andere wannabe liquids blijven thuis
-
Scheermesje mee in koffer?
Veilig een scheermesje in me koffer stoppen, of breken ze dan je koffer open of iets...? Want ik hoorde via DReizen dat je koffers niet op slot mag doen etc... Who can help me out:-s
-
Re: Kan ik
Hoi,
Ja hoor je koffer kun je gewoon volstoppen met gevaarlijk spul.
Je handbagage, daar is het allemaal om te doen.
PC
-
Re: Scheermesje mee in koffer?
Hier een lijstje van wat er allemaal in je koffer mag:
http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...ted-items.shtm
-
Vorig jaar gewoon in de koffer meegenomen en zelfs nagel toestanden en een schaartje zat er ook bij.
Zolang het maar gewoon in je koffer zit............:wink:
gr. Monique
-
Citaat:
Vally
Veilig een scheermesje in me koffer stoppen, of breken ze dan je koffer open of iets...? Want ik hoorde via DReizen dat je koffers niet op slot mag doen etc... Who can help me out:-s
Scheermesjes in koffer = geen probleem.
Een poffertjespan (...) is wel reden om een koffer te openen en helemaal door te spitten ....... =P~
-
Moet Ik Me Zorgen Maken ??? (Belgische chocola meenemen)
Het is nu echt aan het afkorten en als echte Belg wil ik natuurlijk uitpakken bij onze gastheren met Belgium chocolats.
Maar toen vertelde me iemand dat voedingswaren meenemen niet toegelaten is ??
Heeft iemand daar ervaringen mee ?
Klopt het dat je bijv geen pralines verpakt zou mogen meenemen.
gelieve snel te reageren aangezien ik binnen een paar dagen naar ginder vertrek.
groetjes bjorn
-
Re: Moet Ik Me Zorgen Maken ???
Hier kan je zien wat wel is toegestaan, bij twijfel gewoon meenemen en aangeven bij de food and aggriculture controle. In het ergste geval zal je ze moeten weggooien, niet aangeven en er tussen uitgepikt worden is minder pretttig. Anders even een belletje naar de Ambassade.
Ambassade van de Verenigde Staten van Amerika
Regentlaan 27, B-1000 Brussel
Telefoon: (32-2) 508-2111
Fax: (32-2) 511-2725
Openingsuren: maandag tot vrijdag van 9 to 6.
Citaat:
1. Etenswaren en Landbouwprodukten
Geef alle landbouwprodukten aan bij de Douane als u de V.S. binnengaat.
A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S.
- Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren
- Oliebollen
- Hagelslag
- Drop
- Pindakaas
- Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.
- Koffie
- Baby poedermelk
- Glutenvrij voedsel
- Vis
- Snoep en chocolade
B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen
- Vlees en vleesprodukten (ook produkten waarin vlees is verwerkt, b.v. soepen)
- Verse groenten en fruit
- Absint
- Snoep gevuld met alcohol
-
thx voor de info, hmmm ik vrees dat er wel een paar pralines in zitten met een soort van alcoholishe vulling.
Nuja we zullen zien hé op hoop van zegen hihi ik zal toch niet gearresteerd worden (hoop ik ) om een paar pralines amerika binnen te brengen.
groeten bjorn
-
Je kan ze toch zelf uitzoeken zodat er geen alcoholische vulling bij zit?