-
Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target
@ING, zelf hebben wij naast onze ING account ook een SunTrust account in Amerika, ook deze werken met MasterCard, dus dat logo zal gewoon op de deur blijven staan.
Voorheen had de SunTrust een kaart i.s.m VISA, deze werken met 'interlink' en 'plus'.
De MasterCard werkt met 'star'.... In de geldautomaten die in de supermarkten staan werkt het namelijk nog wel, en die kantoren zitten bijv. In de Wal-Mart supermarkt, dus als je binnenkomt, is het logo wel degelijk te gebruiken, alleen niet bij de kassa van de supermarkt. Maar keurig dat jullie er werk van maken, top!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
r.teeuwsen
@In de Wal-Mart supermarkt, dus als je binnenkomt, is het logo wel degelijk te gebruiken, alleen niet bij de kassa van de supermarkt. Maar keurig dat jullie er werk van maken, top!
Bij iedere kassa staan alle logo's die daar worden geaccepteerd. Daar staat het Mastercard logo gewoon bij.
Overigens vind ik het ook perfect dat ING haar kalnten zo bediend. Daar kan 'mijn' ABNAMRO nog een puntje aan zuigen.
-
Hoi Ton,
Oké, dat wist ik niet, maar dat komt omdat ik altijd met mijn SunTrust account mijn betalingen doe in Florida ;-)
Thanks!
-
Citaat:
Bij iedere kassa staan alle logo's die daar worden geaccepteerd. Daar staat het Mastercard logo gewoon bij.
Kleine nuance. Op de NL betaalpassen (pinpassen) staat het Maestro logo. Dat is wat anders dan het MasterCard logo. Als dus bij de kassa het Mastercard logo staat (en dat staat bij de WalMart kassa hebben we gezien, evenals bij tankstations) dan betekent dat niet dat de pinpassen met Maestro logo worden geaccepteerd.
Complimenten overigens dat de ING de moeite neemt om aan dit forum deel te nemen.=D> Heel wat anders dan het slappe antwoord dat ik van de ING helpdesk heb gehad. Daarin werd beweerd dat de oorzaak is gelegen in het feit dat niet alle winkels in het buitenland de nieuwe EMV chip kunnen lezen.
-
Fijn dat de ING zich ook daadwerkelijk met dit probleem bezig houd. Wij zitten momenteel in Florida, en ik vraag telkens aan de kassa of de kaart geaccepteerd wordt, dan zeggen zij, just try it, en tot nu toe is het mij bij zowel de Wallmart als de Publix in Fort Lauderdale gelukt om te pinnen met cashback, dus kennelijk is het nog geen standaard hier. Volgende week zal ik het in Fort Myers en Tampa proberen.
-
Ik pin hier in Jacksonville met mijn Rabobank kaart nog steeds zonder problemen.
-
@car66: Bij Walmart en/of Target?
-
Inmiddels in Napels en Fort Myers Beach zowel bij Wallmart als de Publix met debitcard betaald met cashback. Helaas zijn vandaag ons beider cc van de ING geblokkeerd en ze zijn enkel telefonisch bereikbaar op werkdagen en zaterdags tot 5 uur, heb ik vandaag en morgen dus helemaal niets aan. Thuis maar ook een andere cc aan gaan schaffen.
-
Citaat:
ze zijn enkel telefonisch bereikbaar op werkdagen en zaterdags tot 5 uur,
Eigenlijk gaat dit topic over de debitcard maar heb je dit nummer al geprobeerd:
http://img263.imageshack.us/img263/8342/inglk.png
Uploaded with ImageShack.us
-
Citaat:
Teleton
Dank je wel, maar volgens mij is dit enkel om je pas(sen) te laten blokkeren wanneer je ze kwijt bent, ben bang dat dat een computer is, en als er iets mis gaat kan ik straks ook mijn gewone pinpas niet meer gebruiken en dat risico loop ik nu liever niet, we zitten nog 10 dagen hier, dus die pas heb ik hard nodig :D
Maar misschien heb ik het helemaal mis, als dat zo is, hoor ik het graag.
Thuis had ik het volgende nummer genoteerd ING Fraude 31205846441, hier wordt niet opgenomen, en op de site heb ik dit nummer gevonden 31205611619, dit is specifieck voor als je cc geblokkeerd is in het buitenland, maar zoals ik al schreef, enkel op werkdagen en zat tot 5 u
-
Op de achterkant van je CC staat een telefoonnummer dat je kunt bellen.
-
Klopt, maar dat is inderdaad het nummer in geval je je kaart verliest of gestolen wordt, dus om te blokkeren. Overigens zijn beide cc nu gedeblokkeerd, wellicht heeft het mailtje dat ik gisteren stuurde hiermee te maken. Sorry Teleton, nu stop ik hier over de cc :-)
-
Citaat:
verwijderd
Bedankt voor deze snelle reactie en de creditcard gaat uiteraard mee op vakantie, maar het cashback programma met de Debitcard is een financieel gunstige manier om aan contante dollars te komen en wordt daarom veel gebruikt door de forummers op vakantie.
Maar we wachten de resultaten van de meldingen per PM even af.
Hi, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht, ik betaal echt alles (zelfs een pak kauwgom) met mijn CC (heb er trouwens 2 van MC en nooit problemen mee gehad).
Hoe zit het eigenlijk met cashback op je CC doen ze dat wel?
-
Citaat:
Ferno
Hoe zit het eigenlijk met cashback op je CC doen ze dat wel?
Nee..........
-
Hier een tip, die ik nog niet voorbij heb zien komen; ipv van bij Walmart en dergelijke ATM bij gasstations geld uit de automaat te halen, kan dit ook bij Bank of America of een Credit Union.
Bank of America rekent $3 per transactie, de Credit Unions $2. Ik meen dat de service ATM's meer berekenen.
Trouwens in my neck of the woods....Brevard County kan ik nog steeds bij Walmart en Target pinnen met cash-back, zelfs bij Sam's Club
-
Citaat:
Wiepster
Brevard County kan ik nog steeds bij Walmart en Target pinnen met cash-back, zelfs bij Sam's Club
Met een 100% Nederlandse Debit card??? :lol:
-
Van de week dus even geprobeerd maar helaas geven de Nederlandse passen in ieder geval problemen bij het betalen bij een walmart. Zowel ING als Rabobank debitcard(pinpas) werden geweigerd. Overigens werkt de Creditcard hier wel dus je kan wel je boodschappen afrekenen.
Bij de andere supermarkt ketens konden we tot op heden wel met de debitcard betalen.
Gegevens inmiddels doorgezet naar de ING.
-
Gisteren bij de Super Target geen probleem gehad om te pinnen en cash back te krijgen.
-
Behalve in de Walmart werkt de debitcard ook gewoon in de andere supermarten. En inmiddels een reactie gekregen van de ING, moet zeggen dat ik het een wel erg simpel antwoord vindt aangezien we in mei nog wel konden pinnen.
Citaat:
Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat uw Betaalpas niet wordt geaccepteerd door Walmart. Graag gaan wij hier op in. Met uw Betaalpas kunt u betalen in winkels waar u het Maestro-logo ziet. In sommige landen staat het oude Cirruslogo in winkels. In winkels waar u het Mastercard-logo ziet, kunt u niet altijd betalen omdat de soft- en hardware van die bedrijven nog niet zijn aangepast op het nieuwe pinnen. Wij wensen u een gelukkig 2012.
-
Ook ik ondervind weinig problemen met mijn debitcard. In alle Publix supermarkten waar ik tot nu toe ben geweest ook gewoon cash-back gekregen.
Alleen bij een tankstation werd mijn debitcard geweigerd
-
@Sjoerd:
En van wie is die debitcard dan wel??
Knaapje
-
@verwijderd:
Typisch antwoord van iemand, die de marketing/customerservice training gedaan heeft.
Ze begrijpen alles en helpen je graag maar je komt met het antwoord niet verder.
Het script voor het antwoord staat gewoon onder een toetsencombinatie geprogrammeerd.
Knaapje
-
Zojuist terug uit Florida en diverse malen bij de Walmart gepind met mijn Maestro (ABN Amro wereldpas). En natuurlijk $100 cashback gevraagd. Dat was in ons eigen Sebring. Het lijkt erop dat het per vestiging scheelt.
-
Ook wij hebben zojuist probleemloos onze boodschappen betaald bij Walmart (Cypress Parkway in Kissimmee) met een debitcard (Rabo wereldpas en ING). Ook cash back ging prima. Publix (Cypress Parkway Kisssimmee) gisteren ging ook goed.
-
@Knaapje: Ik gebruik meestal mijn ASN-pas. Die heeft lagere tarieven(geen koersopslag) dan mijn ING-pas
-
Ook ik kan melden dat we tot nu toe geen problemen hebben gehad met onze pinpas van de ING. Ik heb deze diverse keren gebruikt bij de Wallmart (west vine street) en target. Bij beide ook cash back terug gehad. Zelfs bij de tankstations van 7-leven hebben we er mee getankt. Geen enkel probleem tot nu toe.
-
Ik wil even melden dat in de supermarktsen en tankstations waar we afgelopen november niet konden pinnen met onze NL bankpas het nu wel weer mogelijk is. WalMart aan de US27 (Clermont), Publix, Supertarget US192-west en ook Racetrac (192-west) geen problemen meer. Ook cashback geen probleem. Het lijkt er op dat de problemen van tijdeijke aard zijn geweest.
-
Publix en Walmart wisten we al (van de laatste vakantie), maar het is goed om te horen dat Racetrac ook weer "om" is.
-
Ik hoop dat ik mijn vraag hier thuis hoort. Er wordt veel gepraat over een cash back programma. Ik vraag me af wat dat is. Volgend jaar ga ik naar Florida en ga voor het eerst een debitcard aanvragen (bij GWK). Ik ben erg benieuwd wat het cash back programma is aangezien het voordeliger is als ik het goed begrijp.
-
Cashback is, zoals de naam al doet vermoeden "geld terug", en komt kort gezegd hier op neer;
Je doet je boodschappen (o.a. bij Walmart of Publix), rekent af met je debitcard (pinpas/bankpas) en vraagt dan om cashback, bijv. 50 dollar.
Je krijgt dan 50 dollar contant van de cassiere in het handje, en het geheel (de $50,- + de kosten van je boodschappen) wordt verrekend via je bankrekening, tegen de dollar middenkoers van dat moment.
Dus zonder commissie of wisselkosten, of kosten van pinnen bij de ATM, en dat maakt het zo'n beetje de goedkoopste optie om aan cash dollars te komen.
-
Citaat:
rebel_star
Volgend jaar ga ik naar Florida en ga voor het eerst een debitcard aanvragen (bij GWK).
Zoals Ta2 Gerrit al aangeeft gebruik je hiervoor je normale bankpas/pinpas, dat is je debitcard. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het speciaal aanvragen van zo'n kaart bij het GWK.
-
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport. Die hebben wij ook aangevraagd (en gevuld) toen de koers erg gunstig stond. Bij onze laatste reis had mijn nichtje er een aangeschaft en daar kon ze overal mee betalen.
-
Citaat:
ferret
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport.
Echter... Deze wordt nét zoals een prepaid Credit Card, niet geaccepteerd door de car-rental bedrijven of voor borg in hotels.
-
Super bedankt voor jullie antwoorden!!! :D Ik bedoelde inderdaad een cash passport. Dacht echt dat een debitcard dat was maar ja in het onderwerp staat al dat het om een betaal-/pinpas gaat, dom, dom, dom van mij. Op de een of andere manier heb ik er nooit over nagedacht om gewoon met mijn normale betaalpas te betalen. Dus ook thanks voor de eye opener :p. Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje voor de dingen die we 50/50 betalen zoals het eten, benzine enz. Vandaar dat ik op zoek was naar een ander betaalmiddel zodat ik mijn eigen aankopen kon scheiden van de gezamelijke aankopen. Nogmaals bedankt ik weet weer meer....
-
Citaat:
rebel_star
Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje
Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.
-
Citaat:
Teleton
Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.
Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......
-
Citaat:
laanvdj
Niet helemaal waar, ......
Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.
Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:
Citaat:
Credit Cards: The credit card must be presented, with available credit, in the renter's name.
-
Citaat:
laanvdj
Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......
Dan heb je tot nu toe altijd geluk gehad...
-
Klopt, bij ons werd de auto op de naam van mijn vriend gezet en ik als tweede bestuurder, maar toen ik 'mijn' creditcard gaf werd dit omgewisseld. Dus wat corrus al zegt: tot nu toe geluk gehad.
-
Citaat:
Teleton
Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.
Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:
Is deze opmerking gelijk nodig:roll:.
Dit zijn ONZE ervaringen.
Nu graag terug naar het topic!