-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AstridV
Trainspotters,
Jij had het over British Airways dat die zo goed is.
Wat is er zo goed aan? Wat zijn de voordelen?
Vlieg je daar dan ook mee vanuit England?
Hoe is de beenruimte? Heb je genoeg tijd voor de overstap te halen?
Ben je dan niet veeeeel langer onderweg als 9/10 uur?
Hoe is het met de prijsverschil? Goedkoper of duurder?
Groetjes,
AstridV
Ik ben ook heel tevreden over BA...
Bijvoorbeeld:
Amsterdam London-Gatwick... Daarna Gatwick - Orlando...
BA heeft voor een Boeing 777 gekozen met een 3-3-3 configuratie...
-Verder de gebruikelijke beeldschermpjes in de stoel voor je
-Zelfs een inklapbaar voetenbankje
-En het gebruikelijke eerder genoemde toilet tasje met inhoud...
-Eten prima, drinken (geen alcohol) gratis... uitsekende service...
Hoelang???
-Amsterdam - Gatwick vliegtijd ongeveer 50 minuten (meestal minder)
Gatwick Orlando minder dan 8 uur...
Dus allemaal eigenlijk niet langer dan andere maatschappijen...
En... je zit niet opgevouwen... je zit zelfs ruim... en dat is zoals het hoort, meneer Martinair...
Bij BA betaal je veel luchthavenbelasting... da's jammer...
Maar per saldo scheelt ook dit weer niet veel met andere maatschappijen..
-
Hallo Astrid,
Corrus heeft een juist beeld gegeven.
BA is prima in orde.
Twee jaar geleden was voor ons alle drank nog gratis, tijdens het eten wijn en een whiskey om onderuit te zakken.
De overstaptijden op LGW zijn als je op de eerste (07:00) vlucht van BA bent geboekt ruim bemeten. De tweede vlucht (10:00) is een stuk krapper, 65 minuten, maar te doen.
Vliegtijd: V AMS 10:00 A LGW 10:10 V LGW 11:05 A MCO 15:20 = ttl 11:20. Het is wat langer dan MP maar je komt veel relaxter aan.
Op de retourvlucht is de overstap identiek.
groet,
Trainspotters
-
air france
Wij gaan in januari voor het eerst met Air France naar florida .
Goede ervaringen met Air France , naar andere bestemingen !
Vorig jaar met martinair vonden we niet zo goed .
Vooral ik en mijn man zijn niet van de kleinsten ,
betreft de been ruimte weinig plaats
dus proberen we met air france !
groetjes
-
-
Vergelijkings-site vliegtuigmaatschappijen ?
Kan iemand mij helpen aan een site waar ik verschillende vliegmaatschappijen kan vergelijken?
Qua prijs,interieur enz....
-
- Hier kun je bekijken hoe de vliegtuigen ingedeeld zijn en wat er aan extra's bij zit (entertainment etc): www.seatguru.com
- Hier kun je zien hoe het eten eruit ziet: www.airlinemeals.net/
- Hier kun je foto's opvragen van de binnenkant (zoeken op een bepaalde Airline en dan bij Category voor 'Cabin View' kiezen): www.airliners.net/search/index.main
Prijzen vergelijken kun je het beste doen op grote boekings-sites als:
- www.cheaptickets.nl
- www.vliegtarieven.nl
- www.vliegtickets.nl
-
-
Wellicht heb je hier ook nog iets aan: www.lovemyseat.com
Zelfde idee als seatguru, vullen elkaar redelijk goed aan.
-
De favoriete site van mijn collega's in de US, die ik daar heb leren kennen:
www.kayak.com
Is wel Amerikaans natuurlijk, maar wel een prachtige vergelijkingssite om mee te nemen als je op zoek gaat !
-
Vliegtuigmaatschappijen (NWA vs Delta/United)
Ik lees hier al een tijdje het forum, en als het over vliegtuigmaatschappijen gaat dan wordt er meestal gesproken over Delta en United (Europese even buiten beschouwing gehouden). Is er een reden dat een NorthWest Airlines niet gebruikt wordt als maatschappij?
Of komt Delta/United gewoon beter uit?
Ik vlieg dus in November voor de 2e keer met NWA (via Detroit), en ben er wel benieuwd naar waarom NWA niet "in trek is" :)
-
Re: Vliegtuigmaatschappijen (NWA vs Delta/United)
Daar is geen speciale reden voor, alleen hebben Delta en United vaak de beste tarieven voor Florida.
NWA en KLM komen meestal wat duurder uir.
Ikzelf kom vaak goed weg met Continental, maar heb de laatste 2 keer ook Delta gebruikt.
Ik kan niet echt zeggen dat de ene mij beter is dan de andere, al heb je bij Delta en NWA meestal geen eigen schermpje, en bij United en Continental wel.
Eric
-
Punt is gemaakt en heb er niet veel aan toe te voegen.
Het is puur een centenkwestie. NW is dankzij de alliantie met KLM een wat duurdere maatschappij.
Misschien heeft het ook te maken met de hubs (BOS, DTW en MSP) deze liggen allemaal relatief ver van Orlando zodat de aansluitende vlucht nog wat meer tijd vergt dan bijvoorbeeld vanaf WAS.
(drogreden natuurlijk :wink: )
groet,
Trainspotters
-
Dan hebben wij dus "het geluk" gehad dat NWA elke keer dat wij gingen boeken t goedkoopste was. Dit keer heeft een ticket 268 eur gekost (excl belastingen). Vond ik toch een schappelijke prijs.
-
Er staat vandaag een artikel in de krant (metro) dat vanaf 2007 er ook goedkoop naar Amerika gevlogen kan gaan worden. Dat zou dan met de maatschappij Zoom Airlines moeten gebeuren. Of Orlando/Miami hier ook bij horen is mij niet geheel duidelijk.
Tot op heden voert deze maatschappij alleen nog vluchten uit tussen Canada en het Verenigd Koninkrijk.[/quote]
-
Zoom heeft in eerste instantie alleen de intentie om vanuit de UK naar Amerika te vliegen. In eerste instantie naar New York, San Francisco en Mexico maar later zeker ook Florida. Florida is een van de grootste bestemmingen van Britse toeristen.
-
Wij vliegen dit jaar met United. Vorig jaar met NWA is absoluut NIET goed bevallen. Wat een onbeschoft personeel aan boord! Ze behandelden ons alsof we kinderen waren. Waren zelfs te beroerd even naar de overkant te lopen om de cola light aan te vullen. En wij kwamen aan op 25 november: de grote sneeuwdag met 900 kilometer file. Nou, wij moesten door de bliksem en regenstorm landen op Schiphol en wat doet die stewardes... die gaat schietgebedjes lopen doen. Iets wat dus NOOIT mag, omdat ze dan de passagiers angs aanjaagt. Wat een doos.
Nee, voor ons nooit meer NWA!
-
Lekker eng verhaal zeg ik geloof dat ik lichtelijk in paniek zou raken.
Zoiets hebben wij ook ooit meegemaakt met een vliegreis naar turkije met jawel Onur. :twisted:
Ook nooit meer, De stewardes kon geen engels en liep paniekerig door de gang paden en er moesten zelfs wat mensen hun plaatsen verlaten zodat de stewardess paniekerig naar buiten kon kijken.
Keek ze naar de Vleugels, motoren?
(Het was ook nog een oud vliegtuig waar veel dingen met zilver tape vast zat zoals stoelen, deuren echt verschrikkelijk!)
Iedereen wilden weten wat er aan de hand was maar niemand kon wat vertellen en er waren meer mensen zich ongemakkelijk gaan voelen in het vliegtuig.
Rare toestant, Ik was blij dat ik aan de grond stond.
Maar wij moesten ook nog terug vanuit Turkije.
Nooit meer Onur.
Ps: ik weet het gaat hier niet over onur maar wou het wel even kwijt!
Gr marisca :lol:
-
Re: delta of united
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
Een paar keer met US Airways gevlogen... nou... beslidt niet slecht... tja het is geen Singapour Airlines...
Maar wij werden prima behandeld, vriendelijk, snel... wij hadden niets te klagen... wij waren dus zeer tevreden...
Zijn er sinds deze tijd al meerdere die met US Airways gevlogen hebben? Wij gaan hoogstwaarschijnlijk dit jaar met ze vliegen maar ik kan er weinig over vinden op de zoekfunctie of op internet over de ervaringen.
Wel heb ik iets over de beenruimte gevonden, zit tussen de beenruimte in van Economy en Economy plus van United dus dat moet voor ons wel te doen zijn.
-
Re: delta of united
Ik heb een paar jaar geleden een keer met US Airways gevlogen, en zover ik mij kan herinneren is er niets mis mee.
Op Seatguru kun je de indeling zien en vergelijken.
Eric
-
Re: ervaring gevraagd: geen hotel maar vliegmaatschappijen
Wij hebben met US Airways en met Delta gevlogen. Met allebei meerdere keren. We hebben met allebei zeer goede ervaringen.
Ik kan dus ook niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Ik vind ze allebei goed. Volgende maand gaan we weer met Delta.
Jolanda
-
Citaat:
Jan en Jolanda
Wij hebben met US Airways en met Delta gevlogen. Met allebei meerdere keren. We hebben met allebei zeer goede ervaringen.
Jolanda
Ik denk dat het op zich ook niet zo veel uitmaakt, alleen hoor je hier niet zoveel over US Airways, vorig jaar met United en is ons prima bevallen alleen die was nu iets van €250 duurder en daar kan je natuurlijk ook weer andere leuke dingen mee doen.
Kon er alleen niet zoveel over vinden in de verschillende fora en op internet.
gr. Paula
-
Citaat:
lies-hattink
Hallo allemaal
.............. De 2 laatste hebben ook nog eens lage luchthavenbelastingtarieven(woord voor galgje!!).................
Lies,
Let wel even op.
Ik heb bij vergelijkingen diverse malen gezien, dat er bij dit soort verschillen er later bij de boeking ineens een toeslag o.i.d. tevoorschijn kwam.
Je kunt altijd even een "schijnboeking" maken via een of andere boekingsmachine.
Groeten
Knaapje
-
Citaat:
knaapje
Lies,
Let wel even op.
Ik heb bij vergelijkingen diverse malen gezien, dat er bij dit soort verschillen er later bij de boeking ineens een toeslag o.i.d. tevoorschijn kwam.
Je kunt altijd even een "schijnboeking" maken via een of andere boekingsmachine.
Groeten
Knaapje
Knaapje,
Ik heb vandaag dit onderwerp even nieuw leven ingeblazen met wat vragen over US Airways, het oorspronkelijke bericht van Lies is volgens mij van begin juni, ik neem aan dat ze onderhand wel geboekt heeft.
gr. Paula
-
Citaat:
paula
Knaapje,
Ik heb vandaag dit onderwerp even nieuw leven ingeblazen met wat vragen over US Airways, het oorspronkelijke bericht van Lies is volgens mij van begin juni, ik neem aan dat ze onderhand wel geboekt heeft.
gr. Paula
Effe niet opgelet.
Knaapje
-
Nou die vraag van mij heeft dus ook weinig zin gehad.
Werd net gebeld door AV dat alle vluchten volgeboekt zitten voor 8 juli en de twee daaropvolgende weken met US Airways:mad: :mad:
Nu dus toch met United en wel op 13 juli, natuurlijk op vrijdag de 13e](*,) ](*,) , als dat maar goed gaat.
Paula
-
Heeft iemand een idee of je je DVD speler kan opladen in het vliegtuig bij Delta? Of moet je dan zorgen dat je op een speciale plek zit?
-
Volgens Seatguru zitten de Power Ports in de 767-300ER alleen in de Business Elite klasse en in de 767-400 overal (vliegen wij een keer mee heen of terug :???: )
-
Beste plaats om over te stappen
Ik wil via internet vliegtickets boeken bij United (World ticket center). Je kan kiezen tussen een overstap in Washington of Chicago.
Ik ben inmiddels diverse keren in Washington overgestapt en dit zonder problemen. 1x Zijn we in Chicago overgestapt en dat was een groot drama. We hadden vertraging op de reis van Orlando naar Chicago en daardoor te weinig tijd om over te stappen. Daarna alleen nog maar rechtstreeks gevlogen maar ja, das nu een stuk duurder dus toch maar weer overstappen.
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?
Jackie
-
Re: Waar zouden jullie overstappen?
Ik snap niet helemaal waarom je de vraag stelt aangezien je het antwoord zelf ook al kan bedenken. Op Washington ben je al een aantal keren overgestapt zonder problemen en op Chicago is de overstap een keertje wat minder soepel verlopen. Als je goede ervaringen hebt met Washington lijkt me toch dat je daar weer voor kiest?
-
Dat lijkt mij ook, tenzij het natuurlijk heel veel in prijs of overstaptijd scheelt. Mijn overstap in Washington verliep in ieder geval heel goed vorig jaar, in Chicago ben ik nog niet geweest.
-
Ik kan je hierin niet adviseren. Wij gaan dit jaar voor het eerst met een overstap in Washington (ben zelf erg benieuwd hoe het daar zal gaan) en zijn nog nooit in Chicago overgestapt. Ik zou je gevoel volgen zoals hiervoor ook al is aangegeven.
-
Ja, lijkt inderdaad een overbodige vraag. Zal het even toelichten.
Mijn voorkeur gaat door de ervaringen uit naar Washington maar op de dagen dat we reizen zijn de gunstigste vertrektijden die met Chicago als overstap.
Vandaar mijn onzekerheid om hiervoor te kiezen.
Misschien dat iemand wel goede ervaringen heeft in Chicago.
Jackie
-
Citaat:
mickmak
Ik wil via internet vliegtickets boeken bij United (World ticket center). Je kan kiezen tussen een overstap in Washington of Chicago.
Ik ben inmiddels diverse keren in Washington overgestapt en dit zonder problemen. 1x Zijn we in Chicago overgestapt en dat was een groot drama. We hadden vertraging op de reis van Orlando naar Chicago en daardoor te weinig tijd om over te stappen. Daarna alleen nog maar rechtstreeks gevlogen maar ja, das nu een stuk duurder dus toch maar weer overstappen.
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?
Jackie
Heenreis: 2 uur..
Terugreis: 2 uur...
De overstap op de terugreis zou je theoretisch voldoende hebben aan 1 uur...
Maar het nadeel is dan dat indien je vanaf Orlando een flinke vertraging zou krijgen, je de lange vlucht niet meer zou halen...
Maar meestal is de terugreis nooit het probleem daar het laatste vliegtuig naar Washington om 13:45 uur vanuit Orlando vertrekt.
En de lange vlucht vanuit Washington op z'n vroegst pas om 17:30 uur.
De heen reis heb je op Washington Immigration, die loopt altijd redelijk door... MITS je op tijd vanuit Nederland vertrekt...
Heb je op Schiphol vertraging van 45 minuten, is het op Washington vreselijk druk bij Immigration, daar er dan rond die tijd ook nog 3 engelse maatschappijen landen... dus lekker 2 uur aanhouden...
Verder is er niks mis met Chicago maar als je dan een beetje te laat bent wordt het écht rennen... ik vondt Chicago nét evet te omslachtig... (mijn mening)
Bovendien vlieg je een kwartier langer vanaf Amsterdam naar Chicago en een kwartier langer van Chicago naar Orlando...
-
In 2006 heb ik in Washingon het grootste drama aller tijden meegemaakt. Urenlang voor de douane staan, druk, met koffers gooiende mensen etc. Wat was dat erg. Nooit meer.
Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o
-
Citaat:
Michael66
In 2006 heb ik in Washingon het grootste drama aller tijden meegemaakt. Urenlang voor de douane staan, druk, met koffers gooiende mensen etc. Wat was dat erg. Nooit meer.
Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o
Welke periode was dat, Michael?
3 jaar terug hadden wij hetzelfde probleem rond de kerst...
-
Mickmak,
Ook wij hebben goede ervaringen via Washington Dulles (1998, 2005).
Gaan dit jaar via Atlanta, afwachten.....
Maar als je voor het zelfde geld via Washington kunt vliegen zou ik
dat doen.
-
Citaat:
mickmak
Ik heb tot op heden slechte ervaringen met het overstappen op Washington. Mijn ervaringen met Chicago zijn iets beter, maar ook dit veld heeft niet mijn voorkeur. Ik zou vooral kijken naar het aantal aansluitende vluchten naar de eindbestemming. Mocht je dan toevallig je aansluiting missen, wat m.n. in Washington niet ondenkbaar is, dan heb je in ieder geval nog de kans om op dezelfde dag, zonder al te grote omwegen naar je eindbestemming te vliegen.
Hoeveel tijd je minimaal moet aanhouden is moeilijk te zeggen. Normaal gesproken zou 2 uur voldoende moeten zijn, maar de laatste tijd blijkt dit elke keer te krap te zijn. Van mijn laatste drie vluchten heb ik er slechts 1 op een normale manier kunnen halen. Bij de andere vluchten kon ik mijn aansluiting elke keer net halen omdat ik gebruik kan maken van de US citizens lijnen. Als ik gebruik had moeten maken van de normale lijnen, dan had ik het zeker niet gehaald. Misschien moet je voor je eigen gemoedsrust gewoon drie uur inbouwen. Dat ene uurtje weegt m.i. op tegen de ellende die je hebt als je je aansluiting mist.
-
Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, het hangt allemaal van de drukte op het moment af.
Komen er net rond de tijd dat jij aankomt nog een paar internationale vluchten aan, dan kunnen de wachttijden extreem oplopen.
Ik heb denk ik alle overstapsteden al een keer gehad, maar kan niet speciaal een 'beste' aanwijzen.
Wel heb ik opgemerkt, dat de Amerikanen hard bezig zijn de faciliteiten te verbeteren, zo hebben ze een Houston een geheel nieuwe heel grote hal gebouwd speciaal voor de immigration.
Een negatieve uitzondering vormt Atlanta, waar de wachtrijen, speciaal bij de securitychecks extraam kunnen oplopen.
Ik zou altijd proberen een minimum overstaptijd (op de heenweg dan) van twee uur aan te houden, vaak teveel, maar een lekker bakje koffie bij Starbucks is nooit weg.
Eric
-
Citaat:
Eric
Een negatieve uitzondering vormt Atlanta, waar de wachtrijen, speciaal bij de securitychecks extraam kunnen oplopen.
Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vlieg al meer dan 10 jaar met Delta. Over het algemeen altijd via Atlanta. In de afgelopen jaren heb ik op deze luchthaven nog nooit mijn aansluiting gemist a.g.v. lange wachtrijen. Persoonlijk vind ik Atlanta Heartsfield een van de beste luchthavens van de VS.
-
Het is ook de grootste luchthaven van de VS