Hier hetzelfde, het blog van Hannie verschijnt niet in mijn leeslijst. :sad:
Dan maar even via het forum opzoeken:D
Afdrukvoorbeeld
Hier hetzelfde, het blog van Hannie verschijnt niet in mijn leeslijst. :sad:
Dan maar even via het forum opzoeken:D
Hier ook maar erg weinig berichten in de leeslijst de laatste weken.
Ik dacht dat er mogelijk weinig blog actief waren.
Van Hannie heb ik niets gezien, van Sonja wel.
Wel jammer, hopelijk lost het zich weer op.
En ik krijg Hannie dan weer wel, maar Sonja weer niet, terwijl ik wel aangemeld sta als volger, moet dan niet steeds vergeten om via het forum te kijken!
Ik gebruik ook de blogger van blogspot.com, maar schrijf alles met windows livewriter.
Nu heb ik in blogspot ingesteld, dat als ik een link plaats, deze in het rood wordt weergegeven, dit doe ik via "Sjabloonontwerper van Blogger" -> "Geavanceerd" -> "Links". Hier staat alles in het rood weergegeven.
Nu als ik met Livewriter aan de gang ga, en mijn pagina incl. ínternetlinks af heb, en publiseer, dan worden de links niet in rood weergegeven.
Ik moet dit allemaal handmatig in livewriter doen.
In principe zouden dan toch de instellingen van de blogger deze kleuren moeten veranderen ? of is dit niet mogelijk.
Grote kans dat Livewriter dit elke keer overschrijft door de kleur in de link vast te leggen. Heb je livewriter het thema ook op laten halen van je weblog? Dan zie je direct hoe het er uit moet komen te zien na publiceren, en je hebt grote kans dat de links dan wel rood zijn zoals jij wil.
Kan je thema door livewriter laten ophalen dan ?
Ja, dit werkt in ieder geval met Wordpress (bijna onderaan staat: "Once you select your blog type, you’ll be prompted to Download [Your] Blog Theme").
Ik ben zelf geen Blogger site, dus kan het zo niet testen, maar ik denk dat Livewriter op dezelfde manier met Blogger omgaat.
ook even tussendoor een vraagje:
Vorig jaar kon ik rechtstreeks videos op mijn blog zetten. Ik kan de optie nu niet meer vinden als ik de blog aan het schrijven ben.....Alleen nog maar foto's....
(ik gebruik BLOGGER, met de oranje B)
Iemand die mij advies kan geven?
behalve Linken naar you tube kanaal
Volgens mij moet het nog gewoon kunnen hoor, je hebt de keuze uit 3 optie's, 1 uploaden,2 via you tube, 3 uit je eigen you tube album. ( of zoiets)
Ik heb het net even zelf geprobeerd en als je voor optie 1 kiest kun je uit je bestand je video uploaden, ik heb wel een Avi bestand gebruikt.
Succes
Groetjes Marja
Inderdaad, ook ik zie die optie staan, wel upload je naar Youtube, maar dat lijkt mij ook logisch. Blogger kan en wil waarschijnlijk geen grote video's aan. Daarvoor is Youtube het geschikte kanaal.
Volgens mij als je een video vanuit je album kiest upload je niks naar You tube maar download je meteen naar je blogspot, je krijgt dan ook een Blogger kader rondom je filmpje.
Ik upload dan ook niet al te lange filmpjes, ik weet niet of het daar dan aan ligt...
thanks! ik ga het proberen
het lukt niet.......
Ik kan alleen kiezen: afbeelding uploaden.
Nou ik denk ik klik gewoon een filmpje aan maar dan krijg ik een foutmelding: bestan kan niet herkend worden.....
Andere opties zijn alleen Link of citaat invoegen....
ik zie het al: op de hulpsite van blogger staat naast het fototje de optie om een flimpje te uploaden (icoontje van filmstrip) maar die heb ik niet.......
Sorry............Ik had het tab blad bij het maken van een nieuw bericht op HTML staan.
Nu omgezet naar nieuw bericht, et voila.....Maya kan weer filmkes uploaden.....Sorry for bothering you guys!
Maakt niet uit, als de filmpjes het maar doen! ;-)
Ik heb bericht van Apple gekregen dat ze stoppen met Mobileme, waar mijn Iweb blog op staat. Dit betekend dat ik mijn blog dan kwijt ben als ik'm niet verplaats.
Heb al lang gezocht op internet maar nog niet ontdekt hoe ik dit moet doen.
Blogger heeft wel een functie om blogs te importeren, maar dit werkt alleen met blogs di met blogger gemaakt zijn.
Help!!!
Ik vind wel iets voor naar Wordpress, dit maakt gebruik van een RSS feed, dit kan je dan importeren in Wordpress: http://www.maciverse.com/how-to-impo...wordpress.html Gebruik hier niet de optie voor het zelf hosten, maar maak een site aan op wordpress.com
Als je niet gek bent van Wordpress en je echt niks kan vinden voor naar direct vanuit iWeb naar blogspot, kun je de omweg nemen via Wordpress. Er is namelijk wel een gemakkelijke weg van Wordpress naar blogspot: http://wordpress2blogger.appspot.com/ Deze optie heb ik ooit al gebruikt voor iemand, en werkt prima!
Succes! Persoonlijk is dit mijn reden om geen weblog bij te houden op een dienst zoals iweb/blogspot/wordpress/web-log, maar op een eigen gehoste website. Je voorkomt dit soort problemen en afhankelijkheden.
Ben al uren bezig geweest. Op de site van maciverse zeggen ze dat je moet kiezen voor tools>import>RSS, maar die RSS mogelijkheid staat er niet tussen. Dus ben weer terug bij af.
Wel nog een site ontdekt waar je voor 40 euro een programma kan kopen om het om te zetten. Maar dat vind ik toch wel weer duur.
edit: ben er nu achter dat je de RSS mogelijkheid alleen hebt bij wordpress.ORG en niet bij .COM
De .org is veel ingewikkelder. Heb er ff naar gekeken, en geloof niet dat me dat gaat lukken.
Ah ok, dus toch het voordeel van zelf hosten, wel jammer. Ik zie even geen opties, mede omdat de website die Hannie bedoeld veel verschillende pagina's heeft met albums, en je kunt dit niet echt vergelijken met een normale blog zoals Wordpress.
Wordpress.com website aanmaken en alles in verschillende Pages plakken. Kan eventueel ook indirect via Livewriter. Die albums zul je dan iets anders voor moeten verzinnen.
Maar zal wel een boel werk zijn..
Ik had eigenlijk begrepen dat iWeb een CMS/Blog was, dat blijkt het niet zo te zijn, maar een opmaak programma zoals dreamweaver. Je kunt gelukkig gewoon een export maken van de gehele website, en die uploaden op een andere server. Bijvoorbeeld die van je provider. Voor het exporteren zie: http://www.mactricksandtips.com/2008...-web-host.html
Importeren in Blogspot/Wordpress zal dus niet gaan lukken, maar je website veilig stellen kan dus wel degelijk.
Pff, wat een gedoe!
Had eigenlijk van Apple wel een helppagina verwacht, zij stoppen er immers mee.
En ik zal vast niet de enige zijn die hiermee worstelt.
Om je even op weg te helpen heb ik even gezocht op een handleiding voor het uploaden naar een andere hosting bedrijf dan MobileMe: http://www.mihosnet.nl/nl/klantenser...met-apple-iweb
Bij stap 2 vul je de gegevens in van bijvoorbeeld je provider, wat die gegevens zijn, hoeveel ruimte je hebt, etc, is afhankelijk van je provider. De website van je provider zal dit allemaal hebben staan. Nadat je deze gegevens hebt opgezocht, kun je de andere stappen doorlopen. Ik heb geen idee hoe groot je website is, maar als je veel foto's heb staan, dan kan de ruimte wel eens te beperkt zijn. Zo geeft Ziggo voor het goedkoopste abonnement maar 25 MB.
Ik begrijp dat het veel werk lijkt, zeker als je het niet allemaal begrijpt, maar met wat hulp kom je er denk ik wel.
Ik ga het bekijken, bedankt!
Enne met provider, bedoel je mijn internet provider neem ik aan?
Inderdaad je internet provider.
Ben al weer heel lang bezig geweest. Het exporteren en daarna importeren lukt niet. Krijg maar een paar posts in een map. Als ik het dan importeer in wordpress stta er nog maar de helft van de text in en helemaal geen foto's.
Heb gechat met de host en dit is de enige manier volgens hun(via RSS)
Ben nu aan het kopieeren en plakken geslagen. Zo lukt het in ieder geval wel.
Maar is wel weer veel werk.
Jammer dat het zo lastig gaat allemaal. Heb je ook naar de optie gekeken om enkel alles als HTML te exporteren, en vervolgens als statische website ergens neer te zetten? Ik neem namelijk aan dat het gaat om je weblog uit 2010, en daar zul je vast geen nieuwe berichten meer op zetten.
Ben er nu klaar mee om nog andere dingen uit te proberen, dat heb ik de hele week al gedaan.
Kopieeren werkt, en ga daar nu mee verder.
Bedankt voor het meedenken=D>
Op dit moment kom ik het Blogger dashboard niet op, ook niet als ik het via mijn blog probeer. Heeft iemand anders hier ook last van:?:
hier werkt alles normaal, in oude en nieuwe modus.
Ik heb volgens mij iets raars met mijn blog: http://richardenanjainorlando.blogspot.com/
Ik kan de rechterkolom niet meer zien, terwijl die wel nog kan zien, als ik inlog op de blog, en naar bijvoorbeeld "ontwerp" ga.
Mijn vriendin kan de rechterkolom ook niet meer zien, is er iets veranderd ofzo ?
Niemand een idee ?
Wat stond er in de rechterkolom? Misschien dat je de indeling (bij template) hebt veranderd?
Als ik bij andere Blog's een foto aanklik, dan kom ik in een apart scherm met een soort album.
Als ik in mijn eigen blog op een foto klik, dan krijg ik in een ander scherm maar 1 foto te zien, en niet alle foto's van die dag ( snap je het nog...?)
Hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?
Heb je een voorbeeld van zo'n Blog?
http://gadet-at-florida-2012.blogspot.com ( Saskia, ik hoop dat ik even jou blog als voorbeeld mag gebruiken:confused:)
www.2opvakantie.blogspot.com
Dit is wat ik bedoel bij foto's van een verslag
Trouwens mijn foto's komen gewoon van mijn pc "mijn albums", dus geen Picasa of Flikr
Heeft dat niet gewoon met het thema te maken? Zij gebruikt Picture Window
Ik heb gisteren bij blogger toegevoegd dat men zijn email kan invullen en dat je dan bij elke update een email krijgt. Het registreren en activeren gaat goed. Maar als ik dan een update plaats krijg ik geen email(heb mezelf natuurlijk ook aangemeld).
Dat klopt! In principe is het ook geen blogspot iets, maar loopt het via Feedburner (ook van Google). Die roept elke X tijd de RSS feed van je blog op, en als er iets nieuws is mailt hij dit. Over het algemeen duurt dit wel even, soms wel een dag. Maar beter ooit dan nooit ;-)