-
Re: Naar Florida met Kerst... vlucht & auto?
Allereerst welkom op dit leuke forum
Zo te zien heb je al aardig wat informatie bij elkaar verzameld. Wat is het beste dat is natuurlijk voor iedereen anders, want iedereen heeft een andere voorkeur voor maatschappij en zo.
Voor de auto zou ik toch zeker gaan voor een all inclusief pakket of dat nu van Alamo of Hertz of eautohuur is. dan weet je in ieder geval dat je alle verzekeringen erbij hebt en hoef je dus niet druk om te maken.
Een goedkope site hiervoor is momenteel inderdaad zoals Eric zei Usareisen.de
Tja en welke vliegmaatschapij? er zijn er zo veel!
Veel gebruikt hier zijn toch Delta, United, Martin Air(die overigens direkt vliegt als enige) Zelf heb ik dit keer Delta genomen gewoon omdat het de goedkoopste was, en ik er een stop-over mee kon boeken gratis.
Dus kijken toch nog eens rond voor wat voor jouw de beste keus is, en mocht je iets gevonden hebben leg het hier voor. weet zeker dat je altijd wel reactie op je voorstel zult krijgen.
-
Wij zijn gewoon met onze wensen naar een Globe reisbureau gegaan en die hebben in samenspraak met ons een reis samengesteld. De kosten hiervan zijn maar € 20,- (boekingskosten). We vliegen rechtstreeks naar Orlando voor een tarief wat ik bij diverse aanbieders die hier worden vermeld nog niet ben tegengekomen. De autohuur bij Hertz word gratis uitgebreid van type C naar F en kregen er gratis "Neverlost" erbij.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je ruim van te voren de zaken regelt dat je vrij veel geld kan besparen. Het is onze eerste reis naar de USA en we willen de zaakjes goed geregeld hebben. Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.
-
Citaat:
Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.
Of juist niet.
Rechtstreeks heeft voordelen, maar overstappen ook.
Het grootste verschil is dat je al op de overstapluchthaven alle sores van immigration en customs hebt, en dus bij aankomst in Florida zo door kan lopen naar buiten, en dus ook geen halve 747 voor je hebt bij de autoverhuur !!
De totale reistijd is meestal daardoor hetzelfde.
Daarbij is er maar een mij die rechtstreeks vliegt (Martinair) en met overstap heb je heel veel keuze.
Eric
-
Eric heeft helemaal gelijk wat mij betreft!! en je VS-gevoel begint ook nog eens eerder. \\:D/
-
Dank voor alle enthousiaste reacties en goede tips!
Ik heb LTU afgelopen week gemaild en kreeg toen te horen dat ze pas juni/juli met de flight calender voor dec-jan kwamen.
Directe vlucht met Martinair leek ons zeker het ideaalst, maar pakt ~1500 euri duurder uit dan een vlucht met Alitalia... vinden we toch wat veel van 't goede.
We hebben inmiddels de knoop maar doorgehakt en hebben via een lokaal reisburo geboekt. Vlucht met Alitalia en een huurauto via Sunnycars, met extra WA-verzekering. Hoeven we ons daar alvast geen zorgen meer om te maken en kunnen we ons concentreren op de leuke dingen die we ginds kunnen gaan doen straks! Het prijsverschil tussen lokaal en via internet boeken was zo minimaal dat we voor de lokaal boeken variant gekozen hebben. We zijn niet echte reis-experts en zeker met 2 zo'n kleine koters erbij is het toch wel handig om zo een echt aanspreekpunt te heben.
Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet. Of het overstapmoment op 't einde/begin van de vlucht ligt maakt op zich niks uit, want dat is bij de terugreis precies andersom.
Overigens, we zijn aan deze periode gebonden ivm werk in de onderwijs-sector.
Nu dus op zoek naar leuke dingen voor ons, en voor de kinderen. Dat zal nog een hele uitdaging worden om daar een leuke balans in te vinden. Voor tips houden we ons altijd aanbevolen!
-
Citaat:
Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet.
Dat moet je zowieso, of je nu overstapt in de US, of aankomt....
Nu heb je bij aankomst in Florida al die sores, anders loop je er gewoon uit.
Eric
-
Hoi, ook wij gaan 21 december florida verkennen voor 14 dagen en ik heb mijn vlucht via WTC geboekt. 2 volwassen en 2 kinderen (4 en 11 jaar) voor 1745 inclusief alles. Ik vlieg met United Airlines.
-
Kerst en Oud & Nieuw
Hallo allemaal,
Het is nog eventjes weg.......maarrrrr..........wij hebben geboekt voor 2 weken Orlando met kerst en oud & nieuw. Hebben jullie nog tips voor luxe uit-eten :-({|=, speciale dingen die met kerst leuk zijn (buiten de parkbezoeken dan).
Ik hou me aanbevolen :-d
groetjes,
Suzie
-
Re: Kerst en Oud & Nieuw
ja er is altijd van alles te doen rondom die tijd,zoals candle light christmas boot parades,winter wonder land bijna in elke stad wel te vinden,leuke markten en ga zo maar door!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Suzie
Hebben jullie nog tips voor luxe uit-eten :-({|=, speciale dingen die met kerst leuk zijn (buiten de parkbezoeken dan).
Ik heb er nog wel een paar: http://www.christmasinorlando.com/
Gave website met zo'n beetje alles wat er te doen is rondom de kerstdagen: evenementen, wat er te doen is in de parken, waar je Santa kunt tegenkomen, waar je leuk kunt christmas-shoppen, en nog veel meer.
Wel duidelijk door het Gaylord Palms Resort gesponsorde website, maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon enorm veel info!
-
Kerst & Nieuwjaar is denk ik wel een van de leukste tijd daar.
Zoveel extra te zien dan daar. Ga maar eens een lokale wijk in en bekijk de kerstversiering eens, vond ik altijd heerlijk om te doen. Want die Amerikanen kunnen best hun huis leuk versieren!
;-)
-
Ja dat is idd ook altijd erg leuk om te zien en vooral als je sommige straten inrijdt en daar bijna alle huizen meedoen,dan beland je vaak echt even in een soort van wonderland! Erg leuk om te zien hoeveel tijd en moeite ze daarin steken!
-
We hebben een keer een topic gehad over kerstversieringen. Staan ook een aantal amerikanen in van het forum: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2609
-
Wat is leuker met kerst Miami of Key West?
Wie heeft er tips? Hotels in Key West zijn heeel erg moeilijk te vinden op deze dagen en ook aardig aan de prijs.
Ik hoor het graag.
Groetjes Saskia
-
Re: Wat is leuker met kerst Miami of Key West?
Beetje niet helemaal het antwoord, maar ik denk dat de Disneyparken het meest sfeer hebben in die periode.
Kerst in Miami heeft weinig sfeer, van Key West weet ik het niet, maar het is daar dan wel de drukste periode van het jaar.
Eric
-
Dankjewel voor je reactie.
We gaan van 17 t/m 21 december naar Disney. Hopelijk is het dan nog iets rustiger. Met de kerst vrees ik dat de drukte enorm is.
Ik heb de route alweer iets omgegooid. We rijden vanaf Disney naar Naples, verblijven daar 1 nacht en rijden dan naar de Keys, de dagen voor de kerst is rustiger dan de dagen voor O&N en dus ook meer hotelkeus.
Groetjes!
-
Het is verstandiger om de route andersom te rijden... Eerst de rest en eindigen in Orlando. Ten eerste... zijn de hotel in het zuiden dan goedkoper, hoe later in december je gaat hoe duurder het wordt. Te tweede... indien je met kinderen reist is het een leuker vooruitzicht voor ze.
-
Meld je aan voor de nieuwsbrief bij www.Cheaptickets.nl, wij hebben een rechtstreekse vlucht geboekt met martinair voor € 340,- p.p. De auto hebben wij via het reisburo hier bij ons in het dorp gedaan, omdat dit meer duidelijkheid geeft. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je bij de maatschappijen in Amerika nog vaak een eigen risico die je dan ter plekke moet afkopen en je daardoor vaak ook duur uit bent.
-
Iemand nog nieuwe tips voor mijn kerst/oud&nieuw reis? Bijv. leuke plaatsen om het nieuwe jaar in te luiden, goede restaurants (niet de bekende ketens maar iets bijzonders) om met kerst te gaan eten, leuke activiteiten voor iemand die al vaak in Orlando is geweest?
-
Probeer eens The Melting Pot voor de kerst, als ze nog plaats hebben tenminste.
Succes verzekerd.
Eric
-
Volgens mij is de dag na kerst een van de drukste winkeldagen in de VS, het is namelijk de dag die de Amerikaantjes traditioneel gebruiken om hun overbodige kerstcadeau's terug te brengen cq te ruilen.
Eric
-
als je een leuk restaurant wilt probeer Tu-Tu Tango direct op International Drive.
Dit is niet je "gewone" restaurant. Ze doen hier alleen appetizers die je dan deelt met de anderen aan je tafel.
Er zijn meestal ook belly dancers, en artiesten die schilderen etc. de muren hangen vol met art en ieder schilderijtje etc is te koop
ik vindt het fantastisch. Als je Disney World wilt op kerst dag zou ik nu maar kaarten online kopen (als ze er nog zijn) ik werk voor disney en ik kan op die dag niet eens naar het park.
-
Als je het park in wilt met kerst en oud en nieuw moet je je tickets (kaarten) NU kopen, paar jaar geleden naar de Magic Kingdom gereden op kerstdag, waren daar tussen 10:15 en 10:30 en park volledig uitverkocht.
-
Het zal wel aan mij liggen, maar men gaat gewoon door met de kaartverkoop, het maakt niets uit waar je het kaartje koopt.
Ik kan (bijv.) in het TTC een kaartje kopen en daarmee MGM naar binnengaan...
Wel is het zo, dat ze vaak op kerstdag rond 11:00 uur al Maximum capacity zitten. maar dat zegt niets over de kaartverkoop.
PS.
Watvoor Maingate heb jij... een blauwe???
Die kun je toch helemaal niet gebruiken op Christmas day???
-
precies kaartverkoop gaat door als je naar een ander park wilt. Je wordt geadviseerd dat het park op capacity zit, wat doe je dan? of je switched naar een ander park of that's it!!
mijn vriendin krijg tblauw (zij werkt bij de GF) ik zilver
-
Restaurant boeken met de kerst?
Beste forum leden.
Wij komen de 23 december aan in Kissimee.
En het lijkt ons toch wel leuk om met onze 2 kids nog ergens lekker te kunnen eten met de kerst. Zou het mogelijk zijn om vanuit nederland ergens wat te bespreken ? Of is er iemand die daar eerder geweest is en een leuk restaurant weet om met de kerst te eten Zo mogelijk natuurlijk.
Wij hebben namelijk geen idee hoe de Amerikanen hun kerst doorbrengen, Buiten de deur in restaurants of meer in huiselijke kring. Vandaar deze vraag.
Bij voorbaat dank Rob en Alice van Dijk
-
Re: Restaurant boeken met de kerst ??
De meeste Amerikanen (uitzonderingen daargelaten) zitten met kerst gewoon in korte broek en zo in een restaurant.
Ja, en welk restaurant wil je? Waar houden jullie van, en wat mag het kosten.
Iets héél aparts is The Melting Pot, een fonduerestaurant. Niet goedkoop maar wel iets speciaals. Met als dessert oa. aardbeien die je in de vloeibare chocolade kan dopen. mmmmmmmmmm. Kijk maar eens op hun site.
Eric
-
Citaat:
Eric
Let op! Is echter gesloten op Christmas day...
-
Citaat:
Eric
De meeste Amerikanen (uitzonderingen daargelaten) zitten met kerst gewoon in korte broek en zo in een restaurant.
Eric
Echt? Zijn de Floridianen zo anders, dan hier, dan? Hier blijven de meeste Amerikanen toch echt wel thuis met Kerst en eten ham of kalkoen.
Het is echter wel aan te raden een restaurant van tevoren te boeken, ook omdat het aanbod minder is, dan op andere dagen, want niet ieder restaurant is op Kerstdag geopend.
Verder zou het inderdaad helpen om te lezen, wat jullie voorkeur heeft. Er zijn thema restaurants (zoals Medieval Times), buffet restaurants, chique restaurants etc.
-
Ik denk dat je in Florida op zo'n dag twee groepen Floridianen kunt onderscheiden:
De inwoners zelf, die waarschijnlijk Kerst traditioneel lekker thuis vieren en:
De toeristen, die in korte broek en hawaishirt het Rainforest cafe onveilig maken.
Eric
-
Re: Kerst in Florida
Wij zijn er 2x geweest rond de kerst en moet zeggen het is een speciaal sfeertje hoor.Je rijdt in je auto en hoort kerstmuziek en jij zit daar in je korte broek met topje en airco aan :sad:
Hotels die in de kerstsfeer zijn en erg mooi zijn aangekleed. Ook de Disney parken doen hun best het mooi te maken en overal hoor je kerstmuziek en in Downtown geven ze kerst concerten en zo .....er mooi allemaal.
Veel plezier daar.
Gr. Monique
-
Afgelopen kerst zijn wij er geweest. Geweldig. heerlijk die overdaad aan kerstversieringen. De after christmas opruimingen :grin: en vooral het lekkere weer. Voor een impressie van onze afgelopen kersttrip zie
www.kerstinflorida.web-log.nl
komende kerst gaan we weer 8-)
-
Kerst is inderdaad de mooiste tijd van het jaar zeker in Florida. Alles is zo mooi versierd dan. En ga eens een avond door de wijk rijden kijken naar alle huizen die zo mooi versiert zijn echt te gek. En uiteraard zie je dit natuurlijk ook in de parken terug.
Ben nu 2 keer met kerst daar geweest en ga dit jaar weer, vind het gewoon zo special vooral Disney met kerst
-
Ik begrijp niet helemaal waarom Kerst zeker in Florida de mooiste tijd van het jaar is. De dingen die je beschrijft zijn redelijk standaard in de VS en jammer genoeg ook al op sommige plaatsen in Nederland. Ik associeer Florida meer met zon, zee, strand, lekker eten en relaxen. Ik vraag me af of ik een kerstgevoel zou hebben als ik in mijn korte broek en flip-flops over het strand loop (All I want for Christmas is a real good tan). Kerst is voor mij lage temperaturen, sneeuw, gezelligheid, chessnuts on an open fire, mooie etalages met uitbundige kerstversiering, shoppen. New York dus.
-
Kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Als we (het is nog niet zeker) met d ekerst naar Florida willen dn zouden wij het liefst weer een week Orlando parken doen en een week westkust. Nu is mijn vraag: is het in de eerste week van januari ook zo megadruk in de parken? Anders draai ik het om en gaan we eerst een week uitrusten aan d ekust en doen we de eerste week van jan. de parken!
-
Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Onze ervaring al 2x in die periode is dat het de eerste week van Januari nog steeds druk is, maar minder druk als de week daarvoor.
Wij hebben overigens beiden keren de drukte niet als vervelend ervaren, maar ons erop ingesteld, en veel met de fastpass gewerkt, en verder alles op os gemak.
Jeroen
-
Over het algemeen word gezegd dat tot 21 december het redelijk druk is, maar goed te doen. Dan van 21 tot 2 januari het zeer druk is, en je beter kunt wegblijven.
Daarna is het weer redelijk druk, net zoals tot aan 21 december.
Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.
-
Citaat:
calypso
Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.
Wel begrijpelijk inderdaad, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een hele aparte periode om een keer mee te maken 8-[ ? Nog nooit geweest in die periode, maar wil graag nog ooit eens een keer met kerst :p !
-
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar dan zou ik toch liever de periode ervoor nemen heb je toch de hele sfeer van kerstmis mara het is niet zo erg druk als in die kerstweek. Dat is wat ik dus ook doe dit jaar weer.
Maar als je het helemaal wilt beleven dan kun je ervoor kiezen natuurlijk om de kerstweek te gaan, maar dan moet je dus rekening houden dat het erg druk is.
Bv op de kerstdagen word normaal het MK zo rond 13:00uur gesloten omdat gewoon de limit aan bezoekers is bereikt. is al diverse keren gebeurt. zelfde met oud jaars dag!
-
Re: Kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Wij zijn 2x de 1e week van januari geweest en wat betreft de drukte is dat prima te doen. Daarna wordt het wel opvallend rustiger.
Als je echt voor de kerstsfeer gaat dan zou ik toch eerder de week met kerst naar Disney gaan.
Er stond in januari nog wel een kerstboom e.d. en er hing nog ergens een slinger maar de parade, de liedjes en alles eromheen is met kerst echt in de kerstsfeer en in januari is dat snel afgelopen.
Jackie