Dat "minimaal 2 uur" vindt ik wat overdreven. Wij zijn al diverse keren op die manier gereisd en hadden genoeg aan de 1.40 en zelfs 1.20 uur om over te stappen. Als echt alles tegen zit zal het msschien 2 uur zijn, maar dat hebben wij nog nooit ervaren.
30-03-08, 19:54
calypso
Re: Vliegen met Delta Airlines
Laat je niet gek maken die 1 1/2 uur is normaal gesproken genoeg, ove er moet iest gebeuren. En als je de vlucht mist dan nog geen nood Er gaan elk uur vluchten naar Orlando dan neem je gewoon de volgende vlucht, dit wordt overignes gewoon door je maatschappij geregeld.
gewoon lekker op vakantie gaan en niet te druk maken het is tenslotte vakantie!
Ik heb het de afgelopen 3 jaar nu gedaan en nog nooit een vlucht gemist, wel mijn koffers ;-) maar die werden dan netjes door delta nabezorgd met een taxi. Het is allemaal goed geregeld, zeker in Atlanta!!!
31-03-08, 12:18
Chipzy
Re: Overstappen in Atlanta
Hoi,
Dat is wel fijn van de vingerafdrukken en foto, want we hebben vorige week pasfoto's laten maken voor de paspoort, maar dat was met mijn jongste zoon echt een drama. Het is wel gelukt hoor, maar hij kijkt niet echt vriendelijk :-).
Dat van het autostoeltje is wel een goed idee, alleen gebruik ik voor beide kinderen het opvolgende stoeltje. Kan deze ook mee in het vliegtuig? En weet iemand misschien of je bij delta een dubbele buggy kan meenemen tot aan het vliegtuig. Bij sommige kan het of ligt de buggy klaar als je net het vliegtuig uit komt (ook erg handig).
Ik ben wel heel blij om te lezen, dat bij vertragingen alles goed gerelgeld is. Ik heb ook gehoord, dat delta airlines vanaf Atlanta bijna elk uur naar Orlando vliegt. Dus heel lang zul je niet hoeven te wachten.
Hoe lang sta je gemiddeld eigenlijk bij de douane? Vorig jaar in oktober was ik alleen in Orlando en toen was ik met 20 minuten de douane door, maar er stond echt een gigantische rij achter mij. Als ik alleen ben is het niet zo erg, maar met twee kleine kinderen, die moe zijn, lijkt mij dat wel een uitdaging.
Goh.... ik heb er echt zo'n zin in!! De kinderen ook, al weten ze helemaal niet wat hun te wachten staat :-).
Grtz. Chipzy
27-04-08, 10:49
ekkie50
2 weken geleden heb ik in totaal anderhalf uur in slingerdeslang rijen moeten schuifelen voor Immigration en Security. Het was echt geen pretje (zacht uitgedrukt), maar gelukkig had ik ruim de tijd voor de volgende vlucht naar Orlando.
28-04-08, 15:39
Macjac
Hi Annette,
dank je voor je bericht. Ik ga nog even kijken naar zo'n Tote a tot, maar waar heb jij deze gekocht. Ik zie op internet geen winkels aangegeven waar je ze kunt kopen. Kun je ze ook in Nederland kopen? Misschien echt wel handig. Want die autostoel moet je ook weer sjouwen, en met al die andere bagage. En het is dan niet nodig daar een stoeltje te huren bij Alamo hadden wij gedacht.
Ik hoor graag een antwoord op mijn vragen.
groetjes, Mac
28-04-08, 20:41
Eric55
Beste forumers,
Wij hebben geen voorgeboekte vluchten. Daarom moeten we in Atlanta onze koffers van de band halen om daarna opnieuw in te checken voor onze vlucht naar Ft. Lauderdale. Iemand bekent hiermee?
Alvast bedankt!
28-04-08, 20:56
knaapje
Wat bedoel je met "geen voorgeboekte vluchten" ?
Bij de eerste stop op US-grondgebied moet je door de immigration en customs, daarna moet je je bagage opnieuw inleveren voor de verdere vlucht. Dit is dan een zgn. binnenlandse vlucht en kom je geen immigrations of customs meer tegen.
Knaapje
28-04-08, 20:58
Macjac
hi Annete,
bedankt voor je links ben meteen gaan shoppen moet nog even met paypal aan de slag maar dan kan het bestellen, lijkt me een uitkomst ook voor onze zoon. Hij is wel 3 jaar, maar hij kan er volgens de beschrijving nog in. Tot 40lbs en dat is zo'n 18 kilo als ik goed heb gerekend. En zelfs als hij er niet in wil zitten dan is die autostoel wel lekker vervoerbaar!!! De prijs valt ook mee $29,95. ex. verzendkosten natuurlijk.
groetjes en bedankt,
Mac
28-04-08, 22:19
Eric55
Hoi Knaapje,
Bedankt voor je reactie op mijn wat vreemde vraag. We vliegen als KLM-personeel en die zijn altijd standby.
16-05-08, 11:11
Geert76
overstaptijd Atlanta - Orlando
Ik heb 2 uur en 10 minuten overstaptijd tussen ATL en MCO.
Zou dat voldoende zijn zonder te rennen over de Luchthaven van Atlanta??
16-05-08, 12:29
Shena22
Re: overstaptijd Atlanta - Orlando
Dat moet lukken. Wij zijn op 23 april vertrokken we hadden een overstap op atlanta. Wij hadden 1 uur de tijd. We hebben wel heel erg gehaast en gerend. Kan je na lezen op mijn verslag hoe dat allemaal ging. Maar uit eindelijk toch gered , precies op tijd. Dus 2 uur de tijd om over te stappen moet gewoon lekker soepel gaan[-o<
:razz:
19-05-08, 22:16
Sabine_1979
aaarrgghh net van t reisbureau te horen gekregen dat onze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten is aangepast naar een latere vlucht van orlando naar atlanta waardoor we nu nog maar 1 uur overstaptijd hebben. Volgens Delta en het reisbureau is dit goed haalbaar.... Maar ik ben toch nog niet overtuigd. Help! En als we nu alsnog de vlucht zouden missen, dan zorgt Delta dus voor een hotelovernachting daar de vlucht naar Amsterdam natuurlijk maar 1 keer gaat??? Hoe groot is dan de kans dat ze ons niet op Atlanta laten wachten maar om gaan vliegen via bijvoorbeeld Duitsland en dan naar Amsterdam???
Hoor graag wanneer iemand hier ervaring mee heeft.
x
sab
19-05-08, 22:30
corrus
Waarom hier geen vertrouwen in hebben???
1 uur is ruim voldoende.
Kun je nog een kopje koffie drinken ook...
Ik heb het wel in 50 minuten gedaan in Atlanta op de terugweg (met koffie).
Wat als je te laat vertrekt uit Orlando?
Wat nu als je op weg naar OIA een aanrijding krijgt, kost je zomaar 2 á 3 uur, waardoor je het vliegtuig in Orlando mist
En wat nu als je helemaal niet vertrekt vanuit Orlando
Wat nu als het vliegtuig naar beneden stort
Als... als... als... je maakt je echt véél te véél zorgen
Gewoon vertrouwen hebben en gaan met die banaan.
19-05-08, 23:14
Ta2 Gerrit
Ook dezelfde ervaring, vlucht MCO-ATL 45 minuten vertraging, dus ook onze 1.40 uur werd 55 minuten. Meer dan genoeg, want je hebt verder geen strubbelingen met bagage en zo.
Net wat Corrus zegt, de "if's and when's" vergeten en je geen zorgen maken.
31-05-08, 06:07
Dick
Eric55,
Als je gaat IPBen moet je Atlanta in eerste instantie als eindbestemming zien. Dus je doet alsof je In Atlanta moet zijn, en als je het vliegveld kunt verlaten ga je naar departures en check je opnieuw in met al je koffers.
Helaas gaat dat niet anders, want je kunt je koffers niet laten doorlabelen.
15-06-08, 15:55
Eric55
Dick en anderen,
Bedankt voor je reactie. Heb het alleen jammer genoeg niet meer meegekregen - was al weg. Maar om anderen een beetje op weg te helpen, hierbij onze ervaring op Atlanta Airport. Het is een langgerekte T met meerdere dwarspoten. De dwarspoten noemen ze concourses en lopen van de bagagehal T en vervolgens van A naar E. Let op dat de afstand van E naar T ongeveer 6 km is en loopt over ontelbare roltrappen - dus niet te doen! Daarom is er een ondergrondse, die je in een paar minuten naar hal T brengt. Belangijk om te weten is dat de hal is verdeeld in een noord- en zuiddeel. Houdt bij het verlaten van het vliegtuig goed in de gaten in welke hal je koffers op de band staan. Anders zoek je je een breuk. Handig te weten is dat Delta Airlines in de zuidhal zit. Misschien ook handig weetje is dat alle gratis hotelshuttles te bereiken zijn via de uitgang van de noordhal.
14-11-08, 00:04
Venlo
Ook ik heb dan nog een vraagje. Wij zouden op 1 januari een rechtstreekse vlucht hebben van Tampa naar Dusseldorf. Nu zijn ze bezig met wijzigingen waardoor we waarschijnlijk in 50 minuten moeten overstappen in Atlanta. Ik heb hier erg mijn bedenkingen over, ook ondanks vorige berichten. Stel we missen de vlucht: is dat dan onze schuld of die van Delta?
14-11-08, 00:40
corrus
50 minuten???
Dan houdt je nog tjd over voor een kopje koffie... :mrgreen:
14-11-08, 01:19
pascalbrouwers
ga ervan uit dat atlanta iets groter is dan airport maastricht.
Mocht je dit deze vlucht boeken,bereid je dan heel goed voor.
Waarschijnlijk moet je met het transportsysteem naar en andere terminal.
50 minuten wel heel erg kort, maar misschien nog net tijd voor een kopje koffie
PAscal
14-11-08, 08:34
Teleton
Wij hadden volgens plan beduidend meer lay-over tijd, maar zouden onze aansluitende vlucht gemist hebben als deze 'gelukkig' geen vertraging had opgelopen.
Op zich zou je voldoende tijd met 50 minuten moeten hebben, maar immmigrations & douane, security check, bagage ophalen en afgeven, transport naar andere terminal kunnen enorm ophouden. Ingewikkeld is het niet; Atlanta is een overzichtelijk vliegveld maar wel het drukste hub van de VS en erg groot.
Wanneer je het vliegtuig buiten je schuld mist, zet Delta je op de standby lijst voor een van de volgende vluchten. Deze gaan volgens mij gedurende de dag om het uur, maar je weet natuurlijk nooit of de volgende vlucht plaats biedt.
14-11-08, 09:05
Ta2 Gerrit
Zoals ik het lees is het de terugvlucht, en dan is het zoals Corrus zegt; tijd voor een kopje koffie, en daar kan ook nog wel een cinnamonroll bij.
Geen "last" van immigration, customs en koffers, dus indien er geen verdere vertragingen zijn, tijd zat.
15-11-08, 12:35
derrobbie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
Zoals ik het lees is het de terugvlucht, en dan is het zoals Corrus zegt; tijd voor een kopje koffie, en daar kan ook nog wel een cinnamonroll bij.
Geen "last" van immigration, customs en koffers, dus indien er geen verdere vertragingen zijn, tijd zat.
idd, zou geen probleem moeten zijn.
In september gingen we ook via atlanta terug en had de vlucht naar atlanta vertraging. Zelfs met iets van 35 minuten overstaptijd hadden we nog tijd over.
Die shuttle is ECHT een uitkomst. Zoek alleen van te voren wel even uit naar welke terminal je moet. Dat scheelt misschien net die extra minuten.
10-07-09, 18:18
kel25ly
Re: Vliegen via/vanuit Miami
Hallo
Ten eerste wil ik zeggen dat ik al veel informatie van dit forum heb gehaald erg bedankt voor alle tips.
Ik en mijn vriend gaan dit jaar naar miami voor onze huwelijksreis we vliegen via Atlanta naar miami. En ook weer via Atlanta terug.
Snap ik het nu goed moeten we als we aankomen in Atlanta onze koffers van de band pakken? En als dat zo gaat wat moeten we dan verder doen opnieuw inchecken? En waar. zoals op schiphol bij de balie???
En voor de terugreis is het dan hetzelfde als de heenreis of moeten we de koffers dan niet ophalen. We vliegen met Delta/northwest airlines.
Bedankt
10-07-09, 18:36
Teleton
Re: Vliegen via/vanuit Miami
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kel25ly
Snap ik het nu goed moeten we als we aankomen in Atlanta onze koffers van de band pakken?
Klopt helemaal. Nadat je langs immigrations bent gegaan, haal je je koffer op.
Citaat:
En als dat zo gaat wat moeten we dan verder doen opnieuw inchecken?
Nadat je met je koffers door de douane bent gegaan, kan je ze weer afgeven. Het transportsysteem leest de barcode die er voor zorgt dat de koffer in het juiste vliegtuig terecht komt......[-o<
Zelf zoek je met behulp van je vluchtnummer de gate op waar je volgende vliegtuig vertrekt. Je hoeft je daar niet te melden. Je kunt rustig wachten tot het inchecken begint.
Citaat:
En voor de terugreis is het dan hetzelfde als de heenreis of moeten we de koffers dan niet ophalen.
Klopt ook weer helemaal, je hoeft op de terugreis de koffers niet op te halen in Atlanta. Je kunt gelijk doorlopen naar de gate.
18-07-09, 18:13
Ingg
Re: Vliegen via/vanuit Atlanta
Ik heb inmiddels redelijk wat vluchten naar the States gemaakt, 3 keer via Washington Dulles, en 1 keer via Chicago O'Hare. Ik vond Washington echt een verschrikkelijk deprimerend, niet functioneel vliegveld. Chicago was al beter, al heb ik wel erg veel moeten lopen. Iemand die deze vliegvelden kan vergelijken met Atlanta? Want komende zomer vliegen we via Atlanta naar Orlando.
Bedankt.
18-07-09, 18:38
Ta2 Gerrit
Qua structuur lijkt Atlanta wel op Dulles, alleen reis je nu onder de grond van pier naar pier, met een sneltram.
Het is er wel wat levendiger en vrolijker (vooral in de Budweiser Bar :-), A pier) en de pieren zijn volgens mij wat minder lang, dus minder loopafstand. Maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ook de main terminal is wat mooier en moderner, met veel winkeltjes en eettenten, mocht je daar naar toe willen.
Het neemt dan wel wat tijd om weer door de security terug te komen, maar reizen tussen de pieren gaat een stuk sneller dan met de "hoge" bussen op IAD.
23-07-09, 11:32
Michael66
Atlanta was fantastisch! Uitstappen, paar gangetjes door, korte rijen bij Immigrations (heel veel loketten open!), voldoende bagagekarretjes (OK.... met zwalkende wieletjes :roll:), Koffers worden door een medewerker netjes rechtop op de band gezet, snel door customs (OK, wij werden eruit gepikt voor een steekproef-controle), goede routing naar de transfers en vooral overal veel ruimte.
Wat mij betreft volgende keer weer via ATL.
23-07-09, 17:11
Ebelix
Bij de international arrival zijn de karretjes gratis. Wanneer je de bagage op je eindbestemming ophaalt moet je wel geld hebben voor een karretje. Ik geloof dat de gangbare prijs op het moment usd 3 per karretje is. Je kan betalen met quarters, 1 dollar biljetten of met je credit card. Als je het karretje terugbrengt krij je iets terug, usd 0,25.
Succes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Wat mij betreft volgende keer weer via ATL.
Atlanta is inderdaad een van de beste luchthavens voor een overstap. Groot en snel.
28-09-09, 11:35
Claasen
Overstappen op Atlanta voor Fort Lauderdale
In december vlieg ik vanaf Dusseldorf via Atlanta naar Fort Lauderdale.
Ik vlieg met Delta Airlines.
Nu moet ik op Altanta overstappen, maar eigenlijk geen idee hoe dat werkt.
Ik heb me laten vertellen dat de koffer op Dusseldorf al zou worden "doorgelabeld" en dat ik in Atlanta verder geen omkijken zou hebben naar mijn koffer, en dat ik gewoon binnen de douane blijf en alleen op zoek hoef te gaan naar de juiste gate. Andere vertellen weer tegenstrijdige berichten.
Heeft er iemand ervaring met het overstappen op Atlanta?
Ik heb een overstaptijd van 2 uur, ik ga er vanuit dat dit voldoende is.....
28-09-09, 11:42
corrus
Re: Overstappen op Atlanta voor Fort Lauderdale
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claasen
Ik heb me laten vertellen dat de koffer op Dusseldorf al zou worden "doorgelabeld" en dat ik in Atlanta verder geen omkijken zou hebben naar mijn koffer, en dat ik gewoon binnen de douane blijf en alleen op zoek hoef te gaan naar de juiste gate.
Nou... bijna goed...
Indien Atlanta de plek is waar je de eerste keer de USA binnenkomt (Port of Entry) dan krijg je dáár de douane, paspoortcontrole en immigration.
Dit betekent dat je wél zelf je koffers van de band dient te halen, en deze langs douane moet dragen, daarna kun je ze heel gemakkelijk weer inleveren bij het airportpersoneel.
Op de terugweg heb je helemaal niets te doen, dan zie je de koffers pas in Nederland weer terug.
23-10-09, 21:22
moonlight91
tijd voor overstappen
ik heb een vlucht gezien die qua reistijd niet zo erg lang is,
en aangezien we met een kind reizen
er is een overstap in atlanta met een tussentijd van 1uur en 25 minuten
voor de volgende vlucht vertrekt..
aangezien ik nog nooit een vliegveld van dichtbij gezien heb
is dit haalbaar met douane enz enz...?
23-10-09, 21:29
Meri
Re: tijd voor overstappen
Hoi Moonlight,
Ik denk dat het aardig krap is hoor. Je moet namelijk geen vertraging in Nederland al hebben voor vertrek en er moeten ook geen enorme wachtrijen bij de immigratiedienst in Atlanta hebben. Als je een vlucht kan nemen met een iets ruimere overstaptijd dan zou ik toch die nemen. Het is zo'n gestress dan.
Groetjes,
Meriam
23-10-09, 21:34
Riverwood
moonlight 91
Wij vliegen regelmatig over Atlanta naar Orlando, deze overstaptijd is echt te kort.
Groetjes Henke.
23-10-09, 21:40
Marco Stern
Wij vlogen 3 weken geleden via Atlanta en er wij hebben zowat een uur in de rij gestaan bij de immigration. Je zou wel even kunnen kijken hoeveel vluchten er gaan van Atlanta naar jouw eindbestemming. Mocht het dan mis gaan, kan je op een latere vlucht overgeboekt worden mocht je je connectie missen.
23-10-09, 22:02
Riverwood
In het laagseizoen zeker mogelijk, in het hoogseizoen niet zeker om de volgende vlucht te boeken.
23-10-09, 22:11
[verwijderd]
Ik kan niet oordelen over Atlanta en de overstap tijd, maar volgens mij is het zo dat als je dit boekt als 1 reis en je mist de vlucht dat je dan op een volgend toestel naar Orlando wordt gezet. Dan is het zaak om even te kijken hoeveel vluchten jouw maatschappij maakt per dag dan weet je in ieder geval wel dat je uiteindelijk in Orlando aankomt.
Ook zal het tijdstip van landen en de periode van het jaar uitmaken hoe druk het is in Atlanta, maar het lijkt mij stug dat een airline niet weet hoe lang het duurt qua imigratie e.d. op een luchthaven, vorig jaar hadden wij 1 uur om over te stappen op cincinatti op de heenweg en dat ging perfect, we vlogen toen met Delta.
23-10-09, 23:27
derrobbie
Zelf 2x via Atlanta naar Orlando geweest met nog geen twee uur verschil tussen aankomst en vertrektijd en dat is te doen, maar er mag dan inderdaad niets tegen zitten. En dat heb je helaas niet altijd zelf in de hand. Ik vind 1uur 25 ook wel ERG krap.
Voor een terugvlucht echter zou het wel genoeg tijd moeten zijn.
24-10-09, 18:45
pumi1000
Wij hebben voor de zekerheid ook gekozen voor langere overstaptijden, terwijl er ook kortere tussen stonden. Op heen- en terugreis beide 3½ uur. Dan gaan we op het vliegveld nog we even wat drinken en eten en rondlopen.
25-10-09, 22:19
FrankWes
Wij hadden op onze terugvlucht (miami-atlanta-amsterdam) Door vertraging slecht 45 minuten overstaptijd op atlanta.
We landden op concourse A en moesten naar concourse E. Dat is zo ongeveer 1,5 kilometer!
Gelukkig is er een goede verbinding op het vliegveld, een ondergronds treintje dat van concourse naar concourse rijdt. Dus die afstand heb je binnen een paar minuten gedaan.
Als je de mogelijkheid hebt om langere tijden te kiezen, is het wel aan te raden.
02-11-09, 18:35
pumi1000
Tjonge jonge ik baal als een stekker. Schreef ik hierboven nog dat ik een langere overstap heb, krij ik vandaag een aangepast vluchtschema in mijn mail........nu hebben we 1.45 uur om over te stappen in Atlanta.
Heb gebeld met Ebookers noodnummer en die man zei dat ALS ik mijn aansluiting mis dat het de verantwoording is van de vliegmaatschappij en dat die ons dan op de volgende vlucht moeten boeken. Kan morgenvroeg pas met Ebookers Nederland bellen (kantooruren). Ik zag wel dat we aankomen in terminal S en ook weer vertrekken in terminal S.