Misschien is dit iets?;
http://www.mearstransportation.com/CruiseTrans.htm
Afdrukvoorbeeld
Misschien is dit iets?;
http://www.mearstransportation.com/CruiseTrans.htm
wij komen er net vandaan en hebben d ecruise met Royal Caribbean gedaan.
Voordat wij gingen een en ander berekend het is bijna net zo duur om je auto te blijven huren tijdens de cruise en dan uiteraard te parkeren in de garage daar in Port Canaveral.Voordeel is dat indien je de auto nog nodig heb na je cruise je geen rompslomp hoeft te verrichttenander voordeel eventuele overbagage kan je met een gerust hart in de auto achter laten.
Ga je met disney(cruisen) dan rijden er shuttel busjes gratis.
Veel plezier met je cruise wij vonden het waanzinnig
Wij gaan ook met de royal caribbean,als we terug gaan vliegen we direct terug dus wij hebben hem niet meer nodig.Kijk wel of ik daar wel wat kan regelen,zullen toch ook meer mensen zijn daarzo met het zelfde probleem.
Ieder geval bedankt voor de informatie:D
gr diana
Misschien een tip ligt er aan met welke luchtvaart-maatschappij je terug vliegt Op de boot kan je de bagage direct meegeven voordiversen airlines.Geen gezeul met koffers ed die zie je pas in Amsterdam weer terug.
Tuurlijk gaan er taxi ed naar d eAirport maar aan alles hangt een prijskaartje (gemiddeld een 80 dollar)
Zo te zien aan de tijd van mailen zit je er nog hoop dat je wat beter weer als ons heb wij hadden enorm veel regen en zwaar onweer.
Niet op de boot daar was het prachtig-tip 2 genieten
Veel plezier
Wij vliegen met American Airlines voor de eerste maal naar Orlando en hebben daar een wagen gehuurd met AVIS. Zou er mij iemand kunnen vertellen op welke manier en waar ik mijn wagen kan afhalen. Kan dat op een gemakkelijke manier ?
- Haal je koffers van de carroussel.
- Zak met de lift of de roltrap 1 etage.
- Ga naar de balie van Avis en geef je voucher, je rijbewijs en je creditcard af.
- Wijs alle aanbiedingen voor verzekeringen, betaalde upgrades etc. vriendelijk van de hand en controleer op de huurovereenkomst of dit inderdaad verwerkt is. Teken de overeenkomst pas als je zeker weet dat er geen extra's op vermeld staan .
- Neem je papieren in ontvangst, draai je om en steek de weg over naar de garage.
- Volg de borden Avis.
Ja, het is inderdaad heel simpel. Zelfs ik met mijn geweldige richtingsgevoel liep er in één keer op af. Van tevoren had ik me er al een beetje zorgen over gemaakt en zag mezelf alweer dwalen op dat grote vliegveld, maar het liep allemaal zeer vlotjes.
En voor het inleveren gewoon de bordjes rental return volgen, auto bij AVIS in de rij zetten en wachten tot je een bonnetje krijgt met daarop de kosten die je nog zal moeten bij betalen, meestal is dat gewoon € 0,-
Vervolgens loop je naar de vertrek terminal en meld je bij de luchtvaart maatschappij met je koffers. Controleer wel goed of de auto leeg is!!
Persoonlijk zou ik voor het inleveren van de auto eerst even de Departures-terminal van de luchthaven bezoeken.
Volg de borden boven de weg naar de terminal van jouw luchtvaartmaatschappij (A of B) , zet bij Departures van jouw airline (staat ook goed aangegeven) de familie met de koffers af, en rij dan een rondje om de parkeergarage om weer bij Rentalcar Return te komen.
Dan lever je de auto af en kunt dan op je gemak, en zonder gesleep, aan de overkant de lange roltrap op.
Alvast bedankt voor de reactie , Ik ga voor de eerste maal in Orlando landen (20.00 uur begin mei) en zou graag willen vernemen of dan de duisternis al is ingetreden zoniet om welk uur is het ongeveer in Orlando in mei duister, ook zou ik graag willen vernemen welke richting ik moet nemen om met de wagen mijn hotel te bereiken op de universal boulevard nabij de INT.DRIVE. daar het voor mij totaal nieuw is om in florida met de wagen te
touren !
Als je om 8 uur landt, mag je zeker nog wel een uurtje rekenen voor je in de auto zit. Dan is het al lang donker, een schema kan je hier zien. Een handig hulpmiddel om je alvast te orienteren op de wegen richting Orlando is deze site. Verder zou ik de verkeersregels van te voren goed bestuderen en ook, wanneer je dat niet gewend bent, eens na te lezen hoe je met een automaat rijdt. Zolang er nog mensen zijn die denken dat je in een automaat gewoon met je rechtervoet gasgeeft en met je linkervoet afremt, is het misschien geen overbodige tip.......:wink: Laatste tip: Neem je eigen TomTom mee, koop er daar één of huur een auto met GPS!
Bij wie heb je de auto gehuurd, Marco? Direct bij Alamo of via een broker?
Voor een eersteling zou ik, net als Ton, sowieso een navigatie meenemen, of erbij huren.
Als je dit ter plaatse doet zal de baliemedewerker, zo heb ik gezien, het hoteladres al vast invoeren. Dat rijdt een stuk geruster.
Nadeel is dat het best wel prijzig kan zijn, en je dus beter een eigen GPS kunt meenemen, indien in bezit.
I-Drive is het makkelijkst te bereiken via 1 van de tolwegen, de 528 of 417.
Houdt dan wel rekening met de tolgelden, voor de 417 2x $1.25 en 1x $0.50.
De laatste is gepast (2x $0.25) betalen, bij de eerste 2 kun je wisselen.
De 528 is wat goedkoper, en iets meer richting Universal Boulevard.
Beiden komen uiteindelijk uit op de I-4 , dus mocht je de afslag I-Drive missen dan kun je die Eastbound nemen tot één van de 4 afslagen van I-Drive.
Kan niet missen, maar zoals gezegd, een navigatie brengt je wel meer rust.
Het is toch zo dat je vanaf de gate (waar je aankomt) met een speciaal 'treintje' naar het centrale gedeelte moet? En t maakt niet uit op welke gate of terminal, dat treintje neemt iedereen naar de main hall?
Misschien helpt deze site met de foto's van de situatie op het vliegveld?
Even ook nog iets er staat international en domestic flights arivals
Wij hebben overstap in Washington komen we dan als domestic aan? of hoe zit dat.
Even een ander vraagje: ik neem aan dat er bij aankomst trolleys te verkrijgen zijn voor je koffers. Werken deze op muntgeld ?
Iris
Karretjes kun je halen bij de kofferband.
Kosten US$ 1,- (papiergeld)
Corrus, ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen jaren gebivakkeerd hebt, :mrgreen: maar de laatste keer dat ik een karretje uit de automaat trok daar was het volgens mij al $ 3.00 per kar, te betalen met CC of biljetten. En als je hem terugzet in de automaat krijg je een quarter terug.
Karretjes staan inderdaad bij de kofferband, en ook in de garages bij de huurauto's.
Afgelopen zaterdag nog gebruikt: $ 4,00 per kar.
En inderdaad een kwartje "statiegeld".
Ja, $ 4 per kar, dat was het afgelopen zomer inderdaad ook al (zag ik net op het CC-afschrift :lol:).
Da's trouwens weer een goede reden om wel niet zonder een CC naar Florida te gaan: elk jaar probeer ik het weer om een karretje te betalen met biljetten van 1 of 5 dollar, en elke keer weer weigeren die ##@%%#$@$^~~~!!!! rotautomaten de biljetten te slikken. Excuse my language. En dan trek ik de CC tevoorschijn en ..... gelukt!
In de parkeergarage staan her en der verlaten karretjes ... neem er altijd een mee als ik iemand moet ophalen. Voor wie die 4 dollar teveel vindt.:-?
wij komen met een binnenlandse vlucht aan in Orlando vanuit Memphis om half 8 s`avonds, en onze vertrektijd daar ligt net niet gunstig om iets op het vliegveld in Memphis te eten
dus willen dan eerst wat eten voordat we naar ons hotel gaan in Kissimmee
anders word het zo laat en vrees dat we dan al wel behoorlijke honger hebben
Nu probeer ik steeds een beeld voor met te trekken waar we dan zouden kunnen eten
als je vanaf de gate naar de monorail loopt om naar bagage claim te gaan
zitten daar eetgelegenheden dat weet ik
MAAR .. als je eenmaal je koffers heb gehaald(wat ik natuurlijk wel eerst wil doen) staat me alleen het beeld voor naar de rental cars, en heb ik geen enkel idee of je daar nog ergens een kant op kan waar je iets kan eten ..ik krijg het gewoon niet voor de geest ..(waarschijnlijk slaapwandel ik dat stuk normaal dan hihi)
Dan moet je weer naar boven, naar Departures, daar zitten de eettentjes.
Is het niet handiger om onderweg naar je hotel wat te eten,je koffers kunnen gewoon in de auto blijven,met een binnenlandse vlucht ben je zo weg van het vliegveld.
Het valt mij op dat een enorme hoop voorzieningen op het vliegveld om 9 uur 's avonds dicht gaat. Geldt dat dan niet voor de food court?
ah, niet goed gelezen, ik dacht dat ze om half acht uit Memphis vertrokken. Ik ben regelmatig op de meest onmogelijke tijden in Orlando op de airport geweest. Alsof de boel met kranten is dichtgeplakt.
we komen idd om half 8 aan in Orlando
en vertrekken dus om half 5 met delta vanuit Memphis
dus das erg vroeg voor de warme maaltijd
ik wil proberen maar zo laat mogelijk een lunch te doen in de Memphis dierentuin,voor we naar het vliegveld gaan
zodat we bij aankomst in orlando,onderweg naar het hotel kunnen eten
of een take away bij Outback kunnen meepikken
mocht die late lunch mislukken, eten we eerst op MCO
dat de foodcounters op MCO om 9pm sluiten Koen,daar zou je wel eens groot gelijk in kunnen hebben
want wij zijn tot nu toe elke keer om half 9 aangekomen,en dan zijn ze al fanatiek aan het opruimen
Je zou ook op MCO, voordat je je koffers, haalt iets kunnen eten. Daarna op je gemak naar de band om je koffers op te halen en dan naar de autohuur waar dan iedereen is vertrokken en jullie meteen aan de beurt zijn :-)
Hier mijn eerste eigen opgestarte forum bericht. Vorig jaar al fanatiek meegelezen en tips van het forum gehaald voor onze trip naar Inverness. Dit jaar ook weer lekker aan het meelezen voor onze trip naar Davenport. Omdat dit jaar de familie op andere dagen vliegt wil ik graag weten hoe het ophalen gaat op Orlando airport?
Waar kan ik parkeren?
Waar kunnen we afspreken? Moet een keer ophalen zonder huurauto en een keer ophalen met huurauto bij Alamo.
Wie o wie heeft er tips?
Alvast bedankt,
Linda
www.springbreakorlando2012.blogspot.com
Hey Linda, het leven is simpel! Parkeren doe je in de parkeergarage, volg de bordjes en kijk van te voren even goed waar het bezoek aankomt, in terminal A of B. Scheelt een eindje lopen!
Afspreken kan je in de centrale hal van Terminal A of B. Je kunt bij de uitgang van de trein plaats nemen en dan komen alle passagiers voorbij.....Vriendelijk verzoek om niet alle binnenkomende passagiers te omhelzen......[-X.
Je kunt ook voor de luchthaven, op een apart parkeerterrein, wachten op de zg. cell phone lot. Dit is gratis, het is de bedoeling dat je de passagiers ophaalt zodra ze je gebeld hebben. Je rijdt dan tot voor de ingang en instappen maar.
Als je ze op de luchthaven wilt ontmoeten dan, zoals Teleton zegt, parkeren in de parkeergarage en dan is het naar mijn mening het handigst om bij de bagageband af te spreken. Wij hebben het nu een paar keer gedaan en het is heel simpel.
Nieuws over "snellere" afhandeling op MCO.Bron: https://www.facebook.com/flyMCO/posts/10151419531021625Citaat:
We are happy to announce that we've teamed up with US Customs and Border Protection (CBP) and industry technology leaders on a new system of self-service International arrival processing kiosks! Coming this summer to MCO, the new kiosks will allow arriving international passengers to process themselves through Immigration to augment the standard face-to-face process. Find out more by reading our press release here. http://www.orlandoairports.net/press/2013/20130517.htm
Critici hebben al aangegeven dat de rijen gaan verplaatsen: van immigrations naar de self-service kiosken.[QUOTE]Coming Soon: Faster International arrival processing!
Bron: http://bit.ly/YP4IkzCitaat:
Automated Passport Control will eliminate the declaration card by placing all of the necessary questions on the kiosk. Travelers will then receive a printed receipt and show the receipt rather than the hand-written card. Travelers will then show their passport, kiosk receipt and any other travel information to the customs agent for processing.
This is quite a technological investment: the number of kiosks to service incoming travelers is considerable, especially with the ballooning traveler numbers coming in on larger aircraft.
Even though individual handwriting may be difficult to read, the primary advantage of the handwritten cards is that they can be completed during the flight prior to arrival. By creating another line, a mass of incoming travelers waiting to use the kiosks may actually be more frustrating. First, a traveler must stand in line to use a kiosk, and then they must stand in line to wait for the customs agent. Unless there is some sort of mobile deployment, this technology might create a new problem.
Typisch Amerikaans. Na de kiosken moet je ook nog langs de immigration officer. Waarom toch weer dubbel?
Als het goed is gaat Orlando airport dit weekend met de douane kiosken beginnen:
http://www.myfoxorlando.com/story/24...onal-travelers
Zo ziet het eruit:
http://i.imgur.com/ds2jtG8l.jpghttps://www.facebook.com/flyMCO/post...5?stream_ref=9Citaat:
Greater Orlando Aviation Authority Chairman Frank Kruppenbacher, Executive Director Phil Brown and Board Member Dean Asher were joined by Officers from U.S. Customs and Border Protection (CBP) today to unveil Orlando International Airport's(MCO) new Automated Passport Control (APC) kiosks. Living up to its designation as a Model Port, MCO has become the first airport in the U.S. to use biometric, self-service kiosks for overseas, Visa Waiver arrivals. The innovative kiosks will help streamline the traveler inspection process and enable CBP to focus more on inspection and less on administrative functions.
APC adopts a "land, touch, go" concept that allows passengers to complete their Customs Declaration Form on the touch-screen machines by having their passports scanned, fingerprints captured and photograph taken.
Dan moet je wel rechtstreeks op Orlando Intl. vliegen... welke maatschappijen doen dat vanuit NL?
Geen enkele maatschappij. Wel vanaf Londen en Frankfurt.
We gaan het over 2 weken wel even testen. Als het net zo goed gaat als bij de Alamo-kiosk (bij mij iedere keer) dan ga ik wel weer in de rij ;)
Volgens mij is dit "Global Entry" van dit gebeuren dien je lid te zijn.