Voor de lange vluchten moet je ze even bellen ,meestal zetten ze dan de korte vluchten ook gelijk vast.
Afdrukvoorbeeld
Voor de lange vluchten moet je ze even bellen ,meestal zetten ze dan de korte vluchten ook gelijk vast.
Voor ons is het niet zo prettig gegaan maar ik moet eerlijk zeggen dat dat niet door Ear Lingus kwam maar het weer .
Op de heenreis 3 uur vertraging voor we op Dublin konden landen door de sneeuw,vlucht naar Orlando was natuurlijk al weg toen op het vliegtuig naar New York gezet en vandaar met Jet Blue Air naar Orlando waar we in de nacht om 01.30 aankwamen inplaats van 16.30.
En terug konden we niet van Dublin naar Amsterdam omdat het hier dicht zat, zijn we die avond naar Brussel gevlogen,dus weer 13 uur vertraging.
Met de vliegtuigen verder was er niks mis eigen schermpjes met een goed programma die zelf kan opstarten ook de ruimte was goed.
Al met al niet zo'n beste ervaring voor ons maar kwam niet echt door hun ,
maar dit jaar toch maar weer United geboekt .
Maar als je de ervaring van Beccie op haar blog leest die heeft perfect met hun gevlogen.
Jammer dat je het slecht trof.
Maar hoe verliep nou de douane / immigration afhandeling op Dublin.
Was het anders als wanneer je vanuit Ned. vliegt?
Hoefde je in de US niet meer door de controle?
Knaapje
Je moet gewoon net als anders in de US de afhandeling doen.
Dat stond een beetje raar op de site maar ik had daar al over gebeld dus ik wist dat al.
hoi knaapje
ik heb inderdaad wel hele goede ervaringen met aer lingus
prima service in het vliegtuig, persoonlijk entertainment systeem en prima beenruimte.
zoals theo al aangaf geen incheck en immigratie in dublin, je moet zelfs flink doorloopen, aangezien dublin een erg groot vliegveld is en wij zowel heen als terug helemaal aan de verkeerde kant aankwamen, dus het hele vliegveld heen en weer moesten lopen.
immigratie dus gewoon in orlando, maar ook dat was prima.
op de heenreis vonden wij het nog wel spannend, omdat er niets meer werd uitgelegd in het vliegtuig, dus we waren nog wel gespannen op orlando, maar ook daar verliep alles goed.
voor ons een positieve ervaring.
groetjes rebecca
Toch is het niet duidelijk. Op de website van Aer Lingus staat dat er werkzaamheden zijn en tijdens die werkzaamheden is de immigrations in de US.
Dit staat op hun site:
All transatlantic flights from Dublin will operate from Terminal 2. Aer Lingus is currently migrating its operations, on a phased basis, from Terminal 1 to Terminal 2 at Dublin Airport and we expect this move to be completed by the 22nd of February.
The US Customs and Border Protection (CBP) unit at Dublin Airport has now moved into Terminal 2 and pre-inspection facilities are no longer available for airlines in Terminal 1. Until the 22nd of February, when Aer Lingus transatlantic flights relocate to Terminal 2, there is a requirement for passengers to clear immigration upon arrival in the US.
Clearing immigration upon arrival in the United States is a temporary measure that will only take place during the 4-week migration of our transatlantic flights to Terminal 2. Once this move has been completed then full CBP facilities will be available for all Aer Lingus flights departing Dublin for the US.
Aer Lingus passengers travelling to United States between 19th of January and 21st of February will clear immigration upon arrival in the US rather than on departure from Dublin.
Dus, wat is het nu?? Wie het weet mag het zeggen. Ik ben geneigd Corrus te geloven ervan uitgaande dat hij het een paar keer al heeft meegemaakt. Maar waarom hebben Remco en Rebecco het dan niet in Dublin kunnen doen, immigrations bedoel ik.
Ik heb geen idee.... ik weet alleen dat de vlucht naar JFK daar (Dublin) wel door Immigrations gingen. Ik denk dat het te maken heeft op welke pier je aankomt op plaats van bestemming. Waarschijnlijk werden ze vroeger als binnenlandse vlucht afgehandeld, en nu niet meer, ik heb geen idee. Maar nu (ervaring van november 2010) is het gewoon overstappen en in Orlando door Immigrations.
Greetz, Remco
In Ierland door immigrations?
Hebben de USA daar speciale reden voor?
Daar is inderdaad een speciale regeling voor...
Maar soms doen ze het niet... dan moet je gewoon zoals normaal in de US door immigrations.
Kijk op de site van AL voor alle informatie. De reden? In Rotterdam zeggen ze: "vraagt niet hoe het kan maar profiteert er van".
Afgelopen November zijn we met Aer Lingus geweest en hebben zonder de schuld van Aer Lingus wel een berg vertraging gehad zowel op de heen[Dublin dicht] als terugreis [Schiphol dicht slecht weer] .
http://theocynthia.blogspot.com/
Maar verder goede beenruimte en eigen beeldscherm wat je zelf kan starten wanneer je wilt.
Hou er rekening mee dat het een knap eind lopen is in Dublin met de overstap.
Voor de immigratiedienst afhandeling in Dublin, het stond toen ook op de site van hun maar dat was volgens hun niet meer[was wel geweest] .
Het enige was dat we daar al het douanebriefje konden invullen wat je normaal in het vliegtuig krijgt.
En wij vonden een voordeel dat je op de heenreis vroeg in Orlando bent en terug een nadeel laat in de ochtend op Schiphol.
Dit jaar met United maar hoofdzakelijk voor de prijs [450euro].
Dat was nog tijdens de verbouwingen op Dublin Airport. Alles is daar nu klaar en Aer Lingus regelt alles in terminal 2.
All Aer Lingus services, with the exception of some Aer Lingus Regional flights, now operate from Terminal 2.
Other airlines operating from Terminal 2 include Etihad Airways, Delta, Continental Airlines (United), US Airways and American Airlines.
The US Customs & Border Protection (CBP) facility is now fully operational in Terminal 2. For more information on CBP facilities and requirements go to: www.dublinairport.com/gns/about-us/advanced-passenger-information.aspx
Hoelang moet je rekenen ´voor de overstap is 1 u 30 voldoende ?
Aer Lingus heeft ons 2u 10 gegeven, ik neem aan voldoende voor alle formaliteiten.
^^ als ik kijk voor vluchten van belgie uit komt er telkens geen 2 u overstaptijd . Ik ben bang dat we dat niet gaan halen .
Als het nog net zover lopen is als vorig jaar kan je het in een uur halen maar dan mag je geen vertraging hebben en de veiligheidcheck niet te druk.
Beste,
Wij zouden in december 2008 vertrekken vanuit Brussel met American Airways maar kregen 's avonds laat te horen dat er een technisch defect was en we werden ingecheckt in Brusselse hotels. De luchtvaartmij heeft niets maar dan ook werkelijk niets gedaan om al die mensen op andere vluchten te krijgen, het was een schande. Er stonden daar gezinnen met jonge kinderen, Amerikaanse studenten die terugwilden voor kerst, schrijnend ! We moesten de volgende dag terugkeren naar de balie tegen 7u en dan zouden ze ons op een vlucht zetten maar de balie was gewoon gesloten !!! Wij hadden gelukkig die nacht zelf het heft in handen genomen en vluchten gevonden met Air Lingus, zij hadden nog 13 plaatsen vrij. We moesten om 5u op Zaventem zijn. We hebben zoveel mogelijk mensen opgetrommeld om ze mee te nemen. Dan nog maakte AA problemen om onze tickets over te zetten, we moesten maar opnieuw betalen of thuis blijven !!! Maar we hebben doorgezet en zijn vertrokken met Air Lingus. Zeer goede vlucht gehad, heel vriendelijk personeel, jammer genoeg hadden we wat vertraging en het was al krap. Dus wij het personeel daarover aangesproken. Geen probleem, de piloot de luchthaven in Dublin gecontacteerd. Daar stond ons iemand op te wachten met plakkaatje "people for Orlando", aparte check-in geopend voor ons en ons met wagentje door luchthaven gereden zodat alles nog net op tijd verliep. We werden zelfs uitgezwaaid, vliegen met Air Lingus, direct opnieuw !!!
Ik heb nog een ander vraagje,ik heb geboekt bij Air Lingus,nu vraag ik me alleen af wanneer je de E Tickets binnenkrijg,verleden jaar heb ik via Butgetair geboekt en kreeg ik ze gelijk,nu heb ik dus via Air Lingus geboekt en heb ik eigenlijk alleen een sms gehad en stel dat ik die kwijtraak heb ik dus niks...Ik heb dus ook geen boekingsbevestiging van hun gehad...
Wij hebben bij Aer Lingus per omgaande een boekingsbevestiging met een referentienummer gekregen die je moet tonen aan de balie.
Met dat nummer kun je ook je stoelen vastzetten/aanpassen.
Misschien moet je toch even contact met hun opnemen.
Kan je bij air lingus united punten sparen dan?
Dacht dat die bij geen 1 alliantie aangesloten zijn.
In de star alliance volgens de website: http://www.aerlingus.com/goldcircle/...rtnerairlines/
Inderdaad, ben benieuwd hoe dat werkt. Je hebt geen recht op alle andere voordelen van je status, maar punten zouden we wel moeten krijgen, ben benieuwd :wink: ! Weer extra voordeel van Aer Lingus :mrgreen:
Klopt als een bus, we vliegen in oktober met Air Canada en Lufthansa en ondanks premier status geen enkel voordeel, gewoon achteraan aansluiten.
Zowel Air Canada als Lufthansa deelde desgevraagd mede dat je United-status geen enkel voordeel oplevert bij de star alliance members.:mrgreen:
Hier staat het:
http://www.united.com/page/article/0,6722,52823,00.htmlMaar Aer Lingus is geen onderdeel van Star Alliance, daar kan je alleen punten sparen. Maar Air Canada en Lufthansa zijn wel Star Alliance. Ik kon met mijn United Gold Elite keurig gratis exit-row stoelen bij Lufthansa reserveren. Ik ga er ook vanuit dat ik lounge in mag, eerder mag boarden, koffers eerder komen en business mag inchecken, dat zijn immers de Star Alliance voordelen :roll: ! Weet je dit echt zeker ?
Edit, volgens website Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/benef...silver-status/):
Star Alliance Gold and Star Alliance Silver
Star Alliance status benefits provide unique recognition and rewards across all 27 member airlines - over and above what you receive from your selected frequent flyer programme.
Star Alliance Gold Benefits
- Priority Reservations Waitlisting1 - when there aren't any seats left on your preferred flight, gives you priority should a seat become available.
- Priority Airport Standby - gives you top priority when standing-by a flight at the airport.1
- Priority Airport Check-in - allows you to check-in at the Business and/or First Class counter
- Priority Baggage Handling - like you, your bags get priority treatment and are among the first to be unloaded.
- Extra Baggage Allowance2 - an additional 20kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.
- Priority Boarding3 - enjoy the freedom of boarding at your convenience along with First and Business Class passengers.
- Airport Lounge Access - available worldwide for you and a friend4 when you travel with any Star Alliance member airline, regardless of your class of travel.
Hoi ik heb ook geboekt bij aer lingus maar kreeg wel betaal bevestiging via de email
Ik denk en ga ervan uit als je online in checked 24 uur voor vertrek je ook je boarding pas kan uit printen.
maar misschien dat iemand anders hier ervaring mee hebt
Als ik het goed lees kunnen we via United dus 72 uur na de vlucht de miles aanvragen? Vooraf kun je je account niet koppelen aan je vlucht bij Aer Lingus?
Ik heb mijn United nummer doorgegeven bij de boeking, maar kon volgens mij maar voor 1 persoon ?
Na boeking op de site van Aer Lingus ontvang je als het goed is meteen een email. In de aanhef van die mail staat als tekst
Je krijgt dus geen e-ticket. Als je geen mail hebt ontvangen ga dan naar de Aer Lingus site en kies voor manage your booking. Je kunt dan verzoeken de bevestigingsmail nogmaals te verzenden. Hiervoor heb je wel je referentienummer nodig. Hoop wel dat je deze hebt, anders toch maar even bellen.Citaat:
Dit is een vlucht zonder ticket. Wanneer u incheckt, moet u de eerste pagina van deze e-mail tonen om uw boardingkaart te ontvangen. Uw boekingsreferentie is hierboven vermeld.
Er is iets mis op de site van Aer lingus (hoop ik toch). alle vluchten op donderdag van het zomerseizoen zijn volzet.
ik krijg inderdaad ook de donderdagen vol te zien. Kan denk ik wel kloppen want de donderdag is een goedkope dag om te vliegen. De andere dagen zijn duurder. Dus de donderdagen zitten als eerste vol.
Ik zag het ook al,ben blij dat we dus op tijd geboekt hebben
Ik heb eergisteren geboekt voor donderdag 19 juli maar de vlucht was zeker niet vol sterker nog ik kon uit heel veel plaatsen kiezen. De vlucht zou nu inderdaad vol zijn, erg vreemd zal het niet een foutje in het systeem zijn?
Heb met Aer Lingus getelefoneerd. Ze hebben inderdaad een IT probleem om op donderdag vluchten te boeken naar MCO.
Heeft iemand ervaring met het al door de USA customs etc gaan op Dublin?