Bedankt voor jullie antwoorden, wegens een pc storing wist ik niet meer waar alles stond. Wij hebben hier een fly-drive geboekt incl. gold pakket. De kosten vielen ons erg mee. Voor 14 dagen komt het op ongeveer 600 euro p.p.
Afdrukvoorbeeld
Bedankt voor jullie antwoorden, wegens een pc storing wist ik niet meer waar alles stond. Wij hebben hier een fly-drive geboekt incl. gold pakket. De kosten vielen ons erg mee. Voor 14 dagen komt het op ongeveer 600 euro p.p.
Ach, die ene dag dat we de bus buiten Disney nemen is vast wel overheen te komen ;) Ik ben het wel gewend, in LA neem ik ook altijd een OV kaart ipv autohuur. En soms zit het mee...en een andere keer zit het flink tegen. Bedankt voor je tips in ieder geval!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
Gr Chantal
Hoi Allemaal,
In April gaan wij lekker weer, na 2 dagen new york, voor 10 dagen naar Orlando. De eerste 7 nachten verblijven wij op het disney resort en de laatste 3 nachten in het universal resort. Wij vinden het eigenlijk onnodig om een auto te huren voor de gehele periode gezien we gebruik kunnen maken van het disney/universal transportation system. Nu hebben we nog 1 vraagje...hoe komen we van disney bij universal??? Heeft iemand enig idee of dit met een soort shuttle busje kan (lijkt me niet want ze sturen je niet graag naar de concurrent...) of wat een taxi zou kosten, mogelijk een auto huren in disney en deze weer afdroppen in universal??
Graag hoor ik van jullie!
Have a 'magical' day,
Britt
Gewoon een taxi regelen bij Guest Services van het Disney-resort waar je zit. Probeer een Fixed-price te regelen van xx-dollar, volgens mij kan dat voor een stuk of 20-25 dollar
Eigenlijk zeg je dat je wel een auto wil huren, maar niet constant.
Bedenk dan wel dat af en toe een auto huren vaak duurder is dan vooraf een auto vastleggen bij de bekende aanbieders voor een hele week.
Bijv. bij usareisen.de, rond de €160,- inclusief alle verzekeringen. Die heb ja na een paar taxi's al terugverdiend. En je bent wat mobieler i.v.m. shoppen en reizen tussen de Disneyparken, waar je als WDW resident volgens mij ook nog eens gratis parkeren hebt.
Q: Is parking available at the Theme Parks?
A: Yes, parking is available at the Disney Theme Parks for an additional fee. Once the parking fee is paid, this will allow you to park at all the Disney Theme Parks for that entire day. Disney Resort Guests receive complimentary parking at the Disney Theme Parks for the length of their resort stay, with valid resort identification.
Bij Universal zit er een watertaxi of Shuttle vanaf je hotel naar het park.
Wij willen met de kids gaan eten in het whispering Canyon cafe. Vooral voor mijn oudste twee (10 en 12). Ze zullen het geweldig vinden als ik zo lees wat er allemaal kan gebeuren tijdens het nuttigen van de maaltijd. We verblijven in een villa en dus niet in het resort. Is het dan wel mogelijk?
No problemo! Alle restaurants staan open voor iedereen. Alleen zijn er een paar restaurants waar kleinere kids (<10) niet in mogen, zoals Victoria & Alberts in het Grand Floridian.
Let wel op dat als het druk is de bediening volgens Allears geen tijd heeft voor "grapjes". Misschien een idee om redelijk vroeg te gaan eten.
Bedankt Michael! Zou tussen 5 en 6 goed zijn? En zou ik moeten reserveren dan? Ik vind het nogal een gedoe via de telefoon. ik heb nu twee dingen gereserveerd en moet iedere keer alles spellen in het engels.............pfffffffffffffffffffff dus liever niet nog eens reserveren....
Rond die tijd is het vaak minder druk in de restaurants. Geen idee of reserveren handig is. Afhankelijk van de periode ook. Als je zeker wilt zijn van een plekje ....
En je hoeft niet perse met je eigen naam te reserveren. Geef gewoon een naam op die makkelijk is voor Amerikanen, zoals Jessy Jones of zo. Wel de naam onthouden!! Anders sta je daar straks ....
Je kunt als je de dag dat je wilt gaan eten bijv. Animal Kingdom doen. Zodra je het park inkomt ga je naar de Guest Services balie en vraagt of er nog plek is en op welke tijd. Als er nog plaats is reserveren ze meteen voor je. En is er geen plaats meer, dan sta je in ieder geval niet met teleurgestelde kids voor het restaurant.
Hellow, wij verblijven van 7 mei tot en met 14 mei in het Pop Century Resort.
We hebben een huurauto, maar nu vroeg ik me af of het effectief vlugger gaat met de shuttlebusjes van het resort naar de parken te gaan, en het beter is dat we de auto enkel gebruiken om naar Universal en Seaworld en eventueel outlet malls te gaan?
Ik veronderstel dat er parking moet betaald worden bij de parken, maar is parkeren bij het Resort dan gratis? Anders loopt dat waarschijnlijk ook op, als die auto daar de helft van de tijd gewoon staat...
Graag jullie tips!
shuttlebusjes, zeg maar gerust shuttlebussen
Mijn tip, auto laten staan bij Pop Century (het is gratis) en met de shuttlebus naar de Disneyparken gaan.
en hier een lijstje van alle bussen vanaf de resorts: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwgu...n/overview.htmCitaat:
WHICH GUESTS MAY PARK FREE OF CHARGE?
If you are staying at a Disney resort, at check-in, you'll be given a parking pass to put on your dashboard. This pass identifies you as a Disney resort guest, and helps you gain easier access to other Disney resorts as well as granting you free parking at the four major theme parks. Though not Disney-owned, guests of the Swan and Dolphin hotels also park without charge at the theme parks. Swan and Dolphin guests will not receive a parking pass. Instead, showing a room key to the Cast Member at the parking tollbooths will allow free parking.
WHICH GUESTS MUST PAY TO PARK?
Non-Disney resort guests, or those staying off Disney property (with the exception of the above-mentioned passholders and program members) will be charged to park a vehicle at the four major theme parks. Guests need only pay for parking once per day and can move from park to park that day without paying again. Show the parking receipt received at the first park to the Cast Member at the next park's tollbooths to enter the parking lot without paying an additional charge.
HOW MUCH DOES IT COST TO PARK AT THE DISNEY THEME PARKS?
As of September 1, 2007, the daily parking charges for various vehicles are:
Auto/Taxi/Limo/Shuttle/Motorcycle $11
Camper/Trailer $12
Bus/Tractor Trailer $15
Trouwens, gaan de shuttlebussen ook naar de waterparken?
Uiteraard. Je kunt alle Disney parken per bus of Monorail bereiken.
Zijn de taxi's erg duur of valt dat mee?
Wij gaan in December naar de AKL en dat is een van de meest 'alleen liggende' hotels. En laten we nou onze zinnen op restaurants (vaak met characters) in de andere resorts gezet hebben ;)
Een half uurtje extra klinkt te doen. Klopt het dat het reizen ongeveer tussen de 10 en 20 minuten ligt vanaf AKL naar de parken? (Met de bus dan)
Ik denk dat een taxi-rit vanuit AKL gemiddeld zo'n 17 dollar zal kosten, exclusief tip. Vanuit AKL naar AK is uiteraard vrij snel en goedkoper, naar Studios of Epcot ben je er in een minuut of 14, naar MK is het verst en daar doe je wel 20 minuten over. Reken ook nog op wat wachttijd (in de regel maximaal 20 minuten,maar meestal sneller) voordat de bus er is.
Misschien kan deze link je helpen http://www.ourlaughingplace.com/asp/twiz.aspx
Het makkelijkste zal in dit geval zijn om de bus te nemen naar Animal Kingdom en vanaf daar de bus naar AKL. De afstand AK-AKL is echt zo lullig klein dat je qua reistijd het verschil niet noemenswaardig merkt. Het zal meer zijn of je net toevallig aankomt als de bus naar AKL klaar staat of dat je 20 minuten op de bus naar AKL moet wachten.
Om een indicatie te geven; in december zijn we in 35 minuten naar AKL gereisd vanaf Caribbean Beach, gebruik makende van de bussen. Wachttijd bij AK was ongeveer een minuut of 10.
Maarre... in december duurt het vervoer écht wel langer hoor.... De wegen op het resort zitten dan behoorlijk verstopt in die dagen...
Vanaf AKL naar DAK is het maar 10 minuten... (door to door)
Naar DHS ongeveer 30 min. en Epcot 40 minuten in het "Holiday Season". Maar naar MK duurt het echt langer, reken daar maar een minuut of 50 voor...
Nogmaals ik heb het hier over het "Holiday Season"... :D
Als het goed is gaan wij in een redelijk rustige periode (30 November tot 21 December) De tijd tussen Thanksgiving en Kerst. Het is ons aangeraden als je toch van de kerstsfeer wilt genieten, dat het dan in ieder geval een stuk rustiger is.
Zal het dan toch druk zijn met het Disney OV? Ik neem aan dat het alleen druk is als de parken ook daadwerkelijk druk zijn.
Heb afgelopen December 1 week tot de 21st in Lake Buena vista gezeten en kon van drukte helemaal niks merken. Wegen waren helemaal niet vol.
Alleen een avond tijdens een van de MVMCP was het een keer dat het erg druk was, parkeerplaats zelf erg vol in Disney, maar over het algemaal was het allemaal goed te doen.
Maar na de 21st werd het stukken drukker omdat toen de kerstweek begon en dan is het inderdaad erg druk!
Komt mooi uit want de 21ste gaan wij precies weer terug naar huis. Ik heb ergens gelezen dat het rond de 18e soms al drukker wordt.
Het is wel fijn te weten dat je niet in een disney file komt te staan... hahahaha
Hoe bereikbaar zijn dingen buiten het disney resort vanaf het disney resort. Kan er eigenlijk niet veel over vinden. We willen een dagje naar de mall, een dagje Sea World en een dagje Universal studios doen. En ook nog een avondje Pirate Dinnershow. Maar om voor die 4x die we in 21 dagen van het resort af willen, wil ik niet helemaal een auto huren.
Is daar een goede optie voor? De vorige keer toen we niet on site verbleven, zijn we met mears bussen gegaan naar de mall enzo. Maar kan dat vanuit ALK ook? hoe doen jullie dat?
Ik en mijn moeder gaan 30 augustus t/m 14 september naar wdw. We logeren dan in all stars movie resort.Ik heb hier ergens gelezen dat er een bus komt bij het hotel voor universal en seaworld. Mag je dan in de bus betalen voor de kaartjes of moet je eerst naar het ticketcentrum?
Ik denk niet dat er een bus tot het disney hotel zal komen hoor voor sea world of universal?
Bij florida algemeen, hotel ervaringen stond bij all stars movie dat er een bus kwam van mears?
Volgens mij moet je die van te voren inhuren.
http://www.mearstransportation.com/attractiontrans.htm
Naast het Disneytransport zelf zijn er geen andere vaste lijndiensten vanaf de hotels voor zover ik weet en gezien heb.
Hoy,
Prima maatschappij hoor!
We zijn er die periode ook :) en gaan ook gebruik maken van het mears transport. Ze zijn nog betaalbaar ook!
Hoi allemaal,
Ook ik heb een vraag over het vervoer vanaf ons disney hotel (pop century) naar de universal parken.
Is hier nu wel of niet openbaar vervoer voor, en zo ja, wat zijn dan de kosten? Moet ik hier vooraf iets voor reserveren?
Of is het misschien mogelijk om een auto te huren bij disney?
Ik hoor het graag!
Wij hebben een auto gehuurd bij Disney Car Care Centre, wij hebben het via een reisbureau geregelt, maar zal je zelf ook vast goed kunnen.
Wij hebben de auto voor 3 dagen, aangezien we de rest in en om Disney zitten.
3 dagen zit net op de grens. 4 dagen is namelijk zo duur als een week..
Voorbeeld rekensom voor een Economy:
dag: 38.82
week: 154.88
1 : 38.82
2 : 77.64
3 : 116.46
4 : 155.28
5 : 194.1
6 : 232.92
7 : 271.74
Ja, weten we, maar is een bewuste keuze geweest.
Reken wel op een tripje van minstens een uur. Je kan het hier plannen: http://trip1.golynx.com/
(vul gewoon pop century en universal studios in)
Waarom kies je niet voor een auto ? Je kan gaan en staan waar en wanneer je maar wilt. Het is absoluut niet duur en het verkeer is heus niet gevaarlijker of enger dan hier.
:cool:
Maar is het dan mogelijk om bij Disney zelf een auto te huren? Als is het maar voor een paar dagen? Zo ja, waar moet ik dan zijn?
http://www.magicalkingdoms.com/bookcar.html
Misschien kun je hier eens kijken of je er wijzer van wordt.
Wij zelf hebben via het reisbureau geboekt, en die kunnen we ophalen bij Disney Car Care Centre
ik ben druk bezig met het plannen van mijn eerste trip naar orlando.
Nu ben ik niet van plan een auto te huren.... maar ik vroeg mij af hoe het openbaar vervoer geregeld is tussen disney en discovery cove en hoeveel de bedragen hiervan zijn. Kan iemand mij verder helpen?
Openbaar vervoer is in Orlando net als in de rest van Amerika nauwelijks geregeld(niet zoals in Nederland).
Het enigste vervoer wat betrouwbaar en snel is, is de auto.