Klinkt goed. Ik weet al wat ik de volgende keer ga doen :)
Afdrukvoorbeeld
Klinkt goed. Ik weet al wat ik de volgende keer ga doen :)
Wij zijn hier afgelopen vrijdag ook geweest. De uitleg was heeeeeel kort maar duidelijk. Omdat ik nog nooit geschoten had (wat ik ook verteld had) vond ik het wel "bizar" dat we alleen de shooting range werden opgestuurd (waar overigens op dat moment verder niemand was), zonder enig toezicht (behalve cameratoezicht dan). De minimumleeftijd was daar overigens 13! jaar, maar mijn zoon van 12 werd lang/sterk genoeg bevonden om eventueel ook te mogen schieten (zonder enig vragen/aandringen van onze kant, het werd "gewoon" aangeboden..."he is tall enough to shoot"). Geen formulieren o.i.d. ingevuld alleen een ID per volwassene achtergelaten...
Kosten zijn lachwekkend: $8 voor het pistool (9mm Glock), $8 pp voor het gebruik van de shooting range, $13 per 50 kogels en $2 per schietschijf/Osama :-). gehoor- en gezichtsbescherming was inbegrepen.
Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring! De coupon is overigens alleen geldig voor een machinegeweer + 50 kogels :-), dat leek me voor ons als beginners een tikkeltje overdreven...
Inderdaad, je gaat de shooting range alleen in, er is geen toezicht. Vond ik ook wel vreemd. Maar de uitleg was goed genoeg om probleemloos tekeer te kunnen gaan.
En ik heb toch echt een formulier moeten lezen en ondertekenen om de shooting range niet aansprakelijk te stellen voor eventuele ongelukken, voordat ik mocht schieten.
Het schieten was cool, en ging makkelijker dan ik dacht. Het moeilijkst vond ik het vullen van het magazijn, wat heel zwaar ging 8-[
Die shootingrange zit echt redelijk in Orlando toch? Als ik ff snel keek aan de 423 (yjp) en dan linksaf de 39e op? (als je dus vanuit het zuiden komt).
Misschien dat Virtual Earth de gevangenis beter laat zien ,in Google Earth leek het op een gevangenis in dezelfde straat.
Vanuit het zuiden afslag 79 op de I4, beneden aan de afrit rechtsaf en dan zit hij (dacht ik) de 4e kruising rechts op het hoekje (klein bedrijventerreintje)....
Quote weggehaald door moderator Michael66. Zie Quoten
Hoi, wij zijn in december 2007 naar Orlando geweest, en hebben daar bij het politiemuseum in Titusville geschoten op een shooting range. Perfecte begeleiding en voor 50 keer schieten met bv. een baretta, glock e.d. kostte daar inclusief de entree voor het politiemuseum 25 dollar. Zelfs mijn zoon van 13 mocht schieten nadat wij wel alle papieren hadden ingevuld.
Zeer de moeite waard.
Even een oud topic weer omhoogwerpen. Met aanvullende informatie uiteraard.
Na een aantal fatale incidenten zijn de regels m.b.t. "vrij" schieten iets aangepast.
Je mag nu (bij Riegs althans) niet meer alleen de baan op. Niet dat er nu wel een instructeur meegaat, dat niet, maar je moet nu altijd minimaal met z'n tweeën zijn.
Dit om te voorkomen dat een "eenzame" schutter de hand aan zichzelf zal slaan.
Bron: WESH2
Nu is dat voor mij geen punt, ik sleep er altijd wel iemand mee naar toe, dus ik hoop dat er verder niet veel veranderd, maar zo te zien op hun website niet.
In Oktober mag ik weer \\:D/
Ja er zijn wat incidenten geweest... ik heb heerlijk geschoten met een Glock 34 en een MP5 machinegeweer. Waarbij ik moet zeggen dat de Glock 34 heel wat krachtiger aanvoelde dan de MP5, echte klappen had je met de Glock. Videocamera meegenomen, ik had echt veel plezier.
Wil nog wel een keer gaan, maar vorig jaar was m'n vriendin 30 sec. op de baan zelf maar vluchtte meteen naar buiten, ze durfde niet en was bang dat er zou gebeuren wat er dus afgelopen jaar een paar keer is gebeurd (-en toen nog niet was gebeurd of waar we bekend mee waren-) (zelfdoding of het doden van anderen op de baan). Gelukkig had ik toen nog 2 anderen mee... voor deze keer is het maar de vraag of de 3e in ons groepje zin heeft om te schieten.
Is dat politiemuseum nog draaiende met schietbaan? Ik geloof dat ze iets niet meer deden dat was of de schietbaan of de helikoptervlucht....
Dat was bij het Titusville Police Museum. Dat funpakket bestaat niet meer (toegang museum, schieten, meescheuren in een Crown Victoria en meevliegen in een heli), maar ze hebben nog wel een andere optie.
Ook leuk, als je toch een weekend niks te doen hebt.
Dat is wel een beetje duur, 995 dollar.. wel met overnachting enz. maar laat mij maar een middagje schieten ofzo en dan weer terug naar m'n eigen mandje in Kissimmee.
Die airco banen zijn wel erg lekker, op die 39th street in Orlando waar ik heb geschoten was het bloedheet. De grote fan die er stond hielp niets, ik zweette meer dan ik ooit in de sportschool heb gedaan. En in Las Vegas wou ik nog naar The Gun Store, maar mn vriendin wilde daar uiteraard ook niet heen, dus ja... in mn uppie ga ik ook niet.
Ik zie op de site van aphf.com een combo voor 35 dollar, entree museum + 50 kogels knallen op de baan. Dat is wel leuk. En daarna nog gewoon een ander wapen huren en schieten. Dus dat is er zeker nog. Eens zien of ik de 3e persoon (ook een dame) in ons groepje zo ver kan krijgen om lekker te schieten. :-\"
Die in Las Vegas is wel compleet anders dan Riegs bijv. Daar komt echt een instructeur met jou en jouw gezelschap mee, die ook strak achter je blijft staan en alles in de gaten houdt.
Bij Riegs is het wat losser. Hier is je mandje met wapen, kogels, doel en oog/hoorbescherming, daar is de baan en zoek het maar vrolijk uit. Have fun !
Of dit nou beter of slechter is of niet, ik vond het wel prettig ak.a. kicken.
Ik denk dat de eerste keer een persoon die mee gaat wel beter is. Op 39th street krijg je ook alles mee in een mandje en inderdaad 'have fun'. Zelf alles uitzoeken, kogels erin etc. etc. blijken ze verkeerde kogels mee te hebben gegeven voor het machinegeweer. Moet je je wapen laten liggen, teruglopen en hulp vragen enz. uiteindelijk erg veel plezier gehad, ik vond het al zo gaaf toen m'n jongere broer maar begon met schieten en ik nog aan het filmen was :) Kwam niet meer bij van het lachen omdat het zo prachtig was. :mrgreen:
Riegs had geen machinegeweren toch? Bij dat police museum hebben ze voornamelijk handvuurwapens, en dan een Beretta Cx4 Storm, maar dat is dan ook de enige carbine. Die op 39th street had van alles... Uzi's, AK47's, Shotguns, de bekende Desert Eagle etc.
Riegs heeft nog een tweede baan die langer is en waar ook zwaarder geschut aan bod komt, maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit echt naar geinformeerd.
Nu hoeft een machinegeweer van mij ook echt niet zo. Ik ben meer van target-practice met zoveel mogelijk verschillende pistolen en revolvers.
In Las Vegas was het ook mogelijk, en het is best kicken om in een paar seconden een heel magazijn weg te blazen maar daar blijft het dan ook bij, vindt ik dus.
Wel een dure hobby overigens; 50 rounds, 20 dollars, 2 seconden ;-)
Ja dure hobby inderdaad. Gewoon met korte salvo's schieten. Niet de knop indrukken en je hele magazijn leegschieten op een target. :)
Toch gaf de Glock mij een machtiger gevoel, de MP5 leek meer een speelgoedwapen, minder recoil. Zal nog wel even zien of het Riegs wordt of die andere baan waar ze ook die Beretta Cx4 Storm hebben. Maar eerst de dame in kwestie die ook mee gaat,over halen om toch eens te gaan schieten. Maar ik heb zo'n idee dat er maar weinig Florida Forum bezoekers naar de schietbaan gaan op vakantie? In reislogs lees ik het eigenlijk ook heel erg weinig. Lees ik er overheen of zijn wij een van de weinigen?
Er zijn er wel wat meer (zie vorige pagina's), maar de meesten gaan liever naar Disney :grin:
:-k Misschien is een combinatie van beiden wel wat :twisted: Eendejacht :mrgreen:
Just kiddin', ieder zijn ding, uiteraard.
Zo is dat, moet ook niet te populair worden, anders gaan de prijzen van het schieten ook omhoog :mrgreen:
Ik heb Riegs nog even een mailtje gestuurd wat ze in het assortiment hebben, dit stond niet op de website. De website is een beetje eenvoudig. :) Ik wacht het rustig af.
Update:
Mailtje teruggehad van Rieg's, ze hebben alleen semi-auto handguns en revolvers. Ik denk dat die 2e baan voor eigen wapentuig is? En geen airco... ik heb geen zin om nog eens erger te zweten dan een otter op een bloedhete baan met een hete blaffer in je handen. :mrgreen: Toch maar een bezoekje aan het politiemuseum brengen denk ik.. :)
wij hebben op n schietbaan op de hoek van john young pkwy en 39 street geschoten met n m16 glock magnum 44 ik ben filmgek ik wilde dat toch perse n keer doen mijn vrouw heeft ook n paar keer geschoten
Heet daarbinnen of niet? Ondanks de grote ventilator.
Die emmers vol met lege hulzen moest ik toch wel om lachen daaro. :)
Met wat voor Glock heb je geschoten? Ik daar met een Glock 34 9mm. Daar alleen al kwamen mooie klappen vanaf!
Over een week of 2 1/2 weer knallen, heb er zin in. :mrgreen:
http://img197.imageshack.us/img197/5698/dsc03026m.jpg
Ik krijg net een bericht van APHF Shooting Center (bij Titusville), dat er een change of law is, waardoor alleen US Citizens en Resident Aliens (greencard) wapens mogen huren.... ik heb nog even navraag gedaan daar over hoe of wat... nu moet ik weer een andere baan zoeken om te knallen waar ze wel airco hebben... en anders wordt het maar peentjes zweten weer....
jkg: Als je geen wapen kunt huren moet je het mij maar even laten weten.
Het wordt hoog tijd dat er wat munitie door mijn glock gaat. (glock 30, 45ACP)
Het gaat om ranges die een Federal Firearms License hebben.
Dus dan zou je dat idd na moeten vragen.
VonDutchga, bedankt voor je aanbod,waar zou (mag) je je wapen nog meer leegschieten behalve op de banen? Of mag je in je achtertuin lekker target practice doen?
Als ik een Glock had hier, wist ik het wel (dat ik er met enige regelmaat wat dozen doorheen zou knallen). :mrgreen:
JKG: binnen de city limit BIG no no, als je op de vlakte woont geen probleem.
In Georgia en Tennessee zijn er shooting ranges die door de staat onderhouden worden (weet eigenlijk niet of die hier zijn zal eens kijken).
Wou al zeggen, in de stad zelf is gevaarlijk. Zelfs in de lucht schieten levert altijd wel weer doden of gewonden op als je een beetje pech hebt.
Ben benieuwd wat Riegs zegt. Maar met die FFL ranges mag je dus als buitenlander helemaal niet je kop op de range laten zien (in elk geval niet met een vuurwapen in je handen). Zal allemaal wel te maken hebben met 11 sept 2001... straks mag je niet eens meer een hamburger bij de Wendy's bestellen als toerist. :mrgreen:
Ik krijg er bijna spijt van niet bij The Gunstore in Las Vegas even lekker te hebben geschoten. Maarja bij schieten horen ook foto's en m'n vriendin krijg je écht niet naar binnen daar... met je Glock 30 eventueel ergens gaan schieten vind ze dan ook al helemaal geen goed idee. :) Vrouwen..... :mrgreen:
Het antwoord van Riegs;
"you may still shoot however there must be a minimum of 2 people renting guns.
thanks
Rieg's"
Mooi dus, en dat van die 2 personen was al bekend, dus we gaan zeker even, in Oktober.
Met z'n 2en.. ja wellicht is dat ook zo bij die schiettent op 39th street.
Nou, dat wordt één van de dames heel lief aankijken... want mijn vriendin wil écht niet. Eens zien hoe ik die ander kan paaien.... ik denk dat het eerder de angst voor ze is dat een ander zich omdraait en de rest op de baan doodschiet, waar ze bang voor zijn... niet voor het wapen zelf.
edit; ik heb eens zitten Googlen, in juli heeft een Canadees bij Rieg's nog een kogel door z'n eigen hoofd gejaagd en dat was al de 2e bij Rieg's dit jaar... als ik ze dat zeg (of ze lezen het hier), dan gaan ze denk ik niet eens door de voordeur heen...
Het lijkt mij ook erg leuk om dit eens een keer te zien/doen..heb het tussen mijn favorieten gezet in mijn blog en wie weet..denk dat ik mijn vent wel kan paaien hiervoor haha..Alleen die laatste bericht, van die Canadees, lekker zeg...dat is dan weer minder zulke acties..
Ach girly1980, dat gebeurd dus wel vaker daar. Vandaar sommige maatregelen. Lekker met z'n 2en op de baan staan... Rieg's heeft alleen handvuurwapens, misschien vind je het ook leuk om met grote mitrailleurs, submachineguns, shotguns en ander spul te schieten. Dan moet je naar 39th street gaan, waar ik vorig jaar ben geweest.
http://www.goshootingirc.com/
Hier boven een link naar de shootingrange in Fellsmore, in de regio rond Vero Beach. Hier kan je terecht met wat zwaarder spul. Manlief gaat er regelmatig naartoe, vooral als we bezoek uit Nederland hebben.
Dat is wel lekker buiten schieten daar! Benieuwd wat je daar allemaal kan huren.
Bij die op 39th in Orlando, heb je in elk geval AK47's, M16's, Uzi's, Desert Eagles,MP5's volgens mij nog Tec9's en natuurlijk wat kleinere handvuurwapens. Maar die kleintjes geven de grootste klappen. :mrgreen:
Ik wil nog wel eens met een FN P90 schieten, maar ik moet nog ontdekken welke baan zoiets verhuurd. Volgens mij kan ik beter naar Belgie gaan, waar het wapen is ontwikkeld. :)
Ik wil graag ook een keer een shooting ranch bezoeken met mijn vriend. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan schieten. Welke kunnen we dan beste bezoeken. Wil natuurlijk wel duidelijk uitleg enz krijgen. Iemand tips?
Greetzz
Probeer Rieg's eens of die op 39th street waar ik het over had.
Shooting Straight kan je op je buik schrijven, die mogen van de wet geen buitenlanders meer met de vinger aan de trekker hebben.
Ik wilde naar Riegs, maar had in mn navigatie een heel ander adres ingevuld dus kwam er niet. Toen ik uiteindelijk wel wist waar hij zat (net iets ten noorden van de Florida Mall), paste het al niet meer in mijn planning. Stuur ze vooraf anders een email met de vraag of buitenlanders nog mogen schieten... ik baal er goed van, want toen we bij Shooting Straight binnen waren, kan ik niets anders zeggen dan dat het een zeer mooie en goed georganiseerd bedrijf was. Grote winkel met veel verschillende wapens, nette toiletten en de range achter glas, goed overzichtelijk en met airco.. helaas pindakaas dat er dus niet geschoten mag worden door ons Hollanders. :( Althans, niet in Florida...
Bij Riegs kan dat nog wel (tenminste in Maart) maar als je er ook instructie bij wilt hebben zou ik eerst even mailen of bellen.
Zo binnenlopen en schieten kan altijd, maar voor instructeurs moet je volgens mij afspreken.
Thanks!! Ga ik even een mail sturen voor het na te vragen.
Even voor de zekerheid. Is dit de goede Ranch? >>http://orlandogunshop.com/
Heb ze een emial gestuurd en wacht nu op antwoord.
Thanks alvast!
Dat is Rieg's ja.
Ok thanks!
Bij the shooting gallery kon het eind Mei ook nog!
ook voor het zwaardere en snellere geshut.
In 2009 heb ik een shootingrange bezocht met mijn partner. We moesten beide, ook al ging mijn partner alleen mee om te filmen, papieren onderteken. Kon daarna een wapen uitkiezen en een target. Kreeg een korte uitleg hoe ik het wapen moest vasthouden en laden, kreeg een mandje met mijn spullen erin, en we konden de baan op. Ik vond het wel vreemd dat er niemand meeging.
Het gevoel wat er door mij heenging toen ik met een geladen wapen daar stond...jeetje...het voelde heel bizar, het was best spannend want wat kan je verwachten qua terugslag e.d...ik vond het een hele bijzondere ervaring...
Mijn partner laadde het wapen gelukkig elke keer, want dat was best moeilijk/zwaar en met trilklauwen word het helemaal lastig hehe..
Het was volgens mij een shootingrange in Orlando, ik weet dat er vlak bij die zaak allemaal van die winkels zaten om geld te lenen? voor je gedetineerde partner/vrouw/kind?? Zoiets staat me bij..
Dat was dan ongetwijfeld bij Riegs. www.orlandogunshop.com
Iets minder buurtje, veel pawnshops en xxx winkels. En 2e hands autodealers, uiteraard.
Kan ook die op 39th street zijn Gerrit.
Tegenover zit een (jeugd)gevangenis en op het stukje zitten 4 winkeltjes waarvan de schietbaan in de hoek van de 4 zit. Aan de overkant van de drukke weg heb je nog een detentiecentrum volgens mij. Uitleg bij die schietbaan is ook erg summier.
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...21.55,,0,-2.66
Riegs was het zeker weten niet. Daar zijn we het eerst binnen gestapt, maar de sfeer was daar niet zo tof vonden we. Alsof we lucht waren en toen er eindelijk iemand ons hielp ging het ook niet echt van harte...
Binnenkort gaan wij weer naar de westkust van Florida.
Mijn twee kinderen van 14 en 16 jaar zouden het leuk vinden om een keer te schieten in een gunrange. Is dat mogelijk? Heeft iemand dat al eens gedaan?