:lol:
Ik denk dat die kans rond Miami sowieso maar 50/50 is, waarschijnlijk grotere kans Spaanstaligen te treffen ! De charme van Miami?
Afdrukvoorbeeld
:lol:
Ik denk dat die kans rond Miami sowieso maar 50/50 is, waarschijnlijk grotere kans Spaanstaligen te treffen ! De charme van Miami?
Zo moet je het maar zien denk ik. 50/50, het zou best kunnen... ligt eraan waar je bent natuurlijk. Je zou denken dat het vliegveld wel vooramelijk engelstalig zou zijn, maar neehoor. Drie blanke kindertjes op weg naar Nederland worden doodleuk in het Spaans aangesproken. (Rare zaak, als je het mij vraagt) Sorry, senor, no hablo espanol... Alhoewel, op (basis)scholen in de VS is er tegenwoordig de mogelijkheid om Spaans te nemen. Toch wel jammer eigenlijk, dat je op sommige plekken in je eigen land, niet eens met je eigen taal kunt communiceren. Mgoed, dat zal in vele landen zo zijn?
Hmnee, niet puur vakantie. Mijn vader woont nog daar, zeg maar. Hij vindt al het Spaanse maar niets, om een voorbeeld te geven van een Engelssprekende Floridiaan. Hij is er groot voorstander van, dat als je in een land wil komen wonen, je naast je moedertaal ook de taal van je nieuwe land moet leren spreken. Hij vindt het ronduit belachelijk dat het Spaans het Engels in sommige gebieden heeft weggevaagd. Ik ook overigens. Prima dat je Spaans spreekt, maar wees dan ook zo fatsoenlijk om Engels de voertaal te houden. Ik spreek hier toch ook niet alleen maar Engels?
Jaja, ook daar een heuse integratiekwestie!
Ja dan moeten we zeker niet opvallend als vakantiegangers,
gewoon rustig blijven dan komt heus wel goed.......alleen baal ik wel dat ze spaans spreken, dan kan ik niet spaans praten met hun dan wordt iets moeilijk ach komt wel goed denk ik :?
gewoon rustig houden en meteen in auto zitten en goed opgesloten en meteen wegrijden naar je hotel dat is beter zo.
Ik had ook zo'n voorgevoel, dat het best wel eens gevaarlijk kon zijn 's avonds na 23.00 uur (dan landen we namelijk), ik heb mijn hotel dus omgeboekt naar een airporthotel. Dit hotel zit vast aan de terminal van het vliegveld en de volgende ochtend halen we dan vroeg onze auto op het vliegveld op (scheelt ook weer 1 dag huren)
Wij hebben een paar jaar geleden overnacht in red roof Miami. Op een kaartje op de deur stond: Voor u iemand van het personeel in uw kamer laat bel dan eerst naar de receptie!!!! 's nachts was het parkeerterrein ook bewaakt. Wij gingen eten bii Bennigans, wat er naast ligt. Het hele politiekorps van Miami zat er toen te eten (tenminste zo leek het). We zijn ook de andere dag naar macdonalds geweest, daar waren de w.c.'s afgesloten. Je moest eerst bij de balie vragen of je erin mocht. Het parkeerterrein was hier ook bewaakt.
Het valt allemaal heel erg mee met de veiligheid in Miami. Ondanks dat (bijna) niemand engels spreekt, is de locale bevolking zeer behulpzaam en vriendelijk.
Hallo
Wij zitten aan de Biscayne boulevard, ongeveer 1,5 mijl van bayside marketplace, is het daar wel veilig?? Of moeten we dan ook met de huurauto? Ik neem in ieder geval de TomTOm mee haha
Groeten
Afgelopen zomer 4 hele dagen in Miami geweest. we hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Ook niet toen we een afslag te vroeg reden en bijna een woonwagenpark op reden. We hebben veel gelopen en rondgereden. Er was over voldioende politie onderweg. We zaten op de Collins ave. ter hoogte van de Lincoln Road.
grz
Ton
We zitten nu tegenover Bayside marketplace in het centrum,hopelijk valt het mee s'avonds.