Op de terugweg kregen we voor de vlucht Orlando-Washington twee stoelen bij de nooduitgang aangeboden. Mijn vrouw kwam echter helaas niet door de ballotage en de buitenkans ging haar neus voorbij. Uiteindelijk vinden wij het, hoe jammer ook, terecht dat personen die zich, om welke reden dan ook niet kwalificeren, niet bij de nooduitgang terecht komen.
De controle hierop is overigens volgens mij maar matig. Naast mij zat een vriendelijke, hulpvaardige United medewerker in de exit-row. Toen ik even naar mijn vrouw zwaaide, die twee rijen voor mij zat, bood hij spontaan aan van plaats te wisselen. Wij hebben beleefd geweigerd.
Voor de vlucht Washington-Brussel hadden we Economy+ geboekt. Rij 21 H en J, achter de stoelen voor de medewerkers. Nog voor vertrek zaten de stoelen voor de medewerkers al vol 'migranten' die 'vrolijk' weer werden weggestuurd. Dit leverde nogal wat onrust op, want hun stoelen waren inmiddel ook al weer geconfiskeerd. Medewerkers wilden overigens best helpen om, binnen de mogelijkheden van de vrije stoelen, tot een betere verdeling te komen. Rij 18,19 en 20 waren echter onbespreekbaar.
Aan de medewerkers van Unted werd wel gevraagd waarom wij wel mochten blijven zitten. Zelf werden we niet lastig gevallen, hoewel er wel door de andere passagiers met begerige blikken naar de XXXL beenruimte op deze plek werd gekeken. Voor de komende reis hebben we daarom voor beide vluchten, uiteraard tegen de bekende E+-toeslag, inmiddels maar weer beslag op deze rij gelegd. Dat 'zit' dus, naar alle waarschijnlijkheid, wel goed!