Autorijden in Florida moeilijk?
Mijn zoon (dan 17) en ik willen volgend jaar 2 weken naar Florida. Ik heb hier al rondgeneusd en ook in boeken en folders gekeken. Eigenlijk zou ik graag een rondreis doen, Orlando en Miami met de everglades. Maar dan kom je al snel op zo'n 2000 km. En ik rijd in mijn eentje. Nu kom ik net terug uit Oostenrijk en heb ook bijna 2000 km op de teller staan, maar dat is in Europa en ik ken de weg. Ik ben geen held in "vreemd"verkeer en heb een vreemd richtingsgevoel (geen dus).
Is het wel slim een rondreis te maken, misschien beter in Orlando te blijven? Of zie ik beren op de weg, die er helemaal niet zijn?
Re: Autorijden in Florida moeilijk?
Zou zeggen doen!
Verkeer is rustiger en beleefder, vooral buiten de steden. Brede rijstroken. Koop een goede kaart van Florida en verdiep je vantevoren wel even in de verkeersregels. Rechts inhalen mag veelal en wordt veelvuldig ook door vrachtwagens gedaan.
Bij veel verkeerslichten mag je bij rood wel rechtsaf als je het andere verkeer voor laat gaan. En vooral verdiep je in het systeem van richtingaanduiding. Op bordjes langs de weg en er boven wordt heel vaak het wegnummer plus de richting aangeduid (Eastbound of East, Westbound enz) en in mindere mate met plaatnamen.
Surf dus eens een paar uurtjes op het net en verdiep je in de verkeersregels en je zult zien het valt reuze mee.
En rijd je eens verkeerd, je hebt vakantie!
Prettige reis.
Knaapje
Re: Autorijden in Florida moeilijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mejel
Of zie ik beren op de weg, die er helemaal niet zijn?
Zoals hiervoor al gememoreerd is het autorijden in Florida (net als in de rest van de US of A) prima te doen. Het verkeersbeeld is een stuk rustiger dan in ons land, de automobilisten zijn veeel beleefder, en de wegen zijn goed aangegeven. Vraag bij je verhuurbedrijf om kaarten, die zijn gratis. Mocht je een Tom hebben, neem die dan mee, maar zonder gaat het ook prima, als je rekening houd met de volgende puntjes:
- Afstanden zijn in mijlen ipv. kilometers, er gaat ruwweg 1,6 km in een mijl dus bij een afstand doe er dan iets meer dan de helft bij
- De afritten zijn genummerd naar de milemarkers, dus afrit 30 is op 30 mijl van het begin van de weg, en is dus niet de 30e afrit
- Heel belangrijk is dat de wegen altijd de toevoeging van de windstreek hebben, dus de interstate van Miami naar het noorden heet:
I 95 North.
Als je dit weet, zal het allemaal prima lukken.
Eric