dank u ,het is zo dicht bij. wij zijn 2 maal in Florida geweest en zijn van plan in november terug te gaan we hebben ons hart er al verloren.mooie foto's ik herken erveel van .
Afdrukvoorbeeld
dank u ,het is zo dicht bij. wij zijn 2 maal in Florida geweest en zijn van plan in november terug te gaan we hebben ons hart er al verloren.mooie foto's ik herken erveel van .
Mijn moeder en ik willen een rondreis Cuba doen, maar ook een paar dagen naar Florida. Vanwege het Embargo schijnt het lastig te zijn beide reizen te combineren, maar ik ga er vanuit dat er meer mensen zijn dit doen/willen doen en dat er toch mogelijkheden moeten zijn. Wat ik van 1 reisburo heb begrepen is er geen rechtstreekse vluchten van Miami-Havana v.v. gaan, klopt dit? En iemand enig idee of het überhaupt mogelijk is om tijdens 1 vakantie beide plekken te bezoeken?
Rechtstreekse vluchten zijn er idd niet. Je zal waarschijnlijk via Mexico moeten reizen.
Omdat wij vorig jaar een geweldige vakantie hebben gehad in Florida gaan wij deze zomer nogmaals naar the sunshine state.
Nu leek het ons leuk om dit keer een paar dagen Cuba in te plannen. Alleen lazen we dat er een handelsverbod is waardoor er niet rechtstreeks vanuit Amerika naar Cuba gereist kan worden.
Is dit echt onmogelijk, of zijn nog opties? Wie heeft hier ervaring mee?
Groeten,
Jurr
Inderdaad... Vanuit de USA is dit niet mogelijk om rechtstreeks naar Cuba te vliegen...
Dat wordt op Key West een motorbootje huren... :roll:
Beste forumleden, Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen http://www.cubaforum.nl/images/smiles/icon_biggrin.gif In augustus vertrekken we lekker met zijn allen naar Miami, in 2008 ben ik hier ook al geweest en het beviel mij top!!Nu gaan we met een groot gezelschap en deze willen ook graag een paar dagen naar Cuba. Nu zouden we graag een rechtstreekse vlucht willen boeken naar Cuba, ik weet dat dit nihiel is, maar ik ben jammer genoeg niet de grootste fan van vliegen:sad:Heeft iemand misschien tips of ervaringen waar ik misschien iets mee kan doen??
In ieder geval al harstikke bedankt!!!
Groetjes Kirsten de Vries
Het is absoluut niet mogelijk om rechtsreeks vanaf de USA naar Cuba te vliegen
Neem een bootje... doe de Cubanen tenslotte ook...
Even serieus... vliegen naar Mexico, dan naar Cuba...
En voor de Sigaren hoef je niet naar Cuba, ook te koop in Miami, en op de Keys
groetjes Sylvia
Mag ik vragen wat de voornaamste reden is dat je Cuba wil bezoeken? Er zijn mooie dingen te bekijken, oude amerikaanse auto's als taxi voor de toeristen en natuurlijk sigaren (die je inderdaad ook in Florida kan krijgen). Verder wordt je als "kapitalist/westerling" continue lastig gevallen met opdringende cubanen die met je willen trouwen zodat ze uit Cuba kunnen vertrekken. Ga je verblijven in een van de toeristische resorts dan is dit iets minder maar zet je 1 voet buiten het resort dan wordt je lastig gevallen. Zeker wanneer je een vrouw bent.
Overigens zijn er nog geen directe reguliere verbindingen tussen de VS en Cuba. Er wordt wel gewerkt aan een luchtverbinding tussen Cuba en de VS.
Cuba is prachtig hoor en een hele belevenis, maar niet als je in de buurt van de toeristenoorden blijft. Een uitstapje doet het land geen recht, je moet er echt minimaal 2 weken zelf rondtrekken. En het kan dus ook niet vanuit Florida...