Re: Overstappen Chicago Airport
@Seca: Misschien toch wel stevig doorlopen... en hopen dat het treintje snel komt
en dat het bij security niet druk is...
Even aan de flight attendant doorgeven dat je maar zo weinig tijd hebt... mag je meestal wat sneller eruit...
En bij security even doorgeven dat je een "short connection" hebt, vaak krijg je dan voorrang...
:mrgreen:
De binnenlandse vluchten van United komen aan bij terminal 1. Vanuit terminal 1 loop je via de ondergrondse doorgang naar terminal 2. Vanuit terminal 2 vertrekken alle internationale vluchten van United. Terminal 5 (International Terminal) is voor alle inkomende international vluchten en uitgaande internationale vluchten van buitenlandse luchtvaartmaatschappijen. Met andere woorden, als het eerste deel van je reis normaal verloopt haal je het gemakkelijk.
Wij hebben 1 slechte ervaring gehad met een krappe overstaptijd. We vertrokken in Orlando te laat en daardoor hadden we heel weinig tijd in Chicago. Het was echt vreselijk want we hebben gerend en gerend en dat met een kind van 2 op de arm en een buggy die we bij ons hadden. Ik was kapot. We hoorde in de verte dat we werden omgeroepen en wij zwaaien. We kwamen doodmoe binnen. Het hele vliegtuig boos kijken (dachten waarschijnlijk dat we te lang hadden lopen shoppen). Er was ook geen plek meer voor onze handbagage.
Ik vond het een drama en daarom houd ik nu minstens 2 uur overstap aan. Bovendien vind ik het wel leuk om ook nog even de benen te strekken en wat te eten op mijn gemak. We gaan nu weer overstappen in Chicago.
Jackie
Wij hebben ook een overstap in Chicago van 59 minuten. We komen 3 mei terug dus ik laat wel even weten of het gelukt is [-o<
Vliegen met United en overstappen in Chicago
Hoi allemaal,
Wij vliegen 2 augustus met United naar Orlando alleen moeten eerst overstappen in Chicago heeft iemand daar ervaring mee.
En weet iemand hoelang het dan vliegen is van Schiphol naar Chicago en van Chicago naar Orlando.
Jammer genoeg zijn er een rechtstreekse vluchten meer.
Groetjes
JANE
Re: Vliegen met United en overstappen in Chicago
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
jane
En weet iemand hoelang het dan vliegen is van Schiphol naar Chicago en van Chicago naar Orlando.
Ongeveer 9 uur.
Hoi Jane,
Wij gaan er eind april ervaring mee krijgen, maar ik kan je al wel vast vertellen dat het van schiphol naar chicago 9:04 uur vliegen is en dan nog 2:38 uur vliegen naar Orlando. Op de terugweg staat er 8:24 uur en 2:52 uur voor. Dat zal wel met wind mee of tegen te maken hebben.;)
Veel plezier met het plannen van je reis!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
En de kortere reistijd op de lange terugvlucht heeft te maken met de draaing van de aarde te maken en niet met de wind.
Hahaha, je bent dit weekend niet zo wakker Michael. :-P :-P :-P
Dit heeft niets met de draaiing van de aarde te maken (daarvoor vliegen vliegtuigen te laag) maar alles met de route die wordt gevolgd. De routes van en naar de VS lopen over het algemeen via de noordelijke route (de boog via Groenland) of de route over de Atlantische Oceaan (de rechte lijn). Hoewel het misschien niet logisch klinkt, is de route via Groenland (de boog) de kortste route. De kortste route over het aardoppervlak is namelijk een boog. Dit wordt in de scheep- en luchtvaart ok wel ‘great-circle navigation’ genoemd. Wikipedia verklaart het als volgt: Great-circle navigation is the practice of navigating a vessel (such as a ship or aircraft) along a track that follows a great circle. A great circle track is the shortest distance between two points on the surface of the earth. Daarnaast kan de straalstroom ook een behoorlijke impact hebben, maar de omvang hiervan merk je pas rond het moment van vertrek.