Re: Extra controle handbagage vluchten VS (vanaf 8 juli 2014)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meh1965
Dat klopt. Maar ik bedoel dat als de beambte het lampje ziet branden hij kan zeggen "next" en je door kan lopen zodat de volgende persoon gecontroleerd kan worden. Het verder opstarten en afsluiten kost dan verder geen extra tijd voor de beambte met het oog op de wachtrijen.
Er brand op mijn laptop alleen standaard een lampje als hij aan de oplader hangt. Anders is het ding gewoon uit. En het opstarten lijkt me nu juist een essentieel iets.. Anders kan ik gewoon een leeg omhulsel maken met enkel een lampje erin en voor de rest explosief materiaal.
En echt handig lijkt het me niet om met twee opstartende aptops, een tablet en 2 telefoons in de hand door de rij te schuiven.
Gelukkig gaan we pas volgend jaar. Dan hebben ze tijd genoeg om het allemaal werkbaar te maken.
09-07-14, 15:49
b767-300er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meh1965
Nee hoor.
Hij moet inderdaad opstarten, een lampje alleen is niet voldoende
zie voor uitleg van het waarom het lampje alleen niet voldoende is de post van Njit meteen boven deze post.... Is op zich logisch als je het mij vraagt,
09-07-14, 16:08
Ebelix
Een paar jaar geleden werd op Schiphol ook al gecheckt of je laptop het doet. Dat is toen langzaam weer verdwenen. Hetzelfde dat je bij de Schengen controle op Schiphol je kabels en opladers apart in een bak moest doen om te scannen. Dat is nu ook weer verdwenen.
Zo zal het nog wel een tijdje doorgaan met aanscherpen en weer afzwakken van de veiligheidsmaatregelen.
09-07-14, 17:07
b767-300er
Klopt, dat heb ik ook nergens gezegd dat je dat wel gedaan hebt.
Echter je eerdere post zorgt er wel voor dat 2 mensen (mijzelf en Njit) uitleggen waarom een en ander (niet zo)is.
Verder nog wat zinnigs te melden?
09-07-14, 18:14
Njit
09-07-14, 21:35
JKG
Laptop leegtrekken van de binnenkant, alles eruit, Raspberry Pi er in en aansluiten op het scherm en toetsenbord. "Kijk, hij kan aan!". Verder genoeg ruimte voor explosieven, want zo'n raspberry pi is erg klein.
Ohja, ze zijn in Amerika zeker vergeten dat je ook aanslagen kan plegen op metrostations, treinstations, gewoon in het openbaar waar veel mensen zijn, op een boot.... of gewoon ergens op het land staan met een SAM-raket (alhoewel die 'M' al voor raket staat natuurlijk) en wachten op een specifiek toestel.
Met andere woorden; ze focussen teveel op vliegvelden en laten de deur wagenwijd open staan voor andere mogelijkheden. 100% uitsluiten is onmogelijk. Ik zal zorgen dat mijn apparatuur allemaal volgeladen is, want ik neem aardig wat electronica mee en geen zin om wat af te staan.
09-07-14, 22:21
b767-300er
Nadeel is alleen dat de schade met vliegtuigen veruit het grootste kan zijn.... (remember 9-11), vandaa dat daar de hoofdprio ligt. En daar moeten we nog steeds allemaal voor " boeten"
12-07-14, 18:01
Iris1990
We zullen het wel zien hoe het gaat lopen, het is altijd een rompslomp als je al je spullen uit je handbagage moet halen. Laat staan aanzetten, uitzetten weer inpakken en gauw weer door! Maar we hebben het er gewoon voor over!
13-07-14, 11:16
Ritchie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er
Nadeel is alleen dat de schade met vliegtuigen veruit het grootste kan zijn.... (remember 9-11), vandaa dat daar de hoofdprio ligt. En daar moeten we nog steeds allemaal voor " boeten"
Ben het helemaal met jouw eens hoor.
14-07-14, 11:24
Greebe
Ik heb nu een vraag uitstaan bij Schiphol EN TSA om te kijken over Powerbanks zijn toegestaan. Als je tussentijds zelf kunt bijladen, is het probleem mogelijk opgelost. Ik ga zelf met 4 iPhones en 1 iPad op weg, dus ik wil geen risico's nemen...