Afdrukvoorbeeld
Ik vind het moeilijk om het „aansmeren” te noemen. Hangt natuurlijk af van hoe zo’n gesprek verloopt. Is road assitance overdreven, en wordt het daarom aansmeren genoemd? Blijft altijd lastig om de juiste informatie te filteren. Daarom is het van groot belang om goed voorbereid op reis te gaan zodat je van te voren weet wat je wel en niet wilt. Dit forum is daar een goede informatie bron voor.
Even een vraagje over road assistance.
Wanneer je lid bent van de ANWB kun je dan in Amerika de AAA bellen.
Dan heb je dus heel die road assistence niet nodig,en hoeven ze ook niets meer aan te smeren.
Je kunt de AAA wel bellen, maar je ANWB lidmaatschap zal je niet behoeden voor de kosten. Die mag je gewoon gelijk aftikken. Overigens ook één keer AAA nodig gehad. Ik had eigenlijk verwacht dat er, net als in Nederland, een mooie AAA auto voor zou komen rijden die afgeladen vol zat met gereedschap en meetapparatuur om mij uit de brand te kunnen helpen. Komt er een gewone auto met magneetplaten op de zijkant aan (beetje het pizza bezorgersconcept). Ook de hoeveelheid gereedschap en meetapparatuur viel erg tegen. Ik heb meer in mijn toolbox zitten. Gelukkig had hij datgene wat ik niet had, een nieuwe accu. Ik krijg de indruk dat AAA je vooral naar de dichtstbijzijnde garage sleept en niet zelf gaat sleutelen. Maar wellicht heb ik het verkeerd.
Wij hebben in 2009 via Dollar Rent wel een road assistence afgesloten, omdat ze allerlei argumenten opnoemden... Maar is het nou echt nodig? Wij huren deze vakantie via Alamo, gold pakket. Stel dat de huurauto onderweg stukgaat, regelt alamo dan een nieuwe auto ter plaatse? Of moet je daarvoor een verzekering afsluiten?
En daar hoort dekking voor sleepkosten, een lekke band, ruitbreuk en vervanging van een sleutel niet bij. Of het nodig is om Road assistance af te sluiten, bepaal je echt zelf. De een neemt het risico zelf, de ander betaalt met plezier voor extra dekking.
Maar als je een auto huurt bij zo'n maatschappij mag je er toch vanuit gaan dat je een auto huurt in goede staat. Als de auto door een mankement welke niet door jou is veroorzaakt strand dan mag ik toch aannemen dat dat een probleem is voor de verhuur maatschappij en niet voor jezelf. M.u.v. de lekke band welke je zelf kan vervangen.
Anders zou het toch helemaal een gekke boel worden, dan hoeven ze de auto's ook niet meer te onderhouden.
Exact, Jeroen. Als je huurauto tijdens normaal gebruik een mankement gaat vertonen is het volledig voor rekening en risico van de verhuurder om jou van een nieuwe huurauto te voorzien. Waar of hoe je aan een nieuwe auto komt kan nog wel eens verschillen per verhuurder; zelf ophalen bij een verhuurstation (hoe kom je daar?) of ter plekke een nieuwe auto.
Ach als ze de defecte ophalen kunnen ze toch een andere meenemen.
En anders met de taxi een andere ophalen en dan de sleutels overhandigen van de defecte auto.
En anders, zie ik het dan wel. Je bent toch afhankelijk van de persoon die je op dat moment helpt.
Tja lastig hoor
nouja we zien het donderdag wel
we blijven twee weken op dezelfde plek....dus het wordt niet echt een rondreis, we gaan alleen volgende week een dag naar Orlando.