Re: Vliegtickets 2011 (excl. juli/aug)
Ik heb toch al verschillende malen gehad dat bij het safety interview ze een geprint exemplaar van de E-tickets willen zien. Bij het inchecken vragen ze er nooit naar en geef ik ook altijd alleen mijn paspoort en zag waar naartoe we gaan. Tegenwoordig met het online inchecken is zelfs dat niet meer nodig wanneer je de boarding pass bij je hebt.
@ Ebelix:
Als het safety interview plaatsvindt heb je al ingecheckt en sta je toch al vaak bijna bij de gate en heb je een boardingpass??
Dezelfde vraag heb ik al eens gesteld toen er dicsussie was over een geprint ESTA meenemen:
Wie is er al eens teruggestuurd of heeft echt problemen gekregen, omdat hij geen print bij zich had?
Knaapje
Ik heb die vraag ook al paar keer bij safety interview gehad, zowel als ik bij de gate bijna sta (zoals in Nederland) of als ik nog moet inchecken (zoals in Brussel). Ik print dus tegenwoordig altijd het reis-schema/e-ticket overzicht uit. Niet voor bij de balie om in te checken, maar wel voor de vragen over wanneer ga je en wanneer kom je terug en heb je reisschema bij je.
Nu vlieg ik wel vaak die kant op natuurlijk, maar heb zeker in de afgelopen paar jaar al een keer of 3 het reisschema moeten laten zien. Wat ze doen als je het niet bij je hebt ... :-k ? Geen idee ... Ik heb wel eens vraag in Moskou gehad en toen had ik niets bij me, toen hebben ze het online helemaal erbij kunnen zoeken (was wel andere gelegenheid dan naar de US gaan natuurlijk; maar ze wilden toen ook mijn reis-schema). Dus misschien kunnen ze het makkelijk uit systemen trekken, en komt het goed als je het niet bij je hebt. Maar ik print het voor de zekerheid altijd wel uit.
Wel op dubbelzijdig papier; want wel eens met Corrus dat het vanuit gedachte van minder papier-verbruik natuurlijk zijn doel voorbij schiet :mrgreen:
Wel op dubbelzijdig papier; want wel eens met Corrus dat het vanuit gedachte van minder papier-verbruik natuurlijk zijn doel voorbij schiet :mrgreen:
...en op A-5 formaat?
Ik neem tegenwoordig alles op een USB stick mee. Polissen, boekingen, kopie pas en rijbewijs, creditcards, noodnummers enz.
Ik heb daarvoor een Corsair USB stick gekocht met een pincode erop (er zitten op de USB stick cijfertoetsen) en alles wordt hardwarematig ge-encrypt. Als je de stick uit de computer haalt staat er niets meer op de computer en is de stick automatisch geblokkeerd. Kost zo'n EUR 49, maar dan heb je alles veilig bij je.
Ook autopapieren en Nederlandse verzekeringen staan erop. Heb je altijd alles bij je.
http://www.alternate.nl/html/product...&l2=USB-Sticks
Knaapje
Zouden de reisbureau's ook eens moeten doen, digitaal accepteren ze je akkoord niet daar moet je toch een handtekening voor zetten.
Voor de rest kan je ook recycle of deels gerecycled papier gebruiken, maar van dat enkele reisschema lig ik niet wakker zeker niet als je ziet wat er bedrijfsmatig wordt verspild.
Geen papier meer voor mij, gewoon "printen als pdf, naar m'n gmail acoount mailen, ophalen op m'n android-telefoon en daar opslaan. Als ze iets willen zien haal ik het met 2-3 vingerbewegingen tevoorschijn. Zo doe ik dat trouwens met allerlei "papieren". Nooit meer wat vergeten. Tja, tenzij ik m'n telefoon kwijt raak. Maar dan staat het nog (encrypted!) in m'n gmail en kan ik het zo ophalen.
Allemaal nog betere ideeën idd; ik zet de volgende trip alles als pdf gewoon op de iPad 8-[
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mattrob
Niet voor bij de balie om in te checken, maar wel voor de vragen over wanneer ga je en wanneer kom je terug en heb je reisschema bij je.
Pure willekeur! en grote onzin...
Die wannabees weten helemaal niets, er is écht geen enkele airline die je verplicht om dit soort dingen bij je te hebben.
Sommigen weten niet eens hoe een visum eruit ziet... moest aan een "meerdere" gaan vragen wat het was, wat ie in z'n handen had.
Op zekere dag vroegen ze me hoe ik de tickets had betaald en of ik daarvan ook wel een creditcard of bankafschrift van bij me had...
Sorry voor de uitdrukking, maar wat een mongolen...
Ik heb toen om een supervisor gevraagd, hiermee was ineens gelijk het interview voorbij... en er werd mij een prettige vlucht en voortzetting van de dag gewenst.
@corrus
Ik vraag me weleens af of dit soort verwarring zaaien niet bij de tactiek van het interview hoort.
Puur om te kijken hoe je daar op reageert.
Knaapje
Ik had meteen naar zijn loonstrook gevraagd. :-\"