Re: Vliegen met Air Canada
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
elstars
Maar ... Air canada is wel heel goedkoop!! wat voor vliegtuig heb je dan ? een 767?
Brussel Montreal 767
Montreal Orlando A321
Het is een heel gepuzzel, maar zo'n koopje heb ik al lang niet meer gezien.
Enne dit zijn vanaf Brussel prijzen. En de Brusselaars reizen ook met een 777 met United naar Newark en Washington. Nog niet zo gek, dat Belgenvolkje......=D>
Wij zijn afgelopen oktober met Air Canada naar Toronto gevlogen, geweldige service, redelijke maaltijd, vriendelijk personeel en uitgebreid personal entertainment system. Op de nachtvlucht terug, was er zachte pastel kleurige verlichting die heel subtiel telkens kleur verandert, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een fijne vlucht was dat. =D>
Citaat:
Chub
een uur en 25 minuten vind ikzelf nogal aan de korte kant.
De vlucht is geboekt, niks meer aan doen. Komt tijd, komt raad en geen zorgen voor de dag van morgen.....toch?
En als je toch onrustig wordt, kijk dan even in het vluchtschema van Air Canada welke vluchten die middag nog meer gepland staan. Je kunt zelfs de bezettingsgraad zien, zodat je weet wanneer je kans maakt op een volgende vlucht als je de geplande vlucht toch mocht missen.
Ja, ik zal eens kijken voor scenario B, voor het geval we (vooral ik) weer eens te laat komen. Vorig jaar ook meegemaakt, aansluiting gemist door de drukte van US customs. Toen konden we een uurtje later naar Orlando, daar schiet ik niet van in de stress. Nadeel dit keer is dat we 2 x moeten overstappen en dat ik de vlucht naar m'n volgende aansluiting niet wil missen (Montreal - Chicago - Orlando). En mocht het wel gebeuren, dan loopt alles maar in de soep, je kan het dan toch niet voorkomen.
Maar even kijken hoe vaak men van Montreal naar Chicago vliegt is wel een tip!
Hmm.. ik zie net dat de minimum overstap tijd in Montreal (naar US) 55 minuten is. Dan krijg ik altijd van die stripverhaal beelden dat dat alleen geldt voor degene die als 1e uit het vliegtuig rent, met een noodgang naar de US customs dendert, met alle bagage en vrouw en kinderen meeslepend 40 minuten op een rennen zet roltrap op en af en met zweet op z'n voorhoofd bij het inchecken te horen krijgt ''u bent net op tijd meneer''. En ik ga voor m'n rust.... Ach, we zien wel.
@Teleton, waar vind je die bezettingsgraad??
Citaat:
Chub
@Teleton, waar vind je die bezettingsgraad??
Als je een 'schijnboeking" maakt op de site van AC voor de dag dat je reist, zie je alle beschikbare vluchten. Als je een vlucht aanklikt, kan je het stoelenplan zien. Dat geeft een aardige indicatie, zeker als je het vlak voor vertrek even bekijkt. Succes d'r mee!
Korte lay-overs zijn altijd spannend. Wij hadden eens anderhalf uur en bij Immigrations hadden ze geen haast. Sorry meneer, we hebben nog honderden passagiers die moeten overstappen en haast hebben. Geen tijd meer om schermen te raadplegen, hollen, rennen, vliegen en weer doorgaan.....Komen we hijgend vijf minuutjes te laat bij de Gate, heeft het vliegtuig een uur vertraging.......:mrgreen:.
En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.
Citaat:
verwijderd
En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.
Some people have all the luck!!! :lol: :lol: :lol:
Maar er zijn ook reizigers die gewoon 3 uur later landen :eek: omdat de vliegtuigbrandstof op was en moesten landen in één of ander noord-amerikaans gat om bij te tanken. :shock:
Hallo allemaal,
We zitten midden in de vakantie's zijn er nog medeflorummers die via Montreal gevlogen zijn en wat zijn de ervaringen met de overstap.
Groetjes Marita
Wij hebben dat gedoe komende dinsdag, overstappen. Binnen anderhalf uur. Ik hou m'n hart vast of dat wel gaat lukken.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar reacties.