Re: Reisschema MarjoleinenRick: 2010
We hebben de tickets, hotels (bijna allemaal geboekt), auto gehuurd en ESTA geregeld. Vergeten we nou nog iets heel belangrijks??
Hoe doen jullie dat met de dag indelen?
Staat het helemaal vast of kijkt iedereen gewoon hoelaat je ergens heen gaat enzo..
We hebben wel dingen gepland staan op bepaalde dagen, maar verder nog niks geregeld, zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig? Of lijkt het jullie juist handig?
Groetjes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
marjoleinenrick
zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig? Of lijkt het jullie juist handig?
Tsja, dat hangt er weer van af. Als je bijvoorbeeld in Epcot lekker uit eten wil, kan je het best vooraf reserveren. Verder is een planning voor mij een basis waar je lekker mee kunt schuiven. Vooral niet te spastisch aan vasthouden als het niet nodig is. Maar ieder plant zijn vakantie weer anders; doe vooral wat je het liefste doet.
Hoe laat wij vertrekken.....? Als de tijd daar is!
Citaat:
marjoleinenrick
Ok, hier komt ie dan;
dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando via New York
dag2: Orlando - Universal studio's of Epcot? We weten het nog niet, tips zijn welkom
Hoe laat komen jullie aan op dag 1?
Heb je dan genoeg puf om op dag twee gelijk een pretpark te bezoeken?
Ik ben erg benieuwd naar een eventuele jet lag........
Citaat:
marjoleinenrick
We hebben wel dingen gepland staan op bepaalde dagen, maar verder nog niks geregeld, zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig?
Ik heb wel alle restaurants die ik wil bezoeken bij diverse dagen op mijn reisschema gezet met adressen erbij. Niet dat ik persé die dag ga, maar dan heb ik op papier waar ik sowieso wil gaan eten.
Wat voor mij een must is, is Soul food, Cheesecake Factory, Red Lobster (of een ander goed restaurant met seafood), Take out Chinese (om de bakjes) IHOP, een echte Amerikaanse Diner en een goede hamburgertent zoals Five Guys.
Een echt absulute must is natuurlijk Starbucks!!!!!\\:D/
Jetlag richting de US uit zich vooral in heel vroeg opstaan,
Dus dan ben je mooi op tijd bij de poort (van Universal.....of Epcot, ik kan niet kiezen) :-)
De aankomst, als je niet rechtstreeks vliegt, is i.h.a. eind van de middag tot half in de avond.
We komen inderdaad om 4 uur in de middag aan. Dus dan gaan we lekker relaxen en ons hotel opzoeken. Ik wil ook wel wat adresjes opschrijven waar we eventueel kunnen gaan eten maar we gaan toch niks reserveren.
We hebben net ook te horen gekregen dan mijn ouders (bijna 30 jaar getrouwd) ons mee nemen op cruise in januari om dit met ons te vieren! Nog zo'n fijn vooruitzicht!!!! We vertrekken vanaf miami of fort lauderdale, jippie!
We hebben weer wat aangepast, omdat de shuttle lancering niet doorgaat van 16 september, hebben we besloten om maar 1 nacht in Cocoa Beach te blijven en dan 1 nacht langer in Orlando in ons laatste hotel.
Dus nu is ie zo:
dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando (via New York)
dag2: Orlando - Seaworld
dag3: Orlando - Epcot of Universal Studios, nog niet helemaal uit welke
dag4: Orlando - Treasure Island, overdag naar Busch Gardens (zal wel lekker druk zijn het is dan 5 september, weekend van Labor day heb ik mij laten vertellen)
dag5: Treasure Island - Fort Myers, overdag naar de pier voor de boot met dolfijnen :)
dag6: Fort Myers - Rustdag, naar het strand
dag7: Fort Myers- Key Largo, onderweg naar de everglades toe
dag8: Key Largo - Key West, even een hapje eten bij het Morada Bay Cafe op de weg naar Key West toe
dag9: Key West, gewoon lekker relaxen en Key West verkennen
dag10: Key West - Miami
dag11: Miami, Shoppen
dag12: Miami, South Beach en een beetje rondtouren
dag13: Miami - Cocoa Beach, via Fort Lauderdale, daar willen we misschien heen (leuke dingen om daar te doen, tips??)
dag14: Cocoa Beach - St Augustine, eerst naar Kennedy Space Center en in de middag door naar St Augustine
dag15: St. Augustine - Orlando, in de ochtend St Augustine in en dan in loop van de middag richting Orlando
dag16: Orlando - Shoppen
dag17: Naar huis vanaf Orlando :(
Dit is em voor nu, als jullie nog leuke tips hebben hoor ik het graag!!!!
Misschien http://www.finexpeditions.com in Cocoa Beach, wij gaan het zelf in juli a.s. uitproberen. :lol:
Ziet er leuk uit, maar we zijn niet zo lang in Cocoa Beach, dus misschien hebben we er geen tijd voor.
Denken jullie dat ons schema qua tijd (hoelang we overal zijn en de reistijd etc) een beetje goed is?
Dat ziet er goed uit. Ik ga ook in September naar Florida en was ook van plan om naar de space shuttle te gaan kijken.
Alleen kreeg ik een mail van nasa met nieuwtjes enz. En helaas gaat hij niet op die datum maar pas op 1 november. :(
Zie>> http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html
In ieder geval veel plezier!
Groetjes Carmen