Hoi Lies,
Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou toch voor de auto gaan.
Zeker met een kleine is het toch ook wel handig als je niet afhankelijk bent van openbaar vervoer. Wel de kinderstoeltjes van huis meenemen.
Afdrukvoorbeeld
Hoi Lies,
Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou toch voor de auto gaan.
Zeker met een kleine is het toch ook wel handig als je niet afhankelijk bent van openbaar vervoer. Wel de kinderstoeltjes van huis meenemen.
Hallo allemaal
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!!
Ik denk haast dat het toch een auto word, we blijven wel 1 maand in het zelfde huisje, maar het is toch wel een groot gemak.
Als die kleine nou eens niet lekker is of we toch ineens ergens anders heen willen.
Na alle tips in over weging genomen te hebben denk ik dat het WEL een auto word en we zijn met vrienden dus de kosten kunnen we toch delen.
BEDANKT!!!
Lies
Ik weet dat dit een oude post is mar ik zit zo'n beetje met dezelfe vraag. Wij gaan in mei 2 weken naar Courtyard by Mariott Lake Buena Vista. We zitten dan 1 mijl van Disney en volgens mij overal vlakbij.
Ik realiseer me dat het handig is om een auto te hebben. De laagste prijs die ik gevonden heb voor een redelijk model is ongeveer 350 Euro voor 2 weken. Aangezien je overal moet betalen om te parkeren zullen de totale kosten voor de auto wel richting de 450 Euro gaan. Er rijden blijkbaar vele shuttels en er is redelijk openbaar vervoer.
Ik vraag me dus af wat we dit moeten doen....
Tijd = geld. Dat geldt ook voor de auto. Als je veel tijd hebt, geniet dan van de (gratis) shuttles en het openbaar vervoer systeem van Disney. Absoluut goed te doen. Maar kost wel wat meer tijd dan met eigen vervoer.
Wil je de tijd helemaal in eigen hand houden? Dan is een eigen auto heel erg handig. En uiteraard hangt daar een kostenplaatje aan vast. Inclusief alle verzekeringen vanaf zo'n €160 per week.
Dus: kies wat het beste bij je past!
Veel plezier!
Onze ervaring = nooit meer zonder!
1996 auto gehuurd omdat we rondtrokken.
2000 niet ondat we alleen in orlando verbleven.
idem in 03,04,05 geen auto omdat we altijd als we in orlando verbleven een gratis shuttle hadden, maar je moet toch altijd op vertrek tijden letten en vaak is dat te laat of te vroeg of hij rijd niet na 11 uur.
Kortom ik heb spijt dat ik het niet erder heb gedaan en je komt echt veel meer op andere plaatsen in een korte tijd.
Ik ga echt nooit meer zonder huurauto want voor die paar centen incl de verzekeringen is het echt de moeite waard.
Weg met de i-ride en pendel bussen.
Nu weten we wat we gemist hebben na afgelopen jaar een midsize te hebben gehuurd voor 200 euro p week.
inlc verzekeringen.
\\:D/ \\:D/ \\:D/ gr marisca
Grappig, ik had hetzelfde bericht in november kunnen posten (volgens mij heb ik dat zelfs nog gedaan ook!) :D
Wij gaan ook in mei twee weken naar het Courtyard by Marriott en ik was eerst niet van plan om een auto te huren, omdat dit hotel een shuttle heeft naar de Disney parken en we dan wel met een bus naar Universal en Seaworld zouden gaan. Maar na het lezen van wat ervaringen zonder een auto, ben ik er inmiddels van overtuigd dat je echt een auto nodig hebt. Het scheelt volgens mij ontzettend veel tijd. De bus vanuit het Marriott rijdt natuurlijk alleen op bepaalde tijden (soms maar één keer per uur!) en dan ben je daarvan afhankelijk. Met een auto kun je gaan en staan waar je wilt.
Wij hebben een economy huurauto geboekt voor zo'n 330 euro (13 dagen). Alles zit daarbij, zelfs een tank benzine.
Wanneer gaan jullie precies? Misschien zien we elkaar daar nog wel!
Bedankt voor jullie reacties!
Het zal inderdaad veel gemakkelijker zijn maar ik twijfel(de) ivm de toch wel hoge kosten (je moet ook de parkeerkosten meetellen immers...)
@ Marjol: wij gaan vrijdag 27e april met Delta via Dusseldorf heen en gaan vrijdag 11 mei terug
Beste CVR.
Je zit in het Marriott village inderdaad vlakbij Disney, maar verkijk je niet op de afstanden.
In het Village is alleen wat te eten voor noodgevallen (Pizza) dus om wat te eten moet je toch buiten de deur wezen.
Ofschoon er onnoemelijk veel restaurants in de buurt zijn, is de dichtstbijzijnde (Lone Star Steakhouse) meer dan 15 minuten lopen.
Voor iets meer keus moet je toch al gauw op een half uur lopen rekenen, maar.... er zijn nauwlijks trottoirs en oversteken is levensgevaarlijk.
Conclusie: natuurlijk kan het zonder auto, maar met auto heb je voor € 1000,00 meer aan je vakantie. Ook kan je 's avonds even naar de outlet, 5 minuutjes rijden vanaf het hotel, maar je kan er helaas niet heen lopen !!
Eric
Ik persoonlijk moet er niet aan denken geen auto. In de VS niet en in NL niet:mrgreen: (vind het openbaar vervoer in NL ook niet je van het) Het betekent gewoon je vrijheid.
Wij zaten oa ook in Marriot Village, net wat Eric zegt alles is dichtbij, maar wel met de auto.
En in Marriot Village moet je daar betalen (p.p.) voor de shuttles naar de parken, dus kun je net zo goed dat geld besteden aan de parkeerplaatsen.
Hier kun je de regels voor een kinderzitje vinden: http://www.boosterseat.gov/
http://img515.imageshack.us/img515/3...r3dfbadfm3.jpg
Misschien ook iets voor de Florida FAQ?