Ik zeg ook Premium Outlets! Beginnen bij de outlet aan Vineland Ave. dan lunchen bij de foodcourt en via international drive door naar de outlet aan International Drive.
Afdrukvoorbeeld
Ik sluit me aan bij bovenstaande twee reacties. Ook ik vind Vineland net wat fijner dan de Premium aan de International Drive. Mall at Millenia is leuk om even rond te kijken, maar hoef je niet heen te gaan voor de koopjes.
En als je nog wat tijd over hebt is de Florida mall erruggg leuk!!!:D
Iedereen bedankt voor de reacties! Volgens mij moeten we naar de Premium Outlets ;-)
Florida mall is inderdaad beter dan mall at millenia in de laatste zijn flinke dure winkels zoals chanel , gucci , louis vuitton enz ....
Ik kies dan weer voor de premium outlets aan de international drive waarom ze hebben er een outlet last call by neimann marcus een sax fifth avenue en een true religion outlet en een betsey johnson outlet en een ugg outlet en forever 21 een super grote en een outlet van victorias secret .....daarom dus
The Mall at Millenia wilde we eigenlijk alleen heen omdat het er op de foto´s zo mooi uitziet. Nu gaan we er gewoon heel vroeg uit om allebei de Outlets op 1 dag te pakken. Heb niemand over Downtown Orlando gehoord, is daar helemaal niets te beleven?
Niet om te shoppen. Is wel leuk voor een keertje s avonds te doen
En The Mall at Millenia heeft The Cheesecake Factory en P.F. Changs =P~ Twee restaurants welke je absoluut niet over mag slaan ;) (net zoals Olive Garden, TGI Fridays, Outback, Longhorn, Applebees, Fogo de chao - óf Texas de Brazil, das hetzelfde laken een pak - en The Melting Pot... maar dát is weer een ander discussiepunt ;) )
The Cheesecake Factory gaan we sowieso niet overslaan ;-) vorig jaar in San Fransisco zijn we er geweest bij de Macy's op het dakterras, inclusief prachtig uitzicht. En nog een keer in Ceasars Palace, Las Vegas. Dus die zullen we ook in Florida weer opzoeken :-)
Ik kan Downtown Disney ook nog aanraden. Ook leuk om in de avond een keer naartoe te gaan. Er zitten daar ook een aantal leuke winkels en leuke restaurantjes. Aanrader is Wolfgang Puck Cafe.
Cheesecake Factory wilden wij ook wel eens met een bezoekje vereren, tot we zagen dat er een wachtrij van 45 minuten was. Dat hadden we er toch niet voor over, dus dan maar weer naar Starbucks. Ook helemaal geen straf ;-)
Starbucks kun je toch niet vergelijken met The Cheesecake Factory? Of ging het bij jullie alleen om de cheesecake?
Hallo iedereen, ik ben mijn eerste reis naar Florida aan het plannen en ik heb al veel aan dit forum gehad :-) We verblijven 12 dagen in Orlando (zonder huurauto) en daarna rijden we (met huurauto) naar Miami. Ik heb al gegoogled, maar ik krijg geen duidelijk beeld van het centrum van Orlando. Ik lees veel over Down Town (zakengebied?), Old Town (is dit een attractiepark, volgens Oldtown.com wel), Church Street en International Drive (is dit een soort lange boulevard, of echt een autoweg met daarlangs restaurantjes?) Ligt dit allemaal bij elkaar in de buurt? Welk gebied vinden jullie het leukste? En als je geen huurauto hebt, kun je dan deze gebieden makkelijk met ov bereiken of is een huurauto echt noodzakelijk? Ik ben bang dat we een hotel boeken en ’s avonds leuk willen dineren/stappen, dat we in de middle of nowhere zitten… We willen trouwens sowieso naar Downtown Disney en Disney’s Boardwalk (logeren paar dagen in een Disney Hotel) en Universal CityWalk. Alvast bedankt! Groetjes, Romy
Downtown Orlando is niks, heb je niks te zoeken. Tevens zou ik je echt aanraden om een huurauto te nemen. Alles met OV doen is gewoon niet te doen. De afstanden zijn stukken groter dan in Nederland en je loopt niet even voor je lol over bijvoorbeeld International Drive op zoek naar een leuk restaurantje.
In het kort mijn mening, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn, die er anders over denken:
In downtown heb je inderdaad niets te zoeken.
International Drive is al zo'n 10 km lang. grotendeels 4-baans met tig stoplichten en zebra's.:
Neem een huurauto. Met openbaar vervoer is zonde van je tijd. Het is niet te vergelijken met het Nederlandse OV, veel minder.
Als je de eerste keer naar Orlando gaat, voor 12 dagen: Neem een hotel op I-Drive of neem 6 dagen 1 op I-Drive en 6 dagen 1 in bijv. Kissimmee.
Op I-Drive vind je vermaak en restaurantjes en relatief goedkoop een hotel. In Kissimmee e.o. zit je wat meer op Disney en de snelweg voor bijv. Tampa.
Old town is een vermaakscentrum in Kissimmee.
Church Street Station ben ik jaren terug geweest en was toen een grote tegenvaller, maar is gerenoveerd als ik het goed heb en misschien nu wat beter.
Gewoon nog wat meer googelen op I_Drive http://www.internationaldriveorlando.com/ , op Old Town en Kissimmee.
Succes.
Het centrum van Orlando is Disney :) Voordat Disney kwam was er niks te doen in Orlando...
Bedankt voor alle reacties :-) Het is een stuk duidelijker zo en ik denk dat we ook in Orlando een auto zullen huren.
Een wijs besluit!
Even een vraag over de tickets voor de seaworld. Het liefst wil ik een combi discovery cove maar dat wordt best een prijzig verhaal... nu zie ik op seaworld unlimited access betekent dit dan dat ik met 1 ticket bij wijze van spreken 14 dagen lang elke dag naar seaworld kan ? ( misschien een beetje domme vraag sorry dan ).
En zijn er sites met aanbiedingen .... of is rechtstreek via de site het beste??
Alvast bedankt
groet
ellen
Ja, de geldigheid van 14 (achtereenvolgende) dagen gaat in op de eerste dag dat je gebruik gaat maken van één van de parken. Je hoeft dus niet Discovery Cove als eerste park te doen.
Wij hebben dit nu 2 keer gedaan met Busch Gardens er ook bij.
De volgende keer willen we dit ook weer doen maar dan zonder het zwemmen met de dolfijnen. Gewoon, lekker een dagje relaxen in DC en in die 14 dagen ook naar Seaworld en Busch Gardens.
Wij vinden het alleen jammer dat het niet zonder Aquatica geboekt kan worden want daar doe je ons niet echt een plezier mee.
Maar mag je dan ook gewoon 2x naar seaworld of is het maar 1 dag....
Het zwemmen met dolfijnen lijkt mij geweldig , we reizen alleen met een anderhalve jaar oude knul en een die in die vakantie 6 wordt. Dus waarschijnlijk wordt het een ouder aan de kant en een ouder met de dolfijnen :-) En ik begrijp dat alles incl is...
Hebben jullie via de officiel site geboekt?
Je mag gedurende die 2 weken ongelimiteerd naar Seaworld, Aquatica en evt. Busch Gardens.
Voor die $20 extra zou ik wel Busch Gardens erbij boeken. Dat is zo'n geweldig park. Het is een combinatie van een pretpark en een safaripark. Zeker het deel met de dieren is geweldig (vinden wij).
Tijdens onze laatste vakantie (feb. 2012) hadden we 4 extra tours geboekt (2 in SW en 2 in BG) en de volgende keer willen we ook weer een tour erbij boeken.
Wij hebben altijd rechtstreeks geboekt bij DC (of Seaworld).
Alles is inbegrepen in DC: ontbijt, lunch, snacks, drankjes, snorkels en maskers en wetsuit of wetvest. Er zijn meer dan genoeg ligbedden en de service is geweldig.
Wij waren de laatste keer (feb. 2010) rond 8 uur daar en hadden bij de receptie geregeld dat we rond half 10 gingen zwemmen met de dolfijnen. Je kunt dan op je gemak gaan ontbijten, daarna het zwemmen met de dolfijnen en de rest van de dag heb je helemaal aan jezelf en hoef je niet meer op de tijd te letten.
De volgende keer (feb. 2014) willen we ook weer naar DC maar dan zonder de dolfijnen, want dat heb ik nu 3 keer gedaan. Gewoon voor een lekker dagje relaxen, zwemmen en snorkelen en de prijs valt reuze mee als je bekijkt wat er allemaal is inbegrepen. Wij gaan dan in die 2 weken dus een dagje naar DC en zeker 3 keer naar SW en ook nog zeker 3 keer naar BG.
Bekijk ons verslag eens op: http://www.schoutenjanssen.nl/
Zo klinkt het eigenlijk helemaal niet duur wha wha..... ik ga je verslag even lezen :-)
Beste Allemaal!
Ik wil al heel lang heel graag naar Florida toe om daar lekker alle attractie parken af te gaan!
Nu heb ik geen flauw benul hoeveel zoiets moet gaan kosten?
heeft iemand ervaring met het bezoeken van Florida voor de attractie parken? en zo ja: hoeveel moet ik gaan sparen om lekker rustig op vakantie te kunnen en af en toe en souvenir te kunnen kopen?
Groetjes van een Florida newbie!
De meeste bezoekers van dit Forum zijn wel eens in Orlando geweest. Als je van 3000 euro uitgaat dan kom je een heel eind.
Je kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk :)
Wij waren inderdaad ook zo iets kwijt voor 12 dagen(per persoon) (moet wel zeggen dat wij maar 2 parken bezocht hebben, rest hebben rond getourd :))....zeker als je van te voren goed alles plant en al dingen op voorhand kan bestellen zoals de toegangstickets kan je daar best op besparen, plus dat je zo de aankopen al wat kan spreiden en je niet alles in 1 keer moet betalen :)
Tja wat kost zo iets? Hier ga je heel veel verschillende antwoorden op krijgen.
Wij zijn circa 800 to 1000 euro kwijt aan Disney Tickets voor 4 personen. Een beetje afhankelijk wanneer en bij wie je ze koopt heb je dan Disney tickets met fun options voor 4 of 5 dagen. Dit houdt in dat je 4/5 keer naar een Disney thema park kan gaan in 14 dagen tijd. (tijd gaat in bij je eerste park bezoek) Daarnaast kun je ook 4/5 keer na een van de fun parken ook weer in diezelfde 14 dagen.
Maar goed met Diney tickets alleen ben je er nog niet.
Wij houden meestal 100 euro/dollar aan per overnachting voor 4 personen. Dit is een gemiddelde prijs over de gehele vakantie periode. De ene keer heb je een wat duurder hotel dan de andere keer maar gemiddeld komen wij daar wel op uit. Vergeet niet, dit is hoe wij het doen, het kan goedkoper en het kan duurder.
Dan wil je ook nog eten, avond eten kost ons circa 60 dollar per keer. Ontbijt kost ons niet veel omdat wij meestal hotels hebben met ontbijt. De tijd in de villa wil je natuurlijk boodschappen doen.
Uiteraard heb je ook nog een huur auto nodig, en ook dit kost je weer net zoveel als je er zelf voor wilt uitgegeven.
Het duurste moet nog komen, de vlucht er naar toe. Al met al een behoorlijk bedrag maar het is het dubbel en dwars waard!
Maak voor jezelf eens een begroting: vlucht, huishoudgeld, autohuur, benzine, bezienswaardigheden en/of tickets voor parken, hotel en/of villa/condo, diversen en onvoorzien. Als je die punten aanhoudt en stuk voor stuk bekijkt dan zul je een redelijk overzicht hebben op wat je nodig hebt.
Wij begroten bepaalde dingen ruim en houden altijd geld over :D. Succes!!
Onze vakantie van 3 tot 21 september heeft ongeveer het volgende gekost (alles voor 2 personen):
Vlucht: € 1450,=
Hotel: € 800,=
Pretparken (6 dagen Disney, Universal Studios, IoA, Seaworld, Busch Gardens, Aquatica & Discovery Cove): € 1000,=
Auto: € 450,=
Ontbijt (iedere dag bij Denny's, IHOP, Friendly's e.d.) totaal +/- € 300,=
Diners (soms uitgebreid, soms fast-food) totaal +/- € 900,=
Parkeren: € 150,=
Eten & drinken gedurende de dag: totaal € 300,=
Grand totaal: € 5350,=
Daar komen uiteraard nog wat kosten voor souvenirs e.d. bij, maar dat kun je zo gek maken als je zelf wilt. Wij hebben voor wat betreft eten, drinken en "luxe" niet heel erg knieperig gedaan en hebben eigenlijk gekocht wat we wilden en gegeten en gedronken waar we zin in hadden op dat moment. Als je wel wat meer bewust bezig gaat zijn (niet iedere dag "uit" gaan ontbijten, snacks en drank bij een Walmart o.i.d. kopen, gebruik maken van shuttle-services i.p.v. een huurauto, enz, enz.), kun je het met veel minder af. Maar ja, het moet toch vakantie blijven he, dan heb ik geen zin om ieder dubbeltje om te draaien :)
Wel was ons hotel erg goedkoop, maar goed genoeg voor de vakantie die wij hebben gevierd, waarbij we bijna iedere dag de hele dag weg waren en niet veel eisten van de hotelkamer. Een schoon bed en goede douche en ik ben tevreden :)
Veel plezier met het plannen van je vakantie :)
Hoeveel nachten hotel hebben jullie gehad? 16? Zou dan neerkomen op 50 euro per nacht. Voor dat bedrag kun je ook een leuk hotel Pricelinen.. 3.5 ster moet te doen zijn..
Ik ben 13 jaar en zou zelf graag een keer naar Orlando willen wegens de stranden,natuur en natuurlijk Disney world.
Hoogseizoen lijkt me te duur en te heet. We zijn zelf met 5 in het gezin.. Ik durf het eigenlijk ook niet echt voor te stellen aan mijn ouders. Verwacht dat ik voor gek word verklaard. Zag dat een week orlando in de herfstvakantie er al zo vanaf 3.600 zijn.. Duur of niet? Groetjes :)
Ik zou zeggen kijk even in dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthrea...s-naar-Florida dan krijg je een idee van de kosten.
Zelf ben ik voor 3 volw voor 4 weken incl vluch, huurauto en verblijf zo'n 5000 kwijt (20 sept t/m 19 okt).
hallo,
Wij zijn van plan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando te gaan. We hebben een plan samengesteld, maar er is zoveel te doen, en zoveel afwegingen dat we graag de boel even hier willen voorleggen om te checken of we niet een paar denkfouten maken of leuke zaken vergeten.
Eerst iets over ons:
Wij zijn een stel van 40 zonder kinderen. We willen overdag uitstapje maken en s' avonds lekker in een barretje af zakken, dus er moet in de buurt van het hotel wel uitgaansgelegenheid zijn.
We willen niet vaak in lange rijen staan en houden ook niet van hele wilde attracties (achtbanen etc.), maar willen natuurlijk wel van alles gezien hebben. We zullen dus in parken voornamelijk shows etc. gaan doen, wellicht een paar van de rustigere attracties of met de fastpass systemen. Dierentuinen etc. vinden we dan wel weer heel leuk. We zijn film fanaten dus Universal gaan we ook zeker heen.
Ik heb een stoma, dus waterparken is weer een big no no.
Het plan is nu als volgt:
eerst aantal dagen hotel aan I-drive, op een plek bij universal/seaworld in de buurt:
- 1 dag aankomst
- 1 dag Universal studio (lopen/pendelbus vanaf hotel)
- 1 dag Sea world (lopen/pendelbus vanaf hotel)
- 1 dag Kennedy space centre (auto huren??)
- 1 dag Busch garden (auto huren??)
- 1 dag Florida mall/outlet shoppen (auto huren??)
- 1 dag discovery cove (auto huren?? is dit ook leuk als je niet in zwemkleding kan/wil (ivm stoma)??
- 1 dag transfer naar Disney
- dan nog 4 dagen hotel in Disney waarin we de 4 Disney parken willen doen. (Disney shuttle diensten)
- 1 dag vertrek
en dan nu de vragen:
Vraag 1: We zijn niet gebonden aan het hoogseizoen, dus zoeken een periode waar het iets rustiger is, is dan beter mei of juni aan te raden? Of maakt dit allemaal niet uit en is het sowieso wel druk :-)
Vraag 2: We willen ter plekke een auto huren als het voor een activiteit nodig mocht zijn, kunnen jullie wellicht inschatten voor welke van de genoemde uitstapjes een auto echt nodig is?
Vraag 3: Zijn Universal City walk/Disney downtown leuke uitgaanscentra en zijn deze lopend te bereiken vanaf gunstig gelegen hotels, of is I-drive zelf vermakelijk genoeg s' avonds?? (maw moeten we onze hotels hierop uitzoeken)
Vraag 4: een aantal van de kleinere attracties, zoals CSI experience, Titanic experience, dinosaur world park lijkt ons ook wel leuk, zijn hiervan enkelen de moeite waard (zo ja, welken raden jullie aan), of worden ze volkomen onder gesneeuwd door de big ticket events??
bedankt voor de aandacht tot zover!
Ben ook niet echt een grote Floridaganger maar waarom niet voor de hele periode een auto huren. Dan ben je echt zo vrij met alles.
Heb daar zelf ook eerst goed over na moeten denken maar ondanks het wennen in begin heb ik er totaal geen spijt van gehad.
Verder veel plezier met alles plannen leuk vooruitzicht hoor.
Hallo, je kunt beter vanaf hier voor de hele periode een auto huren, je kunt dan gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt en je bent goedkoper uit dan wanneer je daar per dag een auto huurt. Met shuttles rijden kan natuurlijk wel maar kost behoorlijk wat tijd en je bent aan de tijden van de shuttle gebonden.
we hadden eigenlijk om een aantal redenen het voornemen om niet een auto voor de hele periode te huren:
- we verwachten bij Disney geen auto nodig te hebben als we een hotel op locatie hebben. Of ligt alles daar nog redelijk ver van elkaar af?
- we zijn niet gewend in het buitenland te rijden, en om dan meteen na tig uren vliegen etc. in een vreemde grote/drukke stad in een vreemde auto te gaan rijden op zoek naar een voor ons vreemde bestemming spreekt ons niet echt aan....of valt het rijden in Orlando heel erg me?
- geen gedoe met parkeren bij de drukke parken (in de file voor een plekje), of is het daar allemaal zo ruim dat dit meevalt?
Dus eigenlijk hoopten we dat we alleen voor het uitstapje naar Tampa en het space center een auto nodig zouden hebben. Maar goed als het echt handiger is....ik verdiep me er eens wat beter in :-)
De afstanden in Amerika zijn niet echt loopafstanden zelfs niet in Disneyworld. Als je niet direct wil rijden kun je bij aankomst met een taxi of shuttle naar je hotel en de volgende dag een auto afhalen. Dit kan ook op International drive bijv Alamo. Of als jullie eerst naar Disney gaan, daar zitten ook autoverhuurbedrijven. Het rijden in Orlando is relaxed en parkeerplaatsen heb je overal genoeg, zeer ruim en overzichtelijk. Het voordeel om zelf een auto te huren is dat je dan lekker vrij bent om te doen wat je wilt. Ook is het wel handig als je gaat shoppen want anders moet je zo sjouwen met al die tassen :-)
Dat rijden went heel vlug en misschien handig een navigatie.
Zei al had er in begin ook moeite mee maar echt een auto daar is zo handig en eigenlijk kan jebijna niet zonder.
En ook zo gemakkelijk als je in de avond nog ergens naar toe wilt gaan
Je krijgt er geen spijt van hoor een auto huren voor de hele periode.
nav jullie opmerkingen de omgeving eens gegoogled earth, en inderdaad het is toch allemaal wel op redelijke afstand. We gaan dus toch maar een auto voor de hele periode doen, goede tips, bedankt!
Nu dan maar even kijken of we wel daadwerkelijk naar Disney moeten verkassen halverwege de vakantie of gewoon gaan rijden vanuit 1 uitvalsbasis :cool: