Dat is het fijne, je krijgt geen mail bij goedkeuring. Altijd zelf controleren dus, en vooral de application number opschrijven. Je krijgt overigens wel een mails als je ESTA gaat verlopen.
Afdrukvoorbeeld
Dat is het fijne, je krijgt geen mail bij goedkeuring. Altijd zelf controleren dus, en vooral de application number opschrijven. Je krijgt overigens wel een mails als je ESTA gaat verlopen.
Esta site- betaal problemen.
Ik weet het, ik had het Esta eerder kunnen invullen maar nu wil ik al een paar dagen doen en nog steeds staat er:"Our payment system is currently experiencing technical issues. We are working to resolve the issue as soon as possible. "
Tot nu toe dus nog niet aangevraagd want invullen, indienen en niet kunnen betalen werkt volgens mij ook niet snelheidsbevorderend... iemand ervaring mee?
Ik weet niet of het aan de ESTA zelf ligt maar ik heb ook problemen met mijn creditcard, misschien dat er toch een wat "grotere" storing is dan alleen de ESTA
Ik heb net Esta ingevuld toen ik zag dat de mededeling over problemen met betalen van de site af was en geen problemen ondervonden met creditcard (mastercard) betaling, dus waarschijnlijk idd opgelost. Mooi, nu nog regelmatig kijken of we goedgekeurd zijn.
Mijn ESTA verloopt op 15 juni, kan ik deze nu al "verlengen" door een nieuwe betaling te doen ? dus een nieuwe maken, of moet ik wachten tot 15 juni ?
Je kunt hem niet verlengen. Je moet een nieuwe aanvraag doen en dat kan nu al. ( Is dan vanaf de nieuwe aanvraag weer 2 jaar geldig of tot een nieuw paspoort)
Hoi,
Ik ga onze ESTA aanvragen. Een van de vragen is City of Boarding. In de uitleg staat dat je de plaats aan moet geven waaruit je vertrekt, voordat je in de USA aankomt.
Nu vliegen wij met Aer Lingus, via Dublin naar Orlando. Normaliter zou je dus Dublin hier invullen, maar we gaan in Dublin al door de US Immigrations.
Dus wat vul ik in?
Er zijn al verscheidene mensen via Dublin naar Florida gevlogen. Misschien dat een van hen het antwoord weet?
Om ESTA te completeren is geen vertrek- , verblijfsadres en of stad van binnenkomst (vluchtgegevens) nodig… (Dit zijn géén verplichte velden)
U dient uitsluitend de vragen met een rode* te beantwoorden, de rest niet.
Het voordeel hiervan is dat u dit dan bijvoorbeeld volgend jaar dit ook niet hoeft te doen.
Uw ESTA goedkeuring is 2 jaar geldig.
Bedankt, dan vul ik het niet in.
@kvanderdonk
Ben ook benieuwd naar reacties, want toen ik je vraag las begon ik zelf ook te twijfelen. Wij vliegen Dusseldorf-Amsterdam-New York en ik heb op de Esta Dusseldorf ingevuld zag ik net. Moet ik dat veranderen in Amsterdam (want dat is dan het laatste voordat in we Amerika landen). Maakt het iets uit als ik het niet verander (omdat deze velden optioneel zijn)?
hoe lang van te voren eigenlijk aanvragen?
we gaan pas eind september en kan geen reden bedenken waarom we niet worden goed gekeurd.
maar onze jongste heeft nog geen paspoort, hij is nu pas 6 mnd en wachten nog 1 a 2 maanden met dit paspoort ( ivm de pasfoto, hoe betr hij kan zitten hoe handiger)
lijkt me handigerr om alle 4 tegelijk te doen...
"officieel"uiterlijk 72 uur van te voren..
Maarrr... indien tijdens het invullen een fout wordt gemaakt, kun je vaak pas na 11 dagen een nieuwe aanvragen...
En de pasfoto?? (Dit zeggen veel mensen altijd)
Maar dit maakt helemaal niets uit...
Daar wordt niet naar gekeken.
Gewoon paspoort aanvragen, ESTA invullen en klaar...
Goedkeuring duurt over het algemeen enkele seconden, met soms uitschieters naar enkele dagen. Ga voor de zekerheid uit van het ergste geval. Als je de aanvraag eind augustus doet, ben je ruim op tijd.
Klopt, bij mijn laatste aanvraag duurde het ook een dag of 2, maar de andere keren bij verschillende aanvragen voor mijzelf of familie ging het direct goed. Des te meer reden om het ruim te nemen.. Om een vakantie nu in duigen te zien vallen door een formaliteit is ook zo zonde.
Ik heb gevallen voorbij zien komen van mensen die kennelijk iets verkeerds hadden ingevuld en pas na 11 dagen weer een nieuwe aanvraag hebben kunnen doen.
Was ook niet van plan om pas week van te voren te doen hoor.
Maar om een paspoort voor de jongste aan te vragen dus wel pasfoto nodig die de gemeente goedkeurd.
Denk dat we dit eind juni doen, nog net voor de vakantiedrukte
Pasfoto maken duurt 5 minuten.... toch??
Mijn moeder had een foutje in de aanvraag van haar ESTA gemaakt (een "o" ipv een "0" of andersom) en kreeg in Dublin dus niet haar ticket naar Orlando (want geen goedkeuring). Ter plekke een nieuwe ESTA aangevraagd en nog geen minuut later kon het ticket worden uitgeprint omdat er goedkeuring was. Dus het kan heel snel (en ticketmw leek het vaker meegemaakt te hebben dus we volgde standaard procedure bij zulke gevallen)....maar zou het lekker op tijd doen want dit levert wel ietsje stress op! De ESTA was trouwens op tijd aangevraagd dus voldoende tijd om dit thuis in orde te hebben gemaakt. Maar blijkbaar brengen ze je niet op de hoogte van deze fout dus wij wisten het pas in Dublin.
Ook wij hebben vandaag weer nieuwe Esta's aangevraagd. De oude waren nog een paar maanden geldig maar niet lang genoeg voor de komende vakantie. Ik ben toch altijd weer blij als ik 5 keer "approved" zie langskomen. :cool:
Hier ook net een nieuwe aanvraag gedaan, fluitje van een cent. Uhhhhh fluitje van $14
[EDIT]En na 2 minuten is de toestemming verleend[/EDIT]
Group Information
Group ID: XXXXXXXXXX (Mod. Ta2 Gerrit; >>nummer verwijderd-fraudegevoelig<< )
Contact First (Given) Name: CARIN
Create Date/time: Sun, 2 Jun 2013 14:18:00
na het invullen van de estaformulieren kreeg alleen dit automatische mailtje binnen, is dit alles wat je krijgt???
Ik heb gisteren ook het formulier ingevuld en kreeg een zelfde mailtje.
Komt er nog een soort van goedkeuring achteraan?
Het is voor ons ook de eerste keer ....
edit:
Oke, ben er inmiddels achter dat er toestemming is verleend.
Gewoon via de status van de website. :-)
Ik heb vandaag de esta's voor mijn gezin aangevraagd en we zijn allemaal goedgekeurd!
Ook een ESTA gerelateerde vraag, maar dit juist met het tegen over gestelde te doen. Om juist geen ESTA aan te vragen. Dit komt naar aanleiding van persoonlijk ervaring met de Amerikaanse grens overgang op het vliegtuig. Maar ik was er niet zeker van, al ben ik al geiinformeerd. Het is meer een dubbele check of andere mensen hier al ervaringen mee hebben gehad.
Sinds November 2008 heb ik aan Amerikaans B1/B2 Visum, die ik had aangevraagd om langer dan de VWP regels van 90 dagen in Amerika te verblijven. Ik de tussentijd had ik ook nog mijn ESTA verlengd terwijl dit geen eens had gehoeven , tenminste zo ben ik geiinformeerd op het vliegveld. Hoe dan ook in December reis ik weer af naar Florida met mijn B1/B2 (bezoekers/zaken) visum en mijn ESTA loopt af in November. Volgens diverse bronnen hoef ik geen ESTA in te vullen sinds ik al een geldig (tot 2018) Amerikaans bezoekers visum heb. Enig advies wat ik moet doen, wat ik zo ver dus heb gelezen hoef ik geen ESTA meer (tot en met 2018) aan te vragen vanwege dit visum.
Enig aanvullend advies van mede forum leden?
Zolang als je B1/B2 visum geldig is val je niet onder het Visum Waiver Program, m.a.w. ESTA is dan beslist niet nodig!
Even snel een vraagje over de aanvraag van de ESTA.
Er staat "First name" en dat je dit in moet vullen zoals het op je paspoort staat. Nou staat er op mijn paspoort "xxx xxx". Echter er staat ook alleen je "eerste voornaam" dus dat zou betekenen alleen "xxx" is dat correct?
edit:
ivm privacy naam verwijderd
Dat is correct :up:
Allright, begon even te twijfelen omdat ik op een ander forum had gelezen dat je juist wel je 2e naam moest doen maargoed :)
Dan ga ik nu de aanvragen indienen ben benieuwd!
edit:
en we hebben "toestemming" :D
Nog even ter aanvulling: als je de ESTA gaat invullen staat er in de helpfunctie :
"..Vul voornaam in zoals deze in uw paspoort staat vermeld onder naam of voornaam. Vul alleen uw eerste voornaam hier in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag.."
Rest mij de vraag op welk forum jij hebt gelezen dat je juist wel je 2e naam moet opgeven :confused:
Ik zat te kijken bij de engelse ESTA
En het was voor mij niet helemaal duidelijk wat ze met 'middle name' bedoelde. Het forum waar ik dat gezien heb durf ik zo 123 niet te zeggen, was niet hier in ieder geval :)Citaat:
Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include the middle name in this field. First name is required to complete the application. If you have no first name, then enter the letters FNU which stands for First Name Unknown.
Wij vertrekken 30 augustus naar Florida en hebben 2 weken geleden vast onze Esta aangevraagd.
Allebei de aanvragen zijn goedgekeurd en staan als betaald geregistreerd. Nu is er echter maar 1 aanvraag van de creditcard afgeschreven.
Mijn partner is eerder geweest en zijn vorige Esta was nog geldig, maar niet meer tijdens onze aankomende vakantie.
Kan het hier iets mee te maken hebben en wordt het dan alsnog afgeschreven?
Als de Esta nog geldig is (2jaar) hoef je niet te betalen.
Van belang is dat je controleert of je ESTA goedgekeurd is. Je kunt je ESTA status hier controleren. Klik op <Retrieve Application>
Voor alle duidelijkheid nog eens:
Dit staat op de site:
http://www.paspoortinformatie.nl/ned...lgemeen#faq-11
Als in het documentnummer van de Nederlandse reisdocumenten een "0" staat, is het dan het cijfer "0" (nul) of de letter "O"?
In het documentnummer van de Nederlandse reisdocumenten komt de letter "O" niet voor. Het is wel mogelijk dat het documentnummer het cijfer "0" (nul) bevat.
Documentnummer
Webpagina | 07-10-2011
Kenmerk: Documentnummer
Plaats
Houderpagina en de Nederlandse identiteitskaart. Papieren pagina’s na de houderpagina van de paspoorten.
Eigenschap
Het nummer is gelasergraveerd op de kunststof houderpagina van de paspoorten en op de Nederlandse identiteitskaart. Conische laserperforatie in iedere papieren pagina na de houderpagina.
Opbouw nummer: positie 1 en 2: letters, positie 3 t/m 8: letters en/of cijfers en positie 9: een cijfer. De letter “O” komt in deze documentnummers van de Nederlandse reisdocumenten niet voor. Het cijfer “0” (nul) kan wel voorkomen.
Wijze van controle
Leesbaar met het blote oog (gelasergraveerd documentnummer). Zichtbaar met behulp van doorzichtlicht (geperforeerd documentnummer).
Als je getrouwd bent is het dan de bedoeling dat je je meisjesnaam invult?