-
Re: Vliegen met Delta Airlines
Het is altijd raadzaam regelmatig te checken. Wij hebben al diverse situaties meegemaakt, soms krijg je wel bericht, andere keren niet; het was voor ons onduidelijk waarom het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet. Voor de zekerheid moet je het gewoon zelf in de gaten houden.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lelli Kelly
Wij hebben begin oktober onze tickets geboekt via de KLM site. Heen vliegen we met Delta op de route: AMS-Detroit-Orlando. Gekozen voor een overstaptijd van 2,5 uur op Detroit en gunstige tijden ivm onze kleine kids. Afgelopen woensdag logde ik voor de lol even in op de KLM site en zag tot mijn schrik dat de vlucht van Detroit naar Orlando was vervallen en we waren op een latere vlucht (met 5 uur overstaptijd) overgeboekt, met late aankomst in Orlando.
Wij hebben bij KLM/Delta hetzelfde gehad, op dezelfde vlucht. Had ik wel netjes bericht van gekregen, al redelijk ver van tevoren. Ik had echt geen zin om 5 uur in detroit te blijven. Heb gewoon even met ze gebeld. Heb de situatie uitgelegd en heb samen met degene aan de telefoon een nieuwe vlucht uitgekozen. Ging prima. Uiteindelijk zijn we via JFK gegaan. We waren toen met 4 65+ers , dus we wilden ook geen korte overstaptijden hebben. Geen enkel probleem. Alles keurig netjes geregeld. Gelijk ook vast de stoelen telefonisch vastgelegd. Ze hadden alle tijd voor me!
-
Wij hebben tickets besteld via Kilroy en keurig per mail gekregen. Achteraf zag ik deze week dat ik de stoelen zelf moet reserveren (we vertrekken op 25 april en gaan 9 mei terug.). Via de Klm site lukte dit om op de vlucht naar Detroit de stoelen te kunnen reserveren maar bij de overstapvluchten naar Orlando niet. Dus zijn we op de site van Delta gaan kijken daar lukt het bij de terugvlucht van Orlando naar Detroit niet om Stoelen te reserveren. Het lijkt of het vliegtuig vol is. Heeft iemand een tip wat ik nu kan doen?
-
Delta of KLM bellen.
Misschien kan je via Delta.com ook wat bereiken.
Probeer daar eens te boeken (schijnboeking maken) op je vlucht dan kan je zien welke stoelen nog vrij te boeken zijn.
Aanvulling:
Ik heb zelf even gekeken naar de directe vluchten MCO DTW op 9/5 en er zijn inderdaad nog vrij weinig stoelen vrij via de site.
Bellen zal uitkomst moeten bieden, misschien heeft het systeem al stoelen voor je gereserveerd.
-
Als er nog maar beperkt aantal stoelen zijn dan gebeurt het vaker dat je ze zelf niet kan bevestigen, probeer het telefonisch en anders wordt het gewoon afwachten waar je geplaatst wordt. En anders (bij overboeking) kun je tegen een leuke voucher een latere vlucht terug nemen straks en heb je alvast de helft van je ticket voor volgend jaar. Overigens wordt bij een overboeking dit altijd keurig geregeld door Delta want er worden vrijwilligers gezocht die tegen een bepaald bedrag hun stoel willen afstaan, ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen vrijwilligers waren.
-
Wij hier precies hetzelfde, mijn man zegt net ineens goh we hebben niet echt op de terug vlucht gelet, ik zeg wat dan hij zegt we vertrekken al om half 3 ik zeg nee joh dat kan niet we vliegen veel later.. (half 5)
Hebben ze zomaar even de vlucht veranderd en ipv van een overstap van 2 uur nu een overstap van ruim 4 uur..
Wij hebben geboekt bij ebookers en ze hebben niet eens de moeite genomen om dit even te melden, we vliegen met een kindje van 1.5 en ben zelf zwanger. Heb helemaal geen zin om op de terug vlucht ruim 4 uur te gaan zitten wachten.
Maar goed wij vliegen maandag al en zien het nu pas, kan dus weinig meer regelen denk ik :-(
Misschien via de mail proberen want er zijn veel gunstigere vluchten terug maar daar boeken ze je dan niet op.. Beetje raar.
-
Citaat:
sitechris
Je krijgt 10 cm meer beenruimte. Ik weet niet of dit direct een wereld van verschil maakt, maar ik heb toch de upgrade gedaan. Over 2 weken weet ik of dit de meerprijs waard is.
........en hoe is het bevallen?
-
Hoe gaat Delta eigenlijk met handbagage om? Ik kan in een winkel een mooie trolley kopen voor de handbagage maar die is in lengte een centimeter te groot. Doet men daar over het algemeen lastig over?
-
Nee. Er wordt amper naar handbagage gekeken in de US. Op Schiphol kan men nog eens moeilijk doen maar over het algemeen niet.
-
Citaat:
knaapje
........en hoe is het bevallen?
Ben ook wel benieuwd. Hebben ook de upgrade genomen naar economy comfort.
-
Wij zijn 2 jaar geleden met Delta vanuit BRU naar MCO gevlogen (via ATL), ook met de comfort optie. Prima bevallen, zelfde idee als E-Plus van United. Niet dat we de extra cm's nodig zijn (beiden niet erg lang), maar we vinden het gewoon prettiger, zeker met ons slaapgedrag. Je kunt lekker onderuit, en je hoeft niemand te storen als je even de rij uit wilt om de benen te strekken of de blaas te legen.
We zijn op dit moment weer zoekende voor tickets, en Delta heeft betere prijzen dan onze vaste vlieger United, en mochten we voor Delta gaan, dan is Comfort zeker weer een optie.
-
Met de actie om aan 50% te boeken voor Business Seats, ben ik aan het twijfelen geslaan om dit toch te doen. Al was het maar om het eens meegemaakt te hebben. Maar dan komen onze tickets duurder uit dan ons verblijf zelf. En dat is toch precies een beetje over de rooie... Maar wel very tempting....
-
Citaat:
Ebelix
Nee. Er wordt amper naar handbagage gekeken in de US. Op Schiphol kan men nog eens moeilijk doen maar over het algemeen niet.
Dank je wel, koffers staan al klaar nu ;)
-
Raadseltje??
Bij mijn boeking kan ik een seat uitzoeken AMS-DTW met een 777.
Ik krijg dan een indeling van het vliegtuig te zien. (economy comfort rij 29-31, business 1-12)
Als ik vervolgens daar op "aircraft details" klik krijg ik een geheel andere indeling te zien (economy comfort rij 31-34, business rij 1-14)
Ook op seatexpert en seatguru krijg ik deze indeling te zien, die dus afwijkt van de indeling die je ziet om je seat vast te leggen.
Delta zou maar met 1 indeling op de 777 vliegen.
Welke klopt er nu??
-
Waarom zou je twijfelen aan Delta's eigen website en indeling en dan afgaan op seatguru?
Mij lijkt dat hun eigen website toch wel de juiste is.
-
Ze gaan de binnenkanten hernummeren.
-
@calypso;
Even lezen.
Op hun eigen site staan 2 verschillende indelingen.
@b767-300er;
Wat bedoel je met binnenkanten?
Niet alleen de nummering verschilt, ook de indeling van de rijen over de verschillende klassen.
-
Ik bedoel met de binnenkanten de binnenkant van het toestel.
Herindelen en hernummeren.
Ga er maar vanuit dat de pagina waar je de stoelindeling doet en aanklikt de juiste is.
-
Dat klopt inderdaad knaapje... daar was ik ook achter gekomen, heel erg vreemd! Volgens Delta zit ik op rij 3 en volgens seatguru zit ik vooraan...
Net gekeken op Delta.com. Onder aircraft details zit ik ook voor aan (rij 31). Terwijl op het normale overzicht rij 29 voor aan is...
-
Citaat:
knaapje
@calypso;
Even lezen.
Op hun eigen site staan 2 verschillende indelingen.
Sorruy inderdaad even verkeerd gezelen, mijn excusses.
-
Citaat:
utah
Ben ook wel benieuwd. Hebben ook de upgrade genomen naar economy comfort.
Sorry voor late reactie. Ik vind het absoluut meerprijs waard. Heen vlogen we Delta, terug KLM. Bij beide prima geregeld. Ik ben vrij lang (1.90m) en kon toch mijn benen heerlijk strekken. Je had ruimte om te eten en je kon krantje makkelijker lezen. Het scheelt 10 cm, dat lijkt niks maar maakt echt een verschil. Ik stapte veel fitter uit het vliegtuig. Bij Delta en KLM (foto is van KLM) is je stoel helaas niet breder, maar we zaten met zijn tweetjes naast elkaar dus dat is geen probleem. Bij sommige airliners krijg je ook een iets bredere stoel. Voordeel van Economy Comfort, je bent als één van de eersten uit je vliegtuig. Bij overstappen in de USA sta je dus wat meer vooraan in de wachtrij bij de douande.
Hier de foto (KLM) http://i57.tinypic.com/35jfinm.jpg
-
Nog nooit met Delta gevlogen. Altijd United en de laatste keren Air Berlin omwille vd rechtstreekse verbinding.
Ik zie dat ze met oude toestellen de plas over vliegen. 767 vanuit Brussel... Iemand enige ervaring met hen en dit type toestel?
-
Ik heb nooit van Brussel met Delta gevlogen wel een paar keer vanaf Schiphol.
De service is als bij alle goedkopere maatschappijen. Gewoon het rijtje United, Delta, US-Air enzovoort.
De 767 vliegt US air ook mee vanaf Schiphol. Is een wat kleiner toestel, een nadeel is dat het maar 1 gangpad heeft. Het is dus vaak geblokkeerd door karren en je kunt niet even een ommetje lopen.
Voor alles geldt, voor de prijs best te doen.
-
De 767 heeft 2 gangpaden en alle 767's van Delta zijn in de laatste 3 jaar opgeknapt. Ze hebben allemaal individuele schermpjes. De seating is 2-3-2. Persoonlijk vind ik het een fijn toestel. De A330 is net iets beter maar de 767 is ook erg goed.
-
Zoals Ebelix terecht aangeeft is de 767 wel met 2 gangpaden en in een 2-3-2 seating. Als je met 2 of 4 reist dus ideaal.
Knaapje haalt denk ik de 767 in de war met de 757. De 757 heeft 1 gangpad (en wordt door US ingezet vanaf Amsterdam)
-
-
Wij vliegen graag met Delta en prefereren ze ook ten opzichte van United, wij vinden de stoelen lekkerder zitten en hebben het idee dat we meer beenruimte hebben al is dat volgens seatguru niet zo.
Verder prima maatschappij om mee te vliegen.
-
Ook wij vinden Delta veel fijner dan United. Keren dat wij met Delta hebben gevlogen was perfect!
-
En ook niet onbelangrijk, het entertainment systeem is beter. Zelf bepalen wanneer de film start en stopt en ook meer keuze. :D
-
2 jaar geleden vlogen we met AA na alle vorige keren met Delta gereisd te hebben. Dit jaar dus terug met Delta. No more AA voor ons.
-
-
-
-
Citaat:
Anthon14
Wij vliegen graag met Delta en prefereren ze ook ten opzichte van United, wij vinden de stoelen lekkerder zitten en hebben het idee dat we meer beenruimte hebben.
Afgelopen meivakantie A330 eco-stoel van DL en KL kunnen vergelijken, die van DL was aanmerkelijk beter. Langere zitting, (gevoelsmatig) meer beenruimte en zachter. De KL stoel had wel wat weg van een campingstoeltje, zo hard.
-
Gratis inflight entertainment op alle vluchten Delta Air Lines
ATLANTA - KLM-partner Delta Air Lines heeft op 1 augustus onder de naam 'Delta Studio' gratis entertainmentopties geïntroduceerd op alle binnenlandse vluchten. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij zet hiermee naar eigen zeggen een nieuwe standaard met betrekking tot het gratis entertainmentaanbod.
Passagiers krijgen op vluchten van langer dan anderhalf uur en ongeacht de serviceklasse toegang tot een selectie entertainmentopties. Dat geldt overigens niet alleen voor vliegtuigen met videoschermen in de rugleuningen. Op vliegtuigen die voorzien zijn van een WiFi-systeem kunnen passagiers door middel van on demand video streaming via hun eigen laptop, smartphone of tablet genieten van het vernieuwde entertainmentaanbod.
Bron: zakenreisnieuws.
-
Citaat:
Anthon14
Wij vliegen graag met Delta en prefereren ze ook ten opzichte van United, wij vinden de stoelen lekkerder zitten en hebben het idee dat we meer beenruimte hebben al is dat volgens seatguru niet zo.
Verder prima maatschappij om mee te vliegen.
Ik ben ook heel positief over Delta.
Zeker nadat ik een aantal malen flink teleurgesteld ben door United met vertragingen en consolations die ik United kon aanrekenen.
De afhandeling door United was dusdanig slecht dat ik nooit meer met United zal vliegen.
Ook niet als er een goede aanbieding is.
Maar, dit even of topic, ik ben een grote fan van Emirates.
Vooral de A380 vind ik een zeer prettig toestel.
Jammer dat er geen Emirates verbinding is die ik wil richting USA. :-(
-
Transatlantische vluchten zijn dus met een 767-300. Vandaag de e-tickets in de postbus gevonden.
Weet nu wel niet goed of een 767-300 bij de meer comfortabele, dan juist verouderde toestellen hoort?
-
Maar wat nu als dit eens het geval zou zijn?
Dan ga je niet vliegen??
-
Ben gewoon benieuwd of wat we gaan krijgen al een goede start is van onze vakantie...
-
Citaat:
utah
Transatlantische vluchten zijn dus met een 767-300.
Euh nee? DL251/252 worden gevlogen met een 777