-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida
De pretparken kun je niet echt missen. Maar het is altijd handig om het in je TomTom te hebben staan. Hier kun je een POI bestand vinden met alle Disneyworld adressen en de andere pretparken: http://www.mousesavers.com/gps.html
Citaat:
MouseSavers POI Categories and Contents
Airport: Separate (and accurate) points for both Terminal A and Terminal B at Orlando International Airport. If you don't know which you are supposed to use, just pick the closest one. It's really one big terminal building with a north (A) and south (B) entrance. You can enter on either end to get to any gate or ticket desk, but possibly with some extra walking. All the on-property car rental lots are on both sides, and they don't care if you pick up from terminal A and drop off at terminal B.
New: added Sanford Airport.
Amusement Park: All the separate Walt Disney World main gates, major parks and water parks, plus
Universal Orlando,
SeaWorld,
Discovery Cove,
Busch Gardens Tampa Bay and
Wet 'N Wild.
New: added Aquatica Water Park.
Car Rental: The airport drop-off locations for all the major
rental car companies, plus the rental desks nearest Disney World and Universal. For rental at Sanford, all the rental car locations are in the airport, so just navigate to Sanford and follow the signs for rental car return.
Drugstore: The
Walgreens locations closest to Disney World and Universal. All are 24hr locations.
Entertainment: Off-property dinner shows like
Medieval Times and
Pirate's Dinner Adventure;
Cirque du Soleil and
AMC Pleasure Island at Downtown Disney; Disney dinner shows like
Hoop-De-Doo and the
Polynesian Luau; and some miscellaneous locations like the
Richard Petty Driving Experience.
New: added Wantilan and Makahiki Luaus.
Gas & Auto: All the
Hess stations on Disney World property; a specific Hess station that is conveniently located where most people get on route 417 on the way to the airport; and the Disney World Car Care Center, where you can get gas or car repair.
Golf: The five major courses at Disney World.
Grocery: The nearest
supermarkets to Disney World and Universal, plus an Albertsons recommended for stops on the way from the airport.
Hotel: All hotels on Disney and Universal property, plus the
MouseSavers Preferred Hotels.
Medical: Nearby walk-in
urgent care facilities and hospitals with 24hr emergency services.
Restaurant: All the Disney restaurants that take reservations, a handful of additional counter-service restaurants, all the restaurants at Downtown Disney, and a few recommended off-property restaurants.
Services: A miscellaneous group including the SunTrust bank at Disney World; health spas; the
Disney Wedding Pavilion; the main Disney World kennel and lost-and-found; the nearest library; and
shipping centers like FedEx, UPS and the US Post Office.
Shopping: Stores in local
outlet malls offering Disney merchandise, the major stores at Downtown Disney, and the nearest Costco.
-
@ Njit, bedankt voor je snelle reactie, ik ben nu bezig met het downloaden en installeren van de VS-kaarten, ben benieuwd of het allemaal goed gaat :oops: Daarna ga ik eens naar de POI kijken, of me dat ook lukt hahaha. Heb al zoveel adressen opgeschreven ook van de malls e.d. maar is helemaal makkelijk als ik alles in de TomTom heb staan...
Het is inmiddels allemaal gelukt, ook in TomTom home stonden een hoop POI, dus helemaal happy \\:D/
-
.................Ik wil alvast een hoop addressen onder favorieten gaan plaatsen, maar nu kom ik steeds andere adressen tegen van de parken en resorts ( daar hebben we ook een restaurant gereserveerd ) Iemand een idee waar ik deze kan terug vinden ??...............
Google is je vriendje in deze.
Via Google een adres van hotel e.d. achterhalen. Goed opletten, dat het het goede hotel en plaats is, verschillende namen komen meerdere keren voor in de US.
Invoeren in de favorieten en ter plaatse je verstand gebruiken. Je bent altijd in de buurt, maar misschien moet je een parkeerplaats, paralelweg ofzo oprijden.
Knaapje
-
Ik ben momenteel in Florida. Wel handig om een navigatiesysteem te hebben. Volgens mij kan je dat beter hier kopen. Ik heb zelf een kleine Garmin-Nuvi gekocht bij Wal-mart voor dollar 63 (incl.tax) met pre-loaded kaart van north-America. Lader via pc-usb of 12v car-outlet.
-
Hoi,
Ik had al een TomTom met Europakaart erin. Nu heb ik via de TomTom site de kaart van Noord Amerika en Canada (kleine meerprijs) gekocht. Was een aanbieding die nu nog geldt.
http://www.tomtom.com/products/maps/...php?D=27&M=660
Werkt prima!!
Arno
-
Garmin voor 63 dollar? Zeker met verouderde kaart. Check even via 'Kaartinfo' bij de instellingen je kaartnummer. Nieuwste versie is 2011.20. (ja 2011, geen typfoutje, zo werkt Garmin). Ben wel benieuwd wat je voor 63 dollar krijgt want dat is écht een koopje!
-
Jawel 63 dollar Garmin 1250 T (refurbish maar werkt goed). Non refurbish is ie 125 dollar. Kaart 2010.10... Gereden in Bradenton, Miami, Tampa, Clearwater en Orlando (alles kunnen vinden zonder problemen)
Magellan kan je al voor 45 dollar kopen. Dus allemaal goedkoper dan een kaart van Tom Tom of huren van een Never lost.
-
Dit jaar niet naar Florida (maar de westcoast), maar wel een oogje op een navigatie-systeem. Lekker via walmart.com bestellen en dan oppikken in de winkel:
http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-...gator/14314011
Nog geen 65 euro voor een TomTom met de US maps erop ;), goedkoper dan 1,5 week er eentje te huren bij je auto.
Bij site-to-store alleen rekening houden dat het even duurt voor het 'klaar ligt' en dat men het maar 3 weken daarna vast houdt. Ga het gewoon 2-3 weken voor de tijd bestellen. Als je het niet oppikt krijg je je geld terug :) (zie ervaringen elders op dit forum).
-
@Gulfcoast; Ah, refurbished. Wou net zeggen, de goedkoopste nieuwe Garmin begint vanaf +/- 100 dollar. :) Ook nog niet duur. Ben alleen benieuwd of de refurbished systemen ook worden geleverd met de nieuwste versie van de kaart.
-
Wij hadden onze eigen navigon meegenomen, kaart van noord amerika hier thuis gekocht en gedownload, werkte geweldig.
-
wij hebben al een oudere navignon en kunnen hier geen noord amerika op krijgen.(jammer genoeg) Dus zitten we aan een nieuwe navigatie. Ik had gevraagd op het marktplaatstopic of iemand een te koop had maar werd toen door ralfbosz op zo'n refurbished gewezen die je dan thuis moet betalen en dan bij de winkel in Florida op moet halen. Zijn daar goede ervaringen mee of hoor je wel eens dat die dingen het niet goed doen? Want dan koop ik liever een nieuwe.
-
Als je dan toch een nieuwe wil kopen, en je weet de Wal*Mart zonder navi te vinden ;-), dan kun je daar heel goed terecht.
Tomtom met US + Canada voor onder de $100,-
-
Een Garmin Nuvi (niet refurbished)pas gekocht met preloaded Europa én Noord-Amerika (200 bij pixmania) met 2011 kaart update gedaan. Was ook leuk onderweg in het vliegtuig om te volgen waar je was (Detroit-Orlando)
-
Heb net opgezocht dat op de Tom Tom een kaart van de VS te downloaden is voor 49.95. Is op zich wel de moeite waard, vooral als we 's avonds landen en de weg naar onze villa in het donker moeten gaan zien te vinden...
Maar het is mij niet helemaal duidelijk of de Tom Tom ook daadwerkelijk is aan te sluiten bij een huurauto via de kabel die wij in onze 'Nederlandse' auto's gebruiken (dwz in de 'sigaretten-aansteker-aansluiting of hoe zo'n ding ook heet;)
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Hebben we anders eventueel een andere kabel nodig?
-
Ja hoor. Die aansluiting is universeel. Je zult er geen aansteker meer in vinden maar zit standaard in elke auto. En de meeste hebben er meerdere.
-
Klopt, heb net even gekeken in onze huurauto ( Dodge Journey ) en zag 4 aansluitingen + 1 aansluiting voor Nintendo/spelcomputer
Groetjes vanuit The Sunshine State,
Pieter
-
Wel altijd ff testen he of de tomtom het doet op de aansluiting(en) anders een andere huurauto uitzoeken.
-
Sommige 12V voedingen in de auto zijn via het contact geschakeld, dus als je de test uitvoert wel het contact aanzetten....
-
Zijn de tomtoms die je bij de Wallmart koopt ook met nederlands gesproken stem?
-
Als die er al niet inzitten, dan kun je die i.i.g. van de TT site downloaden.
-
Ik heb wel een paar Garmins, daar zit zowel Nederlandse tekst als spraak gewoon in.
Van TomTom weet ik het niet, maar het zou me verbazen als dat anders zou zijn.
-
Mijn ervaring met een Garmin (760?) is, dat als je de US kaarten (op Sd-kaart) met Nederlandse tekst gebruikt, je een zeer kromme uitspraak krijgt. Bijv. SR (state road) werd "vertaald" naar Senior. Bovendien werkte de rijstrookaanduiding niet.
Toen ik op de Engelse (US) tekst overschakelde werkte alles prima.
Knaapje
-
Klopt ook helemaal.
Je blijft lachen als je de Nederlandse spraak kiest, maar je zet hem snel op Engels, want je mist gewoon afslagen.
Marten Luther King Dr. = Maarten Luther King Dokter
HWY 17 = Ha Wee Iegrek 17.
Is eventjes grappig....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Essie72
Heb net opgezocht dat op de Tom Tom een kaart van de VS te downloaden is voor 49.95. Is op zich wel de moeite waard, vooral als we 's avonds landen en de weg naar onze villa in het donker moeten gaan zien te vinden...
Die 49,95 is inclusief Canada of Mexico. Alleen de VS kost 39,95. En tot 15 december € 29,95 met de kortingscode TTEU10.
-
Ik meen zoiets ook met een Amerikaanse TomTom te hebben gehad, als je een Nederlands menu gebruikt en een Amerikaanse computerstem. Dan klopt er echt niets van en is het bijna onverstaanbaar, maar als je dan de Nederlandse TTS (text to speech) gebruikt was het een heel stuk duidelijker.
Maar hoe dan ook, het blijft een hulpmiddel dus je moet altijd zelf nog even denken met zo'n ding op je voorruit.
-
wij nemen onze eigen tom tom mee,werkt perfect.Thuis programmeren we een aantal adressen,zoals restaurants,winkels,enz.We hebben wel een kaartje gekocht,was ongeveer 50 euro,maar als je vaker naar florida gaat haal je het er wel uit.Succes
-
Citaat:
irmaatje123
Thuis programmeren we een aantal adressen,zoals restaurants,winkels,enz.
Restaurants en winkels zitten er al standaard in als het goed is.
Onderweg ( of voor de deur ) gewoon de naam vd keten intikken en rijden maar.
Wij hebben al verschillende merken navigatiesystemen gehad en dit werkte altijd prima, ook vandaag weer toen we onderweg toch nog even naar een WalMart wilden :p
Groetjes,
Pieter & Petra
-
Citaat:
porschen
Die 49,95 is inclusief Canada of Mexico. Alleen de VS kost 39,95. En tot 15 december € 29,95 met de kortingscode TTEU10.
Hallo Porschen,
Wij willen wel gebruik maken van de kortingscode, zijn ingelogd bij Tom Tom Home, het lukt ons niet deze code ergens te kunnen invullen, vanuit het kiezen van de kaart gaan we naar het betalingsprogramma er is geen kueze ergens de kortingscode in te vullen. Waar vul je die kortingscode dan in?
Lannie
-
Ik heb ook een mail gekregen met die kortingscode,
zie hier op volgende link
-
Hoi Hans,
Dank je wel.... we zijn er inmiddels achter;
als je via Tomtom home inlogt, dan kun je de kortingscode niet invoeren, maar als je naar de site gaat van tomtom (zonder in te loggen) en naar kaarten downloaden, dan kun je wel gebruik maken van de kortingscode!!
In ieder geval altijd fijn als we weer ergens kunnen besparen!!
Lannie
-
Wij hebben op onze oude tomtom one de kaart van Amerika laten zetten. Kopen we een nieuwe tomtom voor hier in Nederland zijn we ook weer up to date hier. Kaart Amerika kostte 39,95.
-
@ Lannie
Ik ben blij dat je hier op heb kunnen besparen, ik zal nog wachten tot volgende zomer juist voor dat we vertrekken zodat we de recenste kaart er op hebben staan, hopelijk is er dan ook een actie dat we dan een beetje kunnen besparen, is toch altijd leuk hé :D
Hans.
-
Citaat:
pumi1000
Wij hebben op onze oude tomtom one de kaart van Amerika laten zetten. Kopen we een nieuwe tomtom voor hier in Nederland zijn we ook weer up to date hier. Kaart Amerika kostte 39,95.
Dinsdag dezelfde kaart gedownload! En net op dat moment stond er een leuke korting in mijn mail van Tom Tom: 10 euro korting. Kaart van Amerika dus binnen voor 29,95 :)
-
Ik heb de POI's gedownload die bij FAQ's staan. Uitgepakt en in de map 'United States' gezet. POI gezocht, o.a. bij nuttige plaatsen, nergens te vinden. Vervolgens ze als hoofdmap op de Tom Tom geplaatst (dus niet onder USA), opnieuw zoeken. Vindt weer niets.
Doe ik iets verkeerd?
-
Bij mijn weten horen ze in de map waarin de kaart staat, in dit geval dus 'United States'. Maar na het overzetten moet de TT wel even uit- en weer aangezet worden (en voor de zekerheid losgekoppeld van de PC, als daar nog sprake van is).
-
Hebben we het hier over een legale versie van de "United
States"???
-
Wij hebben de kaart (geheel USA) erop laten zetten (in winkel) maar wel via tomtom, daar staan al POI op..........hoefde ik dus niet meer te doen.
-
Citaat:
corrus
Hebben we het hier over een legale versie van de "United
States"???
Ja, afgelopen week via de TomTom-site gedownload. Met 10 euro korting zelfs:) ! Werkt naar behoren. Ook al aan en uit geschakeld, maar nog steeds geen POI's te vinden. Gelukkig staan de Disneyparken er allemaal wel in, maar had een Appelbee's bijvoorbeeld wel handig gevonden;)
-
Op de TomTom site kan je toch ook inloggen (of via TomTom Home dacht ik) om zo diverse POI's te downloaden? Zo had ik bijv. alle Wal-Marts er in staan en nog wat restaurants.
-
Re: Tomtom gezocht voor Florida
Onze Tomtom heeft toch wel even nodig om de Amerikaanse kaart in te laden. Misschien dat andere merken dat niet hebben maar een half uurtje tot uurtje hebben wij elke keer wel nodig.