-
Re: Tolwegen
Wij hebben ook de sunpass optie genomen bij Alamo voor 6 dollar. Bij Miami kun je inderdaad gewoon op snelweg snelheid over de linkerbaan voorbij scheuren. Bij Fort Myers in de buurt moet je echt door een smal poortje, dus daar kun je alleen stapvoets doorheen. Bij ons zit ook een streepjescode achter alle ramen geplakt, dus ik denk dat ze die scannen. Nummerbord aan de voorkant gaat een beetje moeilijk, want 99% van alle auto's hier heeft alleen een nummerbord aan de achterkant. En voor zover ik het heb kunnen zien wordt je van vooraf gefotografeerd/gescand.
-
Heeft Dollar ook zo'n sunpass?
Zo niet, is het dan dus het handigst om deze bij publix ofzo aan te schaffen? Of is het meer de bedoeling als je heel vaak in florida komt dat je zo'n pass heb?
-
Dollar heeft het ook, echter denk ik dat de pas zelf halen bij bv Publix voordeliger is.
En ik lees veel over de streepjescodes die achter de ramen zit van de rentals, dat is niet voor de Sunpass maar alleen voor de verhuurder om te scannen welke auto het is die terug komt. En het is erg makkelijk voor dieven om te zien welke auto er nu een rental is.
Ik laat meestal alleen die op het voorraam zitten en verwijder de rest van de ramen, nog nooit wat over gehoord bij het inleveren.
-
Onlangs heb ik voor ons gewaardeerd lid sccambuur de tol betaald voor een gemist poortje; zij hadden een formulier gekregen maar die ging er van uit dat je een amerikaanse bankrekening had en een cheque kon uitschrijven; dat laatste heb ik voor de $1 dan maar gedaan.
Kom ik weer thuis in ons buitenverblijfje, ligt er een keurige brief van de expressway authority in de mailbox, waarin uitgelegd wordt dat ik de tol niet zelf hoefde te betalen maar dat die via de verhuurmaatschappij al was geind. Compleet met de ongeïnde, originele cheque van $1.
Omdat ik met een eigen auto rijd, heb ik bij een muntjesmandje maar eens een envelopje meegenomen waarmee je je tol kunt betalen. Als je doorgereden bent zonder te betalen kun je een cheque toevoegen voor het verschuldigde bedrag en die in het envelopje stoppen en opsturen. Op de cheque moet je je nummerplaat, datum en tijd noteren waarmee ze kunnen achterhalen wie er alsnog niet op de bon hoeft te worden geslingerd.
Er was daar ook een grote swipe voor een creditcard. Kennelijk kan het daarmee ook. Dit was trouwens de toll facility op de 417 bij Celebration die eigendom is van Florida's Turnpike Inc in Ocoee. Een ander deel van de 417 is onder beheer bij de Expressway Authority. Geen idee hoe die ermee omgaan.
Dus om een hele lange discussie kort te maken, volgens mij zit het zo:
- Het overgrote deel van de Florummers kart met een huurauto van een van de grote maatschappijen over Florida's tolwegen. Die autoverhuurders hebben een overeenkomst met de twee uitbaters van tolwegen in Florida en een gemiste tolpoort zal bij hen op de afrekening van de huurauto verschijnen, verhoogd met een convenience fee (of hoe de verhuurder de opslag ook maar noemt) die een veelvoud is van het tolbedrag. Een bekeuring hoef je sowieso niet te verwachten.
- Dan is er nog anderhalf forumlid en een paardenkop die niet met een huurauto rijdt. Die zijn zelf verantwoordelijk voor het betalen van de tol. Dat betekent: een transponder kopen, of de tol netjes aan de poortjes afrekenen met voldoende kleingeld, of een cheque van een amerikaanse bankrekening opsturen. Die moet je dan dus ook hebben.
-
Beste Noa,
heb op internet gecheckt en gezien dat ik niet de enige ben. Het postbusadres behoort echt toe aan Alamo, dus toch gegegevens verstrekt (huur binnenkort weer daar een auto, dus wil geen gedonder op de luchthaven). Weet eigenlijk niet eens of het al afgeschreven is ..
-
Beste FloridaFrankie,
Ik heb het formulier dat ik van Alamo gekregen had maar teruggestuurd met mijn cc gegevens en het " hele" bedrag ad $9 is nu keurig afgeschreven. Ik moet eerlijk zeggen dat het netjes is afgehandeld. Ik hoop dat het bij jou ook is gebeurd. In ieder een goede les voor de volgende keer. Het zal me niet meer snel gebeuren dat we tolpoortjes over het hoofd zullen zien en misschien maar een sunnpas aanschaffen
-
Re: Auto huren 2010
Hallo,
Wij zijn nu 5 weken terug van en fantastische vakantie naar Florida.De auto hadden we gehuurd bij Alamo.
Bij thuiskomst lag er al een brief bij de post, waar in stond dat we vergeten! waren tol te betalen.
Daar waren we op voorbereid want dat was ook 1 keer het geval,
een paar weken later lagen er 6 brieven op de mat, met ieder een vergeten! tolpoortje van 1 dollar!!. Deze zouden automatich geincasseerd worden, maar voor die van 7 euro ( 1 dollar tol plus 6 dollar straf) moesten we de brief invullen met onze creditcard gegevens.Kun je die gegevens zomaar per post sturen!!!!!!!
Blijf het toch vreemd vinden, dat je op (wat bleek 1 dag) 6 keer vergeten bent tol te betalen, we waren hier juist zo precies mee. We kregen er op een gegeven moment zelfs lol in om iedere keer 25 cent te mikken in de plastic bak.
Wel bleek dat we die dag vanuit Orlando naar Daytona waren geweest , dus wel een flink eind gereden, maar dan nog je rijd niet zomaar een tolpoortje voorbij.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
-
Dan moeten jullie haast wel via de 417 zijn gereden. Daar kom net zo'n beetje 6 tolpoorten tegen (tussen Celebration en Sandford). De Interstate 4 heeft ze echt niet :-)
Als daar iedere keer 6 dollar straf bij komt, kan het nog mooi oplopen.
-
Het gekke is dat de 6 die tegelijk kwamen 1 dollar waren daar kwam geen straf!! bij.
En wat de roes betreft,volgens mij mis je zomaar geen 6 tolpoortjes, maar goed het maakt natuurlijk ook allemaal niet uit , het is alleen wel even de vraag hoe we dit gaan regelen, wie heeft hier ervaring mee.
-
Daar kun je, een paar berichten terug van Noa, gelijk zien dat die het gewoon opgestuurd hebben.
Mocht je dat niet willen, kun je m.i. beter even contact opnemen met Alamo.