Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
ja inderdaad dat wil ik ook graag weten, zeker omdat je aangeeft "gisteravond". Wellicht via het Call center? En ben je al zeker van je koers dan, bij mijn bank krijg je de koers van het moment van afhalen, dus we moeten altijd bestellen want ze hebben niks op voorraad en dan ben je misschien 2 of 3 dagen verder.
Via internetbankieren hebben wij (mijn vrouw ;-)) de dollars besteld.
En dan kunnen ze volgende week afgehaald worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
En daarom hebben wij twee credit cards + reserve van ANWB.
En dan nog gewoon de pinpas om geld uit de muur te halen.
Yep, hier ook (maar dan 2+1 anwb met reserve plus pinpas).
Net 50 dollar gecashbackt, dat moet voldoende zijn deze reis...
Dat snap ik echt niet ik heb een koers van 1,20 nog steeds op mijn internet bankieren staan. Maandag maar meteen naar een Rabo finiaal.
Greetzz
Ik heb iets gelogen, het was gistermiddag, en toen was de koers heel even 1.3000022.
En toen was ze net even aan het I-bankieren, en dus ook dollars aan het kopen.
Puur mazzel, maar de koers bepaald, en die is al een paar dagen "ver" boven de 1.20.
http://img341.imageshack.us/img341/8606/dollar.jpg
ik zou het niet in NL bestellen, maar gewoon in de US pinnen. Daar is de koers wel een paar cent per dollar gunstiger.
Toen we op 7/8 juli geld gepind hebben in Miami, is er een koers van 1.24 nog wat gerekend. Volgens mij was de koers toen iets van 1.26? (op wisselkoersen.nl gekeken)
Je betaalt ook nog eens € 6.50 aan transactiekosten bij Rabo, dus dan kan je beter € 2,- aan kosten pinnen. (maakt trouwens niet uit of je $100,- of $500,- pint, het blijft €2,-)
Ik had nl. ook bij twee weken voor vertrek via Rabo gekocht, heb hier nu echt spijt van. (was 1.20, ik kreeg 1.16)
Tis maar een tip!
Op elk vliegveld vind je wel een geldautomaat. Pinnen is altijd zo gedaan. Je betaalt vaak naast de opname kosten die je eigen bank in rekening brengt, ook een klein extra bedrag aan de eigenaar van de geldautomaat. Meestal goedkoper dan geld halen in Nederland.
@goedhartl
Bij de Rabobank betaal je die kosten eenmalig, als jij meerdere keren geld uit de automaat haalt ben je ook zo aan dat bedrag. Dus het is een keus aan wat mensen prettig vinden. De 1 gaat met een groot bedrag het vliegtuig in en hoeft daar alleen nog wat cashback te nemen en de ander neemt het daar om de x aantal dagen uit de automaat.
ik ga pas volgend jaar november naar florida maar ik zie de dollar nu steeds verder wegzakken, loont het om nu al 100 of 200 dollar in te slaan of wachten jullie allemaal tot paar weken van te voren of alles daar pinnen??
Ik wil graag wat chash mee want credit card is te gemakkelijk, volgens mij raak je volledig je overzicht kwijt en krijg je achter een rekening van heb ik jou daar???!! ( of dit ligt aan mij natuurlijk:-P )
Altijd handig om dollars bij je te hebben.... Nu een prima moment om te wisselen!