Dit kreeg ik te horen van de service desk van Tom Tom.
Hoofmenu -wissel voorkeuren-beheer kaarten-wissel kaart.
Dan tik je op het scherm USA aan.
Klopt dit niet of zijn er mensen met andere ervaringen vertel vertel.
Kunnen we weer wat bijleren.
Afdrukvoorbeeld
Dit kreeg ik te horen van de service desk van Tom Tom.
Hoofmenu -wissel voorkeuren-beheer kaarten-wissel kaart.
Dan tik je op het scherm USA aan.
Klopt dit niet of zijn er mensen met andere ervaringen vertel vertel.
Kunnen we weer wat bijleren.
Dit klopt helemaal. Je hoeft alleen de kaarten te wisselen. Voor de rest hoef je niks anders in te stellen. Je kunt er nog voor kiezen om de afstanden en de snelheid in mijlen in te stellen maar dat is persoonlijk (zelf laat ik het gewoon in km's staan).
Kan geen kwaad om van te voren alles een keer op te zoeken. In Florida hebben veel wegen andere namen. Tomtom kent er dan maar 1tje.
Bijvoorbeeld de Irlo Bronson Memorial Highway/Spacecoast Parkway (192)
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.
Je moet wel via het menu (ik dacht uit m'n hoofd) wijzigen voorkeuren/wissel kaart. Of je moet eerst nog toon alle menu opties aan klikken voordat je wissel kaart krijgt.
Maar na wissel kaart kan je dus amerika aan klikken en dan kan je alles van Florida vinden. Dit is in ieder geval bij de TT910. Op de website van TomTom zelf staat de handleiding uitgebreider dan als je bij de TomTom krijgt. Deze kan je opslaan als pfd bestand. Succes.