Een tour is ook zeker de moeite waard.
Afdrukvoorbeeld
Een tour is ook zeker de moeite waard.
Op zaterdag 26 feb 2011 (4.04 pm et) staat (voorlopig) de lancering van de Endeavour gepland, vanaf Kennedy Space Center. Dit is de allerlaatste lancering van een Space Shuttle. In die tijd zijn wij in Orlando, we overwegen daarom om te gaan kijken.
Heeft iemand ervaring met deze lanceringen? Wat is een gunstige plaats om te gaan staan? Wat is handig om te weten?
Alles wat je vraagt wordt al min of meer beantwoord in het bovenstande topic, waar ik je vraag naar toe verplaatst heb.
Lees dat maar eens door, en je zult veel wijzer worden :-)
Er staat idd al veel info in deze topic, net als deze: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4957
Het is overigens waarschijnlijk niet de laatste lancering, ze willen in Juni nog een extra lancering gaan doen maar daar zijn ze nog mee bezig.
Ik lees net dat de Discovery op 1 november zijn laatste vlucht gaat maken. Ik zit die dag toevallig net bij een kennis van me die in Satellite Beach woont, slechts 20 minuten van Cape Canaveral. Ik denk dat ik dan wel even ga kijken.
Kijken naar een launch is een absolute aanrader, wij hebben afgelopen mei een launch gezien en dat was gewoon schitterend. Enige nadeel is dat je wel lang moet wachten wil je een goede plek hebben.
En daarna begint de drukte voor de terugweg of je moet even lekker ergens gaan eten.
Met een beetje geluk kunnen we vanuit de tuin van Alex de shuttle zien opstijgen, glas rum en een goeie sigaar er bij, ik zie het wel zitten ;)
Ik wacht nog op minimaal 1,en maximaal 13 dagen uitstel. De lancering staat nu gepland op het tijdstip dat wij van Chicago naar Orlando vliegen.
ik hoop niet op uitstel, ik rij namelijk de ochtend van de 2de naar Miami en ben pas de 16de weer in Orlando.
1 november.. die gaan we live kijken, helaas wel in Nederland.